Suosittele musikaaleja, ihmiselle joka ei ole katsonut yhtäkään vielä!
Kommentit (84)
Mua kiinnostaisi nähdä Pieni kauhukauppa elokuva. Se on kauhu/musikaali.
Ei ole oo olemassa hyviä musikaaleja. Ne ovat kaikki ihan paskoja. Säästät aikaa kun jätät ne väliin ja katsot vaikka elokuvia missä ei lauleta eikä varsinkaan tanssita!
Disneyn kaikki piirretyt. Etenkin Aristokatit ja sit siitä eteenpäin 90-luvulle Disneyn renessanssin aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Musikaalit on tarkoitettu vain sivistyneille ihmisille.
Tarkoitin sillä "aion sivistyä" -lauseella sitä että on hyvä saada uusia näköaloja.
Kiitos todella paljon vastaajille! Tästä löytyy jo paljon mielenkiintoista katsottavaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin sillä "aion sivistyä" -lauseella sitä että on hyvä saada uusia näköaloja.
Kiitos todella paljon vastaajille! Tästä löytyy jo paljon mielenkiintoista katsottavaa.
-ap
En viitsi televisiosta kyllä musikaaleja katsoa. Mene Hampuriin, siellä iso valikoima musikaaleja livenä. Aivan eri asia kuin tv.
Vierailija kirjoitti:
Disneyn kaikki piirretyt. Etenkin Aristokatit ja sit siitä eteenpäin 90-luvulle Disneyn renessanssin aikaan.
Vähän ot, mutta mun mielestä Aristokatit on kyllä käsittämätön elokuva. Eihän siinä ole mitään juonta, senkun vaan hengailevat muina kissoina. Katsoisin (ja suosittelisin) mitä tahansa muuta Disney-leffaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei kannata ottaa nokkiinsa tuommoisista kommenteista.
Musikaalit ovat tarkoitettu kaikille ihmisille, jotka niistä tykkää.
Genrejä on lukuisia ja kaikki eivät pidä kaikesta.
Toisten lyttäilyt kertovat heidän omasta tyhmyydestään. Jokainen saa itse määritellä mitä haluaa katsoa ja mistä haluaa pitää. Toisilla ei ole mitään virkaa määritellä toisia ihmisiä.
Mitään animaatio musikaalia ei vissiin olla vielä mainittu, joten sanon Painajainen ennen joulua.
Suosittelen myös Jesus Christ Superstaria. Itseeni se teki vaikutuksen parikymppisenä, ja muutama biisi on säännöllisessä kuuntelussa vuosi toisensa jälkeen. Ja ei, en ole uskossa.
Oopperan kummitus tietysti, myös kaikki Helsingin kaupunginteatterin suurmusikaalit (Pieni merenneito, Myrskyluodon Maija, Kinky boots, Priscilla jne.) ovat olleet huippuja. Ja ehdottomasti teatteriin katsomaan musikaaleja, kokemus on ihan eri luokkaa kuin telkkarista.
Kun olet päässyt kunnolla musikaalien makuun, niin ei kun varaamaan musikaalimatkaa Lontooseen tai Nykiin 😊
Sweeney Todd Fleet Streetin paholaisparturi
On kauhu/musikaali ja enpä tiedä kannattaakos tätä suositella. Aika kauhea elokuva, vaikka Johnny Depp onkin pääosassa.
Olen nähnyt aika monta musikaalia ja oma suosikkini on yhä Matilda. Onhan se lapsille suunnattu, mutta lyriikat on niin hyvät ja kertomus ihanan överi ja loppu onnellinen, että olen nähnyt sen useamman kerran ja voisin katsoa vielä uudelleenkin. Lisäksi lapsinäyttelijät ovat jotenkin aina vilpittömämpiä ja heidän osaamisensa koskettavampaa kuin aikuisten. Vaikka Matildassa aikuistenkin roolit ovat herkullisia. Kun näin Bertie Carvellin Miss Trunchbullina, olin miehen isoin fani noin viidessä minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt aika monta musikaalia ja oma suosikkini on yhä Matilda. Onhan se lapsille suunnattu, mutta lyriikat on niin hyvät ja kertomus ihanan överi ja loppu onnellinen, että olen nähnyt sen useamman kerran ja voisin katsoa vielä uudelleenkin. Lisäksi lapsinäyttelijät ovat jotenkin aina vilpittömämpiä ja heidän osaamisensa koskettavampaa kuin aikuisten. Vaikka Matildassa aikuistenkin roolit ovat herkullisia. Kun näin Bertie Carvellin Miss Trunchbullina, olin miehen isoin fani noin viidessä minuutissa.
Netflix tuotannossa ollaan tehty Matilda - Musikaali. On julkaistu hetki sitten netflixissä tuo. En ole nähnyt, mutta ajattelinpa kertoa tuon havaintoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflix tuotannossa ollaan tehty Matilda - Musikaali. On julkaistu hetki sitten netflixissä tuo. En ole nähnyt, mutta ajattelinpa kertoa tuon havaintoni.
Minä katson musikaalini ihan livenä, kiitos. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixin casting-politiikka on erikoinen. Tuossa näkyy olevan Miss Honey tummaihoinen, mutta Miss Trunchbull (joka on perinteisesti ollut miehen rooli) on annettu Emma Thompsonille. Drag oli kuitenkin aika keskeinen osa alkuperäisen musikaalin huumoria. Woketuskin on nykyään niin wokea, ettei siitä enää ymmärrä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixin casting-politiikka on erikoinen. Tuossa näkyy olevan Miss Honey tummaihoinen, mutta Miss Trunchbull (joka on perinteisesti ollut miehen rooli) on annettu Emma Thompsonille. Drag oli kuitenkin aika keskeinen osa alkuperäisen musikaalin huumoria. Woketuskin on nykyään niin wokea, ettei siitä enää ymmärrä mitään.
Olihan jo frendeissä chandlerin trans/drag-isän roolissa kathleen turner. Eli ei tuo niin uusi idea ole.
Katso yle areenasta.