Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosittele musikaaleja, ihmiselle joka ei ole katsonut yhtäkään vielä!

Vierailija
23.12.2022 |

Haluan sivistyä!

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt aika monta musikaalia ja oma suosikkini on yhä Matilda. Onhan se lapsille suunnattu, mutta lyriikat on niin hyvät ja kertomus ihanan överi ja loppu onnellinen, että olen nähnyt sen useamman kerran ja voisin katsoa vielä uudelleenkin. Lisäksi lapsinäyttelijät ovat jotenkin aina vilpittömämpiä ja heidän osaamisensa koskettavampaa kuin aikuisten. Vaikka Matildassa aikuistenkin roolit ovat herkullisia. Kun näin Bertie Carvellin Miss Trunchbullina, olin miehen isoin fani noin viidessä minuutissa.

Netflix tuotannossa ollaan tehty Matilda - Musikaali. On julkaistu hetki sitten netflixissä tuo. En ole nähnyt, mutta ajattelinpa kertoa tuon havaintoni.

Netflixin casting-politiikka on erikoinen. Tuossa näkyy olevan Miss Honey tummaihoinen, mutta Miss Trunchbull (joka on perinteisesti ollut miehen rooli) on annettu Emma Thompsonille. Drag oli kuitenkin aika keskeinen osa alkuperäisen musikaalin huumoria. Woketuskin on nykyään niin wokea, ettei siitä enää ymmärrä mitään.

Olihan jo frendeissä chandlerin trans/drag-isän roolissa kathleen turner. Eli ei tuo niin uusi idea ole. 

Juu, en sanonutkaan, ettei sitä olisi aiemmin tehty, mutta tässä tapauksessa typerä ratkaisu. Ja sinänsä ironista, että esim juuri Bertie Carvel teki Miss Trunchbullista melko naisellisen omalla tavallaan. Aivan uskomaton roolisuoritus.

Musikaali on itse asiassa aika vaikea laji. Monesti ne menee riskien välttelyksi ja kaikkien miellyttämiseksi, eli ovat huonoja. Book of Mormon muuten myös aika hyvä.

Vierailija
82/84 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aladdin piirretty on aika hyvä mutta ei uusin live action.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chess

West Side Story

Mamma Mia

Jeesus Christ Super Star (on oikeesti rock!!!)

Hair

Vierailija
84/84 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chess

West Side Story

Mamma Mia

Jeesus Christ Super Star (on oikeesti rock!!!)

Hair

Hyviä nämä. Chessistä mulla on Spotifyn soittolistalla Murray Headin biisi One night in Bangkok. On ollu lemppari jo kasarilta, tätä discoultiin limudiscoissa ja vieläkin saa jalan vispaamaan.

Jeesus Christ Superstarista muistan ruotsalaisen version missä Jeesuksena oli The Arkin Ola Salo löytynee edelleen Youtubesta 🖤