Kymmenen vuoden kuluttua noin puolet suomalaista on eläkeiässä - missä sinä silloin olet??
Mun vanhemmat on silloin kuollut. Muutan perintörahoilla Espanjaan ja nauran lähtiessä...
Kommentit (56)
Kannattaa siirtää omaisuus ajoissa pois Suomesta, jossain vaiheessa tulee isompien omaisuuksien maastavientikielto ettet voi 'paeta' Suomen hirmuverotusta.
Eläkeiässä. Eläkkeellä olen jo nyt, mutta eläkeikään on vielä muutama vuosi.
Toivottavasti töissä tienaamassa verorahoja eläkeläisten elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä, jos en ole kuollut.
Sama
Viimeistä vuotta työelämässä, jos kaikki hyvin menee.
Olen silloin juuri jäänyt eläkkeelle työstäni ulkomailla, jossa olen asunut vuodesta 1996, ja palannut Suomeen eläkepäiviksi. En odota saavani mitään apua yhteiskunnalta joten olen säästänyt ja sijoittanut ahkerasti.
Talvet kaukoidässä ja alpeilla, kesät Suomessa. Päästään molemmat eläkkeelle kolmen vuoden päästä ja asunnot jo hommattu Vietnamista ja Italiasta. Nettoeläkkeet yhteensä vähän alle 10.000 e/kk.
Jännää että niin moni haaveilee eläkevuosista poissa Suomesta, ja minä joka lähdin 27 vuotta sitten, haaveilen paluusta takaisin. :-)
Lapsi on silloin aikuinen. Silloin hankin asuntoauton ja lähden kiertämään maailmaa, teen etätöitä.
Mahdollisesti muualla, surkeissa oloissa.
Minä nauroin lähtiessäni noin 27 vuotta sitten.
Lähdin ajoissa kun laman syvenemisen merkit näkyi selkeästi. Olin kaukaa viisas.
Nyt pistän kädet kyynärpäitä myöten ristiin että lähdin - en muuten Espanjaan minne viimeisenä menisin - vaan ihan muualle.
Jätin kuitenkin varatien auki ja otin vuoden virkavapaan työstäni Suomessa. Ajattelin että jos nyt niin hullusti käy että en onnistukaan on työpaikka siellä odottamassa. En sitä tarvinnut. Muutama kuukausi ja ilmoitin irtisanoutnmisestani ja jäin tänne. Sai muuten työtä sitten yksi henkilö joka oli sijaiseni, joten sen hyvän työs tein!
Nyt muutama vuosi ja pääsen eläkkeelle. Eläkevakuutusta maksettu nämä vuodet ja työsuhteesta Suomessa tulossa työeläkettä. Säästöön on pistetty ja taustaa varmistettu siltäkin osin. Olen petannut elämäni hyvin, elän yksin, määrään yksin elämästäni, kelpaa odottaa eläkeikää.
ihminen on oman onnensa seppä. Ei pidä odottaa käsi ojossa, toimeen on tartuttava. Jää itkemään ja makaamaan, saat itkeä ja maata. En ole syntynyt kultalusikka suussa, päin vastoin. Mutta kova lapsuus ja varhain itsestään ja elämästään vastaamaan joutuminen ilman ulkopuolista tukea on kasvattanut sisua ja päättäväisyyttä. Voi olla että kovuuttakin mutta eipä tuo pahitteeksi ole ollut.
Nainen maailmalla
Kymmenen vuoden kuluttua olen lähestymässä ikää, jolloin työnantaja ei enää anna tehdä edes keikkaa, joten on viimeiset hetket, kun pitelen avaimia taskussani. Toivottavasti älyän lähteä silloin pois, ettei käy niin, ettei mikään muutu, paitsi, että kuljen vain niistä ovista, joita ei ole edessäni lukittu, ja minä olen se, jolle ovet avataan, jos avataan.
Tod. näk. kuollut. Saisiko eläkettä ennakkoon?
Täällä palstalla.