Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin puhuu pahaa selän takana

Vierailija
22.12.2022 |

Ongelma on seuraava. Työkaverini, noin 40-vuotias nainen, on alkanut puhua pahaa muista työkavereista. On tehnyt tätä aikaisemmin mutta nyt tilanne on karannut käsistä. Emme ole kovin läheisiä, mutta hän on ottanut tavakseen haukkua esim minulle (tekee tätä varmaan myös muiden kanssa) milloin ketäkin työpaikalla ja epäilen tosiaan, että hän ristiin rastiin haukkuu työkavereita selän takana. Tyyli on sellainen että sivulauseessa epäilee toisen työkaverin selviytymistä tehtävistään ja toisaalta sanoo tätä ihanaksi ihmiseksi mutta lisää että kyseinen ihminen on täysin tehoton ja kaoottinen ja hermoherkkä. Olen yrittänyt katkaista tälläiset puheet, sanonut että en halua negailla vaan olla positiivinen enkä tietenkään mitenkään mene niihin mukaan, mutta touhu vain jatkuu ja oikeastaan pahenee vain. Onko kellään kokemusta tälläisen asian ratkaisemisesta? Eräs työkaveri on sanonut suoraan, mutta siitähän haukkuminen vain kiihtyi. Pitääkö mennä esimiehen puheille vai miten asian ratkaisisitte?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ei itse kannata kertoa juoruja eteenpäin, sillä koskaan ei voi tietää, onko ne totta vai valetta. Ei itse syyllisty ainakaan juoruiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suoraan puhumisen kortti on jo katsottu esimiehen juttusille vaan.

Vierailija
4/5 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin esihenkilön kanssa. Tuollainen ei ole okei.

Vierailija
5/5 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin esimiehelle. Huono käytös ja epäammattimainen toiminta pitää aina viedä esimiehen tietoon, koska ne asiat kuuluvat nimenomaan hänen työnkuvaansa ratkaista. Liian paljon on tuota ristiin paskanpuhumista, kun oikea osoite on juurikin se esimies, ei toinen työkaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi