Kirjallisuutta pääaineenaan opiskellut treffimies tulee luoksesi. Minkä kirjan esittelet hänelle ensimmäisenä kirjahyllystäsi, millä pyrit t...
Itse olen valittettavasti joutunut huomaamaan, että monen sinkkunaisen kirjahyllyn sisältö (jos sitä kirjahyllyä ylipäätään on...) on varsin banaalia ja ennalta-arvattavaa: chick littiä, self helppiä, ehkä joku neulomiskirja, parhaimmillaan muumeja ja pottereita. Harvoin näkee mitään mikä todella säväyttäisi. Missä Karamazovin veljekset? Missä Infinite Jest tai Gravitys Rainbow? Olisi mukavaa jos tyttöystävän kanssa voisi keskustella myös kirjallisuudesta...
Kommentit (214)
Täytyy myöntää, että minulla on niin monia kiinnostuksen kohteita, etten ole innostunut lukemaan. Kirjastossa olen ollut töissä, vaikka en lukenut kirjallisuutta silloinkaan. En väheksyisi muita ihmisiä oman alan kautta (Itselläni se on ympäristöala. Vaikka ei muuta, niin onneksi monet miehet ainakin jollakin tapaa pitävät luonnosta. <3 )
En mä esittele mitään vaan seuraan, minkä kirjan hän valitsee.
t. toinen kirjallisuutta opiskellut
Kysyisin onko lukenut Tsingiz Aitmatovia. Myös Todellisuuden sosiaalinen rakentuminen on tehnyt muhun vaikutuksen.
Voi aloittaa vaikka 1200-sivuisesta OpenGL Superbiblesta 3D-ohjelmointiin tutustumisen
Millä tapaa voisin esitellä mun assburgeria käsittelevät teokset jos en päästä tällaista treffimiestä ovesta sisälle?
Hommaisi edes kunnon kovien tieteiden pääaineen.
Vierailija kirjoitti:
En esittelisi mitään kirjojani.
Mä luulen kans, että fokus olisi jossain muussa kuin miehen työssä niillä treffeillä, joilla on päästy jo kotiosoitteeseen asti.
Noin muuten pakko sanoa, että oma kirjahyllyni on juuri sellainen nolo. Siellä on lähinnä lahjaksi saatuja kirjoja, jotka naiselle annettuna on usein sitä romantiikkahömppää tai sitten niitä selfhelp-kirjoja. Oikeasti käytän lähinnä kirjastoa, joka mulla on 500m päässä. Asun pk-seudulla, ja varsinkin kirjaston läheisyyden vuoksi en näe syytä varata enempää tilaa kirjahyllyille. En juuri koskaan lue samaa kirjaa kahdesti.
Juha Vuorisen juoppohullun päiväkirja kokoelman. Se löytyy myös itseltäni.
Mielikuva ihmisestä joka *esittelee* kirjaa.
Vähän niinkuin 90-luvun visailuohjelmien palkintoa.
Vielä hilpeämpää jos se on Karamazovin veljekset!
Mulla on suht naisellinen kirjahyllyn sisältö kyllä. Löytyy Anna Karenina, Austenia, runoja, Tuulen viemää ja Scarlett, pari jotain chic lit kirjaa, Tolkienia, joku Potter ja jotain kevyempää fantasiaa, muutaman vuoden finlandia-voittajat, pari jotain filosofian historiaa käsittelevää kirjaa, Sofian maailma, Attenboroughin Yksi elämä, yksi planeetta joka on kyllä vaikuttavin kirja hetkeen, muutama joku sotakirja. Harrastus- ja ammattikirjallisuutta. Enimmäkseen luen kyllä äänikirjoja tai e-kirjoja tai lainaan kirjastosta. En kyllä omalla kirjallisuuden tuntemuksellani yrittäisi tehdä vaikutusta, miksi yrittäisin, ei se ole vahvuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Esittelisin mun Ken Parker -kokoelman.[/quote
Veisin tytteli pihanperälle paskahuussiin jossa esittelisin ratto ja jallu kokoelmat jotka on periytynyt suvussa isältä pojalle ja onhan siellä joku pokkarikin nimeltään Reiskan viimeinen kullin ravistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kosi tuntematon mies julkisesti viime viikolla ja nyt opetellaan tuntemaan toisiamme.
Mutta hän onkin normaali mies eikä paskanjäykkä assburger.
"Tuntematon kosi julkisesti"
"Normaali mies"
Valitse jompi kumpi.
Hyvänpäiväntuttu, jonka kanssa olen pari sanaa vaihtanut ja jonka nimen ja taustan tiedän.
Kosi eli laski leikkiä. Huumori on normaaleille tyypillinen vuorovaikutuksen osa, jota assburgereiden on joskus vaikea ymmrtää (esim sinun). Nyt tutustutaan.
Normaali mies ei tee ap:n aloituksia eikä kuvittele, että naisilla on tarve tehdä vaikutus. Normaali mies tietää, että tutustuminen tapahtuu kasvotusten ja pikkuhiljaa eikä perustu statuskelloihin ja ensipainoksiin.
Hindin perusteet tai Arabiaa vasta-alkajille
Minulla on keittokirjoja, runokirjoja, Merja Jalon heppakirjoja, Stalinin elämäkerta sekä Raamattu ja Siionin virret-kirja.
Niistä saat vapaasti valita.
Farmakologia ja Toksikologia. Sekä kokoelma erilaisia käsityölehtiä ja -kirjoja (siis ihan niitä joissa on ompeluohjeita). Muu sisältö on hyvin sekalaista, siinähän ihmettelee.
Siinä vaiheessa jos on tarve päteä ja tehdä vaikutus johonkin, kannattaa kuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Saa niitä kirjoja olla vaikka mitä. Itse olisin enempi kiinnostunut siitä, onko ne luettu ja mitä niistä on korvien väliin jäänyt.
Ex nimittäin osti kaikenlaisia sivistyneen ihmisen kirjoja hyllyt täyteen. Ei se kuitenkaan niitä koskaan ollut lukenut. Lieneekö edes avannut.
Minullakin on mies, joka keräilee kirjoja. Harvoja niistä hän on lukenut. Minä luen paljon, ja lainaan useimmiten kirjani kirjastosta. Kirjahyllyn perusteella meistä ei siis välity ollenkaan realistinen kuva.
Vierailija kirjoitti:
AP ei ole ollut lähelläkään kenenkään naisen kirjahyllyä :D
Eikä lähelläkään deittejä.
Mulla ois täysi sarja Heinähattu ja Vilttitossu-kirjoja.
Mielelläni keskustelisin varsinkin kirjoista, joita kumpikin olisimme lukeneet äskettäin, koska ne muistaa parhaiten. Keskustelun myötä johtuisi mieleen muita kirjoja, jotka mielessään jotenkin voi liittää tuohon juuri luettuun.
Itsekin olen opiskellut kirjallisuutta (FM) pääaineena, joten kirjallisuusanalyysi yhdessä olisi ihan parasta mitä voisimme yhdessä tehdä. - Ihan kaveripohjalta.
Saa niitä kirjoja olla vaikka mitä. Itse olisin enempi kiinnostunut siitä, onko ne luettu ja mitä niistä on korvien väliin jäänyt.
Ex nimittäin osti kaikenlaisia sivistyneen ihmisen kirjoja hyllyt täyteen. Ei se kuitenkaan niitä koskaan ollut lukenut. Lieneekö edes avannut.