Olisitteko mielissään jos tuttava tai sukulainen tulisi sähköautolla kylään ja rupeis teidän piikkiin lataamaan sitä?
Kommentit (46)
Kuka noin tökerö olisi? Ellei ole sovittu, että laitetaan bensat puoliksi.
Jos vieras tulee yli 100 kilometrin päästä, jolloin sähköauton toimintamatka ei riitä edestakaiseen matkaan, niin tietenkin annan ladata. Eihän siihen nyt mene kuin kymppi tai jotakin.
Jos tulee kylään tai tuo vaikka lahjat teidänntalouteen esim. kummilapselle/sukulaiselle ja tulee pidemmältä, niin toki saisi ladata...muutenhan itse olisitte voineet mennä kylään kyseiselle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Jos vieras tulee yli 100 kilometrin päästä, jolloin sähköauton toimintamatka ei riitä edestakaiseen matkaan, niin tietenkin annan ladata. Eihän siihen nyt mene kuin kymppi tai jotakin.
Muistathan palauttaa saamasi sähkötuen valtiolle kun et itse sitä sähköä edes käytäkään.
Meidän ulkopistorasiat eivät ole edes toiminnassa. Joten siinähän latailee. Itse otamme ulkona tarvitsemamme sähkön autotallista. Sinne ei vieras omin luvin pääse. Mutta meillä on tällä hetkellä sen verran edullinen sähkösopimus, että voisimme antaa omien vieraidemme ladatakin autoaan sen verran, että lähimmälle julkiselle latauspisteelle pääsee.
Meillä on alle 50 km säteellä kolme julkista latauspistettä.
Sitten kun näitä vieraita tulee koko ajan enemmän ja laskut sen vaan kasvaa. Kiva maksella rikkaiden sähkötukia.
No miehen sisko ajaa hybridillä. Niin on se ladattu niinkuin vieraanvaraisuuden nimissä. Runsaan euron latinki. Täyssähkäri on sitten vähän niinkuin eri asia. Ja näillä sähkön hinnoilla kukaan ei olettaiskaan. Jos olis matkalla mökiltä kauemmaksi niin tarjoiöutuisin lataamaan ja ne tarjoutuisi maksamaan.
En todellakaan antaisi ladata. Menkööt taksilla kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton toimintasäde on kyllä paljon pidempi kuin tuo luulemasi.
Totta kai. Kuuluu normaaliin vieraanvaraisuuteen.
Sähkö on meillä nyt hinnoissaan. Meillä voi kyllä ladata kännykkää tms kysymättäkin, mutta auto on eri asia. Mikäli vieras kysyisi kohteliaasti latausta ja tarjoutuisi maksamaan itse, antaisin ladata enkä ottaisi rahaa. Jos hän ei tarjoutuisi maksamaan, en antaisi myöskään ladata, koska en halua itse joutua pyytelemään korvausta. Ei ole bensakanisteriakaan vieraille tapana antaa.
Vierailija kirjoitti:
Pihi suomalainen, tuliaisviinat kyllä kelpasi.
Vävyllä sähköauto, olisikohan kaksi kertaa ladannut minun sähköstä. Ilman muuta saa edelleen ladata enkä mitään korvauksia pyydä. Hyvä vaan, kun viitsivät kauempaa silloin tällöin tulla käymään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ulkopistorasiat eivät ole edes toiminnassa. Joten siinähän latailee. Itse otamme ulkona tarvitsemamme sähkön autotallista. Sinne ei vieras omin luvin pääse. Mutta meillä on tällä hetkellä sen verran edullinen sähkösopimus, että voisimme antaa omien vieraidemme ladatakin autoaan sen verran, että lähimmälle julkiselle latauspisteelle pääsee.
Meillä on alle 50 km säteellä kolme julkista latauspistettä.
Tuleeko teille joskus joku kylään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton toimintasäde on kyllä paljon pidempi kuin tuo luulemasi.
Suunnilleen mitä tahansa välillä 100-800 km tällä hetkellä.
Huvittavaa nämä köyhien ongelmat. Ostavat 75 tuumaisia telkkuja muutamalla tonnilla, mutta sähköstä on sitten hankala maksaa markkinahintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihi suomalainen, tuliaisviinat kyllä kelpasi.
Olen absolutisti :)
Mistähän sen mahtaisi ladata? Toisaalta en maksaisi hänen bensojaankaan, niin miksi maksaisin sähkön?
No en, mutta tuon jouluvierailun hyväksyisin ja saattavathan he antaa sähkörahaa.