Kymmenen vuoden kuluttua noin puolet suomalaista on eläkeiässä - missä sinä silloin olet??
Mun vanhemmat on silloin kuollut. Muutan perintörahoilla Espanjaan ja nauran lähtiessä...
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että yhä matalapalkkaisessa työssä jossa saan asumistukena kuukaudessa enemmän kuin mitä itse maksan veroja.
Minä olen tällä hetkellä pisteessä josta ei kannatta koittaa palkan avulla ylöspäin koska se vain laskee tuen määrää. Eli jään tähän samaan.
Minuunkaan ei kannattaisi enää eläkkeen vuoksi tehdä nykyistä työtä, koska verottaja vie sen mitä vielä tienaan.
Vanhuuseläkkeeseen on kuitenkin yli 16 vuotta aikaa ja asuntolainaa liki 15 vuotta, jollen saa sitä 10 vuodessa maksettua.
Perintöosuuksia on tulossa n. 20000€ vähintään, minkä aion sijoittaa. Asunnon voisin myydä pankille ja jakaa varat ennakkoon niin, että niistä on hyötyä 2 lapselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvet kaukoidässä ja alpeilla, kesät Suomessa. Päästään molemmat eläkkeelle kolmen vuoden päästä ja asunnot jo hommattu Vietnamista ja Italiasta. Nettoeläkkeet yhteensä vähän alle 10.000 e/kk.
Rahat loppuivat v. 2023 ja alkoi säästökuuri. Ensimmäisten toimenpiteiden joukossa oli eläkekatto. Nettoeläkkeenne on yhteensä vähän alle 4000 euroa/kk. Terveisin valtio v. 2025
Saahan sitä haaveilla. Tämän järjestelmän aikana eläkekattoa ei tule, koska eläkemaksut ovat olleet tuloihin sidottuja. Koko järjestelmä pitäisi muuttaa ja siihen kuluu lainsäätäjiltä ainakin 10 vuotta ja nykyeläkeläiset saisivat silti kompensaation. Kyllä he tuon ökyeläkkeen tulevat saamaan, valitettavasti.
Kun kassa on tyhjä niin ei siinä lait paljon paina.Lainaa Suomi ei kansainvälisiltä markkinoilta tule lisää saamaan siinä vaiheessa kun ollaan konkursissa.
Olen eläkkeellä ja nostan 6000 euron kuukausikorvausta, Kiitän töissä ahertavia työläisiä elatuksesta ja toivon mukavia työvuosia kaikille.
10 vuoden kuluttua puoliso on työeläkkeellä ja itselläni olisi vielä 10 vuotta aikaa eläkkeeseen. Jään kuitenkin viimeistään silloin työttömäksi ja eleskellään hyvin yhden ihmisen eläkkeellä.
Jos olen elossa ja kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin asun silloin Algarvessa, lähellä Espanjan rajaa. Yritys on myyty eteenpäin ja lapset ei enää tarvitse aikuisena vanhempiaan niin kuin nyt vielä.
Suomessa käyn pari-kolme kertaa vuodessa tapaamassa lapsia ja ystäviä. Ehkä hekin vierailevat sitten luonani.
Algarvessa en enää olisi työelämässä täysipäiväisesti mukana, vaan päivät täyttyisi ulkoilulla ja kiireettömällä puuhailulla. Jotain pientä hommaa voisi siinä sivussa etänä tehdä.
Olen silloin viimeisiä vuosia työelämässä.
Haudassa. Hyvät geenit, kuolen nuorena.
Vielä alle 60v ja toivottavasti työelämässä.
Oon ollu 14v putkeen työttömänä ja 10v jälkeen oon ollu 24v putkeen työttömänä, kukaan ei tule mua huolimaan töihin se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläkkeellä ja nostan 6000 euron kuukausikorvausta, Kiitän töissä ahertavia työläisiä elatuksesta ja toivon mukavia työvuosia kaikille.
Heh saattaapi olla ettei sinulle riitä sen vertaa mitä kerrytit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvet kaukoidässä ja alpeilla, kesät Suomessa. Päästään molemmat eläkkeelle kolmen vuoden päästä ja asunnot jo hommattu Vietnamista ja Italiasta. Nettoeläkkeet yhteensä vähän alle 10.000 e/kk.
Rahat loppuivat v. 2023 ja alkoi säästökuuri. Ensimmäisten toimenpiteiden joukossa oli eläkekatto. Nettoeläkkeenne on yhteensä vähän alle 4000 euroa/kk. Terveisin valtio v. 2025
Saahan sitä haaveilla. Tämän järjestelmän aikana eläkekattoa ei tule, koska eläkemaksut ovat olleet tuloihin sidottuja. Koko järjestelmä pitäisi muuttaa ja siihen kuluu lainsäätäjiltä ainakin 10 vuotta ja nykyeläkeläiset saisivat silti kompensaation. Kyllä he tuon ökyeläkkeen tulevat saamaan, valitettavasti.
Eivät saa jos raha loppuu. Ollaan jo nyt pisteessä jossa moni kyseenalaistaa sen paljonko kannattaa omaa aikaa käyttää työntekoon koska siitä ei itse hyödy.
Olen eläkeiässä, mutta ainakin osa-aikatöitä kuten muutkin ikäiseni. Veronmaksajia on todella vähän ja kaikkein fiksuimmat nuoret ovat lähteneet ulkomaille töihin. Mitään vastikkeettomia asumistukia tuskin enää on.
Olen joko eläkkeellä tai kuollut.
Todennäköisesti joko kuollut tai eläkkeellä.