Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat eivät jonota avoimia paikkoja työvoimatoimistoissa?

Vierailija
25.12.2022 |

Ehkä he tietävät että työnhaku on syy miksi ihmiset pysyvät köyhinä?

Kommentit (38)

21/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on jo töitä 💶💰😎

Vierailija
22/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jos olisin rikas, niin olisi kiva mennä johonkin ikävään työhön kyykytettäväksi. Voisi silloin tahalleen hidastella ja mokailla ja naureskella pomolle selän takana, kun se möyhyää nuppi punaisena.

Tästä voisi saada suurta nautintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ovat harvoin työttöminä. Heillä on usein oma yritys tai useita, sekä tietenkin useita muita tulonlähteitä kuten osinkoja ja hallituspalkkioita. Tästä syystä heidän tulonsa eivät siis ole ainoastaan palkkatuloja, itse asiassa harvemman tosirikkaan tulot ovat palkkaa ollenkaan.

Vierailija
24/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on rikas ja kun jäi työttömäksi alkoi tehdä omaehtoisena opiskeluna uutta yliopistotutkintoa työttömyyskorvauksilla. On toki entisiäkin, mutta aina se auttaa työllistymisessä kun pitää työkunnostaan huolta. Ei kai kukaan istu vaan odottamassa tai kuvittele, että annetaan töitä jostain taikaseinästä. Jos niin tekee, niin ei ihme, että on köyhä.

Vierailija
25/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työpaikkoja haetaan itse aktiivisesti eikä jonoteta. Tuulahdus 1800-luvulta.

Vierailija
26/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on rikas ja kun jäi työttömäksi alkoi tehdä omaehtoisena opiskeluna uutta yliopistotutkintoa työttömyyskorvauksilla. On toki entisiäkin, mutta aina se auttaa työllistymisessä kun pitää työkunnostaan huolta. Ei kai kukaan istu vaan odottamassa tai kuvittele, että annetaan töitä jostain taikaseinästä. Jos niin tekee, niin ei ihme, että on köyhä.

Työttömyyskorvauksella ei voi opiskella yhtään mitään tutkintoa ilman, että se on hyväksytetty työvoimatoimistolla.

Vierailija
27/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on rikas? Rikas tarkoittaa minulle yli miljoonien omaisuutta, ei mitään kymppitonnia kuussa.

Vierailija
28/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ap, ettei työvoimatoimiston listoilla olisi myös rikkaita? Voihan siellä joku rikas nostella esim ansiosidonnaista.

Vierailija
29/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvauksella ei voi opiskella yhtään mitään tutkintoa ilman, että se on hyväksytetty työvoimatoimistolla.

Sun anti keskusteluun oli mikä? Tietenkin hommat hoidetaan sääntöjen mukaan.

Vierailija
30/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat pitäisi pakottaa tietty tuntimäärä viikossa rankamettään, jotta he tietäisivät mitä on oikea työ.

Risu savottoon ja maksaa siitä hieman metsän omistajille. Näin mulle sotasukupolvi sanoi kun olin työtön, 18 vuotias, vuonna 2006.

Vierailija
31/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rikas? Rikas tarkoittaa minulle yli miljoonien omaisuutta, ei mitään kymppitonnia kuussa.

Sulla taitaa mennä aika hyvin?

Vierailija
32/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Netti on keksitty. Sieltä löytää työpaikkoja. Työvoimatoimistoa ei tarvita. Jos olisi vielä kansalaispalkka, niin keskituloisetkin ihmiset voisivat helpommin opiskella itselleen 2. ammatin tarvittaessa.

-Käyttää suhteita työnhakuun.

-Tosirikkaat ei käy töissä. Ehkä puuhastelevat jossain omassa yrityksessä tai butiikissa, mutta eivät siis tarvitse palkkaa välttämättä. Voivat helposti suunnata taloudellisesti epävarmoille aloille esim. artistiksi tai taiteilijaksi.

Vierailija
33/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietty jos olisin rikas, niin olisi kiva mennä johonkin ikävään työhön kyykytettäväksi. Voisi silloin tahalleen hidastella ja mokailla ja naureskella pomolle selän takana, kun se möyhyää nuppi punaisena.

Tästä voisi saada suurta nautintoa.

...jos on sadisti.

34/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömyys vie TE-keskuksen asiakkaaksi, vaan köyhyys.

Esim. Eiran ja Kaivopuiston asukkaista hyvin moni on täysin palkkatyötä vailla, täysin työelämästä syrjäytyneitä, mutta pääomatuloilla eleleviä sohvankuluttajia, joita ei TE-keskuksissa näy.

Vierailija
35/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat pitäisi pakottaa tietty tuntimäärä viikossa rankamettään, jotta he tietäisivät mitä on oikea työ.

Olet siis sitä mieltä, että kun pyöritän 30 henkilön lääkäriasemaa, teen 60 tuntista työviikkoa, toki viikonloppuisin teen terapiatyönä metsähommia 8 tuntia lauantaisin.

Niin minulla ei saisi olla edes sunnuntaita vapaana. Vaikka maksan veroina 10 henkilön työnvälttelyn vuosipalkan verran veroja?

Mistä tää ajattelumaailma tulee ?

Vierailija
36/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että kun pyöritän 30 henkilön lääkäriasemaa, teen 60 tuntista työviikkoa, toki viikonloppuisin teen terapiatyönä metsähommia 8 tuntia lauantaisin.

Niin minulla ei saisi olla edes sunnuntaita vapaana. Vaikka maksan veroina 10 henkilön työnvälttelyn vuosipalkan verran veroja?

Mistä tää ajattelumaailma tulee ?

Reaaliteetit eivät pysy koossa kun kosketusta ympäröivään yhteiskuntaan ei ole ja maailmankuvan muodostaa netflix.

Vierailija
37/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaehtoinen opiskelu ja työttömyyskorvaus eivät kuukosta siltä.

Vierailija
38/38 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaehtoinen opiskelu ja työttömyyskorvaus eivät kuukosta siltä.

Kuule pöllö. Se omaehtoinen opiskelu on ihan työkkärin oma termi. Se myönnetään määräajaksi kunhan TE -toimisto hyväksyy suunnitelman ja sitten ei kun opiskellaan työttömyyskorvauksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi