Pankki uteli mihin käytän nostaman 1400€, mitä ihmettä se heille kuuluu mihin omat tienaamani rahat käytän
Oli niin lähellä etten sanonut että pyyhin perseeni.
Kommentit (393)
OP sucks kirjoitti:
OP on pahin kaikista. Nyt helmikuussa (muistaakseni) tulee OP:ssa voimaan digisäädös tmv., jonka myötä lisää kyttäämistä Digi ID -tyyliin. Aion vaihtaa pankkia ennen kuin ko. säädös tulee voimaan.
Jos sinulla on tili OP:ssa, kannattaa lukea saapuneet viestit, sieltä voi lukea "uudistuksesta".
Ja huom! Jos ilmoitat OP:lle, ettet hyväksy tätä "säädöstä", niin pankki sulkee tilisi, toki sanovat sen kierrellen ja kaarrellen. Eli vaihtakaa suosiolla pankkia jos ette halua mukaan tuohon hommaan.
irtisanoin tilini op:ssa jo silloin pari vuotta sitten, kun muuttivat tilit maksullisiksi kaikille heille, joilla ei ollut s itä jotain heidän osuusjäsenyyttään tjv.
Minulla on Suomessa ja Saksassa tilit. Jos talletan rahaa suomalaiselle tilille, niin kysellään alkuperää. Jos talletan Saksaan, niin ei kysellä mitään alle 20k panoissa. Ilmeisesti siellä 1500€ on mitätön summa kysymiseen. Muutenkin siellä käyeiskulrtuuri on enempi voimissaan, kun taas täällä lähes kaikki on siirtynyt sähköiseksi.
Nostetaan kaikki käteinen pankista ja aletaan käyttämään digitaalisena maksuvälineenä Moneroa. Muuten käteistä. Voidaan vaihdella käteistä keskenämme sitten Moneroa vastaan, jos tarvitsee tehdä verkkomaksuja tai siirrellä suurempia summia. Rahankäyttöni ei kuulu yhtään kenellekään. Ei pankeille, eikä valtiolle, eikä naapurin Ullalle. Verot valtio saa joka tapauksessa, kun käyn töissä ja ostan tuotteita ja palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle ei annettu pankkitunnuksia, koska olin mukana ja tulkkina. Mies ei osaa suomea (eikä ruotsia tai englantia vaan espanjaa)
Sanoivat että eivät voi antaa, koska eivät voi olla varmoja että mun mies niitä käyttää vaan minä. Yhteinen tili on jonne tullee molempien rahat. Näin ollen siis mieheni ei voi nettitunnistautua myöskään pankkitunnuksilla.
OP.
Pankki toimi oikein, koska verkkopankkitunnukset on henkilökohtaiset. Miten mies pystyisi käyttämään pankkitunnuksia itse, jos hän ei ymmärrä mitään niistä kielistä joilla verkkopankkia voi käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Suomessa ja Saksassa tilit. Jos talletan rahaa suomalaiselle tilille, niin kysellään alkuperää. Jos talletan Saksaan, niin ei kysellä mitään alle 20k panoissa. Ilmeisesti siellä 1500€ on mitätön summa kysymiseen. Muutenkin siellä käyeiskulrtuuri on enempi voimissaan, kun taas täällä lähes kaikki on siirtynyt sähköiseksi.
Sama kokemus etelämpää Eu:ssa. Pankista sain nostaa tai tallettaa ihan mielin määrin, mitään ei kyselty.
Kun menin Australiaan, talletin ensitöikseni tuomani käteiset 7000€, ei kysymyksiä rahan alkuperästä.
Suomessa vähiten taitaa asiakkaitaan kiusata S Pankki. Ainakaan edes satojen tuhansien eurojen kansainvälisistä tilisiirroistakaan ei udeltu yhtään mitään.
Olen yksityishenkilönä ostanut ja myynyt kiinteistön muualla Eu:ssa, en ole mikään keinottelija tai sijoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle ei annettu pankkitunnuksia, koska olin mukana ja tulkkina. Mies ei osaa suomea (eikä ruotsia tai englantia vaan espanjaa)
Sanoivat että eivät voi antaa, koska eivät voi olla varmoja että mun mies niitä käyttää vaan minä. Yhteinen tili on jonne tullee molempien rahat. Näin ollen siis mieheni ei voi nettitunnistautua myöskään pankkitunnuksilla.
OP.Pankki toimi oikein, koska verkkopankkitunnukset on henkilökohtaiset. Miten mies pystyisi käyttämään pankkitunnuksia itse, jos hän ei ymmärrä mitään niistä kielistä joilla verkkopankkia voi käyttää?
Näin voi olla, mutta tili oli kumminkin yhteinen, molempien käytössä. Aika hassua,että mies ei saa käyttää verkkopankin kautta omia rahojaan. Eihän tämä suomalainen kumppani miehen tunnuksia tarvi, kunvoi käyttää omiaankin! Olettaen että HÄNELLÄ oli omat tunnukset.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OP.Pankki toimi oikein, koska verkkopankkitunnukset on henkilökohtaiset. Miten mies pystyisi käyttämään pankkitunnuksia itse, jos hän ei ymmärrä mitään niistä kielistä joilla verkkopankkia voi käyttää?
Näin voi olla, mutta tili oli kumminkin yhteinen, molempien käytössä. Aika hassua,että mies ei saa käyttää verkkopankin kautta omia rahojaan. Eihän tämä suomalainen kumppani miehen tunnuksia tarvi, kunvoi käyttää omiaankin! Olettaen että HÄNELLÄ oli omat tunnukset.
Eri
Pankki toimi todellakin oikein, koska et selvästikään tajua sen tärkeyttä, että pankkitunnukset on henkilökohtaiset eikä niitä saa antaa kenenkään muun tietoon. Ja jos kerran sinulla on pääsy samalle tilille jota miehesi käyttää, voit hoitaa laskujen maksun ja muut pankkiasiat hänen puolestaan.
Ei ole pankin vika, että verkkopankkitunnuksia käytetään niin usein tunnistautumiseen pankin ulkopuolisissa palveluissa.
Ne haluaa käteisen pois, jotta voivat kontrolloida ihmisiä enemmän, nostaa pankkimaksuja ja seurata mitä me ostetaan/myydään. Tän takia en käytä korttia mihinkään. Maksan kaiken käteisellä. Enkä ole tilivelvollinen selittämään kenellekään mitä syön tai juon.
Mä sanoin pokkana, että päihteisiin.
"Mulla on päihdeongelma, mutta onneksi vielä rahaa sen kattamiseen"
Kysyi hölmistyneenä, että olenko hakenut apua. Vastasin, että haen sitten, kun rahat loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin voi olla, mutta tili oli kumminkin yhteinen, molempien käytössä. Aika hassua,että mies ei saa käyttää verkkopankin kautta omia rahojaan. Eihän tämä suomalainen kumppani miehen tunnuksia tarvi, kunvoi käyttää omiaankin! Olet
taen että HÄNELLÄ oli omat tunnukset.
EriPankki toimi todellakin oikein, koska et selvästikään tajua sen tärkeyttä, että pankkitunnukset on henkilökohtaiset eikä niitä saa antaa kenenkään muun tietoon. Ja jos kerran sinulla on pääsy samalle tilille jota miehesi käyttää, voit hoitaa laskujen maksun ja muut pankkiasiat hänen puolestaan.
Ei ole pankin vika, että verkkopankkitunnuksia käytetään niin usein tunnistautumiseen pankin ulkopuolisissa palveluissa.
Siis lopulta ei olekaan kyse pankkiasioimisesta vaan tunnusten mahdollisesta käytöstä pankin ulkopuoliseen tunnistautumiseen. Tämä syy kuulostaa järkevämmältä, kuin että halutaan aikuinen (joskin espanjankielinen) henkilö alentaa puolison holhottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin voi olla, mutta tili oli kumminkin yhteinen, molempien käytössä. Aika hassua,että mies ei saa käyttää verkkopankin kautta omia rahojaan. Eihän tämä suomalainen kumppani miehen tunnuksia tarvi, kunvoi käyttää omiaankin! Olet
taen että HÄNELLÄ oli omat tunnukset.
EriPankki toimi todellakin oikein, koska et selvästikään tajua sen tärkeyttä, että pankkitunnukset on henkilökohtaiset eikä niitä saa antaa kenenkään muun tietoon. Ja jos kerran sinulla on pääsy samalle tilille jota miehesi käyttää, voit hoitaa laskujen maksun ja muut pankkiasiat hänen puolestaan.
Siis lopulta ei olekaan kyse pankkiasioimisesta vaan tunnusten mahdollisesta käytöstä pankin ulkopuoliseen tunnistautumiseen. Tämä syy kuulostaa järkevämmältä, kuin että halutaan aikuinen (joskin espanjankielinen) henkilö alentaa puolison holhottavaksi.
Pankin palvelut on tarkoitettu ensisijaisesti pankkiasiointia varten. Jos jotain pankin ulkopuolista palvelua ei pysty käyttämään ilman niitä, se ei ole pankin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OP sucks kirjoitti:
OP on pahin kaikista. Nyt helmikuussa (muistaakseni) tulee OP:ssa voimaan digisäädös tmv., jonka myötä lisää kyttäämistä Digi ID -tyyliin. Aion vaihtaa pankkia ennen kuin ko. säädös tulee voimaan.
Jos sinulla on tili OP:ssa, kannattaa lukea saapuneet viestit, sieltä voi lukea "uudistuksesta".
Ja huom! Jos ilmoitat OP:lle, ettet hyväksy tätä "säädöstä", niin pankki sulkee tilisi, toki sanovat sen kierrellen ja kaarrellen. Eli vaihtakaa suosiolla pankkia jos ette halua mukaan tuohon hommaan.
Ok, kiitos tiedosta, pitääkin katsoa.
Ongelma pankeissa on,että kopsaavat kyllä toisiltaan kaikki keinot. Ojasta allikkoon.
Tää on totta, että varmasti kaikki pankit sitä tulee yrittämään. Suunniteltu ja tavoiteltu asia maailmanlaajuisesti.
Mutta yrittänyttä ei laiteta! Laittakaa palautetta, että tuota ei haluta, vaihtakaa pankki. Auttaa edes joksikin aikaa. Pelataan aikaa ja äänestetään jaloillamme! Ehkä vaikutusta, ehkä ei. Mut yritetään yhdessä!
Siis faktapohjaisesti kertoen kiitos, mikä tuossa riskeeraa yksilön oikeuksia?
Se, että ei minun tarvitse kertoa, mihin käytän omia rahoani. En tuo käteisostoista kuittia.
Vierailija kirjoitti:
mihin ihmeeseen ihmiset käteistä tarvitsee? Olen tainnut yhdesti käydä pankkiautomaatilla tänä vuonna, enkä totta puhuen enää edes muista mihin sitä käteistä tarvitsin.
Maksamiseen, kun ei haluta käyttää korttia/mobiilia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki ei nostaessa kysy mihin sä rahasi käytät.
Pankki kysyy käteistä tallettaessa mistä ne on peräisin.Kyllä kysyy.
Minä nostin jo koronan jälkimainingeissa kesällä 2020 5000€ Nordeasta (ostaakseni fyysistä kultaa käteisellä), ja pankki halusi tietää, mihin käytän rahat.
En halua kenenkään tietävän kultaomistuksistani joten valehtelin pankille, että haluan varautua yllättävien kriisien varalle koska korona.
Eikä se niin pieleen mennytkään, kohta tuli sota.
(En saanutkaan kultaa käteisellä, mutta se on toinen stoori. Jokatapauksessa itsellä oleva kulta on anonyymi assetti, jos joku kyselee sen perään se voi aina olla *kadonnut*).
Joten minulla on edelleen nuo noin 5000 käteisenä. Ja tulee olemaankin. Jos pitää esim. paeta äkisti Ruotsiin tms.Mullakin on kultaa ja tili ulkomailla. Ja ainon nostaa Suomen varat nollaan, jos joutusi työttömäksi, saisi kerranki tältä valtiolta jotain takaisin.
Miten sait tilin ulkomaille? Vaatii nykyään yleensä sotua ja osoitetta kyseisessä maassa.
Kyttääminen lisääntyy. Vapaus on mennyttä.
Muutaman vuoden sisään eliitti meinaan sanelee uudet systeemit,
Digiraha
Digi id
Digi ajokortti
E rokotustodistus
E passi
Käteisen tuho
Sitten sinua valvotaan entistä tarkemmin, samalla nettikyttäys toki lisääntyy.
Eli valvotaa sinun,
Ostoksia
Myyntiä
Nettihistoriaa
Matkustamista
Liikkumista
Taipumuksia
Mielipiteitä...
1984 on täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostin OP:n tililtäni 3 000 € sen jälkeen kun Putin hyökkäsi Ukrainaan ja alkoi tuntua siltä, että tulevaan kannattaa varautua kunnon käteiskassalla. Pari kuukautta myöhemmin halusin tallettaa rahat takaisin tililleni, jossa ne on paremmassa turvassa kuin kotonani. Automaatilla sai talletettua vain tonnin, joten menin pankkikonttoriin 2 000 euron kanssa. Tiskille päästyäni multa kysyttiin, mistä rahat on peräisin. Vastasin rehellisesti. Pankkivirkailija kieltäytyi ottamasta rahoja vastaan, koska tililtä nostettuja rahoja ei saa tallettaa takaisin! Pyysin paikalle esimiehen joka vahvisti, että säännlt on tosiaan on tällaiset. Ei auttanut, että aiemmat nostot pystyi näkemään tilitapahtumista. Jouduin lähtemään pois muhkean setelinipun kanssa, hölmistyneenä siitä millä kaikilla tavoilla tavallisia ihmisiä voidaankaan kiusata rahanpesun estämiseksi. Samalla kiitin onneani, että tilillä olevat rahat riitti hyvin laskujen ja verkkokauppaostosten maksamiseen.
Talletat sitten seuraavassa kuussa tonnin... jne.
Kun tarpeeksi monta kertaa nostat tuolla syyllä, tekee virkailija sinusta rahanpesuilmoituksen. Itsehän toki et tule tästä tietämään mitään.
Mitä väliä, kun se on perusteeton?
Vaihda pankkia , tollasesta pikkuhiluista EI normaalisti kyllä kysellä.Ei ole pankin asia holhota rahojesi käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikeasti ihan sairasta, että omien rahojen käyttämisestä pitää antaa selvitys pankille. Sehän on jokaisen oma asia mihin itse tienatut rahat haluaa käyttää!
Valvontayhteiskunta on mennyt liian pitkälle.Sitten kun käteinen kielletään, jokainen ostoksesi rekisteröidään. 10v menee maksimissaan tähän. Pystytään myös määräämään mihin rahasi kelpaa ja mihin ei.
Ihmisten pitäisi herätä ajoissa.
Tähän mennään kun tulee se digitaalinen valuutta. Loppuu pankin kyselyt mutta etpä voi rahaa enää nostaakaan ja sanellaan suoraan mitä ostat ja mitä et. Verkkokaupassa kun painat "osta" niin saat ilmoituksen että tämä tuote on kiellettyjen listalla. Eikä ihmiset herää ajoissa, koska ne tarkoituksella pimittää näitä asioita suurelta massalta viimetinkaan saakka, että onnistuvat paremmin ajamaan läpi ilman vastarintaa.
Kannattaisikohan avata tili Bank Norwegianiin?
Kunhan mietin...
Onko seuraava vaihe harmaa ntalouden estämisessä se, että todetaan, että kysyminen ei riitä, koska se ei takaa sitä, että ihminen käyttäisi rahan sanomaansa tarkoitukseen, joten täytyy siirtyä kokonaan digitaaliseen maksamiseen, jolloin voidaan selvittää paremmin minne raha menee.