Miten paljon meni rahaa joululahjoihin?
Itse ostin kumppanille parilla kympillä eksoottisia herkkuja ja juotavia (tykkää aina kokeilla jotakin uutta). Itselleni ostin joitain uusia taidetarvikkeita, kun jouluna viimein raaskin. Kumppanin lahjaan meni n. 20 ja omaan n. 80. Jouluseurueelle (sain kumppanin puolelta kutsun) teen kauniisti koristeltuja joulupipareita. Ne eivät maksa enää mitään, kun tarvikkeet on jo.
Ystävien kanssa vaihdetaan joultervehdykset ihan vain viestillä eli ei maksa mitään. Olen jo kauan sitten sanonut, etten toivo lahjoja, enkä itsekään halua tuntea niiden hankkimisesta mitään stressiä.
Kommentit (35)
Joitakin satasia, en laskenut. Lahjat ostin vain lapsille ja miehelle.
Lähisukulaisille, lähinnä lapsille ja muutamalle ystävälle, yht. n. 200 euroa + postikortteihin 40 euroa.
500-700 e lahjat omille teineille, miehelleni, kummilapsille ja anopille ja apelle. Ruuat ja kukat päälle noin 200 e.
Varakkaalle miehelleni ostin 7 euron lahjan alennusmyynnistä ja hän tykkäsi siitä 🤣
En ole laskenut. Mies, 2 teiniä, kolme kummilasta lahjalistalla. Lisäksi kukkia äidille ja muutamalle ystävälle. Kallein lahja oli espanjan lentoliput perheelle. Muuten ei ollut mitään kallista, kirjoja, vaatteita, pelikuulokkeet, lautapelejä. Minä tykkään ostaa joululahjoja. Se ei ole stressaavaa.
Heh... eilen tein ensimmäiset lahjaostokset emännälle. Jatkoin vielä tänään.
noin 2000euroa mennyt.
Ei osteta lahjoja aikuisten kesken, pieniä/lapsia ei olekaan tässä, mitä pitäisi lahjoa. Hyväntekeväisyysjoulukortit 80 euroa. Ruoat vielä kaupassa, eipä mene paljoa, itse olen flunssassa, eikä mikään maistu. Muu perhe menee puolison perheen luo syömään parina päivänä, vievät kinkun mennessään. Tai vievät kinkun huomenna, appi paistaa sen.
Paljon enemmän kuin oli tarkoitus. Kolmen teini-ikäisen lahjoihin meni noin 1000e.
Kolme lasta, puoliso, kolme kummilasta, isovanhemmat ja joitain kukkamuistamisia n.1200e.
Varmaan joku 500e plus ruuat.