Ostaisitko lapselle joululahjoja kirpparilta?
Mitä mieltä olette, voiko joululahjoja ostaa käytettynä. Olen miettinyt tätä asiaa, koska maailma on täynnä tavaraa ja ainakin tori.fi:ssä tuntuu olevan hyvä valikoima ainakin pienten lasten leluja. Kirpparilla on tarjolla mielestäni erittäin käyttökelpoisia leluja. Monesti ainoastaan kaupan pahvipakkaus puuttuu. Joskus voi olla jotain käytön jälkeä, mutta kelpaa kyllä leikkeihin vielä.
Millaisia mielipiteitä asiasta? Tuntuu, että monella aikuisella on edelleen sellainen käsitys, että kaikki pitää ostaa uutena kaupasta ja kirpparilta ostaminen olisi jotenkin noloa ja köyhyyden merkki, eikä se vieläkään ole oikeasti "in". Ehkä jossain Kalliossa??
Toisaalta pikkulasten vaatteiden kirpparilta ostaminen on yleistä, mutta rajoittuuko se kierrätys yleensä sitten niihin "uudenveroisiin merkkivaatteisiin, jotka ovat jääneet käyttämättä". (Tälläisiäkin ilmoituksia näkee tori.fi:ssä aika paljon.)
En ole itse ostanut ainakaan vielä kertaakaan lahjoja kirpparilta, mutta muuten olen hankkinut ison osan tavaroista käytettynä ja siitä on tullut kuin harrastus.
Kommentit (6)
Minä hankin paljon kirpparilta ja roskalavoilta ja tosiaan on kuin harrastus.
Löysin ilmaiseksi jopa vanhojentanssipuvun.
[tuote=Vierailija]Minä hankin paljon kirpparilta ja roskalavoilta ja tosiaan on kuin harrastus.
Löysin ilmaiseksi jopa vanhojentanssipuvun.[/quote]
Miten muut ihmiset mielestäsi suhtautuvat kirppistelyyn ja roskalavailuun?
Minä olen hankkinut kierrätettynä mm. kaikki vauvan tarvikkeet vaippoja lukuunottamatta ja puolet huonekaluistamme. Olen aivan innoissani tästä kierrättämisestä. Kyllä se tietty vähän aikaa ja vaivaa vaatii. :)
Ap
Olen sisustanut uuden kotini lähinnä kierrätyshuonekaluilla ja ostanut myös astioita ja sisustusesineitä. Kierrätetty Ikea on ekoteko jos mikä.
Aikuiselle lapselle ostin tänä vuonna Kontista hyvännäköisen tyynyn ja 2 hänen lempiruokagenreensä sopivaa pientä keittokirjaa. Ex-anoppi saa tyyliinsä sopivia koristeita.
Uutisissakin näytettiin mallia, miten kirppariltakin voi ostaa. Vähän siitä tulee vaan sama fiilis kuin jokavuotisista joululahja rahankeräys uutisista ja tästä köyhyysaiheesta, joka on ollut esillä.