Pitäisikö teistä Prismojen olla auki jouluaattona 24h? Helsingissä ainakin
Kaaren Prisma suljetaan jouluaattona JO klo: 18.00
Olisi kiva, kun tietäisi, että sinne voisi hilppaista aattonakin vaikka keskellä yötä, jos tarvitsee jotakin.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
K-Supermarket Musta Pekka Hesassa on auki ympäri vuoden 24/7
Paras kauppa 🤗
Kallis kauppa, muuten ok.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harmittaisi syödä kinkkua ilman sinappia. Olisihan se hyvä että edes joku kioski olisi avoinna. Jos siis vaikka sinappi unohtuisi ostaa.
Eiköhän isoimmista kaupungeista löydy joku kioski, huoltoasema tai kauppa, josta sinapin voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kauppa 🤗Miksi? Kysyikö kauppias jokaiselta vuorossa olevalta haluaako ne olla siellä vai meneekö oma ahneus edellä?
Nämä yöllä työskentelevät ovat opskelijoita jotka haluavat tienata.
Vierailija kirjoitti:
Paras kauppa 🤗
Sinä olet maalta muuttaja. Miksi et mene landelle jouluksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kauppa 🤗Sinä olet maalta muuttaja. Miksi et mene landelle jouluksi?
Olen ihan Hesassa syntynyt(kolmannen polven)
Mä olen sitä mieltä, että Prismat voisi olla auki 24h ihan ympäri vuoden.
Ihan sama mulle.
Lähden kohta kauppaan ja ostan kaiken mitä tarvitsemme jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kauppa 🤗Miksi? Kysyikö kauppias jokaiselta vuorossa olevalta haluaako ne olla siellä vai meneekö oma ahneus edellä?
Mä olin joskus töissä kauppaan verrattavassa paikassa, joka oli joulunakin auki ympäri vuorokauden. Ei siis mikään sairaala tms., jossa on pakko olla miehitys aina. Ei meillä koskaan riittänyt vapaaehtoisia töihin niin, että kaikki halukkaat olisi saaneet viettää joulua (vaikka jouluna oli hiljaista ja pieni miehitys), vaan joka vuosi ihmisiä vaan määrättiin töihin. Mä ilmoittauduin vapaaehtoiseksi yövuoroihin aina, niin ehti sit päivällä viettää joulua läheisten kanssa ja valmistautua joulun viettoon pelkäämättä, että nakki napsahtaa päivävuoroon. Välipäivät meni kyllä aika tarkkaan joulusta toipuessa tuolla menetelmällä. 😅
Mun mielestä kenelläkään ei voi olla niin suurta tarvetta ostoksille jouluyönä, että isojen kauppojen pitäisi olla auki. Ja tämä ihan ilman mitään jeesusteluja, koska kyllä joulu tyypillisesti on uskonnottomillekin ihmisille juhla, jolloin keräännytään nauttimaan elämästä läheisten kanssa ja saadaan vähän iloa, valoa ja lämpöä talven pimeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin joskus töissä kauppaan verrattavassa paikassa, joka oli joulunakin auki ympäri vuorokauden. Ei siis mikään sairaala tms., jossa on pakko olla miehitys aina. Ei meillä koskaan riittänyt vapaaehtoisia töihin niin, että kaikki halukkaat olisi saaneet viettää joulua (vaikka jouluna oli hiljaista ja pieni miehitys), vaan joka vuosi ihmisiä vaan määrättiin töihin. Mä ilmoittauduin vapaaehtoiseksi yövuoroihin aina, niin ehti sit päivällä viettää joulua läheisten kanssa ja valmistautua joulun viettoon pelkäämättä, että nakki napsahtaa päivävuoroon. Välipäivät meni kyllä aika tarkkaan joulusta toipuessa tuolla menetelmällä. 😅
Mun mielestä kenelläkään ei voi olla niin suurta tarvetta ostoksille jouluyönä, että isojen kauppojen pitäisi olla auki. Ja tämä ihan ilman mitään jeesusteluja, koska kyllä joulu tyypillisesti on uskonnottomillekin ihmisille juhla, jolloin keräännytään nauttimaan elämästä läheisten kanssa ja saadaan vähän iloa, valoa ja lämpöä talven pimeään.
Minäkin olin ennen töissä alalla jossa piti olla pyhiä ja muita vuorossa. Ei todellakaan riittänyt vapaaehtoisia. Siksi en usko sanaakaan että nämä nyt vielä laajemmin auki olevat kaupat pyörit vapaaehtoisilla. Paskapuhetta.
Mä olin 15 vuotta sitten ärrällä töissä jouluaaton. Aamupäivällä oli hirveä ryysis, mutta iltapäivällä kiska hiljeni täysin. Ihmiset on juhlimassa joulua eikä tekemässä ostoksia aattona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin ennen töissä alalla jossa piti olla pyhiä ja muita vuorossa. Ei todellakaan riittänyt vapaaehtoisia. Siksi en usko sanaakaan että nämä nyt vielä laajemmin auki olevat kaupat pyörit vapaaehtoisilla. Paskapuhetta.
Paikassa jossa olin töissä nuorena, yrittäjä aina kitisi ennen pyhiä ja muita miten meidän oma vika kun joutuu jotkut pakottamaan töihin kun vapaaehtoisia ei ilmottaudu. Ja sitä kun hän joutuu itsekin olemaan niinä päivänä töissä. Ikinä ei selvinnyt miksi ei voi kiinni olla.
Jos olin itse pakotettuna vuoroon niin jokainen asiakas sai sen tietää että mielummin olisin perheeni kuin heidän kanssaan.
Kauppias päättää milloin kannattaa pitää auki. Ei siihen minun mielipidettäni tarvita.
Yhdenkään kaupan ei ikinä pitäisi olla auki 24h.
Sunnuntaitkin voisi olla kaupat kiinni kuten ennen. Säästyisi sähköä, kun ei tarvitsisi pitää kauppakeskuksissa valoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole sitten uskomatta. Ei se sinun uskostasi ole kiinni. Voin kuvitella että tällainen eroperhe jossa lapset on joulun toisella vanhemmalla saa sen toisen olemaan mieluummin yksinään töissä kuin kotona tuijottamassa telkkaria.
Ei tarvitse mitään 24h aukioloa.
Se henkilökuntakin siellä on ihan inhimillistä ihmistä, jotka haluavat päästä läheistensä kanssa rauhoittumaan joulun viettoon ja se heille suotakoon.
Jos ei mukamas aikaisemmin ehdi tai viitsi tehdä tarvittavia ostoksiaan, aukioloajan puitteissa, olkoon ilman.
Ei todellakaan tarvi olla auki. Voisivat olla kaikki kiinni aaton, joulupäivän ja tapaninpäivän niin saisi henkilökunta lomaa ja ihmiset pysyisivät kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kauppa 🤗Sinä olet maalta muuttaja. Miksi et mene landelle jouluksi?
Olen ihan Hesassa syntynyt(kolmannen polven)
No et varmasti ole. "Hesalaisia" ovat kaikki junantuomat, me täällä syntyneet useamman polven kaupunkia asuttaneet ollaan Stadilaisia. Pitäishän sun se tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mitään 24h aukioloa.
Se henkilökuntakin siellä on ihan inhimillistä ihmistä, jotka haluavat päästä läheistensä kanssa rauhoittumaan joulun viettoon ja se heille suotakoon.
Jos ei mukamas aikaisemmin ehdi tai viitsi tehdä tarvittavia ostoksiaan, aukioloajan puitteissa, olkoon ilman.
Meinaat että jos kauppa on auki 24/7 niin henkilökuntakin on töissä ympärivuorokauden joka-ainoa? Ehkä kannattaa perehtyä työvuorojen ideaan ja tajuta että monellakin alalla hommat pyörii joko aamuvarhaisesta iltamyöhään tai ympäri vuorokauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras kauppa 🤗Kallis kauppa, muuten ok.
No käy silloin kolmelta aamyöstä vaikka siellä Liidelissä niin on halpa.
Itse ihmettelin myös että ei ole Kuopiossakaan joka vuotiasta "olemme 24 h auki jouluun asti" tempausta, sääli. Siitä sai myyjänä ollessa hyvät rahat kun yövuorolisät ja marras-joulukuun sesonkikorotukset oli voimassa.