Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö opettajat voisi tehdä jotain yleishyödyllistä työtä ylipitkien lomiensa aikana?

Vierailija
21.12.2022 |

Esim. yksityistä tukiopetusta, joulupukin keikkaa, lasten sekä vanhusten hoitoa jne. On outoa, että veronmaksajat maksavat näiden pitkät lomat.

Kommentit (240)

Vierailija
61/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla taas lomalla, kiitos kun muistutit! Lähes kolme viikkoa lomaa taas, kyllä on ihanaa olla opettaja! Hyvää joulua ja mahtavaa uutta vuotta kaikille!

Vaikka tässä taitaa olla hieman sarkasmia, tällaista vastausta arvostan, hyvää lomaa! Sen sijaan nämä ikuiset saivartelijat tästä opetuksettomasta ajasta ovat rasittavia, täysin abstrakti asia, kun lomat ovat mitä ovat ja palkka mikä se on. Ja tuota, että opettajat vääntäisivät kesä- ja joululomilla materiaalia koulutyöhön ei usko kukaan. 

Minä en inise opettajien lomista, mutta opettajat puolestaan voisivat lopettaa tuon jatkuvan ininän palkoistaan.

Opettajien palkka on parempi kuin suomalaisten mediaanipalkka. Aika moni meistä tekee raskasta työtä pienemmällä palkalla ja viiden viikon vuosilomalla. Mutta silti ammatti-identiteettiin ei kuulu valittaminen.

Opettajat ovat korkeastikoulutettuja ja tekevät asiantuntiatyötä.

Palkoista ei tarvitse inistä, sillä äänestävät jo jaloillaan. Ei tarvitse mennä kuin 5-10v eteenpäin ja ei ole enää esim. matemaattisten aineiden opettajia Suomessa.

Minä olen korkeasti koulutettu ja teen asiantuntijatyötä. Palkka on samaa luokkaa kuin opettajilla, lomaa viisi viikkoa vuodessa, ylityöt otetaan vapaina kun voidaan - käytännössä ei milloinkaan - ja yt-uhka on päällä. Että tänne vaan tervetuloa.

Jos ylitöitä ei saa vapaina, silloin ne korvataan rahallisesti. Opettajilla ei tällaiseen ole oikeutta. Kaikki muu työ opetuksen päälle on ilmaista työtä Vanhempien tapaamiset, verkostopalaverit yms

Vierailija
62/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava idea. Eipä kovin monta opettajaa jäisi enää Suomen peruskouluihin tuon jälkeen. Ei tätä hommaa kukaan kestä ilman kunnon lomia.

Eikö kutsumus ja fiksujen lasten ja nuoret seura olekaan se paras palkkio.? Kiittämättömyys on maailman palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun taas muistatte meitä! Ollaan tärkeitä! Huomenna vielä töihin, sitten nukun perjantain. Ehkä se joulu tulee lauantaina. T. Väsynyt ope

Mitäs tuo nyt on. Jotkut painaa joulunpyhätkin töitä.

Heillä lomat ja vapaat onkin eri aikana sekä todenäköisesti joulupyhtä saavat ruhtinaallisen korvauksen.

Kesusessa useinunohtuu se seikka, että opettajan lomat ovat aina sesonkien aikaan, jolloin kaikki paikat täynnä ja kalleinta. Muut voivat lomaillaja matkustella miten lystäävät.

Harvassa työssä on oikeastaan suurtakaa vastuuta, opettaja vastaa siitä / niistä ryhmistä päivän aikana ja jos jotan tapahtuu, ensimmäinen kysymys on aina missä oli opettaja. Sama koskee myös työhön, kellon tarkkaa työtä - ei ole liukumia, etätöitä tai ylivenyneitä lounaita

Tämä kommentti on kyllä aivan herkullinen osoitus opettajien tilannetajusta. Kun meillä muilla on neljä viikkoa kesälomaa työnantajan määräämänä ajankohtana toukokuun ja syyskuun välillä, opettaja pyytää sääliä, koska hän joutuu olemaan lomalla ainoastaan kymmenisen viikkoa sesonkiaikaan kesäkuun alusta elokuulle. Milloinkahan sen loman pitäisi olla ja kuinka pitkänä, jotta opettajatkin voisivat muiden lailla matkustella miten lystäävät!

Opettajien laskennallinen vuosloma on samaa luokkaa kuin muillakin valtion virkamiehillä. Muu aika on kesäkeskeytystä. Opettajien palkka on myös tasattu koko vuodelle.

Ovtessin mukaan palkka maksetaan vain pidetyistä tunneista, joten myöskään kaikkien toivomaa opettajien lomautusta ei voi asett kesälle, jolla ei ole palkanmaksuperustettakaan.

En kuin latelee älyttömyyksiä, kannattaisiko tutustua vaikka vain ovtessiin?

Kääk, kaikki minun tuntemani opettajat käyvät aivan tyynesti kesälomamatkoilla kesäkeskeytyksen aikana ja muutenkin käyttäytyvät kuin olisivat lomalla. Ne, joilla on lapsia, ovat jopa palanneet hoitovapaalta töihin täyttä palkkaa nauttimaan kesäkuukausien ajaksi. Kannattaisiko heidän tutustua ovtessiin?

Vierailija
64/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koulujen joululoma on nykyään niin pitkä? Ennen mentiin kouluun heti uuden vuoden jälkeen, nyt vasta loppiaisen jälkeen?

Kesäloma on lyhyempi.

Vierailija
65/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mitään lomaa ole, töitä silloinkin tehdään mutta ei vain ole opetusta.

Vierailija
66/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitähän opettajat tekee kesällä paljonkin. Luulitko että oppitunnit annetaan valmiina jostain?

25 vuotta opettajana olen ollut enkä koskaan kesällä suvivirren ja elokuun puolivälin veson välillä mitään tehnyt.

Minä kävin nuorempana mm. koulutuksissa ja kiva niin, ettei mennyt töiden päälle (se työmäärä tehdä sijaiselle ohjeet!). Lisäksi alan yleensä jo heinäkuussa suunnittelee jotain pientä, koska kaikki etukäteen tehtävät suunnitelmat on pois siitä vuoden aikaisesta työstä.

Jotkut eivät tee mitään, mutta joutuvatkin sitten lukuvuoden aikana tekee senkin edestä. Elämä on valintoja Itse teen ohessa vähän silloin tällöin jonkun suunnitelman ja pääsen silleen vuoden aikana vähemmällä. Riippuu aina fiiliksestä ja iskeekö haluntehdö joku juttu valmiiksi.

Vierailija
67/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun taas muistatte meitä! Ollaan tärkeitä! Huomenna vielä töihin, sitten nukun perjantain. Ehkä se joulu tulee lauantaina. T. Väsynyt ope

Heillä lomat ja vapaat onkin eri aikana sekä todenäköisesti joulupyhtä saavat ruhtinaallisen korvauksen.

Kesusessa useinunohtuu se seikka, että opettajan lomat ovat aina sesonkien aikaan, jolloin kaikki paikat täynnä ja kalleinta. Muut voivat lomaillaja matkustella miten lystäävät.

Harvassa työssä on oikeastaan suurtakaa vastuuta, opettaja vastaa siitä / niistä ryhmistä päivän aikana ja jos jotan tapahtuu, ensimmäinen kysymys on aina missä oli opettaja. Sama koskee myös työhön, kellon tarkkaa työtä - ei ole liukumia, etätöitä tai ylivenyneitä lounaita

Tämä kommentti on kyllä aivan herkullinen osoitus opettajien tilannetajusta. Kun meillä muilla on neljä viikkoa kesälomaa työnantajan määräämänä ajankohtana toukokuun ja syyskuun välillä, opettaja pyytää sääliä, koska hän joutuu olemaan lomalla ainoastaan kymmenisen viikkoa sesonkiaikaan kesäkuun alusta elokuulle. Milloinkahan sen loman pitäisi olla ja kuinka pitkänä, jotta opettajatkin voisivat muiden lailla matkustella miten lystäävät!

Opettajien laskennallinen vuosloma on samaa luokkaa kuin muillakin valtion virkamiehillä. Muu aika on kesäkeskeytystä. Opettajien palkka on myös tasattu koko vuodelle.

Ovtessin mukaan palkka maksetaan vain pidetyistä tunneista, joten myöskään kaikkien toivomaa opettajien lomautusta ei voi asett kesälle, jolla ei ole palkanmaksuperustettakaan.

Kääk, kaikki minun tuntemani opettajat käyvät aivan tyynesti kesälomamatkoilla kesäkeskeytyksen aikana ja muutenkin käyttäytyvät kuin olisivat lomalla. Ne, joilla on lapsia, ovat jopa palanneet hoitovapaalta töihin täyttä palkkaa nauttimaan kesäkuukausien ajaksi. Kannattaisiko heidän tutustua ovtessiin?

Kesä taitaa olla sitä sesonkiaikaa.

Vierailija
68/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta joulupukkikin voisi tehdä jotain yleishyödyllistä ylipitkien lomiensa aikana.

Yhden illan äijä heittää keikkaa, ja muu vuosi on vapaata.

Vierailija
69/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla taas lomalla, kiitos kun muistutit! Lähes kolme viikkoa lomaa taas, kyllä on ihanaa olla opettaja! Hyvää joulua ja mahtavaa uutta vuotta kaikille!

Vaikka tässä taitaa olla hieman sarkasmia, tällaista vastausta arvostan, hyvää lomaa! Sen sijaan nämä ikuiset saivartelijat tästä opetuksettomasta ajasta ovat rasittavia, täysin abstrakti asia, kun lomat ovat mitä ovat ja palkka mikä se on. Ja tuota, että opettajat vääntäisivät kesä- ja joululomilla materiaalia koulutyöhön ei usko kukaan. 

Minä en inise opettajien lomista, mutta opettajat puolestaan voisivat lopettaa tuon jatkuvan ininän palkoistaan.

Opettajien palkka on parempi kuin suomalaisten mediaanipalkka. Aika moni meistä tekee raskasta työtä pienemmällä palkalla ja viiden viikon vuosilomalla. Mutta silti ammatti-identiteettiin ei kuulu valittaminen.

Palkoista ei tarvitse inistä, sillä äänestävät jo jaloillaan. Ei tarvitse mennä kuin 5-10v eteenpäin ja ei ole enää esim. matemaattisten aineiden opettajia Suomessa.

Minä olen korkeasti koulutettu ja teen asiantuntijatyötä. Palkka on samaa luokkaa kuin opettajilla, lomaa viisi viikkoa vuodessa, ylityöt otetaan vapaina kun voidaan - käytännössä ei milloinkaan - ja yt-uhka on päällä. Että tänne vaan tervetuloa.

Jos ylitöitä ei saa vapaina, silloin ne korvataan rahallisesti. Opettajilla ei tällaiseen ole oikeutta. Kaikki muu työ opetuksen päälle on ilmaista työtä Vanhempien tapaamiset, verkostopalaverit yms

Minä voisin ihan mielelläni vaihtaa ne ylityöni, joita en koskaan ehdi pitää, kesäkeskeytykseen.

Vierailija
70/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat opettavat mm. sinun hirviölapsiasi, aloittaja. 

Vierailija
71/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä taitaa olla sitä sesonkiaikaa.

Aika harva eurooppalainen lomaresortti on vielä edes auki esimerkiksi kesäkuun alkupuolella. En oikein osaa kuvitella, milloin opettajat haluaisivat pitää sen kesälomansa, jos nykyinen ajankohta ei käy.

Vierailija
72/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösse taas aloitus jossa ei tiedetä edes mistä vingutaan.

Otappa selvää kuinka * pitkä* kesäloma muodostuu.

Minä en jaksa selittää.

Vierailija
73/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon, että peruskoulun voi läpäistä nykyisin käytännössä lukutaidottomana, olisi ehkä hyvä laittaa opettajat kesäksi opiskelemaan opettamista.

Jos ei läpäisisi, saisisivat opettajan vanhemmat lakimiehineen ja maahanmuuttoviranomaiset rasisminhuutelijoineen kimppuunsa..

Vierailija
74/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon, että peruskoulun voi läpäistä nykyisin käytännössä lukutaidottomana, olisi ehkä hyvä laittaa opettajat kesäksi opiskelemaan opettamista.

Niin, ei ole opettajalla minkäänlaista tulosvastuuta, siitä kiva homma.

Onpas varsin typerä kommentti.

Niin eihän siinä tulosvastuuna olekaan kuin koko Suomen tulevaisuus, jotta Suomi saa osaavat ja pystyvät tekijät. Ihan semmoinen pieni tulosvastuu kuin Oy Suomi Ab.

Tulosvastuuta ei ole. Koskapa olet kuullut opettajan rehellisesti toteavan, että menipä vähän vituralleen lukukauden opetukset ja oppilaat jäivät jälkeen. Tai että joku jää jälkeen, koskapa opettaja ottaisi vastuuta, että eipä huvittanut panostaa. Aina se on oppilaiden syy.

Vierailija
75/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin ihan mielelläni vaihtaa ne ylityöni, joita en koskaan ehdi pitää, kesäkeskeytykseen.

Sähn voit keskustella työnantajansi kanssa, että otat palkatonta vapaata kuukauden, mutta työnantaja laskee 11kk palkkasi 12kk:lle. Kas siinä sait pakallisen kesäkeskeytyksen, jota juuri kadehdit. Näin se opettajilla toimii Paitsi sijaisilla!

Vierailija
76/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitähän opettajat tekee kesällä paljonkin. Luulitko että oppitunnit annetaan valmiina jostain?

25 vuotta opettajana olen ollut enkä koskaan kesällä suvivirren ja elokuun puolivälin veson välillä mitään tehnyt.

Minä olen ollut opettajana jokseenkin saman ajan enkä tee juuri mitään edes elokuun puolivälin ja suvivirren välisenä aikana.

Vierailija
77/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jösse taas aloitus jossa ei tiedetä edes mistä vingutaan.

Otappa selvää kuinka * pitkä* kesäloma muodostuu.

Minä en jaksa selittää.

Onhan se pitkä. Vai mitä lomaa kutsuisit pitkälsi? Nyt se on kolminkertainen normityöntekijän lomaan, mutta kenenkään muun työ tietty ei olekaan raskasta.

Vierailija
78/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei ole opettajalla minkäänlaista tulosvastuuta, siitä kiva homma.

Onpas varsin typerä kommentti.

Niin eihän siinä tulosvastuuna olekaan kuin koko Suomen tulevaisuus, jotta Suomi saa osaavat ja pystyvät tekijät. Ihan semmoinen pieni tulosvastuu kuin Oy Suomi Ab.

Tulosvastuuta ei ole. Koskapa olet kuullut opettajan rehellisesti toteavan, että menipä vähän vituralleen lukukauden opetukset ja oppilaat jäivät jälkeen. Tai että joku jää jälkeen, koskapa opettaja ottaisi vastuuta, että eipä huvittanut panostaa. Aina se on oppilaiden syy.

jepjep!

Vierailija
79/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähn voit keskustella työnantajansi kanssa, että otat palkatonta vapaata kuukauden, mutta työnantaja laskee 11kk palkkasi 12kk:lle. Kas siinä sait pakallisen kesäkeskeytyksen, jota juuri kadehdit. Näin se opettajilla toimii Paitsi sijaisilla!

Niin, koska vakiope palaa töihin kesäksi. Rohmuten sijaiselle kuuluvan palkan. Aika sikailua.

Vierailija
80/240 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja opet munattomuuttaan suostuvat tähän ilmaistyöhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi