Sukulaisjoulu lasten kanssa saa minut stressaamaan omaa tulevaa äitiyttäni
Tässä kun ollaan oltu kiertämässä sukulaisten luona kylässä ja kaikilla tietysti lapset mukana niin voi luoja sitä menoa. Olen raskaana ja oma lapsikin tulossa mutta olin uupunut noista kyläreissuista kaiken sen lasten huutamisen, kirkumisen ja riehumisen jälkeen ja mietin että miten ne vanhemmat jaksaa tuota joka päivä. Miten minä jaksan? Onneksi tuo on ohimenevää aikaa mutta alkaa mietityttää että mitä tuli tehtyä :D
Kommentit (63)
Ap on viettänyt yhden illan sukulaisten kanssa ja tehnyt tästä johtopäätöksiä. Nyt oli kyse yhdestä illasta ja vielä jouluaatosta. Lapset ovat kovasti odottaneet joulua ja päivä on varmasti ollut hektinen ja normaalista poikkeava. Kyllä se vaikuttaa monen lapsen nukkumiseen ja osa käy varmaan kierroksilla. Se rytmi kyllä palautuu normaaliksi.[/quote]
Höpöhöpö, kirjoitin aiemmin että sisaruksen lapsilla se on muutenkin aina tuollaista. Nyt raskaana ja väsyneenä tuo vaan pisti miettimään että millaista mahtaa olla sitten oma tulevaisuus kun kohta sitä on itselläkin se lapsi/lapsia siinä eikä voikaan enää paeta oman kodin rauhaan sitä menoa ja meininkiä vaan se on siellä aina. Kyllähän sen on valmiiksi tiennyt että ei se helppoa tule olemaan mutta nyt kun ollut lasten kanssa monessa paikkaa tekemisissä lyhyen ajan sisään niin onhan se henkisesti kuluttavaa jo pelkästään ulkopuolisena aina vähän.
Mietittiin tuota samaa juttua, päädyimme siihen että meille ei tule lapsia. Toki siinä oli muitakin syitä mutta tuo yhtenä niistä.
Mitä se kasvatus sitten pitää sisällään? Ja ota huomioon että moni lapsi ei ole niille kasvatusopeille kovin vastaanottavainen.