Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako ikivanhaa, mieltä vaivaavaa asiaa selvittää?

Vierailija
23.04.2023 |

Seurustelin joskus 20 vuotiaana itseäni 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Hän oli alkoholisti ja käyttäytyi minua kohtaan erittäin törkeästi, esim. heitteli pitkin asuntoa, petti (käski lähteä pois koska toinen nainen oli tulossa käymään) ja käytti seksuaalisesti hyväksi kun olin nukahtanut ja hän oli humalassa, heräsin keskellä yötä siihen että hän oli kimpussani ja harrasti seksiä mitään kyselemättä tai edes yrittämättä saada minua mukaan siihen, ja sammui sen jälkeen. Tätä tapahtui useamman kerran, seurustelimme noin vuoden ja sitten erosimme. Tätä seurasi rankka ahdistus ja meni muutama vuosi henkisesti ihan hajalla. Olin todella kiltti ja arka nuori, ja annoin kaiken tuon vain tapahtua. Viime vuosina elämäni on asettunut kivasti uomiinsa, mutta tapahtunut vaivaa edelleen, en edes tiedä muistaako ko. hlö tehneensä nämä asiat, humalassa kun oli kaiken aikaa. Olen miettinyt että keventäisikö omaa oloa se että laittaisi tuolle kusipäälle viestin, että eikö missään vaiheessa tuntunut väärältä pilata itseään 10v nuoremman tytön nuoruuden, kun oli ensin pilannut omansa alkoholilla. Surettaa itseni ja muiden teininä/parikymppisenä huonoon seuraan joutuneiden puolesta. Vai onko vain parempi antaa asian olla?
Tämä henkilö on nykyään jonkin sortin maalari, jonka näytöksiä on vähän väliä.
Itseä oksettaa tää tyyppi niin etten oikein pysty edes miettimään asiaa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota yhteyttä. Käsittele asia terapiassa.

Vierailija
2/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako tuollaiseen ihmiseen edes ottaa yhteyttä? Jos oikeasti haluat selvittää jotain, niin ehkä sitten olisi parempi keskustella kasvotusten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki myös sellaista, että keskellä yötä, minun nukkuessani, laittoi yhtäkkiä musiikin täysillä soimaan ja karjui olkkarissa. Aamulla löytyi sammuneena keittiöstä. Välillä kun tulin käymään, hän oli sammuneena kotonaan, oma lapsi siellä kylässä (4v tyttö tuolloin).

Mulle jäi oikeasti traumat hänen käytöksestään, mutta pahimpana tuo seksuaalinen hyväksikäyttö, en jotenkin kestä kun asia nousee välillä mieleen. Kuinka kuvottavaa oli herätä siihen että känninen ukko kiipesi päälleni kun makasin mahallani sängyssä ja nukuin. Ja kovakouraisesti vaan hoisi hommansa ja alkoi nukkua.

Niin iljettävä ja kuvottava hyypiö.

Vierailija
4/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa oma taulu.

Vierailija
5/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, tuskin muistaa edes koko asiaa.

Vierailija
6/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmasti sun mieltä helpota olla yhteydessä menneisyytesi painajaiseen. Terapeuttia minäkin suosittelen.

Vierailija
7/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat häneltä? Että hän tajuaisi tehneensä väärin ja pyytäisi anteeksi?

Vierailija
8/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Tuo henkilö on ollut tuolloin jo kolmikymppinen ja ihan tietoisesti käyttäytynyt noin, ei välittänyt sinusta silloin eikä välitä nytkään. Käsittele asia jollain muulla tavalla. 

Vierailija
9/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaisiko se sinua, että ottaisit tyyppiin yhteyttä, koska se vaikuttaa sellaiselta paskiaiselta, että tuskin sitä liikuttaisi mitenkään kuulla millaista tuskaa on aiheuttanut nuorelle tytölle. Jotenkin tuota olisi sinun itsesi takia hyvä käsitellä vaikka terapiassa, mutta tuo ukko voisi vain satuttaa sinua lisää jos otat häneen yhteyttä. Mutta hirveän epäreiluahan se on, että ukko voi vain ihan normaalisti elää porskuttaa ja sinä kärsit edelleen, että ymmärrän kyllä, että haluaisit kertoa tuolle miltä sinusta tuntuu.

Onko tuo joku kuuluisakin nykyään?

Vierailija
10/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tuollaiseen ihmiseen edes ottaa yhteyttä? Jos oikeasti haluat selvittää jotain, niin ehkä sitten olisi parempi keskustella kasvotusten.

Vastaan sivusta.

Jos ap aikoo selvittää asian kasvotusten, ei missään nimessä pidä mennä paikalle yksin. Turvamies/nainen mukaan, mieluummin vähintään kaksi.

Väkivaltainen ihminen on aina arvaamaton.

Vierailija
11/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kannan katkeruutta siitä, että hän vain jatkoi elämäänsä, ja minä vasta omaa elämää aloittelevana sain niin vaikeat kokemukset kantaakseni, en olisi sellaista ikipäivänä halunnut kokea. Ja kun hän näitä tuskin muistaa, niin että hän tietäisi että minä en ole unohtanut ja hän saisi kuulla nuo kauheudet myös itsekin.

Vierailija
12/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, todennäköisesti pahoitat mielesi taas uudestaan vaan. Mene terapiaan mieluummin.

Vierailija
13/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule saamaan häneltä mitään selitystä. Hän on kuin rattijuoppo joka ajaa ihmisen yli, ei sellainen voi antaa mitään hyväksyttävää selitystä sille.

Jos hän olisi muuttunut ja halunnut pyytää anteeksi, hän olisi sen jo tehnyt.

Olet joutunut rikoksen uhriksi, ja tarvitset traumaterapiaa. Et enää joutumista tekemisiin sinua vahingoittaneen rikollisen kanssa.

Hän on rikollinen riippumatta siitä, saako hän sitä koskaan tuomiota.

Vierailija
14/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitat mielesi siitä, että hän ei välitä, ei muista, ja vielä väittää että halusit sitä. Ei ole mitään millä saisit sen p*skan myöntämään mitään. Terapiaa suosittelen.

Vierailija
15/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kannata siihen tyyppiin ottaa yhteyttä, mutta poliisiin kannattaa. Raiskari oikeasti vastuuseen teoistaan.

Vierailija
16/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirje, mutta älä lähetä sitä.

Vierailija
17/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö noi vanhojen asioiden kaivelut estää elämästä tätä päivää ja sotkee satojen ihmisten elämät uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
18/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai kannan katkeruutta siitä, että hän vain jatkoi elämäänsä, ja minä vasta omaa elämää aloittelevana sain niin vaikeat kokemukset kantaakseni, en olisi sellaista ikipäivänä halunnut kokea. Ja kun hän näitä tuskin muistaa, niin että hän tietäisi että minä en ole unohtanut ja hän saisi kuulla nuo kauheudet myös itsekin.

Jos otat yhteyttä, niin puhu asiasta jotenkin niin, että "tajuatko, että olet raiskaaja ja rikollinen". Älä paljasta hirveän tarkkaan kuinka pahalta sinusta tuntui, koska tuollainen mies ei välitä siitä, että satuttaa toista. Hän voi loukata sinua vain lisää. Et saa häntä tuntemaan aitoa syyllisyyttä siitä, että hän on satuttanut toista ihmistä, ainoa mikä tuollaisia järkyttää omissa teoissa on mahdollinen rikosoikeudelliseen vastuuseen joutuminen tai joku julkiseen häpeään joutuminen.

Vierailija
19/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka menee terapiaan saa hullun paperit näin täällä menee myös usein raiskaajien uhrit saa hullun paperit ja samoin väkivallan uhrit on hoidossa sata diagnoosia myös lääkkeitä ja sairaslomia sekä vääriä syytöksiä iljettävää mutta paskat teot jatkuu heidän muissa suhteissa ei ne muutu.Raiskaajia on tosi paljon ollut aina kohteena lähes aina itseään nuoremmat.

Vierailija
20/50 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule häneltä saamaan mitään sellaista vastausta, joka helpottaisi oloasi. Hän tuskin ymmärtää, välittää tai edes muistaa. Pysyisin tiukasti erossa moisesta äijästä. Älä anna hänelle enää mitään tilaa elämässäsi ja mielessäsi. Hän ei ole sen arvoinen.