Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liikunnallista vaimoa haluavat, millä ajalla se vaimonne ehtii liikkumaan?

Vierailija
21.12.2022 |

Miten se järjestyy, jos on työt, perhe, koti?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo menee töihin kävellen tai pyörällä 👍

80km/suunta?

Vierailija
62/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuisin nousen usein viideltä ylös, jotta ehdin viedä lapset hoitoon ja itse töihin seitsemäksi. Töistä pääsen keskimäärin n. 15.15, jonka jälkeen ollaan kotona n. 15.40 mennessä.

Jos meinaan että kotihommat on hoidettuna, jää aikaa ja energiaa lapsille ja parisuhteelle niin valitettavasti en kyllä kerkeä mitään aktiiviliikuntaa joka päivä harrastamaan. Onneksi töissä askelia tulee ja sykkeet nousee eli periaatteessa liikuntaan tarvittava aika ei oikeasti olisi kovin suuri 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset tarhaan klo 7:30

Töissä 8:15

Lapset hakemaan klo 16:30. Matkalla kaupan kautta.

Ruoanlaitto, siivous, yms, 1-2h.

Lapset nukkumaan klo 20:00

Joko tunnin juoksulenkille ja suihkuun tai vuoropäivin suikkari mieheltä ja pano. 1,5h

22:00 nukkumaan tai joinain päivinä vielä pano timmiin kakkoseen. Puolilta öin aina nukkumassa, siemenet sisässä  ja liikkuneena nukkuu hyvin.

Hyvin ehtii.

naiset käyttää kotitöihin keskimäärin 3h15min päivässä.https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009175712.html

Aika hitaasti tekee kotitöitä jos menee noin paljon aikaa ja lapsia on 2-3.

Vierailija
64/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttää n. tunnin päivässä liikkumiseen eli sitä omaa aikaa, jonka jälkeen käy suihkussa ja menee nukkumaan.

Yöunistako se vaimo sen ajan liikkumiseen nipistää? Anteeksi nyt vain, minä olen monen perheellisen naisen elämää vierestä seurannut ja ei siinä kyllä kummoisia tunnu ehtivän enää itselleen varaamaan, kun aamulla ensin puoli kuudelta ylös, mukuloille ruokaa, vaatteet päälle, kersat tarhaan, itse kahdeksaksi töihin, sitten neljältä mukulat tarhasta himaan, ruuanvalmistushommiin, sitten pakolliset kotityöt, skidien kanssa ajan viettäminen ja iltatoimet, muksut nukkumaan kahdeksan-puoli yhdeksän aikaan.. Hiton monella naisella tuntuu olevan aivan kädetön mies, joka ei osaa imuria käyttää ja töissä roikutaan ainakin kuuteen, ettei vahingossakaan ehdi auttamaan ruuanlaitossa tai kodinhoidossa.

Mulla ei ole lapsia ja saan vapaasti käyttää aikani liikkumiseen just kuten haluan, mutta hyvin harvalla ikäiselläni naisella tuntuu olevan mahdollisuutta harrastaa liikuntaa kun tuurilla 1-2 päivänä viikossa jos kotona on alle kouluikäisiä lapsia. Sen jälkeen alkaa tietty vanhempien lasten harrastuksiin viemisetkin, mutta ei nyt puututa siihen..

Anteeksi nyt vain, mutta melko erikoinen miesmaku tuntuu naisilla olevan.

Vierailija
65/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka samaan aikaan kuin itsekin. Lapsia ei ole suunnitelmissa ja kotityöt voidaan luonnollisesti jakaa puoliksi.

M39

Vierailija
66/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttää n. tunnin päivässä liikkumiseen eli sitä omaa aikaa, jonka jälkeen käy suihkussa ja menee nukkumaan.

Yöunistako se vaimo sen ajan liikkumiseen nipistää? Anteeksi nyt vain, minä olen monen perheellisen naisen elämää vierestä seurannut ja ei siinä kyllä kummoisia tunnu ehtivän enää itselleen varaamaan, kun aamulla ensin puoli kuudelta ylös, mukuloille ruokaa, vaatteet päälle, kersat tarhaan, itse kahdeksaksi töihin, sitten neljältä mukulat tarhasta himaan, ruuanvalmistushommiin, sitten pakolliset kotityöt, skidien kanssa ajan viettäminen ja iltatoimet, muksut nukkumaan kahdeksan-puoli yhdeksän aikaan.. Hiton monella naisella tuntuu olevan aivan kädetön mies, joka ei osaa imuria käyttää ja töissä roikutaan ainakin kuuteen, ettei vahingossakaan ehdi auttamaan ruuanlaitossa tai kodinhoidossa.

Mulla ei ole lapsia ja saan vapaasti käyttää aikani liikkumiseen just kuten haluan, mutta hyvin harvalla ikäiselläni naisella tuntuu olevan mahdollisuutta harrastaa liikuntaa kun tuurilla 1-2 päivänä viikossa jos kotona on alle kouluikäisiä lapsia. Sen jälkeen alkaa tietty vanhempien lasten harrastuksiin viemisetkin, mutta ei nyt puututa siihen..

Jotenkin niillä naisilla on aikaa, katsoa suoratoistopalveluja, lukea somea ja postailla vauva palstalle.....

Vierailija
67/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin niillä naisilla on aikaa, katsoa suoratoistopalveluja, lukea somea ja postailla vauva palstalle.....

Miten niin? Lapsettomathan tässäkin ketjussa näkyvät eniten olevan äänessä, kuten tällä palstalla muutenkin.

Vierailija
68/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan akalle tarpeeks liikuntaa sängyssä.

Vierailija
69/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne siitä liikunnasta piittaa, liikunnallinen on kiertoilmaus laihalle. Sinänsä kyllä hauskaa tämä miten se unelmien nainen ei saisi vetää "mitään pupunruokaa", mutta silti pitäisi näyttää siltä kuin eläisi lähinnä salaatilla ja vihersmoothiella.

No ainakin itselleni on tärkeää, että vaimo on sekä liikunnallinen tai ainakin jollakin tavalla kunnostaan ja terveydestään huolta pitävä, että pitää vähintään kävelyistä ja haluaa treenata edes kevyesti - mikään himokuntoilija ei tarvitse olla - kuin että hän on myös kohtuullisen sopusuhtainen. Laiha ei tarvitse olla, mutta sopusuhtaiset mitat syntyvät yleensä, kun elää terveellisesti. Terveillä elintavoilla pitää huolta terveydestään ja näyttää myös paremmalta ainakin minun silmääni. 

Vierailija
70/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii hyvin, jos lapset on kouluikäisiä. Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa. Lasten ollessa pieniä, liikunta oli pääosin hyötyliikuntaa.

Vierailija
71/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko tietty maksaa siivoojan, katsoo lasten perään, kuskaa ne harrastuksiin ja tilaa ruuat netistä sillä aikaa, kun nainen urheilee tunnin päivässä.

Vierailija
72/94 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei edes tarvitse mitenkään kauheasti liikuntaa, hikiliikunnan hyöty on se että tykkää siitä.

Vierailija
73/94 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
74/94 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ollut Kekkosen toteamus, että syyt jotka estävät meitä liikkumasta, ovat tekosyitä? Esim. some-aikaa voisi vähentää, että ehtii ja jaksaa.

Vierailija
75/94 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut Kekkosen toteamus, että syyt jotka estävät meitä liikkumasta, ovat tekosyitä? Esim. some-aikaa voisi vähentää, että ehtii ja jaksaa.

Some vie kyllä valtavasti aikaa ja energiaa. 

Vierailija
76/94 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Some vie kyllä valtavasti aikaa ja energiaa. 

Ruudut yleensäkin

Vierailija
77/94 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vain, mutta melko erikoinen miesmaku tuntuu naisilla olevan.

Minä vedän punttitreenit sillä aikaa kun mies kokkaa perheelle illallisen. 

Vierailija
78/94 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnallista vaimoa haluavat, millä ajalla se vaimonne ehtii liikkumaan?

Oman puolisoni tuntien, esim. näin:

- vaihdetaan yksi kuudesta sohvalla kännykkä kädessä vietetystä tunnista vapaavalintaiseen kovan aerobiseen liikuntaan

Vierailija
79/94 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello 23:30 - 06:15, eli sillä välin kun minä nukun.

Ei lisättävää, eikä varmaan kysyttävää..

Vierailija
80/94 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka väittää että ei ehdi liikkumaan on täynnä tekosyitä.

Näin väitti ex- mieheni. Kun minä olin se , joka työpäivän jälkeen hoidin lapset, pyykkäsin, siivosin ja kokkasin. Mies harrasti ja urheili. Nyt, eron käljeen, vuoroviikoilla,mies ihmettelee, että miten hän ehtii tekemään kaiken.

Minä nautin, kun saan viikon keskittyä vain itseeni ja harradtukseeni. Myös lapsiviikolla on aikaa ja energiaa liikkua, kun ei tarvitse huolehtia mieslapsen tarpeista.