Kumpi tässä tilanteessa tekee väärin?
En edes tiedä, miten alottaisin. Olen nyt seurustellut tämän naisen kanssa viitisen vuotta ja oltiin noin 23 ja 22 vuotitaita seurustelun alkaessa. Naisella on mielenterveysongelmia, joista olin tietoinen. Aluksi kaikki sujui ihan hyvin, mutta nyt ollaan jo pitkään tultu rajusti alamäkeen.
Ongelmamme on tämä jatkuva, sama kuvio riitatilanteissa. Minä haluan mennä käymään kotona joulua edeltävänä päivänä tapaamassa vanhempiani, naiselle olen sanonut, että saa tulla mukaan jos haluaa ja vanhempanikin varmasti ilahtuisivat vierailusta. Nainen suuttuu ja loukkaantuu, kun en vietä joulun aikaa hänen kanssaan, vaikka olen hänen kanssaan tässä ollut koko joulukuukauden ja tietenkin vietämme joulun yhdessä, kuten aina. Alkaa mökötys ja herjat siitä, kuinka hän ei riitä minulle. Aina en osaa käsitellä näitä hänen purkauksiaan ja siksi pysyin tälläkin kertaa hiljaa ja odotin, että hän rauhoittuisi. Sitten, joka ikinen kerta kuten aina riidellessämme, naisen käytös muuttuu silmissä. Ihan yhtäkkiä. Pian hän esittää yli-iloista ja pirteää, jotta ei olisi huono ja mököttävä kumppani, kuten itse siteeraa.
Kun huomaan hänen käytöksen muuttuvan taas tähän esitykseen, sanon, ettei hänen tarvitse esittää iloista jos hän ei sitä ole kuten tein nytkin. Silloin nainen murtuu täysin kun en pidä häntä kivana ja iloisena, mitä hän on vaan hänen mielestään minä pidän häntä jotenkin masentuneena ja ilkeänä. EN YMMÄRRÄ tätä. EN VAIN YMMÄRRÄ. Sitten molemmat ollaan surullisia ja vihaisia ja koko tilanne vain räjähtää käsin. Ihan mahdotonta selittää..
Saiko tästä nyt kukaan kiinni ja MITÄ IHMETTÄ minun pitäisi tehdä? Olen oikeasti kädetön ja tuntuu niin avuttomalta
Kommentit (124)
Tääkin ketju täynnä naisten pään silitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka avuttomia ihmiset ovat, kun kyselevät täällä, että mitä pitäisi tehdä? No hitto jätä se sika! Ihan oikeasti parisuhde on vapaaehtoinen. Ei siinä tarvitse olla, jos siitä tulee molemmille vain paha olo. 99% palstalaisten ongelmista on omalla aktiivisella toiminnalla hankittuja. Ihan joka ikinen sekunti valitsette uudestaan elää siinä tilanteessa, josta täällä valitatte.
Täällähän on jo mainittu, että molemmilla ei ole vain paha olo ja nainen on muuten sellainen, jonka kanssa haluaa olla. Monissa parisuhteissa on joitain ongelmia, ei ratkaisun tarvitse aina olla ero. Ihmiset myös muuttuvat, eri tahtiin ja toiset enemmän ja toiset vähemmän, mutta kuitenkin muuttuvat.
Vakavammin väkivaltaisesta suhteesta pitää lähteä heti. Väkivalta voi olla fyysistä tai psyykkistä. Jos suhteen toista osapuolta joutuu pelkäämään on lähdettävä.
Mutta miksi ehdoin tahdoin hankkia elämäänsä sitä pahaa mieltä ja kurjuutta? Kun ne kivat asiat voi niin halutessaan saada myös ilman ylimääräistä draamaa.
Ehdottomasti nainen