Ilmestyykö ihmiset jotka katsovat fb profiiliasi kaveriehdotuksiin?
Uskon että ilmestyvät. Viimeksi mies joka tarjosi autokyytiä ilmestyi sinne, meillä ei ole toistemme yhteystietoja.
Nyt mies joka kiertelee ympärilläni ilmestyi kaveriehdotuksiin. Olen tuntenut hänet 6kk, mutta juuri nyt kun tilanne voisi sen selittää hän on siellä.
Kommentit (37)
Kyllä joillakin on niin pienet ympyrät, kun tuollaista pitää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Siirtykää vanhukset nykyaikaan. Kukaan normaalin ikäinen ei käytä lärvikirjaa.
Normaalin ikäinen? Mikä ikä on normaali?
Vierailija kirjoitti:
Puhelin kuuntelee, mainitse jonkun nimi ääneen, niin kohta kaveriehdotuksissa.
Sanoin yhdessä puhelussa exän nimen ja jo oli kaveriehdotuksissa. Koskaan ei oltu facessa kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
21-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerääkö face sijaintitietoja, huomaako jos kuljette samassa wifissä tai pingaako teidän puhelinten välillä? Käytän facea noin kerran vuodessa, joten vaikea arvata. Vaan ei se loppujen lopuksi monimutkaista algoritmia tuohon tarvitse.
Jos kuljette saman julkisen wifin kautta face auki, voi face hyvin yhdistää teidät ja monet muutkin. Tulisi liikaa matchejä. Jotain tarkempaa ohjelmaa se tarvitsee.
EI tarvi edes käyttää samaa julkista wifiä. En ole käyttänyt esim. puhelimessa ikinä ja silti on ehdotellut sellaisia, jotka on olleet samassa tilassa. Esim. yliopiston seminaarin jälkeen jotain proffaa yms. Ei ole takuulla käynyt mun profiilissa. Olen kyllä aina puhelimella kirjautuneena faceen.
Puhelin pingailee jokaisen julkisen ja salatunkin wifin kanssa. Sillä tavalla se tarkentaa mm. GPS-sijaintia vaikka ei saisi yhteyttä gepsi satelliitteihin. Jos face on päällä, face voi poimia niiden julkisten wifien tiedot faceesi ja yhdistää sitä kautta muita joilla samat wifit pingattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joillakin on niin pienet ympyrät, kun tuollaista pitää miettiä.
Niin onkin pienet, huvittavaa että siitä täytyy ivata 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerääkö face sijaintitietoja, huomaako jos kuljette samassa wifissä tai pingaako teidän puhelinten välillä? Käytän facea noin kerran vuodessa, joten vaikea arvata. Vaan ei se loppujen lopuksi monimutkaista algoritmia tuohon tarvitse.
Jos kuljette saman julkisen wifin kautta face auki, voi face hyvin yhdistää teidät ja monet muutkin. Tulisi liikaa matchejä. Jotain tarkempaa ohjelmaa se tarvitsee.
EI tarvi edes käyttää samaa julkista wifiä. En ole käyttänyt esim. puhelimessa ikinä ja silti on ehdotellut sellaisia, jotka on olleet samassa tilassa. Esim. yliopiston seminaarin jälkeen jotain proffaa yms. Ei ole takuulla käynyt mun profiilissa. Olen kyllä aina puhelimella kirjautuneena faceen.
Puhelin pingailee jokaisen julkisen ja salatunkin wifin kanssa. Sillä tavalla se tarkentaa mm. GPS-sijaintia vaikka ei saisi yhteyttä gepsi satelliitteihin. Jos face on päällä, face voi poimia niiden julkisten wifien tiedot faceesi ja yhdistää sitä kautta muita joilla samat wifit pingattuna.
En koskaan käytä wifiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tossa fb:n kaveriehdottelussa mitään suurempaa älyä tai logiikkaa ole huomannut. Itsellä se tunkee kavereiksi järjestyksessä vain kaikkia kavereiden kavereita ilman sen kummempaa järkeä.
Suurin osa onkin niitä, samoja naamoja.
Sitten välillä on näitä täysin tuttujen ulkopuolelta.
Joita en tunne kovin hyvin eikä meillä ole yhteisiä tuttuja. "Tapasimme kaksi kertaa kk sitten" ja nyt he ovat kaveriehdotuksissa.Tiedätkö sinä kaikkien facekavereidesi kaverit? En minä ainakaan. Jollain facekaverilla voi olla vaikka 500 kaveria.
Tiedän ettei kukaan kavereistani tunne näitä ihmisiä mitään kautta. Eivätkä he ole samoissa ryhmissäkään.
Erikoista miten joku kuvittelee tietävänsä ja tuntevansa kaikki tuttunsa ja heidän tuttunsa niin hyvin, että voi täysin varmana julistaa etteivät he tunne jotain sinulle täysin vieraita ihmisiä mitään kautta. Miten ihmeessä voisit tietää tuollaisen asian varmaksi? Esimerkiksi itselläni on useita tuttuja joista toiset tuttuni eivät tiedä mitään - tietääkseni. Sinun on täysin mahdotonta voida sanoa mitään varmaa muiden ihmisten tuntemista tai tietämistä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tossa fb:n kaveriehdottelussa mitään suurempaa älyä tai logiikkaa ole huomannut. Itsellä se tunkee kavereiksi järjestyksessä vain kaikkia kavereiden kavereita ilman sen kummempaa järkeä.
Joita en tunne kovin hyvin eikä meillä ole yhteisiä tuttuja. "Tapasimme kaksi kertaa kk sitten" ja nyt he ovat kaveriehdotuksissa.Tiedätkö sinä kaikkien facekavereidesi kaverit? En minä ainakaan. Jollain facekaverilla voi olla vaikka 500 kaveria.
Tiedän ettei kukaan kavereistani tunne näitä ihmisiä mitään kautta. Eivätkä he ole samoissa ryhmissäkään.
Erikoista miten joku kuvittelee tietävänsä ja tuntevansa kaikki tuttunsa ja heidän tuttunsa niin hyvin, että voi täysin varmana julistaa etteivät he tunne jotain sinulle täysin vieraita ihmisiä mitään kautta. Miten ihmeessä voisit tietää tuollaisen asian varmaksi? Esimerkiksi itselläni on useita tuttuja joista toiset tuttuni eivät tiedä mitään - tietääkseni. Sinun on täysin mahdotonta voida sanoa mitään varmaa muiden ihmisten tuntemista tai tietämistä ihmisistä.
Facebookissa voi myös estää muita kuin ystäviään näkemästä omia kontaktejaan, esimerkiksi kukaan minulle vieras ei voi katsoa missä ryhmissä minä olen.
Epäilen, että juuri näin. Siis että on käynyt katsomassa profiilia. Kaks kertaa tullut ehdotuksena henkilö tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
21-vuotias.
Eli joka vuosi noin 55 000 ihmistä on normaaleja, kunnes eivät sen vuoden jälkeen enää ole ja tulee uusi porukka normaaleja. Hämmentävä näkökulma maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tiedänkin. Miksi se on niin ärsyttävää.
Ko henkilöt ovat vasta muuttaneet suomeen ja eri kaupungista. Minulla on vain kavereita jotka oikeasti tunnen hyvin.
Kyllä. Jos käy ktasomassa profiiliasi uusein saattaa näkyä ja jos vastavuoroisesti käyt katsomassa hänen profiiliaan, niin se vahvistaa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että juuri näin. Siis että on käynyt katsomassa profiilia. Kaks kertaa tullut ehdotuksena henkilö tällä tavalla.
Miksi oletat että olisi käynyt katsomassa profiiliasi? Mitä väliä vaikka olisikin? Ihmiset ovat tosiaan sitä mieltä että muut ovat heistä kovin kiinnostuneita. Mikään ei tarkoita mitään internetissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tiedänkin. Miksi se on niin ärsyttävää.
Ko henkilöt ovat vasta muuttaneet suomeen ja eri kaupungista. Minulla on vain kavereita jotka oikeasti tunnen hyvin.
Jos tiedät heistä noinkin paljon, niin eihän ole ollenkaan ihmeellistä että algoritmi koettaa linkata teitä, selvästi olet lukenut heistä netistä.
Vierailija kirjoitti:
Riittää että henkilö X googlaa nimesi. Henkilö X ilmestyy seuraavaksi jokaisen nimikaimasi some-ehdotukseen koska algoritmit.
No ei kai google anna hakujaan Metalle? Tai jos antaa, Meta joutuu maksamaan. Eikö google ja Meta ole aikalailla kilpailevia yrityksiä?