3v lapsella peppu palanut ripulin takia, ei anna laittaa lääkärin määräämää voidetta
Persnahka pojalla ihan vereslihalla pitkittyneen ripulin takia, ei syö ja vettäkään ei haluaisi kun pissa kirvelee palaneella iholla. Lääkäri määräsi vanupuikolla levittäen lääkevoidetta aamuin illoin, mutta ei sitä saa laitettua kun poika huutaa ja potkii. Olen ihan loppu. Muita samassa tilanteessa olevia/olleita vanhempia? Miten saitte voiteen lopulta laitettua?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Ei käytetä lapsen pyllyn pyyhinnässä koskaan vessapaperia, on liian kovaa herkälle iholle. Aina on joko pesty ja kuivattu pyyhkeeseen tai sitten käytetty vauvan peppupyyhkeitä.
Tuota väkisin laittamista olen vältellyt kun se sitten vaikuttaisi negatiivisesti lapsen perusturvallisuuden tunteeseen, että aikuinen väkisin ottaa syliin ja tulee kipua. Lahjominenkaan ei ole oikein toiminut kun lapsi itkee jo siinä vaiheessa kun tietää mitä tuleman pitää. Voisin kokeilla tuota puudutusjuttua, mutta veikkaan että senkin laittamisesta tulee huuto :( ap
Voi elämä. Vai perusturvallisuus, kun yritetään helpottaa oloa. Tämmöstä nykyään...
Mulla on iso liuta teinejä, joille on väkisin jouduttu pienenä tekemään asioita terveyden takia, eikä yhdelläkään ole traumoja mistään.
Nykyvanhemmat sen sijaan taitaa olla jotain pumpulitossukoita. Ei tulee hyvää jälkeä kuule noinkaan. Ei kaikki voi eikä saakaan olla vain ihanaa ja kivaa. Elämä ei toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt puuduttaisit sen kirvelyn vauvaöljyllä tai puudutegeelillä ekaks. Anna lapsen levittää puudute itse.
Imeytyykö se hoitovoide vauvaöljyn läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pissa persnahalle joutuu?
Kun istuu vielä pissiessä. Ei osaa vielä pissata seisten.
ap
Tee pottaan reikä.
Kun minulla on persvako rohtunut ripulin tms takia, minä pyyhin sen amiseptilla. Voin kertoa, että kirpaisee, mutta kyllä se auttaa paranemiseen.
Mies, ei vikisijä.
No ensinnäkin lääkäreillä ei usein ole oikein kosketuspintaa siihen mikä voide on mihinkin tilanteeseen hyvä. Kysyisin neuvoa apteekista. Ihan ilman reseptiä saa tuohon tilanteeseen sopivia voiteita.
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen creme ei ainakaan kirvele ja helpottaa saman tien oireita.
Pebaan Pebantteenia 😂
Minkä niminen lääkevoide?
Alle ei ainakaan mitään muuta rasvaa, koska eihän se lääkevoide silloin tehoa!
Paras konsti on istuttaa lapsi monta kerran päivässä kylpyammeessa lämpimässä vedessä, siellä se hautunut pyllykin paranee.
Älä pitkitä asiaa neuvottelemalla. Lapsi ei siihen suostu. Jos saat hänet pesulle, niin saat samalla tavalla voiteenkin. Pesu sattuu varmaan enemmän. Sormella varovasti pahimpiin paikkoihin, kunnes homma alkaa sujumaan.
Vanhan kansan konsti: perunajauho.
Ja tämä ei ole vitsi, käytetty juurikin ripulinpolttamiin.
Peppuun ja peppuvakoon. Pilistä en tiedä, kun on ollut tyttölapsia.
Mikä voide? Voiteen nimen puutuminen pistääiettimään porvoo airlinesia? Suihkepullo ja kädenlämintä vettyä sekoitettuna rasvaan. Jäikö ulosteet liian pitkäksi aikaa vaipoihin?
Ennen kuin tämä menee enemmäksi vanhemmuuteni arvosteluksi niin vetäydyn keskustelusta ja kiitän tulleista vastauksista. Kokeilen tuota puudutevoidetta ja Bepathenia, josko ne auttaisivat. Seuraava lääkäriaika on välipäivinä, toivottavasti siihen mennessä ollaan saatu vaiva hoidettua.
Toivoisin, että jotkut palstalla kävijät vähän himmailisivat aggressiivisuutensa kanssa. Kaikki eivät kasvata lasta väkipakoilla ja epämukavuudella. Minulla itselläni on ikäviä muistoja vielä lähes keski-ikäisenä lapsuuden lääkintätilanteista, en halua lapselleni samanlaista muistojen taakkaa.
Iloista joulua ja uutta vuotta! ap
Oikeasti sinä et vaan itse halua kuulla lapsen huutoa lapsen terveydestä viis. Perus nykyvanhempi, lapsen huutoa ei kestetä ja vältellään kiukuttavia asioita selittämällä ties mitä psykologisia juttuja.
Älä sitten laita. Anna lapsen nauttia peppukipuilustaan. Oma valinta.
Levitä puudutevoide isoon vanutuppoon ja tökkää se paikoilleen. Ei tarvii sormilla levitellä. Sitten vähän ajan päästä puututetuppo pois ja lääkevoidetuppo tilalle. Pidät lasta sylissä koko ajan. Kiemurtelu lisää voiteen levittymistä.
Laita perunajauhoja. Eli lapsi selälleen, jalat nilkoista ylös ja ripottelet perunajauhoa peppuun. Se ei satu, koska et koske lapsen peppuun.
Odota, että se nukahtaa. Minä leikkaan 5-vuotiaan kynnet pojan nukkuessa. Miksei sitä persvoidettakin voisi laittaa silloin kun lapsi nukkuu? Anna sen riehua koko ilta kuin apina niin tulee hyvin uni.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin tämä menee enemmäksi vanhemmuuteni arvosteluksi niin vetäydyn keskustelusta ja kiitän tulleista vastauksista. Kokeilen tuota puudutevoidetta ja Bepathenia, josko ne auttaisivat. Seuraava lääkäriaika on välipäivinä, toivottavasti siihen mennessä ollaan saatu vaiva hoidettua.
Toivoisin, että jotkut palstalla kävijät vähän himmailisivat aggressiivisuutensa kanssa. Kaikki eivät kasvata lasta väkipakoilla ja epämukavuudella. Minulla itselläni on ikäviä muistoja vielä lähes keski-ikäisenä lapsuuden lääkintätilanteista, en halua lapselleni samanlaista muistojen taakkaa.
Iloista joulua ja uutta vuotta! ap
Epämukavaahan sinun lapsellasi on nytkin. Ja se vaan jatkuu, jos et hoida ihoa,
Sellaisella palaneella iholla kirvelee mikä tahansa.