Henkinen väkivalta
Taidan olla henkisen väkivallan uhri. Aviomies haukkuu mua, et mulla on päässä vikaa, että pitäis mennä juttelemaan jollekin. Hän on laiska jota passaan ja palvelen. Ei huolehdi itsestään, eikä viitsi hoitaa omia asioitaan. Kehtaa väittää rakastavansa yli kaiken. Joopa joo. Mä en tiedä enää mitä häntä kohtaan tunnen. Säälittävä reppana joka ei osaa/halua hoitaa asioitaan ja minä mahdollistan tämän kaiken. Onneksi ei ole lapsia. Suhdetta on kestänyt yli 20v ja miehellä on paha alkoholiongelma. Alan itsekin epäilemään mielenterveyttäni, oonko joku sekopää?
Saako tämmöisestä suhteesta minkäänmoisella terapialla normaalia? Sellaista hän haluaisi kokeilla. Musta tuntuu, että haluan erota. Sanottuja sanoja ei saa takaisin. Ei ole hellyyttä eikä läheisyyttä, hän on välinpitämätön. Sitten väittää rakastavansa. Wtf? Pitääkö mun haukkua hänet pystyyn? Surkea pano, pieni pili, ruma??sit olis varmaan taputeltu tämä liitto.
Jos tämä olisi kaverini kirjoittamaa, neuvoisin juoksemaan ja lujaa. Hän tietää että itsetuntoni on huono.
Kysytään nyt täältäkin, mitä tästä ajattelette?
Onko jotain foorumia missä voisin kirjoitella ja saada vertaistukea?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta päätellen miehellä on psyykkisiä ongelmia ja purkaa omaa pahaa oloa sinuun, oletteko kokeilleet ikinä parisuhdeterapiaa?
Miksi naisen pitää viimeiseen asti myötäillä? Henkistä väkivaltaa on vaikea korjata terapialla.
Keltasesta Ruususta Justin. Sano vaihtaneesi tähän. Ymmärtänee yskän.
Vierailija kirjoitti:
Että mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että mitä?
Nukke on parempi kuin mies
Tää vauva-viemäri nyt viimeiseksi sun suhteesi pelastaa.
Miltähän sinusta tuntuisi elää itsenäistä elämää omassa asunnossa? Sellaisessa mukavasti sisustetussa siistissä kodissa, missä ei makaisi haiseva juoppo haukkumassa sinua.
Mieti vaikka joulun yli asioita. Sitten äijä luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kysyinkin mielipiteitä, en pelastusta. Tai jos joku tietäisi neuvoa jonkun foorumin missä jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kysyinkin mielipiteitä, en pelastusta. Tai jos joku tietäisi neuvoa jonkun foorumin missä jutella.
Yksinkertaisesti kuinka paljon oot valmis sietämään? Anoppi passaa velvollisuudentunnosta mulkeroa appiukkoa.
Ei tule. Pariterapia vaan pitkittää kärsimystäsi. Olisi järkevää asua eri asunnoissa ja siis erota. Alkoholiongelma miehellä ei parane ehkä vuosiin jos koskaan, et voi pelastaa toista ja alkoholi lisää haukkumista, voi ilman sitäkin olla. Jäljellä ei ole ehkä enää ihminen miehessä, vaan jokin "demoni" pitää miestä vallassaan. Joskus pitää vain mennä eri suuntiin, ei odottaa muutosta.
Olen temperamenttinen ihminen ja hän rauhallinen ja aika saamaton tapaus. Tämä saa välillä mun pinnan kiristymään ja tulee sanomista kun en jaksa enää. Kun toinen ei osallistu.
Alan miettiä, että onko oikeesti mun päässä vika. Mä en enää itekkään tiedä mikä on totta ja mikä ei. Järki sanoo, että hän koittaa vaan näin pitää mut pihdeissään, tajuaa itsekin että kukaan muu ei ala hänen asioitaan hoitamaan ja helppo elämä loppuisi. Jos vaan lakkaisin hoitamista niin siinä näkisi rakastaako sitten.
Et usko mitä hän sanoo. Eroat. Ei ole sinun päässä vikaa. Et ole pihdeissä, kun lähdet vaan pois. Hänellä on äiti tai sukua joka hoitaa asioita, tai sitten etsii uuden naisen. Asunto hakuun, että kummallakin oma.
Vierailija kirjoitti:
Olen temperamenttinen ihminen ja hän rauhallinen ja aika saamaton tapaus. Tämä saa välillä mun pinnan kiristymään ja tulee sanomista kun en jaksa enää. Kun toinen ei osallistu.
Alan miettiä, että onko oikeesti mun päässä vika. Mä en enää itekkään tiedä mikä on totta ja mikä ei. Järki sanoo, että hän koittaa vaan näin pitää mut pihdeissään, tajuaa itsekin että kukaan muu ei ala hänen asioitaan hoitamaan ja helppo elämä loppuisi. Jos vaan lakkaisin hoitamista niin siinä näkisi rakastaako sitten.
Mies käyttää henkistä väkivaltaa ja onnistuu siinä
Jos miehellä on alkoholiongelma, suhteenne ei tule paranemaan, se tulee pahenemaan.
Eikö ole koiraakaan mihin purkaa hoivaamisviettiä?
Vierailija kirjoitti:
Et usko mitä hän sanoo. Eroat. Ei ole sinun päässä vikaa. Et ole pihdeissä, kun lähdet vaan pois. Hänellä on äiti tai sukua joka hoitaa asioita, tai sitten etsii uuden naisen. Asunto hakuun, että kummallakin oma.
Velkainen talo, ei sitä kukaan nyt osta vaikka hyvä talo onkin. Mä en tähän jäisi. Ei ole varaa enkä haluaisikaan. Hänellä tuskin halua/kykyä ostaa mua ulos. Talo siis 50/50.
Provo, kukaan nainen ei puhu miehestään tuollaisilla sanavalinnoilla ja hauku elimiä palstalla.
Osaat näköjään itse analysoida, mikä on tilanne. Nyt vaan sitten toimit niin kuin järkesi sanoo. Jos mahdollista, muuta eri paikkakunnalle, jotta varmasti saat suhteen kunnolla poikki.
Kaikesta päätellen miehellä on psyykkisiä ongelmia ja purkaa omaa pahaa oloa sinuun, oletteko kokeilleet ikinä parisuhdeterapiaa?