Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäinen kinkku uunissa, ei mittaria.

Vierailija
22.12.2022 |

Meneeköhän tämä nyt ihan persauksilleen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee ja uskon että lopputulos on kerrassaan karmaiseva.

Vierailija
2/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne väittää että jäisen voi paistaa, minulla ei ole aikaa paistaa myöhemmin, eikä miehen kontolle voi jättää.

Se mittarin puute ottaa päähän, että miten tuon oikein arvioisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattoon on vielä pari päivää. Ehkä se sika sulaa siellä uunissa siihen mennessä.

Vierailija
4/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti. Kyllä menee

Vierailija
5/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomat pois keittiöstä.

Vierailija
6/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluaattoon on vielä pari päivää. Ehkä se sika sulaa siellä uunissa siihen mennessä.

Katsotaan. Itse en ehkä silloin ole paikalla. Tokihan sen olisi pitänyt ehkä päivässä sulaa jo jääkaapissakin, alle 3 kg

Ap

Vierailija
7/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomana ostan valmiit ne valmiit harmaasuolattu kinkkuviipaleet. Ei mene vikaan.

Vierailija
8/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa kuka? Jos minä, niin kuka sen sitten paistaa?

Vierailija
9/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin paistaa jos saan vetää viikseen palkkioksi

Vierailija
10/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomana ostan valmiit ne valmiit harmaasuolattu kinkkuviipaleet. Ei mene vikaan.

Minulla ei ole varaa. Enkä tiennyt että miesystävä ostaa kinkun, ihan yllättäen tempaisi. Minun oli tarkoitus lähteä, mutta hoitelen nyt kinkun. Tavalla tai toisella.

Vierailija
11/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan. Itse en ehkä silloin ole paikalla. Tokihan sen olisi pitänyt ehkä päivässä sulaa jo jääkaapissakin, alle 3 kg

Ap

Snelmannin sivulla lukee, 2-3kg kinkku ottaa sulatakseen 1-2 vuorokautta. Voi olla vielä vähän jäässä sisältä jos päivän sulatellut.

Vierailija
12/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoaikaa saa toki varata enemmän ja kypsyyttä voit kokeilla vaikka sukkapuikolla kun sitä mittaria ei ole. Itse paistoin viime jouluna kaksi noin viisikiloista kinkkua laittamalla pakkasesta suoraan uuniin paistopussissa ja hyvää tuli.

Vierailija
13/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin paistaa jos saan vetää viikseen palkkioksi

Niin tota miestä? No, tuu paistaan. Neuvottelette keskenänne sitten.

Mutta joo, se kinkku on jo uunissa.

Mietin vain että miten arvioin kypsyyttä ilman mittaria.

Vierailija
14/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varaa. Enkä tiennyt että miesystävä ostaa kinkun, ihan yllättäen tempaisi. Minun oli tarkoitus lähteä, mutta hoitelen nyt kinkun. Tavalla tai toisella.

Niin, tosiaankin, pahoittelut en huomannut ottaa huomioon noita kustannuksia. Meillä ei ollut tarve kuin yhdelle 300g paketille.

Toivottavasti onnistuu!!

Vierailija
15/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime viikonloppuna paistoin 7 kg kinkun. Paistopussiin ja uuniin jäisenä, lämpötila uunissa 100 astetta. Oli yön yli ja hyvää oli😋 me tosin tykätään ekstramureasta kinkusta niin en tiiä miten onnistuu jos haluaa sen perinteisen mallin..

Vierailija
16/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu. Ennenkin on laihoja paistettu ilman mittareita ja sähköuuneja. Matala lämpö esim 100 astetta ja annat vaan olla pitkään.

Vierailija
17/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu. Ennenkin on laihoja paistettu ilman mittareita ja sähköuuneja. Matala lämpö esim 100 astetta ja annat vaan olla pitkään.

lihoja* :D

Vierailija
18/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistoaikaa saa toki varata enemmän ja kypsyyttä voit kokeilla vaikka sukkapuikolla kun sitä mittaria ei ole. Itse paistoin viime jouluna kaksi noin viisikiloista kinkkua laittamalla pakkasesta suoraan uuniin paistopussissa ja hyvää tuli.

Kyllä, luin että hk:kin sanoo että voi paistaa jäisenä. Siellä arvio oli jossain 2 tuntia kilo. Miten se sitten kypsyys kokeillaan, silleen että jos tulee punertavaa nestettä niin ei ole kypsä.

Haluaisin sen ylikypsän.

Harmittaa tuo mittari, niitä ei kaupassa ollut, ja muihin pitkä matka.

Oli tarkoitus lainata anopintekeleeltä, mitta he tarvitsevat mittarinsa nyt yöllä, ja kun mies meni sanomaan että jäinen kinkku, niin sieltähän tuli Ei-Ei-Ei...

En viitsi tapella.

Vierailija
20/39 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin paistanut ison kinkun jäisenä ja ilman mittaria. Silloin en edes tiennyt, että jäisenkin voi paistaa, mutta piti kokeilla, kun en ehtinyt sulattaa, ja hyvä kinkku tuli. Ei mulla ole koskaan ollut paistomittaria ja hyvin on kinkut onnistuneet. Tykkään ylikypsästä kinkusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä