Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3v lapsella peppu palanut ripulin takia, ei anna laittaa lääkärin määräämää voidetta

Vierailija
22.12.2022 |

Persnahka pojalla ihan vereslihalla pitkittyneen ripulin takia, ei syö ja vettäkään ei haluaisi kun pissa kirvelee palaneella iholla. Lääkäri määräsi vanupuikolla levittäen lääkevoidetta aamuin illoin, mutta ei sitä saa laitettua kun poika huutaa ja potkii. Olen ihan loppu. Muita samassa tilanteessa olevia/olleita vanhempia? Miten saitte voiteen lopulta laitettua?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bepanthen creme ei ainakaan kirvele ja helpottaa saman tien oireita. Laita sitä aluksi pesun tms. yhteydessä kädellä tai vanulapulla sanomatta mitään sen kummempaa lapselle, ja kun iho on jo vähän parantunut, siirry lääkärin määräämään voiteeseen.

Sellaisella palaneella iholla kirvelee mikä tahansa.

Vierailija
42/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakylpyyn laitat pienen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käytetä lapsen pyllyn pyyhinnässä koskaan vessapaperia, on liian kovaa herkälle iholle. Aina on joko pesty ja kuivattu pyyhkeeseen tai sitten käytetty vauvan peppupyyhkeitä.

Tuota väkisin laittamista olen vältellyt kun se sitten vaikuttaisi negatiivisesti lapsen perusturvallisuuden tunteeseen, että aikuinen väkisin ottaa syliin ja tulee kipua. Lahjominenkaan ei ole oikein toiminut kun lapsi itkee jo siinä vaiheessa kun tietää mitä tuleman pitää. Voisin kokeilla tuota puudutusjuttua, mutta veikkaan että senkin laittamisesta tulee huuto :( ap

Voi elämä. Vai perusturvallisuus, kun yritetään helpottaa oloa. Tämmöstä nykyään...

Mulla on iso liuta teinejä, joille on väkisin jouduttu pienenä tekemään asioita terveyden takia, eikä yhdelläkään ole traumoja mistään.

Nykyvanhemmat sen sijaan taitaa olla jotain pumpulitossukoita. Ei tulee hyvää jälkeä kuule noinkaan. Ei kaikki voi eikä saakaan olla vain ihanaa ja kivaa. Elämä ei toimi niin.

Vierailija
44/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyhky.

Vierailija
45/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa nyt puuduttaisit sen kirvelyn vauvaöljyllä tai puudutegeelillä ekaks. Anna lapsen levittää puudute itse.

Imeytyykö se hoitovoide vauvaöljyn läpi?

Vierailija
46/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pissa persnahalle joutuu?

Kun istuu vielä pissiessä. Ei osaa vielä pissata seisten.

ap

Tee pottaan reikä.

Vierailija
47/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla on persvako rohtunut ripulin tms takia, minä pyyhin sen amiseptilla. Voin kertoa, että kirpaisee, mutta kyllä se auttaa paranemiseen.

Mies, ei vikisijä.

Vierailija
48/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin lääkäreillä ei usein ole oikein kosketuspintaa siihen mikä voide on mihinkin tilanteeseen hyvä. Kysyisin neuvoa apteekista. Ihan ilman reseptiä saa tuohon tilanteeseen sopivia voiteita.

Vierailija
49/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bepanthen creme ei ainakaan kirvele ja helpottaa saman tien oireita.

Pebaan Pebantteenia 😂

Vierailija
50/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niminen lääkevoide?

Alle ei ainakaan mitään muuta rasvaa, koska eihän se lääkevoide silloin tehoa!

Paras konsti on istuttaa lapsi monta kerran päivässä kylpyammeessa lämpimässä vedessä, siellä se hautunut pyllykin paranee.

Vierailija
51/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pitkitä asiaa neuvottelemalla. Lapsi ei siihen suostu. Jos saat hänet pesulle, niin saat samalla tavalla voiteenkin. Pesu sattuu varmaan enemmän. Sormella varovasti pahimpiin paikkoihin, kunnes homma alkaa sujumaan.

Vierailija
52/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansan konsti: perunajauho.

Ja tämä ei ole vitsi, käytetty juurikin ripulinpolttamiin.

Peppuun ja peppuvakoon. Pilistä en tiedä, kun on ollut tyttölapsia.

Vierailija
53/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voide? Voiteen nimen puutuminen pistääiettimään porvoo airlinesia? Suihkepullo ja kädenlämintä vettyä sekoitettuna rasvaan. Jäikö ulosteet liian pitkäksi aikaa vaipoihin? 

Vierailija
54/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin tämä menee enemmäksi vanhemmuuteni arvosteluksi niin vetäydyn keskustelusta ja kiitän tulleista vastauksista. Kokeilen tuota puudutevoidetta ja Bepathenia, josko ne auttaisivat. Seuraava lääkäriaika on välipäivinä, toivottavasti siihen mennessä ollaan saatu vaiva hoidettua.

Toivoisin, että jotkut palstalla kävijät vähän himmailisivat aggressiivisuutensa kanssa. Kaikki eivät kasvata lasta väkipakoilla ja epämukavuudella. Minulla itselläni on ikäviä muistoja vielä lähes keski-ikäisenä lapsuuden lääkintätilanteista, en halua lapselleni samanlaista muistojen taakkaa.

Iloista joulua ja uutta vuotta! ap

Vierailija
55/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sinä et vaan itse halua kuulla lapsen huutoa lapsen terveydestä viis. Perus nykyvanhempi, lapsen huutoa ei kestetä ja vältellään kiukuttavia asioita selittämällä ties mitä psykologisia juttuja.

Vierailija
56/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten laita. Anna lapsen nauttia peppukipuilustaan. Oma valinta.

Vierailija
57/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitä puudutevoide isoon vanutuppoon ja tökkää se paikoilleen. Ei tarvii sormilla levitellä. Sitten vähän ajan päästä puututetuppo pois ja lääkevoidetuppo tilalle. Pidät lasta sylissä koko ajan. Kiemurtelu lisää voiteen levittymistä.

Vierailija
58/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita perunajauhoja. Eli lapsi selälleen, jalat nilkoista ylös ja ripottelet perunajauhoa peppuun. Se ei satu, koska et koske lapsen peppuun.

Vierailija
59/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota, että se nukahtaa. Minä leikkaan 5-vuotiaan kynnet pojan nukkuessa. Miksei sitä persvoidettakin voisi laittaa silloin kun lapsi nukkuu? Anna sen riehua koko ilta kuin apina niin tulee hyvin uni.

Vierailija
60/88 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin tämä menee enemmäksi vanhemmuuteni arvosteluksi niin vetäydyn keskustelusta ja kiitän tulleista vastauksista. Kokeilen tuota puudutevoidetta ja Bepathenia, josko ne auttaisivat. Seuraava lääkäriaika on välipäivinä, toivottavasti siihen mennessä ollaan saatu vaiva hoidettua.

Toivoisin, että jotkut palstalla kävijät vähän himmailisivat aggressiivisuutensa kanssa. Kaikki eivät kasvata lasta väkipakoilla ja epämukavuudella. Minulla itselläni on ikäviä muistoja vielä lähes keski-ikäisenä lapsuuden lääkintätilanteista, en halua lapselleni samanlaista muistojen taakkaa.

Iloista joulua ja uutta vuotta! ap

Epämukavaahan sinun lapsellasi on nytkin. Ja se vaan jatkuu, jos et hoida ihoa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä