Pitäisikö teistä Prismojen olla auki jouluaattona 24h? Helsingissä ainakin
Kaaren Prisma suljetaan jouluaattona JO klo: 18.00
Olisi kiva, kun tietäisi, että sinne voisi hilppaista aattonakin vaikka keskellä yötä, jos tarvitsee jotakin.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K-Supermarket Musta Pekka Hesassa on auki ympäri vuoden 24/7
Paras kauppa 🤗Miksi? Kysyikö kauppias jokaiselta vuorossa olevalta haluaako ne olla siellä vai meneekö oma ahneus edellä?
Nämä yöllä työskentelevät ovat opskelijoita jotka haluavat tienata.
Mä olin joskus töissä kauppaan verrattavassa paikassa, joka oli joulunakin auki ympäri vuorokauden. Ei siis mikään sairaala tms., jossa on pakko olla miehitys aina. Ei meillä koskaan riittänyt vapaaehtoisia töihin niin, että kaikki halukkaat olisi saaneet viettää joulua (vaikka jouluna oli hiljaista ja pieni miehitys), vaan joka vuosi ihmisiä vaan määrättiin töihin. Mä ilmoittauduin vapaaehtoiseksi yövuoroihin aina, niin ehti sit päivällä viettää joulua läheisten kanssa ja valmistautua joulun viettoon pelkäämättä, että nakki napsahtaa päivävuoroon. Välipäivät meni kyllä aika tarkkaan joulusta toipuessa tuolla menetelmällä. 😅
Mun mielestä kenelläkään ei voi olla niin suurta tarvetta ostoksille jouluyönä, että isojen kauppojen pitäisi olla auki. Ja tämä ihan ilman mitään jeesusteluja, koska kyllä joulu tyypillisesti on uskonnottomillekin ihmisille juhla, jolloin keräännytään nauttimaan elämästä läheisten kanssa ja saadaan vähän iloa, valoa ja lämpöä talven pimeään.
Minäkin olin ennen töissä alalla jossa piti olla pyhiä ja muita vuorossa. Ei todellakaan riittänyt vapaaehtoisia. Siksi en usko sanaakaan että nämä nyt vielä laajemmin auki olevat kaupat pyörit vapaaehtoisilla. Paskapuhetta.
Ole sitten uskomatta. Ei se sinun uskostasi ole kiinni. Voin kuvitella että tällainen eroperhe jossa lapset on joulun toisella vanhemmalla saa sen toisen olemaan mieluummin yksinään töissä kuin kotona tuijottamassa telkkaria.
Hyvähän se on kuvitella, kun kauppaa vastaavassa ympäristössä töissä olevat sulle faktana kertoo, että ei jouluksi riitä tarpeeksi vapaaehtoisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sitä mieltä, että Prismat voisi olla auki 24h ihan ympäri vuoden.
Ehdottomasti olisi oltava kun nykyisin paljon ihmisiä kenellä ei ole ollenkaan elämänhallintaa eikä minkäänlaista ajattelukykyä.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan piti sunnuntaisin lähteä asematunnelin kauppaan, jos ei ollut safkaa. Muualla kaupat oli sunnuntaina kiinni.
Oi mä muistan! Opiskeluaikana ysärillä kun oli pakko olla se kuukausilippu bussiin anyway, niin oli ihan sama sitten käydä Asematunnelin Alepassa, vaikkei lähellä asunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mitään 24h aukioloa.
Se henkilökuntakin siellä on ihan inhimillistä ihmistä, jotka haluavat päästä läheistensä kanssa rauhoittumaan joulun viettoon ja se heille suotakoon.
Jos ei mukamas aikaisemmin ehdi tai viitsi tehdä tarvittavia ostoksiaan, aukioloajan puitteissa, olkoon ilman.
Meinaat että jos kauppa on auki 24/7 niin henkilökuntakin on töissä ympärivuorokauden joka-ainoa? Ehkä kannattaa perehtyä työvuorojen ideaan ja tajuta että monellakin alalla hommat pyörii joko aamuvarhaisesta iltamyöhään tai ympäri vuorokauden.
Nekään työvuorolaiset eivät välttämättä ole siellä omasta vapaasta tahdostaan vaan pakosta joko luopuvat / siirtävät omaa joulun viettoaan tmv.
Juuri siksi, koska jonkun/joidenkin on pakko vaan raahautua sinne.
Olen kyllä tietoinen, kuinka homma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennakoi. Joutaa kuolemaan nälkään ellei pärjää yhtä yötä.
Ai, pienet lapset ilman äidinmaidon vastiketta?
eri
Miksi sitä aattona pitää lähteä ostamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sitä mieltä, että Prismat voisi olla auki 24h ihan ympäri vuoden.
Mä voisin hyvin ottaa kaikki rahaisat jouluvuorot, joulupäivät. En saanut tänäkään vuonna. Joudun jouluaattona töihin. Prkl. Kaikkein paskin päivä - ja arki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se henkilökuntakin siellä on ihan inhimillistä ihmistä, jotka haluavat päästä läheistensä kanssa rauhoittumaan joulun viettoon ja se heille suotakoon.
Jos ei mukamas aikaisemmin ehdi tai viitsi tehdä tarvittavia ostoksiaan, aukioloajan puitteissa, olkoon ilman.
Meinaat että jos kauppa on auki 24/7 niin henkilökuntakin on töissä ympärivuorokauden joka-ainoa? Ehkä kannattaa perehtyä työvuorojen ideaan ja tajuta että monellakin alalla hommat pyörii joko aamuvarhaisesta iltamyöhään tai ympäri vuorokauden.
Nekään työvuorolaiset eivät välttämättä ole siellä omasta vapaasta tahdostaan vaan pakosta joko luopuvat / siirtävät omaa joulun viettoaan tmv.
Juuri siksi, koska jonkun/joidenkin on pakko vaan raahautua sinne.Olen kyllä tietoinen, kuinka homma toimii.
Eikä siirrä vain omaa joulunviettoaan, vaan koko suvun joulunvietto on jouduttu nyt siirtämään mun työvuorojen vuoksi. Onneksi kaikki suostuivat. <3 <3 <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten rakentaa olkiukko, kun muuten joutuisit tunnustamaan, että kaupan ollessa jouluna auki siellä joutuu päivystämään henkilökuntaa, josta ainakin osa varmasti joutuu olemaan töissä tahtomattaan. Monessa paikassa tämä on ihan ymmärrettävää, miehitys on pakko olla aina, tai sitten esim. tehtaan alas ajaminen on mahdotonta tai huomattavan kallista. Kaupan ovien lukossa pitäminen ei maksa itsessään mitään, vaikka toki potentiaalinen myynti jää saamatta (jouluna sitä myyntiä taitaa aika vähän olla aattoiltana ja sitäkin enemmän arkena ennen joulua).
En asu tällä hetkellä Suomessa. Meidän lähikauppa on sellainen suunnilleen Prisman ruokaosaston kokoinen aina auki oleva kauppa. Sekin on kiinni jouluna aattoillasta joulupäivän yli tapaninpäivän aamuun. Se on kiinni myös toisena paikallisena suurena pyhäpäivänä alkuiltapäivästä seuraavaan aamuun. Mun mielestä tämä on loistava asia ja teen tuossa kaupassa ostokseni (ympäri vuoden) mielelläni sen takia, että heillä on inhimillinen ote.
Pakko myöntää, että kaupan aukiolo iltayhdeksän jälkeen antaa tosi paljon joustavuutta elämään, ja tervehdin ilolla mahdollisuutta päästä kauppaan esim. puoleen yöhön. Ympäri vuorokauden aukiolo tuntuu vähän turhalta kyllä, tuskinpa esimerkiksi kolmelta aamulla on Prismaan oikeasti asiakkaita kannattavissa määrin.
Kun oma työvuoro kestää iltayhdeksään tai -kymppiin, niin tätä tarvitsee. Yöllä en kyllä tarvi. Ja voin hakea ABC:n Salesta, jos jotain puuttuu just silloin (tapahtuu noin kerran vuodessa). On kyllä helppoa asua lähellä Prismaa ja ABC:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennakoi. Joutaa kuolemaan nälkään ellei pärjää yhtä yötä.
Ai, pienet lapset ilman äidinmaidon vastiketta?
eri
Jokainen täysijärkinen osaa tehdä laskelmia, paljonko mahdollisesti vastiketta kuluu joulunpyhinä. Kun saa tietyn määrän laskettua, laittaa päälle vielä muutaman putelin varoiksi ja käy ostamassa koko satsin ennen jouluaattoa. Tässä on ollut aikaa jo vaikka kuinka paljon, joten on pystynyt ostamaan vastiketta säilöön monen monta kappaletta.
Toki, jos taas vaan odottaa tuplalapsilisää, kun aiemmat rahat on hassattu ties mihin, niin sitten on vähän mietittävä omia elämänhallintataitojaan ja taloudenhoitoa, ja tähän on hyvä vaikka käyttää joulunaika, eikä mennä pyörimään kauppoihin tuhlaamaan viimeisetkin roposet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti sitten rakentaa olkiukko, kun muuten joutuisit tunnustamaan, että kaupan ollessa jouluna auki siellä joutuu päivystämään henkilökuntaa, josta ainakin osa varmasti joutuu olemaan töissä tahtomattaan. Monessa paikassa tämä on ihan ymmärrettävää, miehitys on pakko olla aina, tai sitten esim. tehtaan alas ajaminen on mahdotonta tai huomattavan kallista. Kaupan ovien lukossa pitäminen ei maksa itsessään mitään, vaikka toki potentiaalinen myynti jää saamatta (jouluna sitä myyntiä taitaa aika vähän olla aattoiltana ja sitäkin enemmän arkena ennen joulua).
En asu tällä hetkellä Suomessa. Meidän lähikauppa on sellainen suunnilleen Prisman ruokaosaston kokoinen aina auki oleva kauppa. Sekin on kiinni jouluna aattoillasta joulupäivän yli tapaninpäivän aamuun. Se on kiinni myös toisena paikallisena suurena pyhäpäivänä alkuiltapäivästä seuraavaan aamuun. Mun mielestä tämä on loistava asia ja teen tuossa kaupassa ostokseni (ympäri vuoden) mielelläni sen takia, että heillä on inhimillinen ote.
Pakko myöntää, että kaupan aukiolo iltayhdeksän jälkeen antaa tosi paljon joustavuutta elämään, ja tervehdin ilolla mahdollisuutta päästä kauppaan esim. puoleen yöhön. Ympäri vuorokauden aukiolo tuntuu vähän turhalta kyllä, tuskinpa esimerkiksi kolmelta aamulla on Prismaan oikeasti asiakkaita kannattavissa määrin.
Kun oma työvuoro kestää iltayhdeksään tai -kymppiin, niin tätä tarvitsee. Yöllä en kyllä tarvi. Ja voin hakea ABC:n Salesta, jos jotain puuttuu just silloin (tapahtuu noin kerran vuodessa). On kyllä helppoa asua lähellä Prismaa ja ABC:tä.
En ymmärrä mihin tarvitsee, oli työvuoro mikä tahansa. Varautuminen on päivän sana, ja kyllä jokaisella tulisi olla sen verran kotona ruokatarvikkeita, ettei tarvitse yöaikaan lähteä kauppaan ruokaa ostamaan. Mielihalut/himot ovat asia erikseen, eli jos iltavuoron jälkeen himoitsee sipsipussia ja suklaalevyä, niin tottahan toki "tarvitsee" käydä kaupassa.
Sinäkin iltavuorolainen voisit ennen töihin lähtemistä käydä kaupassa ostamassa ruokasi, niin et pakolla tarvitsisi yömyöhään auki oleva kauppaa mihinkään. Kun taas on vapaa-aikaa, niin käy ostamassa varastot täyteen ja ta daa, taas on ruokaa milloin vain saatavilla.
Itse kun pääsen iltavuorosta, niin ei ihan ensimmäisenä tule mieleen lähteä kauppaan, vaikka jääkaapissa paistaisi vain valo ja kuivakaapeissa olisi murut jäljellä (ei tapahdu koskaan). Itselläni on kiire kotiin lepäämään, varsinkin jos seuraavana aamuna kello 5 pitää taas nousta uuteen työvuoroon.
Ennenhän piti ennakoida bensan ostokin. Asemat olivat jouluna kiinni, eikä mitään itsepalveluasemia ollut.
Vierailija kirjoitti:
On ymmärrettävää, että monilla ihmisillä on tarve saada tarvitsemiaan tuotteita myös jouluaattona. On kuitenkin myös huomioitava, että jouluaatto on pyhäpäivä, jolloin monet ihmiset viettävät aikaa perheen ja ystävien kanssa ja heillä on oikeus ottaa lepoa ja levätä. Siksi on tärkeää, että myös kaupan työntekijöillä on mahdollisuus nauttia perhe- ja ystäväaikaansa jouluaattona.
Jokaisella yrityksellä on oma päätösvalta siitä, aukeavatko he jouluaattona ja millä aukioloajoilla. Kaaren Prisma on valinnut sulkeutua jouluaattona klo 18.00. Toisilla kaupoilla voi olla erilaiset aukioloajat jouluaattona. On tärkeää tarkistaa kaupan aukioloajat etukäteen ja varmistaa, että saat tarvitsemasi tuotteet ajoissa.
Jos on tarve saada tuotteita vielä jouluaattona, niin ehkä silloin kannattaa olla hereillä siihen aikaan, kun kauppa on vielä auki. Jos taas se tuntuu mahdottomalta, niin eipä ne tuotteet lopulta niin tärkeitä ollutkaan.
On se nyt kumma, jos aikuiset ihmiset eivät osaa varautua nykyään enää mihinkään. Eletään jotain go with the flow elämää ja odotetaan muiden ympärillä olevan heidän tarpeitaan varten valmiita mihin vaan. Tietty unohduksia sattuu, mutta jos nyt kyse on jostain sinappituubista tai kermapurkista, niin tulee joulu ilman niitäkin. Kuka edes viitsii lähteä pikku-unohduksia varten kauppaan?
Jos taas kyse on pienen vauvan äidinmaitovastikkeista, niin kannattaa miettiä pienessä päässään todella hartaasti, onko kykenevä huolehtimaan lapsesta ollenkaan, kun ei vauvan tarvitsemaa ravintoa muista ostaa varastoon (omat viinakset ja tupakat ovat tietenkin hyvässä tallessa, miksikäs ei...)
Yhdenkään kaupan ei tarvitse olla auki kuin 08.00-20.00 lauantaina 09-16.00 ja sunnuntaina kaupat kiinni.
Aina sama itku ja poru kaupan alalla työskenteleviltä jos kukaan edes leikillään miettii jouluna työskentelyä :D itkupotkureaktion järkytyskertoimesta voisi kuvitella, että kaupan ala on raskainta mahdollista työtä.
Samalla yhteiskunta on täynnä ihmisiä jotka painavat joulunkin töitä valittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään kaupan ei tarvitse olla auki kuin 08.00-20.00 lauantaina 09-16.00 ja sunnuntaina kaupat kiinni.
Koska SINÄ et tarvitse sitä muulloin?
Selvä, minä sanon että TV:stä ei tarvitse tulla mitään ohjelmaa paitsi tiistaisin klo 18-20, kun MINÄ sitä katson.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mihin tarvitsee, oli työvuoro mikä tahansa. Varautuminen on päivän sana, ja kyllä jokaisella tulisi olla sen verran kotona ruokatarvikkeita, ettei tarvitse yöaikaan lähteä kauppaan ruokaa ostamaan. Mielihalut/himot ovat asia erikseen, eli jos iltavuoron jälkeen himoitsee sipsipussia ja suklaalevyä, niin tottahan toki "tarvitsee" käydä kaupassa.
Sinäkin iltavuorolainen voisit ennen töihin lähtemistä käydä kaupassa ostamassa ruokasi, niin et pakolla tarvitsisi yömyöhään auki oleva kauppaa mihinkään. Kun taas on vapaa-aikaa, niin käy ostamassa varastot täyteen ja ta daa, taas on ruokaa milloin vain saatavilla.
Itse kun pääsen iltavuorosta, niin ei ihan ensimmäisenä tule mieleen lähteä kauppaan, vaikka jääkaapissa paistaisi vain valo ja kuivakaapeissa olisi murut jäljellä (ei tapahdu koskaan). Itselläni on kiire kotiin lepäämään, varsinkin jos seuraavana aamuna kello 5 pitää taas nousta uuteen työvuoroon.
Eihän sitä tarvitse, mutta kuten tuolla lainausketjun ekassa viestissä sanon, se antaa mukavaa joustavuutta elämään, kun voi vaikkapa lähteä tekemään normaalit arjen ruokaostokset päivällisen jälkeen, kun puoliso jää kotiin nukuttamaan lapsia. Tai voi olla pitkän päivän huoletta rannalla (jonne meiltä on rapiat 100 km matkaa) ja käydä kaupassa vielä illalla, jos tarvitsee jne. jne.
Pystyn kyllä sellaiseenkin elämään, jossa kaupat ovat vähemmän auki, ei se ole varsinaisesti ongelma. Vähemmän joustavaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi, koska jonkun/joidenkin on pakko vaan raahautua sinne.Olen kyllä tietoinen, kuinka homma toimii.
Oh no, ihmiset "siirtävät vapaa-aikaansa" menemällä työvuoroon. Miten ihanan kommunistinen asennemaailma kun kaikkihan tietää että valtion tulee tarjota kaikille rahaa elämiseen ilman tarvetta työntekoon.
Äänestä vaan vasemmistoa jatkossakin ja jankuta puoluekavereinesi itsellesi entistä enemmän propagandaa joka luo ympärillesi illuusion todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska SINÄ et tarvitse sitä muulloin?
Selvä, minä sanon että TV:stä ei tarvitse tulla mitään ohjelmaa paitsi tiistaisin klo 18-20, kun MINÄ sitä katson.
uli uli
https://www.prisma.fi/fi/prisma/myymalat/helsinki-kannelmaki
Mitä ap sekoilee? Kaaren Prisma on 24/7 auki koko joulun.