Onko noloa olla teiniäiti?
Mun äiti sai mut 18v ja on mun mielestä ollut ihan hyvä äiti mutta jos olen tuonut jotain ongelmia esiin suurin osa sanoo tyyliin Enpä muuta odottaisikaan ex-teiniäidiltä
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noloa, vaan surullista. Ei lasten tule saada omia lapsia. Tukea siitä tarvii, eikä mitään myötähäpeää
13-19 vuotiaat ovat teini-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vaikka 16-19 vuotiaana lapsen saanut on epäkypsä äidiksi?
Eikä ole epäkypsä. Jokainen on 16 - 19 vuoden iässä kypsä ja kokenut ja tasapainoinen aikuinen, jolla on oma elämä niin kasassa, että pystyy huoletta kantamaan vastuuta lapsen kasvattamisesta ja elättämisestä parin vuosikymmenen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole epäkypsä. Jokainen on 16 - 19 vuoden iässä kypsä ja kokenut ja tasapainoinen aikuinen, jolla on oma elämä niin kasassa, että pystyy huoletta kantamaan vastuuta lapsen kasvattamisesta ja elättämisestä parin vuosikymmenen verran.
Samaa mieltä. Ei tarvitse odottaa sinne kolmekymppiseksi saakka. 13-vuotiaana teininä on vielä liian nuori.
Sama.
Teiniäiti = bimbo, joka ei ymmärrä ehkäisyn päälle ja taipuu jätkän vonkaamiseen, kun jätkä haluaa vetää paljaalla, vaikka raskauden riski on ilmeinen. Kun tämä on kiistaton fakta, niin mieti itse?
Uppis kirjoitti:
Teiniäiti = bimbo, joka ei ymmärrä ehkäisyn päälle ja taipuu jätkän vonkaamiseen, kun jätkä haluaa vetää paljaalla, vaikka raskauden riski on ilmeinen. Kun tämä on kiistaton fakta, niin mieti itse?
Vaikka saisikin nuorena lapsen, se ei tarkoita että, kyseessä olisi vahinko. Painu muualle stereotypiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On se noloa ja leimaavaa.
Eräs tuttuni on teiniäidin lapsi ja häpeilee kovasti kotitaustaansa enkä yhtään ihmettele.
Hän tekee kaikkensa ollakseen sivistyneemmän ja fiksumman oloinen kuin äitinsä.
Minä arvostan tätä kaveria, opiskelee ja tekee töitä todella kovasti ja välittää silti vanhemmistaan vaikka sanookin aina että nolottaa kun porukat on kalluja.
Olen ainoa joka tietää hänen vanhemmistaan.
Kaveri on nyt 20.
Mikä ongelma tutullasi on? Itse en kyllä arvostaisi tuollaista tyyppiä ollenkaan.
On noloa. Ei ole osannut ehkäistä. Ei ole edes ymmärtänyt mitä ehkäisy on.
Kaikki hullu voivat täällä kyllä selittää niitä ihania poikkeuksia, mutta ottakaa järki käteen ja lukekaa tilastoja: Yleensä mitä nuorempi äiti, sitä huonomman lapsuuden antaa lapselleen!
Vierailija kirjoitti:
Usein teiniäitiys tarkoittaa vähää kouluttautumista. Elämänkoulua ei nimittäin lasketa.
Onko niukka koulutus sinusta noloa? Miksi? Eivät kaikki ole Einsteineja, eivät kaikki voi olla maistereita saati tohtoreita.
Nolo mielipide sulla, sorry. Olet meritokraatti, joku kulisseja rakastava nousukas?
Ei ole noloa, ehkä hieman surullista, koska suurin osa teiniäideistä ei kuitenkaan ole valmis äidiksi. Toisaalta ei tunnu kyllä moni vanhempikaan olemaan henkisesti valmis äidiksi vaikka niitä lapsia tekevät. Hyvä, että sinulla on omasta mielestäsi ollut hyvä äiti.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se yleensä jonkinlainen epäonnistuminen. Ei teinillä ole talodellisia eikä henkisiä rahkeita vanhemmaksi.
Jännä, itse ajattelen että abortti on suurempi "epäonnistuminen" kuin vanhemmuus.
Tuttavani sai ainoan lapsensa 36- vuotiaana.
Silti sossujen kans tekemisissä ja tyttö teininä huostassa !
Siinäpä esimerkki yksi monista, joista tiedän, että vaikka äiti ollut 30-43- v saadessaan AINOKAISENSA, EI OLE SILTI PÄRJÄNNYT.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän noloa, koulutustaso ja tulotaso jää matalaksi.
Teiniäitikin voi kouluttautua joko heti tai myöhemmin, ei lapset ole este koulutukselle.
Minusta on nolo mielipide, että matala koulutus ja tulotaso olisivat noloja asioita. Mitä noloa muille kuin pinnallisten ihmisten mielestä? Ja mitä heidän noloista mielipiteistä pitäisi välittää? Onnettomia ihmisiä, syvällisyydestä mitään ymmärrystä.
Mert Otsamo sanoi vuosia sitten jossain haastattelussa vähättelevään sävyyn, kuinka jo jotkut hänen Oulun ajan tutuistani ovat jo vanhempia. Tarkoitti kai että liian nuorena?
Mertin äiti taas oli käsittääkseni lähempänä neljääkymmentä saadessaan ainokaisensa, miten meni kasvatus, huoltaminen ym? Olisi verrattavaa.
No on se, mutta nolompaa ja kauheampaa on tietysti omalle kohdalle sattunut lapsettomuus. Hoidinkin nuo ehkäisyasiat erittäin huolellisesti kymmeniä vuosia, kunnes selvisi, etten saa lapsia.
Ei ole noloa, miksi olisi? Koulut voi käydä lapsen saamisen jälkeenkin. Täällä on selvästi kommentoimassa jotain 13-v. jonneja, jotka kuvittelevat että elämä loppuu lapsen saamiseen.
Mielestäni noloa ovat typerät valinnat, joita ihminen tekee tietoisesti. En usko, että teinivanhemmuus on kovin usein tietoinen valinta. Olen saanut oman ainokaiseni 34 vuotiaana, mutta eipä siihen lapsen saamiseen mitään oikeaa ikää ole.
Tunnen paljon vanhempia jotka saaneet lapsensa hieman vanhempana, ja huonosti on mennyt lasten kasvatus!
Ei tiedetä mitääm mitä teini puuhaa ja uskotaan vaan hyvää!
Osalla vanhoista vanhemmista mt ongelmaa, osa juoppoja lähes!
Nuorena ainakin jaksaa eri tavalla.
Mulle ei tule kukaan omasta teiniäitiydestå sanoo Päin naamaa kun oon hyvin onnistunut.
Nääs sanoilla itsellä ollut kasvatushaaasteita, vaikka olleet itseäni puolta vanhempia tullessaan äidiksi.
Olin 17v kun sain tyttäreni. Nyt hän 15
Meillä on aivan ihanat välit ja tytär sanookin usein et ihanaa kun äiti sinä olet niin nuorekas.
Paras synnytysikä edelleen fysiikan puolesta on noin 20.
Ihanaa nelikymppisenä kun lapset on aikuisia.
Ei kiinnosta yhtään ikätovereiden itsehankitut ruuhkaa ja ongelmavuodet!