Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimakoulutus, en osallistua, miten voi välttää karenssin?

Vierailija
21.12.2022 |

Niin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku cv kurssi on täysin turha. Siellä joku akka selittää miten tietokoneella lähetetään sähköpostia vaikka olen lähettänyt sähköpostia siitä lähtien kun se on keksitty. Silti ne työkkärissä voi väittää ettet osaa tietokonetta käyttää ja joudut pakolla kurssille ja tulee karenssi jollet mene. Kurssin vetäjä saa 200 euroa päivässä siitä että vetää niitä kursseja, kysyin siitä joskus.

Vierailija
22/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet johonkin uuteen duuniin, kärsit 10 viikon karenssin (jos olet ensikertaa kieltäytymässä, toisella kertaa karenssi ei sitten pääty ennen kuin olet sen 12 viikkoa ollut jossain) tai sitten menet kiltisti sinne kurssille. Suosittelen ensimmäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin kaikki kuulutukset vastaan. Oli kivaa ja näki muita fiksuja ja tosissaan yrittäviä työttömiä. Kukaan ei työllistynyt suoraan kurssilta mutta muutama pääsi haastatteluun. Noin puolet työllistyi sinä aikana jonka pidimme yhteyttä

Aallon järjestämästä FEC- koulutuksesta kaikki tietämäni ovat työllistyneet. monikaan ei harjoittelupaikkaansa mutta muualle.

Joo mutta tää on joku sairalahoito juttu ja en halua rokotuksia

Kyllä loisilla tekosyitä riittää. Jos sen selittämiseen ja valittamiseen käytetyn energian olisi käyttänyt töiden hakemiseen, niin olisi jo saanut useankin työpaikan

Vierailija
24/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet esimerkiksi terveydentilan muuttumisen vuoksi epäsopiva kyseiseen koulutukseen.

En kyllä ymmärrä miksi ei menisi koulutukseen. Itse työttömänä menin mielummin koulutukseen kuin pyörin kotona hakemuksia täyttämässä.

No vaikka et se on sairaalatöitä ja ei kiinnosta ottaa rokotuksia

No yhteiskuntaa ei kiinnosta elättää sinua eikä terveydenhoidon henkilökuntaa hoitaa sinua, jos noin tyhmä syy on.

Miksi ylipäätään sinut pitää määrätä johonkin koulutukseen, kun sinun olisi pitänyt hankkia itsellesi työpaikka tai jos se ei sinulta onnistu, niin sitten ihan itse etsiä koulutus, joka tekisi sinusta johonkin työhön kelpaavan.  Jep, ihan itse voi hakeutua sopivaan koulutukseen.  Ehkä vieläkin voit etsiä jonkin mikä sopisi sinulle ja kysyä, voitko tarjotun koulutuksen sijaan mennä siihen toiseen.

Vierailija
25/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Joku cv kurssi on täysin turha. Siellä joku akka selittää miten tietokoneella lähetetään sähköpostia vaikka olen lähettänyt sähköpostia siitä lähtien kun se on keksitty. Silti ne työkkärissä voi väittää ettet osaa tietokonetta käyttää ja joudut pakolla kurssille ja tulee karenssi jollet mene. Kurssin vetäjä saa 200 euroa päivässä siitä että vetää niitä kursseja, kysyin siitä joskus.

Ihan oikein, että kurssin vetäjä saa asiallisen palkan työstään. Hommahan on kohtuuttoman raskasta, jos joutuu katselemaan kaltaisiasi. Et ole oikein lahjakas ihminen, päinvastoin. Menikö ylihilseen, mitä sen CVn sisällöstä sanottiin?

Hyvin outoa, että esiin tulee aina näitä pahnan pohjimmaisia, jotka kaisista eniten koulutusta tarvitsisivat, mutta suhatutuvat siihen kaikista kielteisimmin.

Tunnen työvoimakoulutuksessa olleita fiksuja ihmisiä, jotka ovat olleet varsin tyytyväisiä. Ja kyllä, ovat myöhemmin työllistyneetkin.

Vierailija
26/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meet sinne koulutukseen, se kestää muutoman viikon, eikä valmista mihinkään ammattiin.

Sehän riippuu että mitä opiskelee, itse käyn työvoimakoulutuksena ihan normaalia amiksen perustutkintoa joka kestää 2 vuotta.

Vierailija
27/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Ihan oikein, että kurssin vetäjä saa asiallisen palkan työstään. Hommahan on kohtuuttoman raskasta, jos joutuu katselemaan kaltaisiasi. Et ole oikein lahjakas ihminen, päinvastoin. Menikö ylihilseen, mitä sen CVn sisällöstä sanottiin?

Hyvin outoa, että esiin tulee aina näitä pahnan pohjimmaisia, jotka kaisista eniten koulutusta tarvitsisivat, mutta suhatutuvat siihen kaikista kielteisimmin.

Tunnen työvoimakoulutuksessa olleita fiksuja ihmisiä, jotka ovat olleet varsin tyytyväisiä. Ja kyllä, ovat myöhemmin työllistyneetkin.

Kuule minä olen koonnut tietokoneita työkseni ja minä olisin voinut vetää niitä kursseja.

Vierailija
28/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastu masennukseen leikisti. Saikutin kaikki kokeilut ja muut paskat.

Vierailija
29/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Kuule minä olen koonnut tietokoneita työkseni ja minä olisin voinut vetää niitä kursseja.

Suksi töihin, niinei tarvitse CV-kurssia käydä ja opettajatätiä kadehtia muutaman tonnin palkasta. Noin noheva tyyppi kyllä pääsee palkoille, kun on tietokoneitakin kasannut.

Vierailija
30/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet esimerkiksi terveydentilan muuttumisen vuoksi epäsopiva kyseiseen koulutukseen.

En kyllä ymmärrä miksi ei menisi koulutukseen. Itse työttömänä menin mielummin koulutukseen kuin pyörin kotona hakemuksia täyttämässä.

No vaikka et se on sairaalatöitä ja ei kiinnosta ottaa rokotuksia

Ilmoitat vaan ettet nosta enää työttömyysetuuksia etkä ole työnhakijana, niin voit jatkaa syrjäytymistä kaikessa rauhassa.

Vierailija
31/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat karenssin joka poistuu vasta kun olet ollut 12vk kokopäivätöissä.

Thx bye!

Onko tää totta? :D

Ei.

Vierailija
32/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Ilahdun aina, kun Honeybaby82 lähettää työhakemuksen ja sen otsikkona on TÄrkeä! Liite on wordilla tehty ja siitä puuttuu toinen sivu.

Vierailija
33/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meet sinne koulutukseen, se kestää muutoman viikon, eikä valmista mihinkään ammattiin.

Työvoimakoulutus voi kestää 2 vuotta, ne viikon mittaiset on valmennuksia.

Vierailija
34/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet johonkin uuteen duuniin, kärsit 10 viikon karenssin (jos olet ensikertaa kieltäytymässä, toisella kertaa karenssi ei sitten pääty ennen kuin olet sen 12 viikkoa ollut jossain) tai sitten menet kiltisti sinne kurssille. Suosittelen ensimmäistä.

Älä puhu potaskaa:

"Porrastettu karenssi toimii seuraavalla tavalla. Ensimmäisestä unohduksesta tai laiminlyönnistä seuraa muistutus. Jos muistutuksen saamisen jälkeen et toteuta sovittuja työnhakuvelvoitteitasi, sinulle asetetaan seitsemän päivän karenssi. Jos vielä sen jälkeen laiminlyöt velvoitteitasi, sinulle asetetaan 14 päivän karenssi. Neljännestä laiminlyönnistä menetät oikeutesi työttömyysturvaan toistaiseksi. Tarkastelujakso on 12 kuukautta."

Vierailija
35/35 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin kaikki kuulutukset vastaan. Oli kivaa ja näki muita fiksuja ja tosissaan yrittäviä työttömiä. Kukaan ei työllistynyt suoraan kurssilta mutta muutama pääsi haastatteluun. Noin puolet työllistyi sinä aikana jonka pidimme yhteyttä

Aallon järjestämästä FEC- koulutuksesta kaikki tietämäni ovat työllistyneet. monikaan ei harjoittelupaikkaansa mutta muualle.

Noista FECeistä työllistytään kyllä aika hyvällä prosentilla (allekirjoittanut myös), toki niille osallistuukin ehkä motivoituneempaa porukkaa. Harjoittelupaikkaa hakiessa kannattaa nähdä vähän vaivaa, niin helpompi työllistyä kun ottamalla jonkun "pitkäaikaisen yhteistyöyrityksen" paikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi