Miten reagoisitte kumppanin tällaiseen viestiin:
Hän on pitänyt nyt kuukauden puhumatonta aikaa, joka alkoi hänen eräiden terveysongelmien myötä. Ilmeisesti oli henkinen jaksaminen lopussa. Olen hänelle joitain viestejä laittanut tässä välillä, en mitään jatkuvaa tykitystä. Yhden kerran olen sanonut, että on ikävä. Asumme siis eri paikkakunnilla.
Käytöksesi on todella ahdistavaa. Miksi et voi antaa minun olla rauhassa, vaan kaikilla mahdollisilla tavoilla koetat manipuloida minua? Ja vahvistat sitä punaista lippua, jonka olen nähnyt jo kauan - yrität ohjailla minua.
Ei kannata. Sillä olen ihminen, jolla ei ole mitään hävittävää.
Äläkä vastaa, ellet halua, että blokkaan sinut.
Olen sanonut vaikka kuinka monesti - haluan olla yksin, anna minun olla. Häiritset minua. En halua kuulla kenestäkään. Haluan olla yksin!
Kommentit (44)
Aikuiset ihmiset selvittävät asiansa.
Vierailija kirjoitti:
En vaan voi käsittää sitä, ero? Edellisenä päivänä vielä sanoi rakastavansa mua. Meillä on tosiaan pitkä aika ollut takana. Eihän tää nyt näin voi mennä? Ap
Justhan sä kirjoitit että on kuukauden pitänyt hiljaisuutta sun suhteen.
Kuulostaa että henkilöllä on mielenterveysongelmia. Jos on jokin episodi menossa, saattaa rauhoittua viikon tai muutaman sisällä. Anna tilaa ja odota että ottaa itse yhteyttä. Ja mieti, haluatko jäädä tuollaiseen suhteeseen. Et voi vaatia toiselta mitään, mutta voit asettaa rajat miten sinua kohdellaan.
Ei ole ensimmäinen kerta kun näin tekee, tarvitsee omaa tilaa. Mutta tää on vakavin ja alkoi hänen syöpäeäilynä jälkeen. Epäilen, että on masentunut. Ap
Anna hänen olla. Älä nöyryytä itseäsi enää enempää. Sinäkin voit blokata hänet, jos et enää halua tuollaisia viestejä. Et saa häntä takaisin roikkumalla kimpussa.
t. entinen kynnysmatto
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ensimmäinen kerta kun näin tekee, tarvitsee omaa tilaa. Mutta tää on vakavin ja alkoi hänen syöpäeäilynä jälkeen. Epäilen, että on masentunut. Ap
Huono trolli, poistoon..
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki ottaisivat tämän erona? Ei minään tilapäisenä oman ajan tarpeena? Ap
1. älä koskaan kysy keneltäkään toiselta mitä henkilö x on tarkoittanut viestillä y. Kysy aina henkilöltä itseltään.
2. Jos asia on arkaluontoinen tai herkkä (kuten ilmiselvästi teillä on). Ota viesti kirjaimellisesti. Jos silti jäät epävarmaksi, ota viesti edelleen kirjaimellisesti, mutta kerro toiselle, että et tiedä tulkitsitko oikein.
jos asettaisin itseni sinun asemaan ja saisin kumppaniltani tuollaisen viestin, minä kokisin sen suhteen lopettamisviestinä. Jos jäisin epävarmaksi, ilmoittaisin kumppanille viestillä, että tulkitsin hänen viestinsä haluksi lopettaa suhde ja ilmoittaisin, että enhän minä sitä voi estää, joten olen pakannut tavarasi, kerrotko kahden viikon kuluessa mihin ne lähetetään. ja p.s:änä sitten, että hyvää jatkoa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli, poistoon..
Niin se todella meni. Syöpäepäily, josta selvisi. Tuli muuten toipumisessa takapakkia, yksi lääkärikäynti, jota ennen vielä samana päivänä oli täysin normaali ja sen käynnin jälkeen tällainen. Sanoi myös haluavansa kuolla. Ap
Sehän tämän niin hulluksi tekee, kun käytös tosiaan sen lääkärin jälkeen muuttui. Siellä oli huonoja uutisia. Ei siis syöpää, mutta muuta. Ap
Laitat että " olen tosi pahoillani että häiritsen sinua. Olet minulle rakas ja tärkeä.
Jos haluat kokonaan eroon minusta niin blokkaa vaan. Jos haluat jotain muuta, niin kerro. En osaa arvata.
Olet nyt ap keskittynyt siihen, mitä kumppanisi haluaa. Ehdotan, että keskityt siihen, mitä sinä haluat. Et olisi niin helposti pompoteltavissa suuntaan jos toiseenkin. Ehkä haluatkin parisuhteen, jossa kumpikin saa toisistaan parhaat puolet esiin - ja olet nyt suhteessa, jossa asiat menevät päinvastoin.
Olisin voinut tänä aamuna kirjoittaa kumppanilleni samanlaisen viestin. Hän on narsismipiirteinen, stressaantuneena takakireä rähisijä, raivostuu milloin mistäkin, unihäiriöinen ADHD sählääjä, jolla aina liian monta rautaa tulessa joka Jumalan joulunaika. Ja vika AINA toisissa, jos joku asia ei mene putkeen.
Liekö sinulla itselläsi samoja piirteitä?
Saatuani nukahdettua aamulla vielä toviksi heräsin paremmalla tuulella. Kerroin kumppanilleni, että suunnittelin taas aikaisemmin aamulla muuttoni ja kaikki valmiiksi. Mutta haluan taas yrittää jatkaa. Ymmärsi hyvin yskän ja pahoitteli käytöstään.
Annat rauhoittua. Ei sinusta eroon halua, sillä olisi tehnyt sen. Vaikuttaa, että on masentunut, jos on jotain syöpäasioita ollut.
Toista et voi pelastaa, mutta itsesi voit. Älä jää roikkumaan. Nyt rehellisesti montako viestiä olet laittanut?
Vierailija kirjoitti:
Olisin voinut tänä aamuna kirjoittaa kumppanilleni samanlaisen viestin. Hän on narsismipiirteinen, stressaantuneena takakireä rähisijä, raivostuu milloin mistäkin, unihäiriöinen ADHD sählääjä, jolla aina liian monta rautaa tulessa joka Jumalan joulunaika. Ja vika AINA toisissa, jos joku asia ei mene putkeen.
Liekö sinulla itselläsi samoja piirteitä?
Saatuani nukahdettua aamulla vielä toviksi heräsin paremmalla tuulella. Kerroin kumppanilleni, että suunnittelin taas aikaisemmin aamulla muuttoni ja kaikki valmiiksi. Mutta haluan taas yrittää jatkaa. Ymmärsi hyvin yskän ja pahoitteli käytöstään.
En minä mikään täydellisyys ole, me ollaan kumpikin tietoisia omista vioistamme ja niistä on puhuttukin. Mutta saatan minä olla sellainen, että en ehkä osaa antaa tilaa tai ainakin siedän huonosti epävarmuutta. Ja olen ajatellut, että jos mulla olisi ollut vastaavia juttuja pitkin syksyä kuin hänellä, toivoisin tukea. Hän näköjään ei. Ap
Vierailija kirjoitti:
Toista et voi pelastaa, mutta itsesi voit. Älä jää roikkumaan. Nyt rehellisesti montako viestiä olet laittanut?
Laskin, kuukauden aikana seitsemän. Ap
Oma eksä tykkäsi vedellä naruista tuolla tavalla. Mielenterveysongelmia oli, mutta ne ei tee kenestäkään pyhää.
Jos se on saanu huonoja uutisia ja haluaa olla rauhassa. Ehkä syöpä on levinnyt niin ettei ole pitkään elinaikaa. Silloin haluaa eron ja olla vain rauhassa sulattelemassa shokkiuutista. Ei siinä toisen kitinät kiinnosta yhtään.
Helppo se on täällä sanoa, että olisi ero. Mutta mistä tietää kyseisten ihmisten taustoja, millaisessa tilanteessa tuo on sanottu jne.