Pitäisikö teistä Prismojen olla auki jouluaattona 24h? Helsingissä ainakin
Kaaren Prisma suljetaan jouluaattona JO klo: 18.00
Olisi kiva, kun tietäisi, että sinne voisi hilppaista aattonakin vaikka keskellä yötä, jos tarvitsee jotakin.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mitään 24h aukioloa.
Se henkilökuntakin siellä on ihan inhimillistä ihmistä, jotka haluavat päästä läheistensä kanssa rauhoittumaan joulun viettoon ja se heille suotakoon.
Jos ei mukamas aikaisemmin ehdi tai viitsi tehdä tarvittavia ostoksiaan, aukioloajan puitteissa, olkoon ilman.
Meinaat että jos kauppa on auki 24/7 niin henkilökuntakin on töissä ympärivuorokauden joka-ainoa? Ehkä kannattaa perehtyä työvuorojen ideaan ja tajuta että monellakin alalla hommat pyörii joko aamuvarhaisesta iltamyöhään tai ympäri vuorokauden.
Nekään työvuorolaiset eivät välttämättä ole siellä omasta vapaasta tahdostaan vaan pakosta joko luopuvat / siirtävät omaa joulun viettoaan tmv.
Juuri siksi, koska jonkun/joidenkin on pakko vaan raahautua sinne.Olen kyllä tietoinen, kuinka homma toimii.
Oh no, ihmiset "siirtävät vapaa-aikaansa" menemällä työvuoroon. Miten ihanan kommunistinen asennemaailma kun kaikkihan tietää että valtion tulee tarjota kaikille rahaa elämiseen ilman tarvetta työntekoon.
Äänestä vaan vasemmistoa jatkossakin ja jankuta puoluekavereinesi itsellesi entistä enemmän propagandaa joka luo ympärillesi illuusion todellisuudesta.
Sulla joku tarve haastaa riitaa ...
Kun kyse on juhlapyhistä, esim. joulusta, kenties piloille hemmotellun pikkuprinsessan, joka tottunut muiden tanssivan pillinsä mukaan, on täysin kykenemätön ymmärtämään, että vaikka ihminen mieluusti tekeekin töitä elättääkseen itsensä ja mahdollisesti myös perheensä, he eivät välttämättä hihku riemusta joutuessaan luopumaan yhteisestä joulunvietosta iäkkäiden sukulaistensa kanssa, joista välittävät tai kenties vakavasti sairaan vanhempansa ...
Hienoa, että sinulla kaikki elävät ikuisesti eivätkä sairastu ja pystyt suhtautumaan ylimielisesti ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt keskellä yötä tarvi olla auki mutta olen kyllä hyvilläni että ainakin kaupungeista löytyy kauppoja jotka on joka päivä auki myös jouluna ja juhannuksena. Ei tarvi lähteä ruuhka-aikaan "ennakoimaan "
En ymmärrä mistä ihmeestä tähän maahan sikiää massiiviset määrät porukkaa jonka mielestä valtiovallan tulee määrätä kaikista mahdollisista asioista kansan tai yrittäjien puolesta, sen sijaan että annettaisi esim. yrittäjän itse miettiä koska sitä kauppaa kannattaa pitää auki. Tutkimusten mukaanhan suomi voittaa "kontrolliyhteiskunta" vertailut kirkkaasti vuodesta toiseen. Tätä vaan ei lehdissä hirveästi hehkuteta :D
Tuossa yksi esimerkki eikä ne voitot tuohon jääneet.
https://metropolitan.fi/entry/finland-tops-the-nanny-state-index-2016#:….
Niin, mä oon ainakin keskustellut siitä näkökulmasta, että kauppaketjut ja kauppiaat voisi ymmärtää pitää kauppansa kiinni esim. jouluna. Mut ilmeisesti asiakkaista on niin kova kilpailu (wtf, vaikka Suomessa on pakko valita kahdesta tai maksimissaan kolmesta vaihtoehdosta), ettei voi olla sekuntiakaan kiinni, jos kilpailijalla on mahdollisuus pitää pulju auki.
Mä tiedän, että ihmisiä liikkuu nykyään öisin ihan eri määriä kuin vaikka 10-15 vuotta sitten, mutta oikeastiko esim. Prismassa myydään esim. klo 00-6 niin paljon, että se oikeasti kannattaa pitää auki? Erityisesti jouluyönä?
Ehkä voisit tajuta ettei niitä pidettäisi auki jos ei olisi asiakkaita. Ei se kauppias huvikseen maksa myyjien palkkoja tuolta ajalta jos kauppa olisi tyhjä.
Ja edelleen tuo "xyz voisi tajuta..." tyylinen argumentointi viittaa vaan siihen että halutaan kontrolloida muiden puolesta mitä saa tehdä ja mitä ei vaikkei keksitä mitään erityisempää syytä kontrolloinnille. Voisi toivoa että suomi heräisi joskus miettimään mihin suuntaan tätä yhteiskuntaa kehitetään. Eli mitä hyvää tuossa kaikenkontrolloinnissa on kansan kannalta?
Myynti ei kyllä ole kovin kummoinen, jos muutaman myyjän palkka katetaan sillä. En hetkeäkään usko, että jouluyönä oikeasti myynti on niin suurta, että on oikeasti kannattavaa pitää kauppa auki. Tai että jouluyön kiinni olemisesta olisi niin suurta haittaa, ettei kauppaa voi laittaa poikkeuksellisesti kiinni. Miksi kaikki ne muut joulun alla 24/7 auki olevat Prismat menee kiinni jouluaattona klo 18, jos silloin jouluyönä on niin kannattavaa myynti ja kaupan aukiolo ongelmatonta ja iloisia työntekijöitä riittää?
Ja mun mielestä voidaan keskustella yhteiskunnan arvoista ja siitä, mitä haluaisi niiden olevan ilman välitöntä halua tai tarvetta kontrolloida muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt keskellä yötä tarvi olla auki mutta olen kyllä hyvilläni että ainakin kaupungeista löytyy kauppoja jotka on joka päivä auki myös jouluna ja juhannuksena. Ei tarvi lähteä ruuhka-aikaan "ennakoimaan "
En ymmärrä mistä ihmeestä tähän maahan sikiää massiiviset määrät porukkaa jonka mielestä valtiovallan tulee määrätä kaikista mahdollisista asioista kansan tai yrittäjien puolesta, sen sijaan että annettaisi esim. yrittäjän itse miettiä koska sitä kauppaa kannattaa pitää auki. Tutkimusten mukaanhan suomi voittaa "kontrolliyhteiskunta" vertailut kirkkaasti vuodesta toiseen. Tätä vaan ei lehdissä hirveästi hehkuteta :D
Tuossa yksi esimerkki eikä ne voitot tuohon jääneet.
https://metropolitan.fi/entry/finland-tops-the-nanny-state-index-2016#:….
Niin, mä oon ainakin keskustellut siitä näkökulmasta, että kauppaketjut ja kauppiaat voisi ymmärtää pitää kauppansa kiinni esim. jouluna. Mut ilmeisesti asiakkaista on niin kova kilpailu (wtf, vaikka Suomessa on pakko valita kahdesta tai maksimissaan kolmesta vaihtoehdosta), ettei voi olla sekuntiakaan kiinni, jos kilpailijalla on mahdollisuus pitää pulju auki.
Mä tiedän, että ihmisiä liikkuu nykyään öisin ihan eri määriä kuin vaikka 10-15 vuotta sitten, mutta oikeastiko esim. Prismassa myydään esim. klo 00-6 niin paljon, että se oikeasti kannattaa pitää auki? Erityisesti jouluyönä?
Minä käyn kaupassa yöllä aina kun mahdollista. Inhoan ihmismassoja
Mäkin itse asiassa käyn mieluummin myöhemmin illalla kuin silloin, kun siellä on "kaikki". Kerro mulle, paljonko siellä kaupassa on väkeä keskellä yötä? Mun kaupasta suljetaan kaikki kassat paitsi yksi ennen puolta yötä ja käytävät täyttyy kuormalavoista, kun hyllyttäjät aloittavat työnsä. Asiakkaita ei enää puolen yön maissa ole kuin kourallinen, jos sitäkään. Vähän tulee sellainen olo, että pitäisi itsekin ymmärtää tulla ihmisten aikaan. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sama itku ja poru kaupan alalla työskenteleviltä jos kukaan edes leikillään miettii jouluna työskentelyä :D itkupotkureaktion järkytyskertoimesta voisi kuvitella, että kaupan ala on raskainta mahdollista työtä.
Samalla yhteiskunta on täynnä ihmisiä jotka painavat joulunkin töitä valittamatta.
Mun mielestä tässä on olennaista se, kuinka tarpeellista se töissä olo on. On ihan turhaa pakottaa ihmisiä töihin markettiin jouluyönä (tai joulupäivänäkään, jos multa kysytään, tapanina ehkä voisi jo iltapäivästä olla kaupat auki). Ei sille ole mitään tarvetta oikeasti. Sen sijaan on aika tärkeää, että esimerkiksi paloasemalla ja sairaalassa on riittävä miehitys myös jouluna, ja mun mielestäni on ihan eri asia mennä töihin (vaikka harmittaa), jos tietää, että se on välttämätöntä tai tarpeellista. Eikä siellä sairaalassakaan jouluna pyöri ne arkirutiinit, jotta mahdollisimman moni saa viettää joulua rauhassa.
P.S. En ole töissä kaupan alalla enkä sairaalassa tai paloasemalla, enkä missään muussakaan paikassa, missä täytyisi tehdä töitä jouluna.
Olin aikanaan R-kioskilla töissä. Siellä ei myydä yhtään mitään mitä kukaan tarvisee juuri sinä päivänä. Yhtään niin tärkeää ja tarpeellista tuotetta ei ole. Silti joka pyhän alla tappelu työntekijöiden ja kauppiaan kesken kuka siellä joutuu olemaan. Oli mitä ihanin työilmapiiri, uskotte varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi. Ei siitä kovin kauaa ole, kun ruokakaupatkin sulkeutuivat klo 13 ja aukesivat seuraavan kerran vasta tapaninpäivänä pariksi tunniksi.
Voitaisiin laittaa myös vesi, sähkö, netti jne poikki pyhäpäivien ajaksi. Varautukaa!
Vierailija kirjoitti:
Tää on justiin tätä, muutaman Jeesushörhön vuoksi Suomi suljetaan jouluksi. Miksi aina näin?
Loppu muu maailma myös suurelta osalta. On se rankkaa:).
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei edes halua juhlia joulua ja ovat mieluummin töissä kuten minä. En säälisi yhtään sitä että kaupan työntekijät joutuu olemaan töissä jouluna. Saa hyvät lisät palkkaan eikä se joulu ole kaikille niin pyhä asia.
Jos joku liike tai kauppias tuo esille sen että paikka pyörii vain niillä jotka siellä haluaa olla, niin sitten en sääli.
Muuten aivan varmasti suurin osa on niitä jotka siellä ei halua olla kun nyt kaikki suuretkin kaupat joissa suurempi miehitys, pitivät auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi. Ei siitä kovin kauaa ole, kun ruokakaupatkin sulkeutuivat klo 13 ja aukesivat seuraavan kerran vasta tapaninpäivänä pariksi tunniksi.
Voitaisiin laittaa myös vesi, sähkö, netti jne poikki pyhäpäivien ajaksi. Varautukaa!
Koska nämä ovat kaikki verrannolisia siihen, että pääsee markettiin?
Ylipäätään meidän pitäisi vähentää kulutustamme reilusti. Tämä suuntaus, että 24/7 tehdään ostoksia hullun kiilto silmissä on ihan väärä ja haitallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi, että kaupat sulkisi ovensa 24.12.-26.12, jolloin kaikki saisivat joululevon.
Suljetaan sitten samantien sairaalat, poliisi, palokunnat, media, sähkölaitokset, vesilaitokset, tietoliikennelaitokset ja kaikki muutkin systeemit jotka nykyään pyörii 24/7 joulunakin. Pitäähän noidenkin saada se kolmen vuorokauden joululeponsa.
Olisikohan pikkuisen tärkeämpiä töitä nuo kuin se että Pera pääsee hakemaan kaljat jouluaattona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska nämä ovat kaikki verrannolisia siihen, että pääsee markettiin?
Ylipäätään meidän pitäisi vähentää kulutustamme reilusti. Tämä suuntaus, että 24/7 tehdään ostoksia hullun kiilto silmissä on ihan väärä ja haitallinen.
Vähän liikaa kulutushysteriaa myös minun makuun.
Sori kaupan kassat, minusta teidän pyhätyö on täysin turhaa enkä vertaisi sähköntuotantoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä aloitus jostain vuosien takaa? Ainakin tänä jouluna Kaaren Prisma on auki 24h koko ajan. Tai ainakin niiden nettisivulla kerrotaan niin.
Tieto koskee jouluaattoa 24.12.2022
ApMistä tämä tieto on, ap, peräisin? Netissä ei ole tuollaista tietoa. Vaan edelleen 24/7 aukiolo.
Mun mies kävi alkuviikosta Prismassa ja kertoi, että menee aattona klo:18.00 kiinni. Alan nyt itsekkin epäillä, että mitä lappua se siellä on oikein katsonut mutta en nyt viitsi alkaa töihinkään perään soittelemaan ja kysymään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Muistan tämän kyllä. Ei ollut vaikea eikä tarvinnut mitenkään stressata asiasta. Se vaan oli niin koko maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan tämän kyllä. Ei ollut vaikea eikä tarvinnut mitenkään stressata asiasta. Se vaan oli niin koko maassa.
Aika moni stressas et mikä niistä kuppasista kaupoista on tapanina auki ja sisällä oli koko kaupan läpi kiemurteleva jono. Ei ole ikävä ja onneks aika tuo ei koskaan enää palaa.
Suomessa kymmeniä jossei satoja tuhansia jotka ei vietä joulua mitenkään joten työntekijöitä ja asiakkaita kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä aloitus jostain vuosien takaa? Ainakin tänä jouluna Kaaren Prisma on auki 24h koko ajan. Tai ainakin niiden nettisivulla kerrotaan niin.
Tieto koskee jouluaattoa 24.12.2022
ApMistä tämä tieto on, ap, peräisin? Netissä ei ole tuollaista tietoa. Vaan edelleen 24/7 aukiolo.
Mun mies kävi alkuviikosta Prismassa ja kertoi, että menee aattona klo:18.00 kiinni. Alan nyt itsekkin epäillä, että mitä lappua se siellä on oikein katsonut mutta en nyt viitsi alkaa töihinkään perään soittelemaan ja kysymään.
ap
Kaaren Prisma on myös jouluaattona auki 24 tuntia kuten vuoden jokaisena päivänä. Joku liike Kaaren sisällä voi mennä kiinni klo.18.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sama itku ja poru kaupan alalla työskenteleviltä jos kukaan edes leikillään miettii jouluna työskentelyä :D itkupotkureaktion järkytyskertoimesta voisi kuvitella, että kaupan ala on raskainta mahdollista työtä.
Samalla yhteiskunta on täynnä ihmisiä jotka painavat joulunkin töitä valittamatta.
Mun mielestä tässä on olennaista se, kuinka tarpeellista se töissä olo on. On ihan turhaa pakottaa ihmisiä töihin markettiin jouluyönä (tai joulupäivänäkään, jos multa kysytään, tapanina ehkä voisi jo iltapäivästä olla kaupat auki). Ei sille ole mitään tarvetta oikeasti. Sen sijaan on aika tärkeää, että esimerkiksi paloasemalla ja sairaalassa on riittävä miehitys myös jouluna, ja mun mielestäni on ihan eri asia mennä töihin (vaikka harmittaa), jos tietää, että se on välttämätöntä tai tarpeellista. Eikä siellä sairaalassakaan jouluna pyöri ne arkirutiinit, jotta mahdollisimman moni saa viettää joulua rauhassa.
P.S. En ole töissä kaupan alalla enkä sairaalassa tai paloasemalla, enkä missään muussakaan paikassa, missä täytyisi tehdä töitä jouluna.
Olin aikanaan R-kioskilla töissä. Siellä ei myydä yhtään mitään mitä kukaan tarvisee juuri sinä päivänä. Yhtään niin tärkeää ja tarpeellista tuotetta ei ole. Silti joka pyhän alla tappelu työntekijöiden ja kauppiaan kesken kuka siellä joutuu olemaan. Oli mitä ihanin työilmapiiri, uskotte varmasti.
Kondomit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennakoi. Joutaa kuolemaan nälkään ellei pärjää yhtä yötä.
Ai, pienet lapset ilman äidinmaidon vastiketta?
eriMiksi sitä aattona pitää lähteä ostamaan?
Kännissä ei saa imettää. Olen aina luvannut raittiin joulun, mutta sitten lipsuu.
Sinun pitää päästä ostoksille juuri sillä minuutilla, kun tekee mieli, ihan vastaavasti kuten täytyy päästä ambulanssilla päivystykseen, kun tulee aivoinfarkti? Ovatko nämä tarpeet sinulla samanarvoisia?