CDON mennyt ihan pilalle
Tilasin ennen cdon:ista lähinnä leffoja. Ei oikein ollut vaihtoehtoina kuin cdon ja discshop, jonka cdon sitten osti joku vuosi takaperin. Nyt tilasin pari leffaa, jotka puuttuivat kokoelmasta. No, ongelmahan on siinä, että toinen puttuu edelleen, koska ei ole vieläkään tullut. Olen tehnyt tilauksen jo 30.11. eikä toista leffaa näy, ei kuulu. Yli viikko sitten tuli ilmoitus, että on postitettu, mutta ei ole vielä löytänyt tietään mun postilaatikkoon.
Tilasin yli viikko sitten jo toisenkin tilauksen. Lapsi oli toivonut sellaista galaksi-projektoria, joka on siis lamppu, joka heijastaa kattoon ikään kuin tähtitaivaan. En tiedä, onko tää joku hittituote vai so last season, mutta ei löytynyt oikein mistään. Paitsi cdon:ista. No tyhmä olin ja tilasin sieltä. Tajusin vasta tilausvahvistuksen jälkeen, että tilausta ei todellakaan enää toimita itse cdon, vaan joku ruotsalainen pikkukauppa. No nyt on mennyt yli viikko, eikä tilausta ole edes lähetetty. Otin yhteyttä asiakaspalveluun, että haluan perua kaupan, mutta eihän sieltä kukaan vastaa. Ja englanniksi tai ruotsiksi piti asioida. Siis cdon on ainoastaan kauppa-alustana, eli mikä tahansa nyrkkipaja voi ilmoittaa tuotteen myyntiin ja sitten se on cdon:ssa myynnissä. Aika huijaus. Ihme, jos ei tuote tule suoraan kiinasta, kerta kestääkin näin kauan. En tilaa tästä kaupasta enää ikinä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffojen kohdalla on ilmoitettu arvioidut lähetysajat. Jos leffalle on ilmoitettu pikalähetys 1-3 pvää niin tulevat yleensä nopeasti.
Juu, niin onkin ennen tulleet nopeasti. Kyseisen leffan kohdalla lukee toimitusaikana 3 päivää. Nyt on mennyt 3 viikkoa. -ap
Joo mikäli ei ole 1-3 vaan pelkkä 3pv niin kauan noissa saattaa mennä. Ilmeisesti tuolloin ei tule enää suoraan omasta varastosta.
No ei se nyt niin voi olla, että toimitusaika 3vrk ja menee viikotolkulla aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa paypalilla. Silloin saa helpoiten rahansa takaisin, jos tavaraa ei ala kuulua.
No niinpä kannattaisi. Tai luottokortilla. Olin tyhmä ja luotin nimenomaan vanhojen kokemusten perusteella cdon:iin ja maksoin tililtä, kun yritin selvitä joulun ostoksista ilman luottoa... -ap
Huomasin tuon cdon-sivuston muuttumisen joku aika sitten. Aiemmin siellä oli myynnissä (ja ostinkin ennen suoratoistoja) erilaisia elokuvia/levyjä, joskus jotain "bändipaitaa" tmv. myös.
Muutama kuukausi sitten etsin paria juttua, ja myös mm. joululahjoja (ostan aina hyvissä ajoin) Aloin ihmetelleä miten "kaikki" tuntui löytyvän cdon-sivustolta...!
Ja etsin siis hyvin erilaisia asioita, tyyliin: "Ryhmä Hau sateenvarjo" "retkikeitin", "pinkki matkalaukku", "kissanvaljaat", "jäätelökauha", "merinovillasuka", -tyyppisiä keskenään TÄYSIN erilaisia juttuja, ja kaikki tuntui löytyvän samasta paikasta... ONNEKSI epäilykseni heräsivät.
Ja toinen oli tup Fruugo, joskin sitä en edes harkinnut kun tuntematon ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffojen kohdalla on ilmoitettu arvioidut lähetysajat. Jos leffalle on ilmoitettu pikalähetys 1-3 pvää niin tulevat yleensä nopeasti.
Juu, niin onkin ennen tulleet nopeasti. Kyseisen leffan kohdalla lukee toimitusaikana 3 päivää. Nyt on mennyt 3 viikkoa. -ap
Joo mikäli ei ole 1-3 vaan pelkkä 3pv niin kauan noissa saattaa mennä. Ilmeisesti tuolloin ei tule enää suoraan omasta varastosta.
No ei se nyt niin voi olla, että toimitusaika 3vrk ja menee viikotolkulla aikaa.
Lähettävät yksittäisiä leffoja kirjepostina joten tuo 3 vuorokautta ei voisi olla Suomessa nykyään enää edes mahdollinen kun vuoroviikoin kirjeposti kulkee täällä vain kahtena päivänä viikossa. Joo eihän se tuo 3 vkoa ole se mitä luvataan mutta kun asian tiedostaa niin ei tuo ainakaan itseä haittaa. Uutuudet kyllä tulee nopeasti. Joskus on ollut perillä jo leffan julkaisupäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Moni nettikauppahan ei pidä itse omia varastoja vaan kun asiakas tilaa tuotteen he lähettävät tilauksen eteenpäin jonnekkin indokiinaan, josta sitten lähettävät tuotteen asiakkaalle. Näissä saa olla tarkka nykyään. Vaikka kauppa vaikuttaisi kotimaiselta tai eurooppalaiselta, niin paketti voi tulla ties mistä.
Samaan aikaan Amazonin tekoäly kuulemma pistää paketin matkaan algoritmiensa perusteella, vaikka et olisi vielä edes maksanut tilausta. Siis jos algoritmi pitää sinua tarpeeksi luotettavana asiakkaana. Näin sitä on erilaisia toimintatapoja.
Tuote on listalla ja osto tapahtuu, ja 3 kk päästä ilmoitetaan ettei sitä valitettavasti olekaan, sori nyt vaan hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettävät yksittäisiä leffoja kirjepostina joten tuo 3 vuorokautta ei voisi olla Suomessa nykyään enää edes mahdollinen kun vuoroviikoin kirjeposti kulkee täällä vain kahtena päivänä viikossa. Joo eihän se tuo 3 vkoa ole se mitä luvataan mutta kun asian tiedostaa niin ei tuo ainakaan itseä haittaa. Uutuudet kyllä tulee nopeasti. Joskus on ollut perillä jo leffan julkaisupäivänä.
No minä en tiedostanut, kerta sivulla lukee, että toimitusaika 3 arkipäivää. Ja ottaa päähän. Joulupakettiin olisi tämäkin mennyt, mutta olisin tietty etsinyt vaikka surkeasta prisman alehyllystä tai kirpputorilta tän leffan, jos oisin tiennyt, ettei reilu 3 viikkoa riitä toimitukselle. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei pidä ilmoittaa tuollaisia toimitusaikojakaan. Eikö tämmöseen huijaukseen nyt voi jo joku kuluttaja-asiamieskin puuttua? Eihän siinä ole mitään järkeä, että voit lupailla ihan mitä vaan ja sitten kun asiakkaan rahat on tilillä, niin toimitellaan jos jaksetaan.
Mä ostin cdonista vielä syyskuussa yhden leffan bluraylla ja homma toimi ihan niinkuin ennenvanhaan. Muuta tavaraa en ole sieltä ostanut eikä ilmeisesti kannatakaan. Nykyään on hyvä olla tarkkana, tavaraa ei välttämättä tule ikinä ja oot maksanu etukäteen niin kiva siinä sitten sitä ihmetellä.
Itse ostin keväällä AbeBooks.co.uk:sta kirjan, joka ei koskaan tullut. Olen tapellut saadakseni rahani takaisin mutta eivät maksa. Käytin luottokorttia. Tällä hetkellä haen rahojani luottokorttiyhtiöltä, mutta ei sekään varmaa ole että hyvittävät. AbeBooksissa myös kyseessä alusta, jossa eri myyjät myyvät kirjoja, uusia ja käytettyjä. Lähinnä ovat jotain pikkukirjakauppoja ja divareita ympäri Britanniaa. Joukossa myös huijareita. AbeBooks ei ota vastuuta, ohjaa vain ottamaan yhteyttä suoraan kirjan toimittaneeseen kauppiaaseen. Luin että Amazon kai omistaa tuon(kin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota tähtitaivaslamppua löytyy Normalista jos teillä on sellainen lähistöllä!
Hei kiitos! Normal on tullut meidän kaupunkiin, en vain ole kertaakaan vielä käynyt. Täytyypä käydä katsomassa.
Toivottavasti löydät! Oli minusta siellä suunnalla missä lasten leluja, lila paketti. Ainakin Myllyn Normalissa olen nähnyt nyt ihan muutaman viikon sisään. Oli ihan hyllypaikalla.
Miten mä en ole edes kuullut koko Normalista. Mitä siellä myydään?
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin cdonista vielä syyskuussa yhden leffan bluraylla ja homma toimi ihan niinkuin ennenvanhaan. Muuta tavaraa en ole sieltä ostanut eikä ilmeisesti kannatakaan. Nykyään on hyvä olla tarkkana, tavaraa ei välttämättä tule ikinä ja oot maksanu etukäteen niin kiva siinä sitten sitä ihmetellä.
Itse ostin keväällä AbeBooks.co.uk:sta kirjan, joka ei koskaan tullut. Olen tapellut saadakseni rahani takaisin mutta eivät maksa. Käytin luottokorttia. Tällä hetkellä haen rahojani luottokorttiyhtiöltä, mutta ei sekään varmaa ole että hyvittävät. AbeBooksissa myös kyseessä alusta, jossa eri myyjät myyvät kirjoja, uusia ja käytettyjä. Lähinnä ovat jotain pikkukirjakauppoja ja divareita ympäri Britanniaa. Joukossa myös huijareita. AbeBooks ei ota vastuuta, ohjaa vain ottamaan yhteyttä suoraan kirjan toimittaneeseen kauppiaaseen. Luin että Amazon kai omistaa tuon(kin).
Eli ihan samanlainen huijarisivu, kuin cdon ja fruugo. Harmi, jos nettikaupat alkavat mennä tähän malliin. Loppuu kyllä tilaaminen samalla. No, monella varmaan olisikin hyvä karsia vähän, ehkä ihan kaikki ei olekaan tarpeellista. Mutta perseestähän tuo on, että tuolla tavalla saa laillisesti ryöstää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei pidä ilmoittaa tuollaisia toimitusaikojakaan. Eikö tämmöseen huijaukseen nyt voi jo joku kuluttaja-asiamieskin puuttua? Eihän siinä ole mitään järkeä, että voit lupailla ihan mitä vaan ja sitten kun asiakkaan rahat on tilillä, niin toimitellaan jos jaksetaan.
No ei tietenkään pitäisi mutta kerroin vain realiteetit. Jos vaikka tuollainen kirjepaketti olisi esim. torstaina Helsinki-Vantaalla sen saapuminen voi tuosta hetkestä kestää hyvinkin vielä yli viikon. Kiitos Suomen postin ja sen, että viikonloppuna ei posti liiku mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa paypalilla. Silloin saa helpoiten rahansa takaisin, jos tavaraa ei ala kuulua.
No niinpä kannattaisi. Tai luottokortilla. Olin tyhmä ja luotin nimenomaan vanhojen kokemusten perusteella cdon:iin ja maksoin tililtä, kun yritin selvitä joulun ostoksista ilman luottoa... -ap
Ulkomaiset ostokset kannattaa tosiaan maksaa paypalilla. Tai siis, silloin kun on tietoinen, että kauppa ja tavara ovat ulkomailla. 😄 Jos yrityksen kotimaata ja tietoja ei löydy, en osta mitään. Myös kuljetusmaksut täytyy näkyä selkeästi. Muuten kyseessä on luultavasti huijaus/kiinakrääsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaiset ostokset kannattaa tosiaan maksaa paypalilla. Tai siis, silloin kun on tietoinen, että kauppa ja tavara ovat ulkomailla. 😄 Jos yrityksen kotimaata ja tietoja ei löydy, en osta mitään. Myös kuljetusmaksut täytyy näkyä selkeästi. Muuten kyseessä on luultavasti huijaus/kiinakrääsä.
Aivan. Tässähän vika oli nyt tietysti siinä mielessä minussa, että oletin cdon:in olevan edelleen luotettava kauppa, kuten se ennen olikin. Viimeiset vuoden olen tilannut sieltä vain leffoja ja ne on tähän asti toimitettu niin kuin on luvattu. Jotenkin en vaan ole ymmärtänyt kaupan heittääntyneen tälläiseksi pelkäksi kansainvälisen kaupan alustaksi, joka ei varsinaisesti itse myy juuri mitään enää. Tietoisesti ulkomailta tilatessa tilaan aina luottokortilla, mutta täytyy tosiaan jatkossa olla entistä tarkempi, mistä onkaan tilaamassa.
Kirjoitin tänne siinä toivossa, että joltain muulta jää se sama haksahdus tekemättä, kun lukee näitä kokemuksia.
Samoin H&M:n verkkokaupan sisällä myy joku toinenkin kauppa (en nyt muista nimeä). Kerran ostin sieltä H&M tuotteen ja päälle tämän toisen myyjän sukat että saan ilmaiset postikulut ja laittoivat nuo eri paketeissa niin että hain alkuperäisen tuotteen postin automaatista mutta ne parin euron sukat tulivat pakollisena kotiinkuljetuksena! Kaiken huipuksi jouduin palauttamaan sen alkuperäisen tuotteen myymälään joten paljonkohan rahaa paloi siihen että joku kuskirukka toi mulle ihan kotiovelle asti 3 e sukat :D Sitten ne vielä spämmäsivät koko ajan tekstiviestejä milloin haluan kuljetuksen ja nyt paketti tulossa jne. En tajua mikä järki tässä oli kun muita toimitusvaihtoehtoja ei edes ollut.
Mikä hätä ja kiire sulla on? Ei tuo ole edes vielä pitkä aika jos tavara toimitetaan jostain muualta.
Jopa Gigantti tekee samaa nykyään. Kuvittelin heidän olevan suomalainen kauppa, mutta niin vain tulee tilaamani tavara ulkomailta ja toimitus kestää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hätä ja kiire sulla on? Ei tuo ole edes vielä pitkä aika jos tavara toimitetaan jostain muualta.
No semmonen hätä on, että jouluaatto on ylihuomenna... Ja joulupakettiin nää tavarat oli menossa.
Ja siis jos olisin tajunnut, että tavarat tulee jostain kaukaa idästä, olisin ostanut jotain ihan muuta kotimaasta.
Samaa mieltä. Sivut sekavat ja satunnaisten elokuvatarjousten paikassa ei ole enää mitään tilaamisen arvoista.
Usein tälläisissä kuitenkin ilmoitetaan pidempi toimitusaika ja siitä voi jo päätellä jotain. Minun tilaamassani lampussa on cdon.com:ssa edelleen toimitusaika 1-4vrk, mutta yli viikko on mennyt, eikä tilausta ole tosiaan edes käsitelty. -ap