Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa olla teiniäiti?

Vierailija
26.12.2022 |

Mun äiti sai mut 18v ja on mun mielestä ollut ihan hyvä äiti mutta jos olen tuonut jotain ongelmia esiin suurin osa sanoo tyyliin Enpä muuta odottaisikaan ex-teiniäidiltä

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut teiniäiti ja tutustunut muihinkin teiniäiteihin. Ainakaan mun ystäväpiirissä nää teidän väittämät ei pidä paikkaansa joten äärettömän noloa on kaikki teiniäidit leimata.

Yhteiskunnan tukia olen saanut täysin samanverran kuin muutkin äidit. Ja itse olen lapseni kasvattanut.

En todellakaan ansainnut sitä syyttelyä mitä osakseni sain, mutta eipä näistä haukkujista kukaan ole itseensä mennyt ja anteeksi pyytänyt. Se vasta noloa on.

Vierailija
62/69 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Kaikki älykkäät äidit käyvät ensin korkeakoulun ja sitten tekevät lapset. Matala koulutustaso periytyy.

Älykäs ihminen tajuaa, että hyviä ammatteja löytyy muualtakin kuin korkeakoulusta ja jokaista tarvitaan. Ei yhteiskunta pyörisi pelkästään korkeasti koulutetuilla.

Itse olen saanut lapsen 23-vuotiaana AMK kesken jättäneenä eli ainoa koulutus peruskoulun jälkeen mulla oli tuolloin lukio. Sen jälkeen olen ehtinyt hankkia amistutkinnon, tehdä töitä ja nyt opiskelen AMK:ssa töiden ohessa. Lisäksi suunnittelen yliopistoon jatkamista. Ei kaikkia kouluja ole pakko käydä mahdollisimman nuorena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realismia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Kaikki älykkäät äidit käyvät ensin korkeakoulun ja sitten tekevät lapset. Matala koulutustaso periytyy.

Älykäs ihminen tajuaa, että hyviä ammatteja löytyy muualtakin kuin korkeakoulusta ja jokaista tarvitaan. Ei yhteiskunta pyörisi pelkästään korkeasti koulutetuilla.

Itse olen saanut lapsen 23-vuotiaana AMK kesken jättäneenä eli ainoa koulutus peruskoulun jälkeen mulla oli tuolloin lukio. Sen jälkeen olen ehtinyt hankkia amistutkinnon, tehdä töitä ja nyt opiskelen AMK:ssa töiden ohessa. Lisäksi suunnittelen yliopistoon jatkamista. Ei kaikkia kouluja ole pakko käydä mahdollisimman nuorena. 

Lisään vielä, että mun omat vanhemmat ovat kouluja käymättömiä duunareita joilla ihan hyvät tulot silti. Isä toki jo eläkkeellä, mutta sellutehtaalla työskentely toi hyvät tulot ja saa nyt eläkettä nettona enemmän kuin moni saa palkkaa nettona.

Mä ja sisarukset siinä jo edellä, että jatkettu toiselle asteelle kouluun. Jos siis verrataan omiin vanhempiin. Mä olen ainoa kolmesta lapsesta joka on käynyt lukion. Sisarukset käyneet amiksen ja sen jälkeen menneet ammattikorkeaan. Mun lapsi on nyt valmistunut ylioppilaaksi ja jatko-opintoja suunnittelee AMK:ssa tai yliopistossa. 

Aina löytyy poikkeuksia ja kouluttamattomien tai matalasti koulutettujen vanhempien lapset voivat opiskella korkeammin.  Varmasti enemmän nykypäivänä kuin aiemmin. 

Vierailija
64/69 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa on, jos rahaa tulee muualta kuin työssä käymisestä. Jos toisin, voi jopa ihailla.

Vierailija
65/69 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein teiniäitiys tarkoittaa vähää kouluttautumista. Elämänkoulua ei nimittäin lasketa.

Onko niukka koulutus sinusta noloa? Miksi? Eivät kaikki ole Einsteineja, eivät kaikki voi olla maistereita saati tohtoreita.

Nolo mielipide sulla, sorry. Olet meritokraatti, joku kulisseja rakastava nousukas?

Jos ei ole koulutusta, ei ole mahdollisuutta saada vakituista hyväpalkkaista työpaikkaa (tai ainakin siihen on erittäin vähän mahdollisuuksia) ja silloin joutuu elättämään lapsensa yhteiskunnan tukien varassa. Se on lapsen kannalta väärin.

Yhteiskunnan tukien varassa? Meidän perheeseen tulee lapsilisä toisesta lapsesta. Toisesta lapsilisää ei enää makseta. Ihan niin kuin niihinkin perheisiin missä lapsi on tehty vaikka 45 vuotiaana. Miten yhteiskunnan tuet liittyy siihen minkä ikäisenä lapsen saa?

Vierailija
66/69 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiniäitien lapsista joutuvat käytännössä huolehtimaan teiniäitien äidit. Kun teiniäideillä on koulut kesken tai käymättä ja nuoruuden juoksut ja sekoilut sekoilematta, niin ei teiniäiti omasta lapsestaan käytännössä yksin pysty huolehtimaan.

Sääli.

Ainakaan harva teini-isä huolehtii lapsestaan aikuisen isän tavoin. Ja jos teiniäidin lapsen isä on aikuinen mies, pistää kyllä miettimään, millainen mies tekee keskenkasvuisen kanssa lapsia.

Vierailija
67/69 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se parempi saada se lapsi vähän myöhemmin kun teininä. Mutta jos käy niin että tulee raskaaksi teininä, niin on hienoa kun kantaa vastuunsa ja pitää lapsensa. Ainakin ettei tee aborttia, joka on murha.

Joko pitää lapsen tai antaa sen adoptioon heti synnyttyään.

Eli teiniäitiys ei ole noloa.

Voimia ja kaikkea hyvää, kaikille teiniäideille ja tuleville teiniäideille!

Vierailija
68/69 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljon vanhempia jotka saaneet lapsensa hieman vanhempana, ja huonosti on mennyt lasten kasvatus!

Ei tiedetä mitääm mitä teini puuhaa ja uskotaan vaan hyvää!

Osalla vanhoista vanhemmista mt ongelmaa, osa juoppoja lähes!

Nuorena ainakin jaksaa eri tavalla.

Mulle ei tule kukaan omasta teiniäitiydestå sanoo Päin naamaa kun oon hyvin onnistunut.

Nääs sanoilla itsellä ollut kasvatushaaasteita, vaikka olleet itseäni puolta vanhempia tullessaan äidiksi.

No eihän se ikää katso, huono äiti voit olla niin nuorena kuin vanhanakin. MT-ongelmiakin voi olla yhtä hyvin niin vanhalla kuin nuorellakin. Muista tekijöistä kiinni kuin iästä nämä seikat.

Vierailija
69/69 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän noloa, koulutustaso ja tulotaso jää matalaksi.

Teiniäitikin voi kouluttautua joko heti tai myöhemmin, ei lapset ole este koulutukselle.

Minusta on nolo mielipide, että matala koulutus ja tulotaso olisivat noloja asioita. Mitä noloa muille kuin pinnallisten ihmisten mielestä? Ja mitä heidän noloista mielipiteistä pitäisi välittää? Onnettomia ihmisiä, syvällisyydestä mitään ymmärrystä.

Matala tulotaso tarkoittaa matalaa elintasoa. Kuka haluaisi lapsen köyhyyden keskelle ihan tietoisesti?

Ei matala elintaso tarkoita köyhyyttä. Suomessa ei ole montaakaan aidosti köyhää, liioittelet epä-älyllisesti.

maisterisäiti joka on pienituloinen, silti pärjätään ja lapset harrastaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä