Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko opetella sanomaan "anteeksi, pääsisinkö ohi"? ?

Vierailija
22.12.2022 |

Ei ole vaikeaa kenellekään sanoa ääneen, että pääsisinkö tästä teidän ohitse.

Sen sijaan, että ruuhkaisessa kaupassa vain tunkee toisten selän ohitse mitään sanomatta. Itselleni kävi siis näin, kassajonossa jossa olin itse. Minua pidempi mies tuli takaa, tönäisi kädellään selkään ja paineli ohi.

Jumalauta että otti päähän.
Kohteliauus ei maksa mitään, ja kaiken lisäksi voi jopa parantaa ilmapiiriä jopa jouluruuhkan keskellä.

Ja ennen kuin kukaan alkaa nillittää, niin seisoin siinä jonossa miten muutkin, en keskempänä tai mitään sellaista.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh heh, vai vielä pitäisi sinulta alkaa pyytelemään anteeksi, salli mun nauraa. Kyllä se riittää, että ilmoittaa kulkevansa ohi, ei tarvitse pyydellä anteeksi.

Vierailija
2/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuollaisia ihmisiä oli paljon liikenteessä tänäänkin. Itsekkäitä. Toivottavasti miettivät sitten jouluna rauhoituttuaan tuota käyttäytymistään ennen joulua ja voisivat hiukka hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa pitäisi aina olla poistumisreitti myös ostamattomille. Hypermarketeissa yleensä on leveämpiäkin käytäviä kassojen ohi, mutta esim. Lidlissä hyvin kapeat.

Vierailija
4/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen ostoskärryyn liitettävä honk honk. Usein tööttään jo valmiiksi kun menen johonkin hyllyväliin.

Vierailija
5/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos AP itse ei olisi niin itsekäs, että tukkii kaikki kulkuväylät?

Vai onko niin leveä ihraperse, että ihan sama mihin sen parkkeeraa, niin on tiellä?

Vierailija
6/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Varsinkin vanhempi väki on todella töykeää ja tönivää sorttia.

Vierailija
7/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä lyhyyskompleksi.

Vierailija
8/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit nyt kertomatta mitä sanoit tälle miehelle?

Vierailija
9/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on ihmisiä jotka näkevät mutta eivät väistä. Loukkaantuivat jos pitää siirtyä. Näiltä vielä anteeksi pyytämään? 😳

Vierailija
10/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Varsinkin vanhempi väki on todella töykeää ja tönivää sorttia.

Vanhempi väki vielä olettaa, että muilla olisi käytöstapoja, eikä tukkisi joka paikkaa niin kuin olisivat paikan omistajia.

Vierailija
11/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin vuosi sitten Pohjois-Karjalaan ja täytyy sanoa, että täällä osataan ja uskalletaan puhua muille.

Aloittajan mainitsemassa tilanteessa pyydetään kohteliaasti anteeksi eikä tönitä, busseissa tervehditään ja lähtiessä kiitetään kuskia, naapureita moikkaillaan ja kysellään kuulumisia, kaupassa ventovieraatkin voi jotain alkaa juttelemaan tai kysäistä että oletko kokeillut tällaista, onko hyvä jne.

Jotenkin ihana 🙂

Vierailija
12/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa maassa sanotaan "Excuse me, please" ja toisessa ei sanota mitään. Sitten pitäisi vielä olla eurooppalaisia molempien...

Vierailija
13/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää alkaa kampittamaan moukkia, jotka kiilaavat ohi sanomatta mitään.

Vierailija
14/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nykyään hivutan itseni epämiellyttävän lähelle ihmisiä, jotka eivät osaa tehdä tilaa nähtyään, että olisi ohimenijöitä. Pitkänä ja rotevana miehenä voin tämän helposti tehdä ja toimii aina. Lyhyempiä, heikompia naisia käy sääliksi, kun pitäisi olla milloin miltäkin pelleltä olla pyytelemässä anteeksi, että voisivatko he hieman siirtyä.

Vierailija
15/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kassajonossa. Perseeni on normaali perse vaatekoossa M. En ehtinyt sanoa tälle miejelle mitään.

Muutaman kerran joskus aikaisemmin olen sanonut, että olisi kohteliasta pyytää väistämään jos toinen ei huomaa.

Suomalaisten oletetaan kulkevan kaikkialla silmät selässä ja varomaan muita, mutta samalla ei voi sanoa mitään kohteliasta kun se olisi muiden nöyristelyä.

Vierailija
16/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös alkaa huutamaan apua muilta ympärillä olevilta jos tuntuu että menit liian ahtaaseen tilaan.

Vierailija
17/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisit olematta tiellä? Itse olen "töninyt" esimerkiksi tilanteessa jossa ihminen on vasemmalla puolella liukuportaissa, eikä siirry oikealle vaikka näkee että siellä on porukkaa tulossa. Hän jää siis tönöttämään paikalleen siinä uskossa ja toivossa, että toiset jää kuitenkin odottelemaan eikä kehtaa vaatia siirtymään tilanyeessa jonka pitäisi olla ihan itsestään selvä.

Vierailija
18/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kassajonossa. Perseeni on normaali perse vaatekoossa M. En ehtinyt sanoa tälle miejelle mitään.

Muutaman kerran joskus aikaisemmin olen sanonut, että olisi kohteliasta pyytää väistämään jos toinen ei huomaa.

Suomalaisten oletetaan kulkevan kaikkialla silmät selässä ja varomaan muita, mutta samalla ei voi sanoa mitään kohteliasta kun se olisi muiden nöyristelyä.

Jos haluat hölöhölökulttuurimaahan, niin muuta sitten vaikka Mosambikiin.

Vierailija
19/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heh heh, vai vielä pitäisi sinulta alkaa pyytelemään anteeksi, salli mun nauraa. Kyllä se riittää, että ilmoittaa kulkevansa ohi, ei tarvitse pyydellä anteeksi.

Olet ilmiselvä ääliö.

Vierailija
20/70 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmiselvä ääliö.

Ei ole. Itse olet ääliö, jonka ehkä olisi parempi asioida vain nettikaupoissa.