Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2023

exjuoppo
22.12.2022 |

Tervetuloa vaan kaikki jotka aikovat olla mukana tässä ns. projektissa! Itselläni onkin jo pari viikkoa tipatonta takana ja aion olla myös koko ensikuun (ehkä vielä sen jälkeenkin) ilman ryyppyä. :)

Mieli on alkanut voimaan paremmin jo näiden kahden viikon aikana! Tsemppiä kaikille <3

Kommentit (400)

Vierailija
301/400 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton takana, mutta tuskin huomenna tulee juotua alkoholia, eikä välttämättä muutenkaan lähiaikoina.

Yleensä juon pari lasia viiniä, jos juon, joten isoja muutoksia ei ole ollut. Nukun yhtä hyvin tai huonosti, paino on sama, olotila muutenkin melko ennallaan. Vähän tasaisempaa on ollut, ei ollut viinilasillisen tuomaa hyvää fiilistä viikonloppuisin, eikä siitä aiheutuvaa lievää ahdistusta ja pinnan kiristymistä seuraavana päivänä.

Tiedän, että kannattaisi luopua kokonaan alkoholista, mutta vielä on vaikea nähdä, että siitä seuraisi niin paljon hyvää, että se ajaisi muutokseen. Kun elämä on kimppu lieviä ongelmia, on vaikea löytää se narunpää, josta vyyhti alkaisi selvitä riittävän paljon. Tuntuu, että nyin jotain kohtaa vähän auki, mutta toinen solmu vaan kiristyy enemmän. 

Vierailija
302/400 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

menkää tipattoman jatkajat tonne 100 päivää alkoholiton tai jonnekkin muualle hihhuloimaan

Miksi ei täällä saa jatkaa hihhulointia? Meillä on hyvä porukka ja osa jatkaa pidemmälle. Pilaako tämä sinun tipattoman tammikuusi jos porukka jatkaa pidemmälle?

Ei välitetä ankeuttajista, jatketaan tipatonta hihhulointia ihan niin paljon kuin halutaan! Kuinka moni mukana vielä tammikuun jälkeen? -Tomsku, päivä 31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/400 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jokainen jatkaa ihan omien halujensa mukaan, enkä tarkoittanut, että jokainen jatkaa hyvesignaloidakseen, vaan omien motiiviensa vuoksi.

Itse en löytänyt tipattomasta nyt mitään erityistä hyvää, miksi jatkaisin.

Toki tiedostan, että terveydelle tekee hyvää olla ilman ja se onkin suurimpia syitä, miksi tipattoman pidin/pidän joka vuosi.

Lisäksi se taas antoi sen varmuuden, että voin olla halutessani juomatta ja tein jo sen ison päätöksen, että nyt kuluvana vuonna en aio juoda ennen työpäiviä, se on jo valtava muutos aiempaan, auttoi siis taas laittamaan juomista oikeisiin mittasuhteisiin.

Ja ei, en korkkaa huomennakaan tai juo kaksin käsin viikonloppuna, en vain jatka tipatonta.

Tsemppiä kaikille, jotka jatkaa :)

Mörkö

Vierailija
304/400 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa juominen "ennen työpäiviä"? Oletko ollut töissä päihtyneenä?

Vierailija
305/400 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

menkää tipattoman jatkajat tonne 100 päivää alkoholiton tai jonnekkin muualle hihhuloimaan

Miksi ei täällä saa jatkaa hihhulointia? Meillä on hyvä porukka ja osa jatkaa pidemmälle. Pilaako tämä sinun tipattoman tammikuusi jos porukka jatkaa pidemmälle?

Ei välitetä ankeuttajista, jatketaan tipatonta hihhulointia ihan niin paljon kuin halutaan! Kuinka moni mukana vielä tammikuun jälkeen? -Tomsku, päivä 31

Minä jatkan! 🙋 Katotaan kuin pitkälle sinni riittää tällä kertaa. 🙂

- Helmi

Vierailija
306/400 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta vuosi täynnä tipatonta pitäisiköhän sen kunniaksi...........juoda kakkukahveet ;D

Ohoh, onnea!

Hei täähän olis hyvä idea, palkita itsensä jotenkin vaikka joka kuukauden päätteeksi, ehkä jotain pientä mieltä piristävää joka viikko, tai jopa joka ilta?

Mulla jatkuu nyt ainakin ensi viikolle, kun alkaa ne Adhd-tutkimukset ja siinä seulotaan heti alkuun tarkasti kaikki. Mielenkiintoista tosiaan nähdä miten on vaikuttanut b-pethiin, joka mittaa alkoholin kulutusta. Muut maksa-arvot on aina olleet ihanteelliset.

Mitkä oli sun juomamäärät ja missä vaiheessa meni pahin ohi?

Vierailija
307/400 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilaa. Hihhulit on rasittavia

Vierailija
308/400 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuun puolella ollaan, tipaton siis selätetty! Hyvä fiilis, ensimmäiset viikot oli tosi vaikeita. Nyt harkitsen huikatonta helmikuuta perään, kuinka moni täällä jatkaa tietoisesti tipattomalla linjalla jonkun tietyn ajanjakson?

N33

Vierailija
309/400 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tipaton alkoi vasta 9.1. joten aion jatkaa vesilinjalla vielä helmikuun. Aika mukavasti on mennyt, ei ihmeempiä mielitekoja.

Vierailija
310/400 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös jatkan tipatonta, päivän kerrallaan.

Käyn verenkuvissa 2-3kk välein erään sairauden takia, mutta viimeksi Alat-arvoihin oli merkitty vain "ok". Lääkäri kuitenkin sanoi puhelinvastaanotolla, että maksa-arvot on "145". Todnäk 45, ehkä kuulin väärin, koska en kiinnittänyt juuri tuohon lukuun mitään huomiota, koska huomioni oli varsinaiseen sairauteen liittyvissä arvoissa. Vasta myöhemmin, tän tipattoman jo alettua, aloin tutkia mitä Alat-arvon pitäisi olla. Sen pitäisi olla naisilla alle 35. Taidan käydä yksityisellä otattamassa maksa-arvon erikseen.

Katariina

Vierailija
311/400 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

32 pv illassa. Useita tipattomia Tammikuuta itsellä takana. Viime vuonna meni sit reilu 100pv.

Tässäkin hommassa ruokahalu kasvaa syödessä(Tipattomuudessa). Suosittelen jatkamaan alkotonta linjaa mahd pitkään--Olotila paranee kummasti myrkkyjen poistuessa.

Kevättä kohti!!

------ Leevi----

Vierailija
312/400 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tipatonta viettävä voi olla kuivahumalassa"

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009364261.html

Hei kuulkaa kaikki, se hyvä olo mitä saatte raittiuudesta ei olekaan aitoa vaan olette vaan kuivahumalassa :D Senkin syntiset ADDIKTIT!

Vierailija
313/400 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän jatkaa sillä linjalla, että alkoa saa ottaa mutta sitten vietän 1, 2, 3 viikonloppua ilman. Verraten aiempaan joka vknloppuiseen lipittelyyn. Nyt olin suunnitellut vähän viiniä viikonlopuksi mutta jotenkin tuntuu tällä hetkellä, ettei maistu.

-Mutsi

Vierailija
314/400 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tipatonta viettävä voi olla kuivahumalassa"

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009364261.html

Hei kuulkaa kaikki, se hyvä olo mitä saatte raittiuudesta ei olekaan aitoa vaan olette vaan kuivahumalassa :D Senkin syntiset ADDIKTIT!

Oli kyllä typerin ja katkerin kirjoitus hesarissa mitä olen vähään aikaan lukenut. Tyyppi vielä kirjoittanut omalla nimellä. Suosittelisin hänelle terapiaa, niin oli katkeraa ja ahdistuneen ihmisen tekstiä.

Vierailija
315/400 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 33, hyvä meininki huolimatta siitä, että torstai-ilta tuo taas näemmä mukanaan punaviinin kaipuun. Nyt tekisi todella paljon mieli viiniä ja sitä että saisi korkata ja rentoutua hetkeksi. Huohh. 

Vaan ei auta, ainakin 50 päivää vedetään nyt tipattomalla, ja toivottavasti vielä sen jälkeenkin. Kasvot ovat kaventuneet, ilme pirteämpi, liikun enemmän, syön terveellisemmin, ja vaikka edelleen heräilen herkästi, niin syvän unen vaihe on jotenkin parempi ja "syvempi" kuin ennen. En osaa selittää tarkemmin. 

Tsempit meille kaikille jatkoon taas, Tomsku

Vierailija
316/400 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä 33, hyvä meininki huolimatta siitä, että torstai-ilta tuo taas näemmä mukanaan punaviinin kaipuun. Nyt tekisi todella paljon mieli viiniä ja sitä että saisi korkata ja rentoutua hetkeksi. Huohh. 

Vaan ei auta, ainakin 50 päivää vedetään nyt tipattomalla, ja toivottavasti vielä sen jälkeenkin. Kasvot ovat kaventuneet, ilme pirteämpi, liikun enemmän, syön terveellisemmin, ja vaikka edelleen heräilen herkästi, niin syvän unen vaihe on jotenkin parempi ja "syvempi" kuin ennen. En osaa selittää tarkemmin. 

Tsempit meille kaikille jatkoon taas, Tomsku

Tsempit meille, itse pidän vielä tämän viikonlopun täysin tipattomana ja ensi viikolla sitten sallin itselleni viinin ruoan kanssa hyvässä seurassa. Tänä vuonna muutoin uusi elämäntyyli käyttöön ja viinin olen päättänyt jättää paljon vähemmälle. Ei enää mitään säännöllisiä viikonlopputissutteluja, vaan pelkästään erikoistilaisuuksissa tai jos on lomaa.

N33

Vierailija
317/400 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kuivahumalassa? Nämä tipattomien denialistit kuvittelevat, että kuukauden juomattomuuden jälkeen juodaan kahta kauheammin ja kitataan tammikuun juomattomat viinat mahdollisimman nopeasti korkojen kera. Todellisuudessahan se on juuri päin vastoin. Mitä pidempi tipaton jakso niin sitä vähemmän sen jälkeen juo, väitän minä. Toleranssit pienemmät, tekee mieli vähemmän ja suhdetta alkoholiin tarkastelee muutenkin kriittisesti, mikä vähentää juomista. Kait sitä sitten on jotenkin alkoholisti kun ainakin omassa kuplassani tipattoman ilosanomaa levitän mielelläni ja olen sen useampana vuonna pitänyt sekä hyväksi todennut. 

Itse jatkan tipattomalla ja jään tänne kommentoimaan sekä seuraamaan muiden kohtalotovereiden kilvoittelua. Jatketaan vielä, päivä ja viikonloppu kerrallaan. Hyvä me!

Vierailija
318/400 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt sitten 34. päivä? Alkoholi ei juurikaan käy mielessä nykyään, enemmän kalvaa tuo tupakka, josta en vielä ole päässyt eroon. Tällä hetkellä on tavoitteena tumpata topan viimeinen tupakka tässä viikonlopun aikana ja olla ostamatta lisää. Psyykkinen työ on vielä ihan vaiheessa, mutta kova halu olisi kyllä luopua siitä paheesta tällä kertaa lopullisesti, ja mahdollisimman pian.

Mutta onnea kaikille meille, jotka olemme raitistelleet alkoholin suhteen jo toista kuukautta! Itselläni on tavoitteena jatkaa niin pitkään kuin suinkin: alkuun 50 päivää, ja siitä sitten kohti sataa päivää. Ehkä tästä voisi tulla ensimmäinen tipaton vuosi sitten lastenteon? Olis kyllä aika ihanaa. :)

- Helmi

Vierailija
319/400 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun jälkeinen perjantai, taitaa tänään aika monella kansalaisella aueta korkki... Olen toisaalta jotenkin kovin kateellinen, mutta toisaalta taas kovin onnellinen siitä että itsellä tipattomuus jatkuu vielä. Tulkaas kertomaan sitten miltä maistui tipattoman jälkeen!

Päivä 34, Tomsku 

Vierailija
320/400 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt ihan maaliin täällä: 25 päivää piti linja, eikä oikeestaan tehnyt tiukkakaan kun oli työkiireitä ja muuta puuhaa.

Sitten kosahti, kun meni asioita ihan domino-efektinä pieleen. Viimein sitten ajattelin että nyt kyllä nollaan koko tämän pzkan ja niin tein.

Ti-pe aikana meni 2 tonkkaa viiniä ja 2 pulloa 0,7 vodkaa. Päivisin, eli sen lyhyen valoisan ajan toimin kotihommissa ja pihalla ihan ns normaalisti. Kun aloittelin laittamaan ruokaa, aloitelin myös sillä punkulla. Neljäs päivä alkoi jo vähän väsyttämään koko lotraaminen, jolloin join vähemmän.

Sittemmin olen ollutkin ilman alkoa taas. Kaksi päivää oli kyllä voimat pois ja pää jäässä, mutta nyt on taas alkanut olo kirkastua.

Sen verran helmikuusta, että siihen tulee töiden takia 10 päivää ihan nollapäiviä.

Mutta yleensä se menee niin, että tuommoisen putken jälkeen pitää nollata kunnolla.

Kyllä tää rankkaa on. Olen jo liki 60 vee, joten te nuoremmat: tehkää tiukka ryhtiliike jo ajoissa! Ottakaa tosissaan haltuun ja yliote itselle tuosta alkoholista kun olette vielä nuoria ja jaksatte, eikä tapa ole juurtunut liian syvälle. Mulla on jo myöhäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi