Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ELOKUUMEILIJAT~~VKO 46~

13.11.2006 |

Mukavaa alkuviikkoa elokuisille, joko on ovis monella tuloillaan/tullut?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tuli risteiltyä miehen kanssa ja mukavaa oli. Pupuilutkin aloitettiin ja nyt on kp 12/28-32. Limaa jo hieman tullut, ei muita ovisoireita. Toivottavasti ei tuu taas pidempi kierto.

:) kaikille nyt paljolti +*bdbdbd*+ tähän kiertoon :)

Vierailija
2/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pupuilut on aloteltu ;), kp 10/25-28 menossa. Ahkerasti ois tää viikko pupuiltava kun on tosiaan kierron pituus hiukka vaihteleva. Ovis luultavasti alkuviikosta, jos yhtä lyhyt kierto kun edellinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp 9/26-28 menossa ja ovista odotellaan tälle viikolle.Innokkaana nyt sitten pupuillaan ja toivotaan parasta.Mullakin tuo kierron pituus heittelee, joten paras mennä ainakin jtp:menetelmällä; ) no jos nyt kuitenkin pupuillaan kun siltä tuntuu.Ei oo kauhean kiva, jos se menee pelkäksi suoritukseksi.

Hauskaa maanantaita kaikille!!

Vierailija
4/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vedellään kp 7/30 ja täti pakkasi kamat ja lähti eilen..Eli kierrot tasoittuvat vihdoinkin km jälkeen.Tätä ennen 2 edellistä kiertoa alkanut tuhrulla ja sit vielä tuhruttanut kp 12 asti ja nyt jo loppuivat kp 6,eli toivo nostaa päätänsä jospa nyt tulis

se plussa,tässä kierrossa tulee tasan 2 vuotta oikeastaan yritystä joten olispa kiva plussata.Ovista saa odotella vielä ensviikkoon kiekon mukaan ovis olis 22 pvä eli sinne lähemmäksi pupuilut jäänevät,kun enää ei jaksa tehdä kamalaa suoritusta tästä vauvakuumeesta..Ja nämä kaksi tenavaa pitää kyllä huolen että joka päivä ei onnistuta lakanoita pöllyttämään. Mutta paljon onnea jokaiselle ovikseen ja toivotaan että simot hoitaisivat hommat kotiin.

Vierailija
5/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa nyt kp5/40 (tai siis viime kierron pituus oli tuon verran ja kun oli eka kierros synnytyksen jälkeen niin...) Nää tädit on kyllä sitten sellaiset ettei ennen oo ollutkaan! Torstaina siis alko, jollon ihan normit, mut to-pe yönä alkoi sitten sellainen vuoto, että luulin melki kuolevani siihen, sattu joka paikkaan ja vessassakin sain juosta puolen-tunnin välein, ja silti melki joka kerta oli myös vaihdettava pikkuhousutkin... Ei kiva!!! Mutta nyt on sitte vuotokin jo vähenemään päin ja kovasti odotellaan että päästäis pupuilemaan (myös mies!) Vaikken silti usko että plussa vielä tähän osoitteeseen saapuu. On vähän jäänyt tuosta kolmesta vuodesta mitä esikkoa odoteltiin niin muistoja...

Tuli vähän omaanapaa tällä kertaa, mutta kuitenkin kaikille kovasti plussia toivoopi täällä.

k@tk@ kp5/40

Vierailija
6/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp14/ja kierrosta ei mitään tietoa kierukan takia mut toivon et kierto ois 28pv. eilen pupuiltiin ja varmaan pitää olla ahkera niissä touhuissa koko viikon ;) en ole kyllä huomannut mitää ovisoireita, mut... toivotaan..

Vierailija
7/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
8/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olisi kp14, joten täytynee vietellä tuo mies ihan varmuuden vuoksi, vaikka kierron pituudesta ei ole hajuakaan... Söin synnytyksen jälkeen muutaman listan pillereitä, kun taas aloitettiin vauvan yritys. Edellistä lasta tehtiin 10kk, toivottavasti tätä hieman vähemmän! (lue: tahtoo heti:) Mutta ainahan tämä on tällaista jännäystä ja sattumaa. Tällä viikolla meille tulee uusi koira. Saa vähän muutakin ajateltavaa, kuin tämä vauvakuume.

K@tk@: Sinullakin ilmeisesti on aika pieni vielä edellinen lapsi. Milloin hän on syntynyt? Meidän edellinen on kohta 10kk, tammikuussa siis syntynyt. Vähän jänskättää, että entä jos tärppääkin heti, niin kuinka kahden pienen lapsen kanssa oikein sujuu... Tuleeko vanhemmalle mustasukkaisuutta, mitä kaikkea tarvitsee kaksi ja millaisia investointeja tarvitsee tehdä(esim. pinnasänkyjä, syöttötuoleja, tuplarattaat ym...). Jos siis nyt tärppäisi, niin isoveli olisi 1v8kk ikäinen. Ja onhan meillä isosiskokin, joka olisi sitten 8v.

Mukavia pupuiluviikkoja toivottelee vikli80 kp14/??? (ehkä yli 30)

Vierailija
9/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa kierron puoliväli lähestyä (toivottavasti), kp 12 siis menossa, ja olen nyt ovistestailun aloittanut. Näköjään ainakin teen ne testit oikein koska on tullut selkeä kontrolliviiva ja haalea toinen viiva. Saapa nähdä saanko oviksen havaittua koska minulla on joskus kierto ollut jopa 50 päivää. Mutkia matkaan vaan aiheuttaa meidän perheen jatkuva sairastelu. Yritä nyt siinä sitten raskautta laitella alulle kun poika oksentaa/ripuloi ja mies kärsii kovista (ilmeisesti) sappikivikohtauksista. Ei ole petipuuhat ihan ekana mielessä. Meidän taloudessa on viimeiset 2 kk ollut koko ajan joku sairaana ja minulla alkaa hermo mennä!!! Poika (nyt 1v 4 kk) siis aloitti syyskuun alussa hoidossa ja minä töissä, ja siitä lähtien on kaikki vuorotellen sairastettu.

Vierailija
10/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kovaa pupuilua koko viikonloppu ja luultavasti oviksetki meni samoihin aikoihin.Toivotaan ainakin, kiertojen mukaan ainakin ois pitäny olla.

Piinaavat ajat alkamassa...Me ollaan nyt miehen kanssa tässä kuussa aloitettu ihan tosissaan yritykset. (mies tietenki sillä periaatteella että tulee jos on tullakseen)

Minä sitten olenki enemmän se hötkyilijä ja niinku joku tuolla sanoikin että tänne heti nyt, ni mie olenki sitten ihan samoilla linjoilla...=)

Ei malttais oottaa..

Ei muutaku plussa säteitä kaikille kovasti tästä kierrosta!

Vierailija
11/60 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai yökö jo on, nukkumassa ainaki pitäs jo olla :)

Kp 4 ja yrityskierto 5 käynnissä. Loppukuulle varasin ajan gynelle tiputteluvuotojen takia. Pakko kai niiden syytä on koittaa selvittää kun ne vuosi sitten alkoivat eikä ennen sellaista ole ollut. Toivottavasti ei mitään sen vakavempaa kun näin kauan olen niiden kanssa kitkutellut... Täysyritys silti päällä meillä tässäkin kierrossa, vaikka itseä nyt epäilyttää, että onko meitissä jokin vialla. No, mietitään sitä sitten kun on ajankohtaista tuo gynekäynti.

Plussasäteitä kaikille täällä kovasti. Vähän outoa porukkaa täällä minulle vielä on, mutta enköhän minä teihin kohta tutustu :) Yleensä kun roikun täällä joka päivä...

Korali73 kp 4/24-29 yk5

Vierailija
12/60 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, on tää kun töissäkin ollessa täällä notkun vaikka hommia piisaisi ;)

77mm--meillä oli sama homma lasten mennessä hoitoon, eka puoli vuotta molemmat sairasti jatkuvasti. Sitten helpotti, toivottavasti teilläkin pian. Voimia!

Koralli73--missä vaiheessa kiertoa sulla sitä tiputtelua on? Mua ärsyttää kun itellä menkat kestää ensin muutaman päivän ja sitten tiputtelee vielä aika-ajoin n.10 päivää. Rasittavaa, toivottavasti se ei vaikeuta raskaaksi tuloa. Meillä myös yk5. Toivottavasti sulla selviää tiputtelun syy!

Tutti kp 13/28-32

Vierailija
13/60 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli73: Minulla kans tuota tiputtelua ennen ja jälkeen menkojen,hyvässä lykyssä saattaa vuotaa kp 15 saakka asti.No enskierrossa olis tarkoitus aloittaa terolutit heti aina ovulaation jälkeen tasaamaan kiertoa ja avittamaan siinä raskauden yrityksessä.Nyt tästä kierrosta otetaan kaikki hormoni kokeet ja kilpirauhasarvot jne.Joten katsotaan löytyykö mitään syytä noista kokeista.

Nyt tuuletankin kun tosiaan tää kierto oli normaali pitkästäaikaa,siis ei tiputtanut etukäteen eikä jälkeen vaan tosiaan loppuivat kuin seinään kp6.Ihanaa nyt uskaltaa jo toivoakkin josko vaik tärppäis tästä kierrosta.Yritystä meillä pikkukolmosesta 2vuotta. Ja takana km epäily,spontaani km ja tm/keskeytynyt km.Joten toivossa on hyvä elää.

Ollaan muuten molemmat koralli vm73.

Tari kp 8/26-30

Vierailija
14/60 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea ilma ulkona ja " sisäydyttiin" juuri lasten kanssa ulkoa.Nuorimmainen päikkäreillä ja vanhempi leikkii prinsessaa, on siis sopiva aika lueskella kuulumisia.

77mm; muistan hyvin ajan jolloin vanhempi tytär meni hoitoon 1v3kk iässä.Sairasti melkein kerran kk joko,tavallisen flunssan kuumeen kera, korvatulehduksen tai keuhkoputkentulehduksen ja johan siitä töissäkin huomautettiin.Olin kuulemma huono äiti, kun laitoin lapseni tuossa iässä hoitoon %#/%....voi että kun otti päähän.Helpotti kuitenkin ensimmäisen vuoden jälkeen ja nyt ollaan oltu terveitä.

Eilen pupuiltiin ja tänäänkin aion " vietellä" mieheni; ))

Joku mainitsi niistä välivuodoista, itsellä ei juurikaan kokemusta muuta kuin tässä kierrossa.Kiertohan lyheni parilla päivällä ja vuotopäiviä ei ollut kuin 3!!! siis kuuden sijasta ja nyt on niitä välivuotoja ollut, tiedä sitten mikä tätä kroppaa vaivaa.Rinnatkin " vuotaa" ....noh, jos vaikka ne valmistautuu seuraavaan vaaviin..heh heh, toivossa on hyvä elää.

-Happy kera kahvikupin ja vadelmamunkin

Vierailija
15/60 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa pikkuhiljaa täti pakata tavaroitaan, onneksi!

Muuten sellaista oon täällä miettinyt että mikäs päivä olis hyvä alkaa tekemään noita ovistestejä ja kuinka monta päivässä niitä pitäis tehä? Mulla on niitä tuolla kaapissa odottamassa, mutta kun en osaa niitä vissiin " oikein" käyttää...

Vikli kyseli meidän esikon ikää, täytti viime pe huimat 9kk! Joten aikaslailla samanikäiset vesselit meillä tuntuu olevan... Mua on tosin ruvennut mietityttämään, että onkohan tuo meidän poika kuitenkin " liian" pieni isoksi veljeksi... No, tänään taas tällä tuulella...

77mm nuo sairastelut on kyllä tosi ikäviä, kun joutuu tavallaan töissä kaikkien " silmien alle" . Siis kaikki alkaa puhumaan että " taas sen muksu on kipee, yms" Tai näin ainakin meillä töissä.

Mutta nyt tuo esikko tuolla heräilee, joten täytyy lopettaa.

k@tk@ kp6

Vierailija
16/60 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin " yritys" alkoi lauantain hääpäivänä vähän etuajassa. Tarkoitushan oli aloittaa vasta seuraavassa kierrossa. Tosin vielä en odota tulosta (la oli kp21/~28). Jos jostain syystä olisi tärpännyt jo la olisikin heinäkuussa. Nyt on kuitenkin ollut enemmän mielessä syysvauva.

Oletteko joutuneet kovasti puhumaan miehiänne ympäri vauvan suhteen. Meillä kuumeillaan kolmatta ja sain aika pitkään valmistella isäntää. Nyt kun hänkin on valmis ajattelin, että on parempi antaa mennä.

Äiti1972 yk0 kp24/28

Vierailija
17/60 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä itseni löysin, vaikka käväs mielessä et jos tän kierron pitäis matalaa profiilia ja ihan hiljaa itekseen vaan kuumeilis. Mutta kun kerran en pysty täältä pois olemaan, niin ilmoitanpa olevani siis taas mukana =) Taas kerran oon itseni koonnu ja iloisin mielin aletaan elovauvaa yrittelemään. Täti mokoma oli 3 päivää myöhässä normaalista, mutta kun olin muutaman raskaustestin jo tehnyt, niin en uskonutkaan raskaana olevani joten ei tädin tulo ollut pettymys vaan suuri ilo =D Nyt päästää taas yrittelemään, jee!!! Kunhan nyt ensin sinne ovisaikaan päästäis...

Terveisin Nippara kp 2/30(34) yk4

Vierailija
18/60 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen ihan uutukainen täällä palstalla, ja oikeastaan koko " puuhassa" .:) Päätettiin miehen kanssa että nyt sitten olisi hyvä aika ruveta kokeilemaan että josko vaikka perhelukumäärä kasvaisi yhdellä. Päätös tehtiin nyt marraskuun alussa, ja nyt kp 14/25, ovis oli ja meni viikonloppuna. Odottelen jännityksellä että tuleeko täti sillon kun pitäisi, kun kierto on aina mekkojen alkamisesta lähtien ollut tuon 25pvää. Ja melko lailla kellon tarkkuudella...:) Iih, tämä on pirun jännää, tosiaan! (Ja tietty hötkyilemällä tällä tavoin saan siirrettyä menkkojen alkua ihan pelkästään jännittämällä...)

Vierailija
19/60 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, täti pakkailee laukkujaan, joten pikkuhiljaa alan ovista odotella. Viime aikoina se on ollu n. kp 13, joten onhan siihen tietty vielä jokunen päivä, nyt vasta kp5 , äh, yli viikkohan siihen vielä on. No, ei auta kuin odotella.

Äiti1972: Juu, meillä siis pikkukakkosen yritys alkoi elokuussa kun lopulta mies suostui. Hän tietty odotti että heti onnistaisi, koska esikoinen aikanaan lähti ekasta yrityskierrosta alulle. Kieltämättä itsekin odotin, että jo tässä vaiheessa olisin raskaana, mutta niin vaan 5. yrityskierto pyörähti nyt käyntiin. Esikoista " manguin" n. 2 vuotta ennen kuin mies lämpeni. Esikko oli sitten koliikkivauva, joten ihan heti ei vauvakuume itsellä tullut uudestaan. Mutta olisin kyllä jo viime kevättalvella ollut valmis taas yrittämään, mutta muutama kuukausi meni miestä taas lämmitellessä. Toivottavasti nyt sitten vielä tärppäisi.

Tutti: Mulla on sitä tiputtelua lähinnä ennen menkkoja. Eli en oikein osaa sanoa koska menkat alkavat. 3-4 päivää on tiputtelua ja sitten vasta alkaa kunnon vuoto. Menkkojen jälkeenkin on vähän tiputtelua, eli koko vuotoruljanssi kestää joka kuukausi n. 7-11 päivää. Mun käsittääkseni se menkkojen jälkeinen tiputtelu ei niin haittaa, se voi olla normaaliakin. Toisaalta se sun 10 päivää kuulostaa aika pitkältä ajalta! Menkkoja edeltävä tiputtelu taas ei ole oikein normaalia, ainakaan jos kestää 3 päivää tai enemmän. Näin olen jostain netistä lukenut.

Tari: Kiitos kommenteistasi. Määräsikö gyne sulle nuo kilpirauhasarvojen tarkatukset? Ku mä oon kans miettinyt, että ne pitäis tarkistaa, mutta en nyt tiedä että voiko se gyne (jonne meen siis n. 3 viikon päästä) määrätä mut niihin vai pitääkö mennä eri lääkärille tuosta asiasta. Tiputtelu on tosiaan rasittavaa ja sullaki kestää noin pitkään, eli ei tosiaan kivaa. Kiva, että sulla on nyt ollut normaali vuoto, jospa tietäs hyvää tälle kierrolle!

77mm: juu, tuo sairastelukierre on tuttua. Eri bakteerikanta niin kyllähän ne taudit jyllää. Me kun muutimme eri paikkakunnalle ja molemmille uudet työt ja lapsi meni hoitoon niin se eka puolivuotta oli " hassua" , kun väliin oli lapsi sairas, välillä mies ja välillä minä, kaikki pöpöt me saimme. Oli kyllä melkoista ja meitä pänni uudesta työpaikasta olla pois paljon heti alusta alkaen. Mutta minkäs teet. Sen jälkeen rauhoittu. Paitsi kesäloman jälkeen lapsen hoitopaikka vaihtui ja heti ensimmäisellä viikolla sai flunssan ja korvatulehdun....grr... mutta nyt sen jälkeen on sairastelut jääny tosi vähiin. *koputtaa puuta* Tsemppiä sullekin ja perheelles!

Tärppionnea kaikille!

Koralli73 kp 5/24-29 yk5

Vierailija
20/60 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain otetaan :)

Yritys aloitettiin viime kuussa, mutta kaikesta päätellen tuli aikainen keskenmeno (?). Eli kierto pitkittyi 35/28, vaikka kierto on aina ollut todella tasainen, ja alkanut vuoto oli rajua ja klimppistä. Nyt on menossa kp 2, ja edelleen tuntuu siltä kuin menkat alkaisi kohta :P Mutta kaipa se tuosta sutviintuu, kun jos oli km, niin ainakin meni kesken todella aikaisin.

Miehen asenne on tähän asti ollut " kun sä kerta haluut" -laatua, mutta kyllä se ennen tuota vuotoa alkoi jo oikeasti innostua :) Toivottavasti yrittäminen nyt muuttuu kovemmaksi. Ollaan lähdössä joulukuun puolessavälissä vihdoinkin häämatkalle, menkkojen pitäisi (jos tämä kierto ei nyt sotkenut kauheasti) alkaa juuri ennen matkaa, että kaipa mä saan ajatukseni pysymään sitten aisoissa ja oishan se tuplakivaa ;)

kp 2/28