Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pöyristyttävää...tarhakaverin äiti yritti kutsus lapsensa meille kylään

Vierailija
12.11.2006 |

kutsuimme jo hyvissä ajoin lapsen 2 tarhakaveria meille eiliseksi leikkimään pariksi tunniksi. Puolta tuntia ennen näiden kavereiden tuloa kolmannen kaverin äiti soitti, että voisiko heidänkin tyttönsä tulla. Kun tytölle tulee muuten niin paha mieli. Olin vähän kahden vaiheilla, mutta sanoin mahdollisimman ystävällisesti, että joku toinen kerta.

Miten joku kehtaa...?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuinka ap kehtaat? Ja vielä täällä valittaa asiasta.

Tämän toisen äidin käytös ei ollut outoa vaan sinun.

Vierailija
42/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun itse on pyytänyt omia kaverita leikkimään. Onko kielletty tulemasta? Itse oisin sanonut, että tervetuloa vaan. Vaikka ei itse tunne kaikkia tarhakavereiden vanhempia, voi lapset olla hyviäkin kavereita keskenää. Ei ymmärrä ei, ap:n asennetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus tyttö haluaa leikkiä bestiksiensä kanssa ja minä suon sen hänelle. Mielikuvituksen puutetta tuon äidin toiminta (olisi kekisnyt itse lapselleen jotain kivaa), mutta eipä häneltä voi kauheasti vaatia...tyttärensä on kyllä oikein mukava, että siitä ei ole kiinni.

Vierailija
44/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on PÖYRISTYTTÄVÄÄ, että aikuinen ihminen menee äidin ominaisuudessa tähän leikkiin mukaan, eikä sen sijaan pyrki kasvattamaan tytärtään pois sellaisesta! Olisit kyllä voinut sanoa soittaneen tytön äidille, että " tervetuloa vain" . Lapsesi on taatusti hoidossa lällätellyt kuinka heillä tulee olemaan hauskaa yhdessä ja miten sinä et pääsekään - tottakai pieni tyttö pettyy ja miettii asiaa koko viikonlopun! Olisit voinut olla se aikuinen ja toimia toisin!

Vierailija
45/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin äiti on esim. voinut suunnitella ruat ja muut herkut vain näille kahdelle lapselle.. lisäksi ei tiedetä kuinka monta lasta kotona on vielä hoidettavana..

Jos meillä on naapurin lapset hoidossa en päästä muita lapsia koska koen että nua kaksi ovat tarpeeksi villejä ja en jaksaisi enempää.

Vierailija
46/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kuitenkaan omien puutteitesi vuoksi vie lapseltasi kaveria

Vierailija
47/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätän ketä meille kutsutaan. opetan myös lapsilleni että he voivat kutsua kavereitaan meille, mutta eivät voi " tuppautua" tai minä en tuputa heitä naapuriin. Entiseen kaveripiiriini kuului äiti jonka tytärtä pihan muut äidit " saivat" hoitaa, eikä vastakutsua ikinä tullut... Meiltä meni hetki tajuta asia, mutta sen jälkeen olen oppinut että " vuoroin vieraissa" on hyvä tapa oppia jo lapsesta.

Jos kutsutte kavereita aikuisten kavereita kylään ja istutte iltaa soittaako " naapurinne" teille ja kysyy jos hän voisi tulla myös kun muuten tulee niin paha mieli. Jos lapsia hankkii, on lasten pettymykset, varsinkin tällaisessa asiassa helppo hoitaa. ja voihan niitä kavereita se tarhakaverinkin äiti pyytää kotiinsa ettei tarrvitse omaa lastaan tuputtaa. MINÄ en ikinä kehtaisi soittaa ja kysyä josko meidänkin lapsi voisi tulla teille leikkimään...HYVÄ AP!

Vierailija
48/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tästä leikkihetkestä ollaan etukäteen näiden lasten vanhempien kanssa ja muihin ei olla varauduttu niin on täysi oikeus sanoa ettei nyt sovi mutta joskus toisella kertaa..

Ja kuinka niin ap:n lapsi on lällätellyt?? Mitä jos kyse olisi ollut joistain muista kavereista ja lapsi olisi kertonut että saa pari muuta kaveria kylään, olisiko lapsenne ruvennut poraamaan suoraa kurkkua että nyt sille " maijalle" tulee kavereita ja mulle ei byääääääähhhh.

Opettakaa lapsillenne että ei elämässä mee kaikki aina niinkuin HÄN haluaa tai ootte kusessa niiden nuppujenne kanssa!!

Vierailija
49/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei yllätysvieraita tule ei lapsia eikä aikuisia. se on sopimatonta!!

Vierailija
50/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin, jos vanhempi on minulle lähes tuntematon. Se on luottamuslause siitä, että uskon, että sinun luonasi lapsellamme on hyvä olla.

Mä ymmärrän, jos lapselle ei osteta leluja, karkkia tai hienoja vaatteita, mä ymmärrän, jos niitä ei kuskata pitkin ulkomaita tai huvittelukeskuksia, mä ymmärrän jos niitten kanssa ei leivota pullaa, mutta sitä mä en ymmärrä, että lapsen sosiaalisuudelle käännetään selkä.

Vierailija
51/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Etenkin, jos vanhempi on minulle lähes tuntematon. Se on luottamuslause siitä, että uskon, että sinun luonasi lapsellamme on hyvä olla.

Mä ymmärrän, jos lapselle ei osteta leluja, karkkia tai hienoja vaatteita, mä ymmärrän, jos niitä ei kuskata pitkin ulkomaita tai huvittelukeskuksia, mä ymmärrän jos niitten kanssa ei leivota pullaa, mutta sitä mä en ymmärrä, että lapsen sosiaalisuudelle käännetään selkä.

Vierailija
52/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap grow up!

Vierailija
53/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinhan ei olisi tapahtunut mitään pöyristyttävää, jos asia olisi niin yksioikoinen, että joku toinen kerta

Vierailija
54/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs kun oma lapsesi itkee joku päivä sinulle, että muut tytöt on kutsuttu toisen luo kylään ja juuri sinun kullanmuruasi ei ole. ihan varmaan lapset lällättää päiväkodissa ketä kutsutaan ja varmasti kertovat ettei " sua kutsuta."

Vierailija
55/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu. jos olisin sinä niin minua kyllä harmittaisi koska tottakai tämä toinen äiti kertoo muille äideille joiden lapset on samassa tarhassa käytöksestäsi ja sinua sekä tytärtäsi aletaan varmasti karttaa. En ainakaa haluaisi että oma tyttäreni olisi missään tekemisissä lapsesi kanssa ja en todellakaan edes antaisi tyttäreni kutsua lastasi meille. Moni muukin voi äideistä ajatella kuten minä. Kurjaa jos tyttösi ei saa enään syntymäpäivä kutsuka yms.

Vierailija
56/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saat itse päättää keitä teille tulee, mutta en tosiaan ymmärrä mitä se kysyminen haittaa.

Vierailija
57/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen tytön pitäisi päästä kylään vain siksi että pari muuta tarhasta tulee leikkimään ja yhdelle tytölle tulee paha mieli jos ei pääse.

Te siis päästätte teille kylään jokaisen joka soittaa ihan vain siksi että kysytään sopiiko...

Vierailija
58/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

si että yksi tai kaksi heistä tulee leikkimään

Vierailija:

entäs kun oma lapsesi itkee joku päivä sinulle, että muut tytöt on kutsuttu toisen luo kylään ja juuri sinun kullanmuruasi ei ole. ihan varmaan lapset lällättää päiväkodissa ketä kutsutaan ja varmasti kertovat ettei " sua kutsuta."

Vierailija
59/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se, että sopimisen kysyminen tulkitaan pöyristyttäväksi.

Niin kuin tästäkin ketjusta näkee, toisille toverin tuleminen olisi sopinut ja toisille ei, mutta kukaan ei nosta esiin samaa paheksuntaa kysymisestä kuin ap.

Mistä asioita voi tietää, jos niitä ei kysy? Pitäisikö epätietoisen tietää tai arvata oikein, että on tekemisissä sellaisen av-mamman kanssa, jolle ei sovi tai sellaisen av-mamman kanssa, jolle sopii?

Mitä ihmeen pöyristyttävää on siinä, että ottaa asioista selvää. Ei kielteinen vastaus ole välttämättä ollut mikään ongelma siinä perheessä, josta tuo kysymys esitettiin.

Yhtälailla voisi ajatella, että on pöyristyttävää kysyä tuttavalta kuinka tämä voi tai mitä hänelle kuuluu - sehän pitäisi arvata!

Vierailija
60/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tytölle ei tullut kovin pahaa mieltä. Lapsille pitäisi yrittää opettaa ettei ketään saa syrjiä ja sorsia. Mutta eihän siitäkään mitään tule jos joutuu sitten kutsumaan melkein koko tarharyhmän. Kinkkinen, kiusallinen juttu kaiken kaikkeaan.