Laman merkit ilmassa
1. Uudisrakentaminen loppuu kuin seinään
2. Asuntokauppa -70%, laskevat vuokrat
3. Korot jatkavat nousuaan
4. Valtio tekee 7 miljardin menoleikkaukset, näiden kerrannaisvaikutukset ovat 3-4 kertaiset bruttokansantuotteeseen.
5. Venäjä ajaa päätyyn asti, sota kestää 5-10 vuotta. Loppuu ne rahat länneltäkin
6. Jenkkipörssi on vieläkin kuplahinnoissa, eikä tulosvaroituksia ole edes hinnoiteltu.. Keväällä rytisee.
7. Euroopan velkakriisi, Italian ja muiden "vastuullisesti" talouden hoitaneiden maiden joukkovelkakirjojen korot jatkavat nousemisestaan.
8. Vihreällä ideologialla ollaan tuhottu energiatuotanto(Ydinvoima, turve, kivihiili) Halvan energian aika on ohi
9. Kuluttajat on ajettu ahtaalle, ei ole millä kuluttaa.
10. Bonuksena Kiinasta saadaan uusi superkoronavariantti
Kommentit (138)
Ei rahanpuute koske valtion, kuntien syöttöporsaita. Niiden palkat ja edut sidottu hintojen nousuun ja niitä on paljon.
Tietysti lama tulee mutta seuraavana vuonna se on ohi ja sitten alkaa ennennäkemätön nousukausi. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti lama tulee mutta seuraavana vuonna se on ohi ja sitten alkaa ennennäkemätön nousukausi. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
Lama ei ole koskaan kestänyt vuotta. Jos nuo riskit realisoituvat, niin useampi vuosi menee
Mä sain juuri palkankorotuksen ja henkilöstöedutkin nousivat reilusti.
Ehkä nämä sote-alueet ovat ihan jees!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, että matalapalkka-alalla palkat nousevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutukseen nähden minulla on kyllä huippupalkka (en ole lääkäri enkä hoitaja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutukseen nähden minulla on kyllä huippupalkka (en ole lääkäri enkä hoitaja)
Eli siis matalapalkka-ala kyseessä. Onneksi olkoon palkan korotuksesta. Itse en sillä rahalla tosin suostuisi menemään edes töihin.
Lisäksi teollisuushalleja on alkanut syttyilemään. Seuraavaksi palaa pari sahaa, silloin kannattaa myydä kaikki kiinteä omaisuus, koska samat saa ostettua 6kk:n päästä 1/2 hintaan takaisin.
Mennään varmaan 5 vuotta lamassa. Pakollista kärsimystä, jos meinataan nousta suosta. Menoja on leikattava paljon, tuet yms alas. Korot ja inflaatio syö ostovoiman ja potkuja tulee, kun yrityksillä menee huonosti.
Suomi ei enään nouse. Suomi on lyöty.
Suunnitelma etenee
Marin ja Saarikko kuuluvat nuorten huippujohtajien globaaliin verkostoon, joka tukee talousjärjestelmän “nollausta” – professori: Sidonnaisuus olisi ollut syytä ilmoittaa
Tulee todennäköisesti olemaan pahaa kyytiä verrattuna edellisiin notkahduksiin.
Kenellä ylisuuri velka, niin ei tule helppoa varsinkaan jos ja kun työpaikka lähtee alta.
Työt loppuu pakosta monelta, kun ihmiset ei kuluta ja palvelut jää käyttämättä
Onhan tässä ollut lama jo yli 10 vuotta. Tälläkin palstalla on moneen kertaan keskusteltu siitä, miksi nykyistä lamaa kutsutaan taantumaksi eikä lamaksi.
Lama on jo alkanut... seuraava vaihe on lomautukset,irtisanomiset.. sitten tulee maksuvaikeudet ..konkurssit ja lopuksi massatyöttömyys....nousukausi on ollut liian pitkä sen takia romahdus tulee olemaan ennennäkemätön.
Ihan oikein meille. Olemme vuosisatoja riistäneet kehittyviä maita ja tuhonneet maailman luonnon.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jos koskaan kannattaa olla velaton
Eipä taida velattomana säästäväiselläkään olla hyvät ajat tiedossa, kun ne säästöt viedään tavalla tai toisella. Oikein sylkäisy naamalle sen päätteeksi, kun vuosikaudet hoitanut raha-asiansa mallikkaasti.
Onko asuntokauppa jo pysähtynyt? Uudisrakentaminen ei ole ainakaan täällä, kaikkialle nousee uutta.
Nyt jos koskaan kannattaa olla velaton