Henkinen väkivalta
Taidan olla henkisen väkivallan uhri. Aviomies haukkuu mua, et mulla on päässä vikaa, että pitäis mennä juttelemaan jollekin. Hän on laiska jota passaan ja palvelen. Ei huolehdi itsestään, eikä viitsi hoitaa omia asioitaan. Kehtaa väittää rakastavansa yli kaiken. Joopa joo. Mä en tiedä enää mitä häntä kohtaan tunnen. Säälittävä reppana joka ei osaa/halua hoitaa asioitaan ja minä mahdollistan tämän kaiken. Onneksi ei ole lapsia. Suhdetta on kestänyt yli 20v ja miehellä on paha alkoholiongelma. Alan itsekin epäilemään mielenterveyttäni, oonko joku sekopää?
Saako tämmöisestä suhteesta minkäänmoisella terapialla normaalia? Sellaista hän haluaisi kokeilla. Musta tuntuu, että haluan erota. Sanottuja sanoja ei saa takaisin. Ei ole hellyyttä eikä läheisyyttä, hän on välinpitämätön. Sitten väittää rakastavansa. Wtf? Pitääkö mun haukkua hänet pystyyn? Surkea pano, pieni pili, ruma??sit olis varmaan taputeltu tämä liitto.
Jos tämä olisi kaverini kirjoittamaa, neuvoisin juoksemaan ja lujaa. Hän tietää että itsetuntoni on huono.
Kysytään nyt täältäkin, mitä tästä ajattelette?
Onko jotain foorumia missä voisin kirjoitella ja saada vertaistukea?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Provo, kukaan nainen ei puhu miehestään tuollaisilla sanavalinnoilla ja hauku elimiä palstalla.
Ap esitti kysymyksen, että pitäisikö hänen nimitellä ja haukkua miestä samalla mitalla. Ap ei haukkunut miestään näillä sanoilla palstalaisille. Näin minä ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole koiraakaan mihin purkaa hoivaamisviettiä?
Mitä hoivaamisviettiä? Eiköhän aviopuolisoiden pitäisi ihan oma-alotteisesti keskenään halailla ja helliä toisiaan.
Tarkoitti varmaankin läheisriippuvuutta.
Virhe on siinä että ikäänkuin odotat hänen lupaansa, jotta voisit jättää hänet. Sitä ei tule.
Muutosta ei tule ellet tee sitä.
Jätä paska mätänemäään itsekseen ja hakeudu kohti parempaa elämää jonka ansaitset.
Pakko sanoa näin miehenä, että lähde. Olin aikalailla vastaavassa tilanteessa edellisessä suhteessani ja se ei parane. Henkistä eikä fyysistä väkivaltaa ei pidä sietää, oli taloudessa lapsia tai ei. Toivoisin että kukaan ei jää roikkumaan sellaiseen suhteeseen, siinä hukkaa elämänsä.
Alkoholistit eivät parane.
Voivat lakata juomasta ja olla sitten hyviä kumppaneita, mutta harvinaista lienee tuo vuosikymmeniä jatkuneen juomisen lopettaminen.
Alkoholi myös tuhoaa aivosoluja pysyvästi, joten tuleekohan hyvää tyyppiä enää, vaikka lopettaisikin.
Mun isällä tuli pysyväksi esim. sammaltava sävy puheeseen, joka ei enää hävinnyt silloinkaan, kun oli selvänä. Hän tosin ei elinaikanaan lakannut juomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoivaamisviettiä? Eiköhän aviopuolisoiden pitäisi ihan oma-alotteisesti keskenään halailla ja helliä toisiaan.
Pitäisi, mutta valitettavan monesti esimerkiksi seksi on vastikkeelista ja sen puute johtaa siihen että seksi tulee mieleen kun toista koskee, sitten on oksettava seksihullu. Parisuhde on epäonnistunut jos siinä ei saa sellaisia tarpeita tyydytettyä, mitkä ovat kiellettyjä tyydyttää muiden ihmisten kanssa. Perin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä riippumatta, hoivaamistarve on yleensä naisella mutta voi olla miehelläkin, aivan uskomatonta jos tiivis parisuhde kestää ilman mitään korvaavaa vuosikymmeniä sillä onhan jälkeläiset luontoäidin sanelema välttämättömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitti varmaankin läheisriippuvuutta.
Googlaa sana läheisriippuvuus. Liittyy toki tähän muttei noin.
Voit soittaa esim Naisten linjalle, googlaa se.
Tuttua tuo että alkaa epäilemään itseään. Ex näki oikeasti harhoja yms. Ja loppuvaiheessa aloin aina miettimään olinko itse väärässä ja lopulta en oikein tiennyt kuka näkee ja mitä. Ero oli henkisesti vaikea ,mutta helpotti suunnattomasti. Samaan aikaan pääsin kuin ulos vankilasta ja menetin paljon.
Tuskin voit jatkaa noin. Ja ainoa joka muutosta voi tehdä on sinä itse. Mies voi muuttua perässä, mutta et voi häntä muuttaa.
Mies on niin komea että aloittaja haluaa olla miehen kanssa joka haukkuu ja kohtelee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua tuo että alkaa epäilemään itseään. Ex näki oikeasti harhoja yms. Ja loppuvaiheessa aloin aina miettimään olinko itse väärässä ja lopulta en oikein tiennyt kuka näkee ja mitä. Ero oli henkisesti vaikea ,mutta helpotti suunnattomasti. Samaan aikaan pääsin kuin ulos vankilasta ja menetin paljon.
Tuskin voit jatkaa noin. Ja ainoa joka muutosta voi tehdä on sinä itse. Mies voi muuttua perässä, mutta et voi häntä muuttaa.
Suhteessa pitäisi olla tilaa muuttua, mutta myös tilaa olla muuttumatta. Isot muutokset koettelee suhdetta ihan älyttömän paljon. Aika usein se muutos on myös negatiivinen, eli pitäisi kyetä rakastumaan uudelleen eri ihmiseen. Se on vaikeaa ja joskus mahdotonta.
Minusta alkoholiongelma hoidettava ensin pois, jos se onnistuu, voi mies muuttua muutenkin parempaan suuntaan ja päätät sitten miten jatkat vai lopetatko suhteen.
Al-Anonissa saat vertaistukea ja voimaa tehdä päätöksiä. Maailmankuva vääristyy kun elää alkoholistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta alkoholiongelma hoidettava ensin pois, jos se onnistuu, voi mies muuttua muutenkin parempaan suuntaan ja päätät sitten miten jatkat vai lopetatko suhteen.
Jos alkoholisti haluaa raitistua niin siitä vaan hoitamaan ja odottelemaan valoisampaa tulevaisuutta.
Mutta haluaako edes ja pystyykö?
Tuo on henkistä väkivaltaa, kun mies saa sinut kyseenalaistamaan oman mielenterveytesi, eikä ota vastuuta omasta käytöksestään. Luota omaan sisäiseen ääneesi.
Lähde, ap, pikku lomalle yksin, jos sellainen nyt on edes mahdollista.
Parikin yötä rauhassa, rauhallisessa paikassa, Kuulostele, tunnustele, millaista on olla rauhassa kännisen haukkumiselta. Hiljaisuudessa ja nauttien mukavuudesta vailla pakkoa passata ja yrittää olla mieliksi sellaiselle, jolle ei mikään kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää vauva-viemäri nyt viimeiseksi sun suhteesi pelastaa.
Niin, kysyinkin mielipiteitä, en pelastusta. Tai jos joku tietäisi neuvoa jonkun foorumin missä jutella.
Käy tutustumassa. Taatusti asiallista keskustelua monista aiheista. Turvallinen, ei suunsoittoa eikä haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää vauva-viemäri nyt viimeiseksi sun suhteesi pelastaa.
Niin, kysyinkin mielipiteitä, en pelastusta. Tai jos joku tietäisi neuvoa jonkun foorumin missä jutella.
Käy tutustumassa. Taatusti asiallista keskustelua monista aiheista. Turvallinen, ei suunsoittoa eikä haukkumista.
Suosittelen ap. Kuten huomaat, tänne ei kannata kirjoittaa.