Mies teki oharit ja vietti joulun sittenkin ex perheen kanssa
Vuosi on oltu yhdessä. Ei ole vieläkään halunnut tutustua perheeseeni ja näin ollen ei tullut joulupäivälliselle. Mutta aattoilta meidän piti olla yhdessä kotona.
Nyt meni mieluummin ex perheensä luo jouluaatoksi ja aattoyöksi. Ovat eronneet 15v sitten ja on alkanut vasta pitää uudelleen yhteyttä heihin, lapsi teini ikäinen ja äiti eronnut. Ei ole koskaan ennen viettänyt joulua heidän kanssaan.
Olenko hirveän itsekäs kun loukkaannuin syvästi tästä? Menee mieluummin exän joulupöytään kuin nykyisen. Toki ymmärrän että lapsen iloksi menee jouluksi sinne, kai se lapsi on iloinen kun isä on tullut takaisin elämään. Mutta eikö olisi voinut edes illaksi tulla kotiin. Ahdistaa kun en tiedä miten suhtautua asiaan.
Kommentit (28)
Christiiina kirjoitti:
Eikö se lapsi ole vihainen isälleen, kun isä ei ole vuosiin halunnut olla missään tekemisissä hänen kanssaan?
Jotkut voi olla, itse en ollut. Vanhempani erosivat mun ollessa eskarilainen ja tapasin isäni vasta oltuani yli kaksikymppinen. Meistä on tullut läheisiä ja voidaan puhua kaikesta suoraan, vaikka ollaankin hyvin erilaisia arvoiltamme. Lapsuuteni ja nuoruuteni olin surullinen siitä, ettei mulla ollut isää. Nyt olen iloinen, että olen oppinut häntä tuntemaan. Tiedän että hän hylkäsi, koska ei kiinnostanut, mutta syy siihen on ettei hän pidä lapsista eikä osaa eikä halua heidän kanssaan olla. Itse on sanonut, että aikuinen lapsi on sitten eri asia ja nyt kiinnostaa.
Aloittajan tapaus kyllä vaikuttaa siltä, että tuotakin isää syyllisyys poissaolosta painaa ja on halunnut koittaa korjata sitä suhdetta lapseen vuosien jälkeen. Eksä eronnut, joten nyt on voinut mennä viettämään joulua, ei kai sitä eksän miehen ollessa paikalla ole viitsinyt tehdä. Tai sitten kyseessä perinteinen uidaan eksän sänkyyn takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Eikö se lapsi ole vihainen isälleen, kun isä ei ole vuosiin halunnut olla missään tekemisissä hänen kanssaan?
Jotkut voi olla, itse en ollut. Vanhempani erosivat mun ollessa eskarilainen ja tapasin isäni vasta oltuani yli kaksikymppinen. Meistä on tullut läheisiä ja voidaan puhua kaikesta suoraan, vaikka ollaankin hyvin erilaisia arvoiltamme. Lapsuuteni ja nuoruuteni olin surullinen siitä, ettei mulla ollut isää. Nyt olen iloinen, että olen oppinut häntä tuntemaan. Tiedän että hän hylkäsi, koska ei kiinnostanut, mutta syy siihen on ettei hän pidä lapsista eikä osaa eikä halua heidän kanssaan olla. Itse on sanonut, että aikuinen lapsi on sitten eri asia ja nyt kiinnostaa.
Aloittajan tapaus kyllä vaikuttaa siltä, että tuotakin isää syyllisyys poissaolosta painaa ja on halunnut koittaa korjata sitä suhdetta lapseen vuosien jälkeen. Eksä eronnut, joten nyt on voinut mennä viettämään joulua, ei kai sitä eksän miehen ollessa paikalla ole viitsinyt tehdä. Tai sitten kyseessä perinteinen uidaan eksän sänkyyn takaisin.
Halveksin isääsi sinunkin puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, voin näin 14v lapsen ydinperheäitinä sanoa,että sua viilataan linssiin. Sun lapsipuolesi on jo niin vanha, että pärjäisi joulun äitinsä kanssa . Mies vaan näköjään haluaa exänsä takaisin.
Meinaatko ettei teinillä enää ole oikeutta olla isänsä kanssa jouluna? Jos välit ovat olleet olemattomat tätä ennen? Olet siis sitä mieltä, että lapsipuoli pärjää ilman isäänsä aina. Tsiisus.
Tsiisus! Onko teini siis motiivi yöpyä exän luona?
Silloinhan kaikki joilla on alaikäisiä lapsia yöpyisivät exiensä kanssa. Järjetön ajatus.
Lapsen etu vaatii, niinkö?
Lapsen kanssa jouluna oleminen on eri kuin yökyläily.
Kukaan ei ole ottamassa teinin oikeutta olla isänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään ex-perhettä. Miehesi on perheellinen, kun hänellä on lapsi! Miehelläsi siis on perhe. Yritä ymmärtää tämä.
Yritä sinä ymmärtää, että kun on erottu sitä perhettä siinä muodossa ei enää ole.
Mitä jos ex-vaimolla olisi uusi mies ja hänen kanssaan naimisissa.
Olisiko aloittajan mies myös sitä perhettä.
Iloisesti samassa perheessä kaksi miestä.Lapsi pysyy ja isyys. Mutta aikuiset jatkavat elämäänsä.
Toiset pysyy väleissä sittenkin, kun on erottu. Sedän puolison ex-mies on edelleen perhettä, näkee eksäänsä ja yksi joulu viettivät joulua koko porukka. Siis setä, puolisonsa, puolison ex ja exän nyksä + lapset ja lapsenlapsi. Tiedän, kun kyläiltiin siellä ja ihmettelin itsekseni, että siinä on hyvät välit, kun oletuksena on aina, että vaikka olisi lapsiakin, eksän kanssa ei saisi väleissä olla, saatikka ystäviä.
Ovat myös kyläilleet sen eksän luona pariskuntana useinkin. Hyvin menee kaikilla. Molemmat vanhemmat on tärkeitä (jo aikuisille) lapsille, joten varmaan aika isona painona ollut vaakakupissa, että toimeen tullaan ja ollaan ystäviä ja että uusien puolisoiden on se hyväksyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään ex-perhettä. Miehesi on perheellinen, kun hänellä on lapsi! Miehelläsi siis on perhe. Yritä ymmärtää tämä.
Yritä sinä ymmärtää, että kun on erottu sitä perhettä siinä muodossa ei enää ole.
Mitä jos ex-vaimolla olisi uusi mies ja hänen kanssaan naimisissa.
Olisiko aloittajan mies myös sitä perhettä.
Iloisesti samassa perheessä kaksi miestä.Lapsi pysyy ja isyys. Mutta aikuiset jatkavat elämäänsä.
Toiset pysyy väleissä sittenkin, kun on erottu. Sedän puolison ex-mies on edelleen perhettä, näkee eksäänsä ja yksi joulu viettivät joulua koko porukka. Siis setä, puolisonsa, puolison ex ja exän nyksä + lapset ja lapsenlapsi. Tiedän, kun kyläiltiin siellä ja ihmettelin itsekseni, että siinä on hyvät välit, kun oletuksena on aina, että vaikka olisi lapsiakin, eksän kanssa ei saisi väleissä olla, saatikka ystäviä.
Ovat myös kyläilleet sen eksän luona pariskuntana useinkin. Hyvin menee kaikilla. Molemmat vanhemmat on tärkeitä (jo aikuisille) lapsille, joten varmaan aika isona painona ollut vaakakupissa, että toimeen tullaan ja ollaan ystäviä ja että uusien puolisoiden on se hyväksyttävä.
Kiva kiva. Tuollainen on kuitenkin nyt vähän erilainen tilanne, kuin aloituksessa. Siinä on nimenomaan vuosi kausia ollut välit täysin poikki.
Minunkin puolisoni viettää aikaa exän ja hänen perheensä kanssa. He muun muassa ovat käyneet yhdessä viikon mittaisilla matkoilla niin, että mukana on ollut exän perhe, vanhemmat ja lapsen perhe ja puolisoni. Puoliso on sopinut matkoista kysymättä minulta mitään. Ja heillä ei siis ole yhteisiä lapsia.
Olen kertonut puolisolle, että minun on vaikea hyväksyä, mutta hän ei anna minulle mahdollisuutta vaikuttaa tilanteeseen. Toisaalta taas en halua olla ahdasmielinen ja konservatiivinen, haluaisin ajatella, että kyse on vain viattomasta yhteisestä ajanvietosta. Koen, että tässä astutaan meidän yhteisen suhteen varpaille vahvasti. Minä jään tässä kuviossa kakkoseksi. Olkoonkin, että ei tällaisia matkoja ole tämän tästä.
Puoliso kertoo, että he ovat vain hyviä ystäviä. Ajattelevatko he molemmat näin? Jotain outoa on siinä, etten ole koskaan tavannut tätä exää enkä koskaan edes puhunut hänen kanssaan. Miten voi olla olemassa hyvä ystävä, jota minä en useankaan vuoden yhdessä olon jälkeen tunne lainkaan? Mahdollisuuksia tapaamiseen olisi kyllä ollut.
Huomaan jo tässä kirjoittaessani, että asia herättää minussa jonkin sortin häpeää. Siis se, että minulle tapahtuu tällaista. En voisi hyväksyä, jos ystävälleni tehtäisiin näin. Minun pitäisi todennäköisesti asettaa tarkemmat rajat.
Vai mitä sinä tekisit?
Joko aloittaja on selvittänyt tämän jouluisen asian vai joko tuli ero?
Siinä on vakka ja tend valinnut