Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pöyristyttävää...tarhakaverin äiti yritti kutsus lapsensa meille kylään

Vierailija
12.11.2006 |

kutsuimme jo hyvissä ajoin lapsen 2 tarhakaveria meille eiliseksi leikkimään pariksi tunniksi. Puolta tuntia ennen näiden kavereiden tuloa kolmannen kaverin äiti soitti, että voisiko heidänkin tyttönsä tulla. Kun tytölle tulee muuten niin paha mieli. Olin vähän kahden vaiheilla, mutta sanoin mahdollisimman ystävällisesti, että joku toinen kerta.

Miten joku kehtaa...?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on itse pöyristyttävä, miksi kolmas lapsi ei saisi olla mukana? Ja ei kait tarjottavat voi niin kortilla olla ettei muka kolmelle riitä. outoa...

Vierailija
22/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kolmannen tytön päästää mukaan, kun hänen äitinsä soitti ja kysyi. Toki on ymmärrettävää, jos ei halunnut kerralla useampia lapsia, mutta se, että ap. kehtaa tänne tulla kauhistelemaan ja sanomaan, että tytön äidin käytös oli PÖYRISTYTTÄVÄÄ, kun hän kehtasi moista kysyä, on minusta pöyristyttävää ja kertoo ap:sta vähemmän mukavia asioita.

Luultavasti ko. tytön äiti ei enää koskaan tule vaivaamaan ap:ta moisilla pöyristyttävillä kysymyksillä, ainakaan jos hän on nähnyt tämän ap:n aloittaman ketjun, jossa ap. hänen soittamistaan kauhistelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 jaktaa,

Että ihan päiväkännejä?? Ja minulla on lapsiakin 4. Kännejä en kyllä harrasta koskaan, saati juo alkoholia.:)

Mutta jos tämä ko äiti juo niin sitä suuremmalla syyllä sinuna olisin ottanut lapsen teille kylään ja jos äiti kännissä tulee lasta hakemaan niin olet velvollinen ilmoittamaan sosiaalihuoltoon!! Mikset ole jo sitä tehnyt? Nyt vasta ihmettelenkin sinua ap! Saisit hävetä!!

Vierailija
24/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...keskimmäisellä on vanha hyvä kaveri tästä kotipihalta, ovat leikkineet 3-vuotiaista yhdessä ja olleet samassa päikkyryhmässä ja nyt ovat samalla luokalla.

Tämän pojan vanhemmat ovat sairaalloisen kateellisia lapseni muista kavereista. Heidän poikansa ripustautuu lapseeni eikä osaa etsiä omia uusia kavereita. Nämä vanhemmat pitävät tarkkaa lukua meidän lapsivieraista ja puhuvat selän takana meistä pahaa mm. toisille naapureille ja lasten kavereiden vanhemmille, jos pojallamme on muita kavereita joskus leikkimässä eikä heidän poikaa ole kysytty mukaan.

Tämän perheen äiti saattaa kovistella poikaamme pihamaalla, jos hän ei ole hakenut heidän poikaa vaan leikkii pihassa yksin tai jonkun muun kaverin kanssa.

Tällainen käytös harmittaa ihan tosissaan!

Vierailija
25/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimmäisissä viestissä vain kaksi ihmistä ihmettelee ap:n PÖYRISTYTTÄVÄ sanaa. Loput sitä kuinka kolmannella lapsella pääsee poru ja tulee paha mieli ja päälle vielä sitä kuinka ap:n lapsi oikein lällättelee sitä että äiti on kutsunut kavereita kylään.

Sitten kun ruvetaan lyömään faktoja pöytää kuten että ei ole resursseja välttämättä katsoa montaa pientä koska ei haluta ottaa vastuullensa mahdollisia tapaturmia (ja uskokaa pois se yksikin lapsi on liikaa jos jotain sattuu), ja ruokatilanne on varattu vain parille ylimääräiselle ja mahdolliset jätskit ja muut herkut. Lisäksi on voinut olla niin että tämä tyttö on saanut olla kyseisten kavereiden luona hoidossa taas itse monta kertaa.

Menikö luu kurkkuun kunnette tartutte yhteen PÖYRISTYTTÄVÄÄ sanaan?

Jota tua todellakin oli, itse en itseäni kehtaisi kutsuisi toisten luo sillä verukkeella että siellä on pari muutakin tuttua niin miksen minä voi tulla, en juhliin enkä kahville. Ja tosiaan pitäisin PÖYRISTYTTÄVÄNÄ jos ystäväni niin minulle tekisivät.

Mutta tämä palstahan on täynnä huonokäytöksiä mammoja joten en ihmettele miksi he kauhistelevat ap:ta.

Vierailija
26/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta joskus tyttö haluaa leikkiä bestiksiensä kanssa ja minä suon sen hänelle. Mielikuvituksen puutetta tuon äidin toiminta (olisi kekisnyt itse lapselleen jotain kivaa), mutta eipä häneltä voi kauheasti vaatia...tyttärensä on kyllä oikein mukava, että siitä ei ole kiinni.

hohhoijaa

Vierailija
27/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaan se, että sopimisen kysyminen tulkitaan pöyristyttäväksi.

Niin kuin tästäkin ketjusta näkee, toisille toverin tuleminen olisi sopinut ja toisille ei, mutta kukaan ei nosta esiin samaa paheksuntaa kysymisestä kuin ap.

Mistä asioita voi tietää, jos niitä ei kysy? Pitäisikö epätietoisen tietää tai arvata oikein, että on tekemisissä sellaisen av-mamman kanssa, jolle ei sovi tai sellaisen av-mamman kanssa, jolle sopii?

Mitä ihmeen pöyristyttävää on siinä, että ottaa asioista selvää. Ei kielteinen vastaus ole välttämättä ollut mikään ongelma siinä perheessä, josta tuo kysymys esitettiin.

Yhtälailla voisi ajatella, että on pöyristyttävää kysyä tuttavalta kuinka tämä voi tai mitä hänelle kuuluu - sehän pitäisi arvata!

Vierailija
28/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun on muitakin tulossa. Tässä ketjussa huomaa ettei nämä mammat ymmärrä lukemaansa hahahhahahhahahahhahaaaaaaaaaaa

Vierailija
29/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että lapsi tulisi esim soittamaan ovikelloa ja pyytämään, mutta että aikuinen ihminen. Kaikkee se teettää, kun ei pysty sanomaan omalle lapselleen " ei" .

Vierailija
30/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä palsta täynnä curling-mammoja joiden lapsien on tietysti päästävä jonnekin jos joku muu pääsee? Missään kohdassa ap ei mun käsittääkseni sanonut että kyseinen tyttö ei muulloin pääsisi heille?

Pääsevätkö ne kaksi muuta tyttöä aina silloin kylään kun tällä kertaa kutsumatta jäänyt tyttö?!?

Lapsellakin muuten on oikeus valita ystävänsä, ja jos tyttö sillä kertaa halusi nämä kaksi kylään, ei siinä ole mitään väärää. Järjestelmällinen yhden syrjiminen on asia erikseen.

Vierailija:

Esimmäisissä viestissä vain kaksi ihmistä ihmettelee ap:n PÖYRISTYTTÄVÄ sanaa. Loput sitä kuinka kolmannella lapsella pääsee poru ja tulee paha mieli ja päälle vielä sitä kuinka ap:n lapsi oikein lällättelee sitä että äiti on kutsunut kavereita kylään.

Sitten kun ruvetaan lyömään faktoja pöytää kuten että ei ole resursseja välttämättä katsoa montaa pientä koska ei haluta ottaa vastuullensa mahdollisia tapaturmia (ja uskokaa pois se yksikin lapsi on liikaa jos jotain sattuu), ja ruokatilanne on varattu vain parille ylimääräiselle ja mahdolliset jätskit ja muut herkut. Lisäksi on voinut olla niin että tämä tyttö on saanut olla kyseisten kavereiden luona hoidossa taas itse monta kertaa.

Menikö luu kurkkuun kunnette tartutte yhteen PÖYRISTYTTÄVÄÄ sanaan?

Jota tua todellakin oli, itse en itseäni kehtaisi kutsuisi toisten luo sillä verukkeella että siellä on pari muutakin tuttua niin miksen minä voi tulla, en juhliin enkä kahville. Ja tosiaan pitäisin PÖYRISTYTTÄVÄNÄ jos ystäväni niin minulle tekisivät.

Mutta tämä palstahan on täynnä huonokäytöksiä mammoja joten en ihmettele miksi he kauhistelevat ap:ta.

Vierailija
31/61 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi kerralla päiväkodin seinälle iso lappu, että se ja se on tulossa teille leikkimään, ilmoittautukoon kaikki halukkaat mukaan.

Silloin sinua ei voi syyttää syrjimisestä, lastasi ei voi syyttää lällättämisestä ja kaikki ap-mamat ovat tyytyväisiä.

Vierailija
32/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi kieltänyt tulemasta. Mukavaahan se muksuille on, kun saavat porukalla leikkiä ja kaikki pääsevät mukaan.

Vierailija
33/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö teille varata aika ja jättää anomus? Säälittää lapsenne :/

Vierailija
34/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.3

Vierailija
35/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on tietentenkin koko päivän hoidossa lällätellyt, että suo ei oo kutsuttukkaan, ei me sun kanssa leikitä, sä oot tyhmä.

Vierailija
36/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän oli lapsista,mietitkö yhtään kuinka pahamieli tuolle lapselle tuli joka äidin " anelusta" huolimatta ei saanut tulla teille leikkimään?

Toivottavasti sinulla on nyt todella hyvä mieli:(

Vierailija
37/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku äiti soittaa ja kysyy saapiko tulla lapsi leikkimään niin pitää heti kieltää? Antakaa lasten leikkiä ja olla lapsia. Tuollaisella tylyllä asenteella kasvatat todella itsekkäitä ja rumasti käyttäytyviä ihmisiä?

Eihän lapsi " kulu" ? Mitä sitten jos tulee useampi lapsi kerrallaan leikkimään? Ei se nyt pitäis olla maailmanloppu!!!!

Puistattaa oikein kuinka tyly ap voi olla! Valikoidaan lasten kaverit jo tarhaiässä:(

Vierailija
38/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin lapsen pitää oppia kestämään pettymyksiä, mutta minusta ap:n kertoma juttu on vain ap:n tyhmyyttä. Miksi ihmeessä se yksi tyttö ei mahtunut joukkoon? Mä en ikinä kehtaisi kieltää tuollaista, ellei kyseessä olisi joku sellainen lapsi, joka kiusaa minun lastani jatkuvasti yms.

Vierailija
39/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikein " pyöristyttävää" . Miten voikin jollakin olla noin pienen kuviot...

Vierailija
40/61 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein hänen äitinsä viitsii soittaa ja pyytää, että saisiko hänkin tulla. En voi ymmärtää miksi et voinut suostua? Aikuinen ihminen!