Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin näköni huononemaan? Haluan silmälasit

Vierailija
24.12.2022 |

Olen kolmekymppinen mieshenkilö ja olen jo kymmenvuotiaasta asti halunnut silmälasit. Viime aikoina olen huomannut lähes kaikkien tuttavapiirissäni saaneen silmälasit, tällä hetkellä melkein kaikilla tuttavillani on silmälasit. Olenko aivan poikkeuksellisen harvinainen ihminen kun näköni on niin huipputarkka että näen lukea pientäkin tekstiä ja myöskin kauas näen huipputarkasti. Mutta miten ihmeessä voisin saada näköni huononemaan että minulle määrättäisiin silmälasit? En halua olla massasta poikkeava.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmansa kullakin. Itselläni nuorena todella hyvä näkö, mutta 40-v täytettyäni lähinäkö yhtäkkiä huononi kuin taikaiskusta, ja pian jouduin käyttämään lukulaseja ja sillä tiellä ollaan, nyt 54-vuotiaana ekat moniteholasitkin jo... Sellaiset 770 e maksavat. Kunpa saisi nuoruutensa takaisin!

Vierailija
22/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomalaisten geeneissä taipumusta silmien taittovirheisiin? Ollessani joulua viettämässä kuulin kuinka kolme tyyppiä keskustelivat keskenään siitä että lukulasit on täytynyt heidän kaikkien hankkia viime aikoina. Heidän ikähaarukka 39-43v. Olenko huippuharvinainen poikkeustapaus kun näen aivan erinomaisesti sekä lähelle että kauas, ihan kaikille etäisyyksille? Kun näköni tarkistettiin viime talvena ajokorttilausuntoa varten niin testi meni aivan täydellisesti. Ihan niistä pienimmistäkin E-kirjaimisista osasin sanoa mihin suuntaan E-kirjaimen sakarat osoittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit katsoa suoraan paljain silmin auringonpimennykseen, tosin niitä on turhan harvoin.

Vierailija
24/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kehykset voi ikkunalinsseillä ostaa, jos haluaa. Voispa itekin ostaa vaan kehykset, mulla ne linssit maksaa useita satoja vaikka ois halvimmat kehykset

Ei mulle pelkät kehykset riitä vaan linssit pitää ehdottomasti olla, eihän ne muuten edes olisi silmälasit ollenkaan! Hinta vaan järkyttää

No ei tietenkään pelkkiä kehyksiä, osta siihen nolla-linssit. Jos hinta järkyttää niin miksi haluat huonon näön, sittenhän sun ois pakko ostaa lasit ja vielä vahvuuksilla, se tulis kalliimmaksi. Jos oot noin köyhä ni oo vaan tyytyväinen kun et tarvii laseja. Vai kenen luulit ne sulle maksavan?

Vierailija
25/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene psykologille. Päässäsi on pahasti jotain vialla.

Vierailija
26/35 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit katsoa suoraan paljain silmin auringonpimennykseen, tosin niitä on turhan harvoin.

En todellakaan katso, silloinhan sokeutuisin kokonaan enkä halua sokeutua.

Vierailija
27/35 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene nukkumaan! Tänne ei ihan hulluja aloituksia kannata kirjoittaa!!

Vierailija
28/35 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinivalolasit ilman vahvuuksia olen hankkinut jo kolme viikkoa sitten, oikeastaan minun kannattaa käyttää niitä kun käytän niin paljon tablettia ja kännykkää. Joten nou hätä, silmälasit on jo mulla, ei tietenkään vahvuuksilla mutta väliäkö sillä. Sinivalosuojalla tottakai on. Terveisin aloittaja.

Vierailija
29/35 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa sitten nolla piilolinssejä, joita voin käyttää esimerkiksi urheillessa tai uidessa?

Vierailija
30/35 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin näöntarkastuksessa optikolla ja tulos oli sellainen, ettei laseja tarvita. Tarkastuksen tekijä sanoi kuitenkin, että monet ostaa nollahionnalla laseja vain ulkonäön vuoksi. Tiedusteli vielä, että laitetaanko mullekkin jotkut raikkaat lasit. Eli optikkoliikkeeseen vaan sanomaan, että haluaa lasit.

Vierailija
31/35 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rillit on nolot kenellä tahansa!!!

Päinvastoin! Tekevät älykkään ja tyylikkään näköiseksi!

Vierailija
32/35 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu. Olen 11 vuotias nuori ja haluaisin lasit vaikka vanhemmat tuskin ostaisivat minulle😮💨

Olen halunnut laseja jo kaksi vuotta!! Ne eivät ole nolot!!!😍

Vierailija
33/35 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua huonoa näköä, usko pois.

Osta vahvuuksettomat.

Vierailija
34/35 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne jossain päin maailmaa tekee linssileikkauksia, minkä jälkeen saat kauko- ja lähinäkölasit ja hajataiton kaupan päälle. 

Vierailija
35/35 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trans-likinäköinen, nyt tarvitaan lääkärin lappu äkkiä jotta hän saa tarvitsemansa "hoidot" eli yhteiskunnan tarjoamat silmälasit ilman vahvuuksia.

Juu silmäleikkaukseen että saa silmälasit. juu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi