Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä joillakin ihmisillä on yli 10 000 euroa säästössä?

Vierailija
25.12.2022 |

Keskiverto ihmisellä on vain muutaman kuukauden tulot säästössä, joten miten joillakin voi olla säästössä siis riihi kuivaa rahaa yli 10 000 euroa? Koska itselle tuo on iso summa rahaa, en ymmärrä miten jotkut sen tekee. Olen töissä käyvä, mutta kyllä on myös menoja, kuten laskut, ruoka yms.

Kommentit (681)

Vierailija
661/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 4500 euroa, sitten vielä osakkeissa, hiukan yli kympin.  Tavoite oli 5000 e säästössä, melkein saavutettu.

Vierailija
662/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeata, kun säästää joka kuukausi 200-500 euroa. Eikä tarvitse olla iso palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetusalalla, kesät työttömänä, kuten myös joulunaika, hiihtolomista, syyslomista ym en saa palkkaa.

n.35 000 säästössä, osa osakkeissa ja rahastoissa.

Ala on niin epävarmaa, että pakko olla säästeliäs ja varautua kaikkeen. SIksi jäänyt sukanvarteenkin.

Vierailija
664/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti onnistuu. Meidän nettotulot on 6500€, asumiskulut 600€, ei lainoja tai lapsia. Rahaa jää ruuan ym jälkeenkin kiitettävästi.

Mistä saa noin valtavat tulot?

2 ylempää toimihenkilöä, täysin normaalia.

Vierailija
665/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli aikoinaan tuon verran rahaa täysi.ikäisyyden kynnyksellä kun oli kaikki lapsilisät säästänyt ja sijoittanut vauvasta saakka. Synttäri + joululahja, rippi + ylioppilasrahat ja kesätyörahatkin vielä siihen päälle niin summa alkoi olla kasassa.

Toki hiukan olin rahaa käyttänytkin mutta arvostin tosiaan säästämistä ja sijoittamista.

Ekat osakkeet minulle ostettiin alle kouluikäisenä jo. Niistä sitten osinkoa ja korkoa korolle-juttu toimimaan...

Itse säästit lapsilisäsi ja ostit osakkeet? Valitettavasti omat vanhempani ovat aikoinaan käyttäneet minun lapsilisäni elämiseen. Mihin voisi valittaa, olisiko perustetta oikeusjutulle?

Ap kysyi miten joillakin on säästöjä. Tuo on yksi tapa miten säästöjä on voinut tulla ja aivan asiaankuuluva vastaus. 

Sinä vaikutat ikävän kateelliselta. 

Vierailija
666/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi sitten vanhainkodissa kehuskella paljonko tilillä rahaa

Ei vaan voit asua kotonasi kuolemaasi saakka ja ostaa kodinhoitopalvelut. Vain köyhät menee makaamaan kunnaliseen palvelutaloon.

Juuri näin. Eivät ole mieltä ylentäviä paikkoja. Omat sekä puolisoni vanhemmat ovat jo iäkkäitä, mutta asuvat kotona. Me lapset autamme aika paljon kaikenlaisissa arkipäiväisissä asioissa ja puolisoni ja hänen sisaruksensa käyvät päivittäin vanhempien luona. Onneksi asuvat kaikki kilometrin säteellä Helsingin kantakaupungissa.

Vierailija
667/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen mies. Käyttötilillä n. 673 k

Vierailija
668/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli aikoinaan tuon verran rahaa täysi.ikäisyyden kynnyksellä kun oli kaikki lapsilisät säästänyt ja sijoittanut vauvasta saakka. Synttäri + joululahja, rippi + ylioppilasrahat ja kesätyörahatkin vielä siihen päälle niin summa alkoi olla kasassa.

Toki hiukan olin rahaa käyttänytkin mutta arvostin tosiaan säästämistä ja sijoittamista.

Ekat osakkeet minulle ostettiin alle kouluikäisenä jo. Niistä sitten osinkoa ja korkoa korolle-juttu toimimaan...

Kaikilla lapsillani oli aikuistumisen kynnyksellä 120-140K osakkeissa. Sijoitimme kaikki lapsilisät ja sitten isovanhemmat ja me annoimme lain sallimat maksimit kolmen vuoden välein. Siitä se kertyi. 

Vierailija
669/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin itse lapsille että kun menevät töihin ja alkavat saamaan palkkaa niin laittavat 10% vähintään palkasta sivuun. Rahastoihin ja osakkeisiin. Olen myös opettanut että ei kannata elää luotolle. Kun sulla menee heti alusta 10% liksasta säästöön niin säästöt karttuvat huomaamatta.

Toki se on vaikeampaa jos olet elänyt kädestä suuhun aina ja on osamaksuja ja luottoja.

Suosittelen ottamaan yhdistelylainan millä maksat kaikki rönsyt kerralla pois. Jo tällä vapautat kapitaalia säästöön. Sitten kun kaikki osarit ja luotot pois niin luottokielto itselle ja se mitä aikaisemmin lyhensit niitä voit siirtää säästöön.

Tämä ihan yleisenä ohjeena käy monelle.

Vierailija
670/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan bruttona 6000e (4k netto) ja mies 5000e (3.5k netto). Säästöön jää ehkä 1000-2000e kuussa.

Kun tienasimme yhdessä 4k netto vielä vähän aika sitten, niin ei jäänyt mitään säästöön. 

Kolme lasta, Helsinki (asuminen maksaa 2500e kk)

Vierailija
671/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnihan on muutaman kuukauden tulot.

Joo jos  menot on nolla.

Vierailija
672/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä netto 2400e/kk

Vaimo netto 1400-1700e/kk

Osakesäässtöihin noin 100e/kk

Muuten säästöt menevät ulkomaanmatkoihin joita 2-3/v

Niihin palaa riippuen kohteesta käyttörahoineen 5-10 tuhatta vuodessa.

Yksi lapsi, asutaan Helsingissä.

10k säästössä, osakkeissa ja rahastoissa.

Vierailija
673/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin soitto ja muutamassa  hetkessä sata tonnnia tilillä helppoa.

Vierailija
674/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista miten tämäkin aloittaja ei näköjään näytä ymmärtävän että kaikki eivät ole peeaa vaikka hän on. 

Vierailija
675/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ihmetetyttää, mihin ihmiset oikein saa tuhlattua useita tonneja kuukaudessa. Oon itse työtön ja elelen säästöillä ilman mitään tuloja. Kuukaudessa menee vuokrineen ja ruokineen yms. pakollisine menoineen ehkä 900 e, kun en juuri mieti kauppalaskuja ja asun vielä liian kalliissa asunnossa. Budjetoimalla tästäkin voisi nipistää 100-200 e, halvempaan asuntoon muuttamalla vielä enemmänkin.

Kuluja voisin siis helposti karsia, mutta toiseen suuntaan en kyllä edes keksi, että mihin ihmeeseen käyttäisin vaikka vielä tuhat euroa lisää kuukaudessa, jos olisi jotain jatkuvaa tuloa. Matkustaisinko ulkomaille kuukausittain? Kävisin elokuvissa ja ravintolassa ihan joka päivä? Ostaisin mekkoja? Velkaisilla omistusasujilla toki lainanlyhennykset, mutta se on tietysti sovittavissa käyttääkö siihen lähes koko palkan vai ei. Lähes kaikki muu voisi jäädä säästöön kuin itsekseen, ja luulisi että kaikki työssäkäyvät haluaisivat edes vähintään muutamakertaisesti tuon summan säästöön yllättäviin kuluihin varautumiseksi. Eihän se ole kuin vaikka pikkuremontti, auto, uusi katto ja reissu.

Myönnän kyllä, että mulla ei ole koskaan ylimääräinen raha poltellut tilillä. Olen hyväpalkkaisenakin kuluttanut vaan järkevään ja oikeasti tarpeelliseen. Mutta ilmeisesti ihmisillä on vähän erilaisia näkemyksiä kuluttamiseen, jos vaikka jotain viittä vaatetta vuodessakin pidetään hyvänä ja vähäisenä määränä.

Vierailija
676/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla yleensä velkaa vähintään tuo 10 000 euroa.

Palstalaiset ovat yleensä velattomia. Maksetut asunnot, mökit, autot yms. (näkee nuista alapeukuista)

Sehän riippuu aivan ketjusta.

Minä joskus ihmettelen, miten palstalla on niin paljon köyhiä. Raha-aiheisiin ketjuihin useammin vastaa ne, joita raha-asiat kiinnostaa, ja sellaisilla usein myös raha-asiat paremmalla tolalla kuin sellaisella jota ei yhtään kiinnosta. 

Vierailija
677/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistuasunto eikä enää lainaa. Jää kummasti säästöön joka kuukausi 1500 euroa, kun ei tarvitse maksaa kuin pelkkä pieni vastike.

Siksi tililläni on jo 37 000 euroa. Sijoituksiakin on, mutta tuo siis tilillä.

Vierailija
678/681 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20t€ perintöä, nettopalkka reilu 3t€. Onneksi tätä rahaa voi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen ja tarjota kavereille lounaita.

Vierailija
679/681 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnin kerää vajaassa vuodessa kun vaan niin päättää, mikäli on työssäkäyvä ja lopettaa säälittävät tekosyyt sille, miksei voi mistään tinkiä.

Mun tulot on noin 2000e per kuukausi netto. Säästöön tonni, toinen tonni on elämiseen. Vuodessa säästän 12000e.

Säästäminen on tyhmin tapa kerryttää varallisuutta, tiedätkö mitkä on kovimpia säästämään? Kaikki kodittomat ihmiset, he pystyvät elämään niukalla budjetilla. Tuosta tonnista voisit muovata itsellesi helposti lisätuloja ostamalla ja myymällä tavaroita: https://tienaa-kotona.fi/kurssi/ tuolta saat ohjeet miten aloittaa flippaus tänään ja lopettakaa nyt toi säästäminen, se ei ole kannattavaa sun on huomattavasti helpompi tehdä ylimääräinen 1000€ kuin elää niukasti..

Vierailija
680/681 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tupakoi

Ei lapsia

Ei alkoholia

Tuossa muutama keino jolla säästää rahaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme