Mitä teette lahjoille jotka eivät miellytä?
Tiedän että ajatus on lahjoissa tärkein, mutta tänä vuonna tuli yllättävän paljon turhaa materiaa, joille ei yksinkertaisesti ole minkäänlaista paikkaa tai eivät sovi meidän sisustukseen.
Vuoden ajan ollaan siivottu kaappeja ja laitettu ylimääräiset kiertoon ettei veisi turhaa tilaa, mutta nyt sitä tavaraa on taas ylimääräistä! Ei ole mitään kiinnostusta alkaa varastoimaan kaappeihin tai kellareihin enää mitään, ei edes periaatteella että laitamme saamamme lahjat antajan iloksi kyläillessä esille.
Miten toimitte? Emme siis toivoneet mitään, sanottiin ettei tarvita mitään, mutta silti tuli kaikkea turhaa sisustuskrääsää yms millä ei tee mitään.
Kommentit (15)
En mitään koska en saa lahjoja,enkä myöskään anna niitä.
Ihmisillä on kumma käsitys hankkia silti lahjoja, vaikka sanoisi ettei halua mitään. Kertokaa joku joka tuota harrastaa, että mistä se johtuu?
Olen vain heittänyt roskiin tai vienyt kirpparille.
Laitoin kirppiskasaan.
Ensi kesänä sitten kirppikselle
Ongelma se on tämäkin: sain valtavasti suklaata lahjaksi. Enkä voi syödä suklaata. Taidan viedä vanhainkotiin tms. hoitolaitokseen, siis arvaamattomat, muovikääreessä olevat konvehtirasiat.
Anna vahingon kiertää eli pane jemmaan ja kun tarvitset lahjaa jollekin, kaiva esille ja vie. Kunhan pidät mielessä, ettet vie antajalle lahjaa takaisin. se olisi sentään aika noloa. Vaihtoehtoisesti pane nettikirpparille myyntiin tai vie kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma se on tämäkin: sain valtavasti suklaata lahjaksi. Enkä voi syödä suklaata. Taidan viedä vanhainkotiin tms. hoitolaitokseen, siis arvaamattomat, muovikääreessä olevat konvehtirasiat.
Joo. Minäkin sain 6 boxia ja kun en syö yhtään, niin vienpä ne töihin yleiseen jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Anna vahingon kiertää eli pane jemmaan ja kun tarvitset lahjaa jollekin, kaiva esille ja vie. Kunhan pidät mielessä, ettet vie antajalle lahjaa takaisin. se olisi sentään aika noloa. Vaihtoehtoisesti pane nettikirpparille myyntiin tai vie kierrätykseen.
Liian vaivalloista. Parasta kun ei tuo niitä kotiin (jos juhli joulua muualla) tai vie ne heti johonkin keräykseen.
Vierailija kirjoitti:
En mitään koska en saa lahjoja,enkä myöskään anna niitä.
Sama. Ei ongelmaa. Tai annoinhan minä lahjoja, parille ystävälle leivoin joululeivonnaiset
Myyntikelpoiset tavarat Toriin ja pahat suklaat naapureille. Kysyin toki ensin että kelpaako.
Ja kyllä; kaikille olen sanonut etten tarvitse enkä halua yhtään mitään.
Sain eräältä tutulta suoraan sanottuna hirveän näköisen koriste-esineen. Kaapin perukoille on jäänyt, mutta ahdistaa joka. hiton. kerta, kun hän kysyy että tykkäänkö koko esineestä, onko sille löytynyt paikkaa. Ei ole, enkä etsi. Mietin juuri kenelle antaisin sen lahjaksi ilman että asia kantautuu hänen korviin. Roskiin vieminen yksi vaihtoehto tietenkin.
Vien konttiin, turha laittaa vahinkoa kiertämään, ellei oikeasti tiedä että joku aidosti ilahtuu saamastaan lahjasta.
Suklaat voi tarjota naapureille, tai työpaikassa tai antaa roskalavalla tms. Varmasti saavat kodin.
En jaksa jemmata turhaa kotiin ja myyminenkin on aikaa vievää, joten suosin ratkaisuja, joissa pääsen tarpeettomasta eroon heti ja ilman säätöä.
Annan eteenpäin epäsopivat lahjat, miksipä niitä säilytellä.
Sekajätteeseen, jos ovat jotain muutaman kympin kynttilälyhtyjä tms. roskaa jota on mahdoton myydä.
Lahjoitin jo kaiken pois. Käärin särkyvät tekstiileihin ja nakkasin keräyslaatikkoon joulujuhlien jälkeen kotimatkalla. Syötävät lahjat vein naapurille.
Mulla on ongelmana hamstraus ja ahdistun valtavasti kaikesta tavaralahjasta, mikä voi johtaa uuteen hamstrauskierteeseen. Olen kyllä vakavasti kertonut, että minulle ei saa antaa mitään lahjoja, mutta ei vaan mene perille aivoihin asti vaikka miten asiasta sanoisin.