Sähkötuet olikin taas rahalahja rikkaille
Ei mitenkään riitä aika ministeriössä asettaa tulorajoja. Eikä sähkönhinnalle kattoja, vaikka sitä lähdettiin tekemään.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009282336.html?utm_medium=promobox…
Kommentit (162)
Näyttää pahasti siltä, että 20% suomalaisista joutuu maksamaan kaikkien sähkölaskut. Miksi tämä olisi reilua?
Mikä ihmeen lahja se on, kun rikkaat joutuvat maksamaan omansa ja muiden sähkölaskut?
Vierailija kirjoitti:
Näyttää pahasti siltä, että 20% suomalaisista joutuu maksamaan kaikkien sähkölaskut. Miksi tämä olisi reilua?
Jos menisi kuten joku toimeentulotuki, että vain äärimmäisessä hädässä oleville, niin ymmärtäisin. Eli jos jollain nettotulot jotain tonnin kuussa ja yhtäkkiä sähkölämmityksen lasku on saman kokoinen, niin ymmärrän että tällainen ihminen on hädässä ja tarvitsee apua. Mutta tässä nyt sitten tuetaan eniten rikkaita ja tuhlailevasti eläviä.
En ole rikas vaan keskituloinen mutta mä siis vihaan tommosta asennetta ku ap:lla.
Aina pitäis varakkaiden taskulla olla käsi! Pidä huoli omista asioistasi ja ansioistasi! Varakkaiden verotus on ihan sairasta ja todellakin toivon et saavat maailman tappiin asti lapsilisää ja verohelpotuksia siinä missä me muutkin.
Mä teen töitä ja tienaan omat rahani eikä tarvi koko ajan olla ku joku demari kyttäämässä keneltä taas vähän voisin viedä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä jurppii, kun joutuu veroissaan maksamaan huonosti (sähkösopimus)asiansa hoitaneiden laskuja.
Mun mielestä olis ihan fine, jos autettaisiin oikeasti apua tarvitsevia, mutta tulo- ja varallisuuskatto pitäisi ehdottomasti olla noissa tuissa. Ei itseä ainakaan huvita maksaa rikkaiden ihmisten sähkölaskuja omista veroistani. Ja itse en saa mitään tukea, kun kerrostalossa sähkölasku on niin pieni. Silti vastike (energian hinnan takia) ja sähkölasku ovat nousseet huimasti.
Kyllä ne minulle sopii, että varakas omakotiasuja saa jotain takaisin maksamistaan veroista. Olisihan se voitu tehdä niinkin, että olisi alennettu veroja sieltä missä niitä maksetaankin eli hyväosaisilta.
No mulle ei ole. Itse olen melko hyvätuloinen (6000 eur/kk) ja asun kerrostalossa Etelä-Helsingissä kantakaupungissa, joten sähköön ei mene niin valtavasti. Miksi helvetissä minun pitää kustantaa jonkun Naantalissa omakotitalossa asuvan elämää? Ei todellakaan nappaa. Muuttakoon sieltä perämetsän omakotitalostaan ihmisten ilmoille tai maksakoon itse elämisensä.[/quote
Noinhan tuo juuri menee. Kaupungeissa kerrostaloissa asuvat ihmiset asuvat haja-asutusalueilla omakotitaloissa asuvien sähkölaskut.
Vierailija kirjoitti:
En ole rikas vaan keskituloinen mutta mä siis vihaan tommosta asennetta ku ap:lla.
Aina pitäis varakkaiden taskulla olla käsi! Pidä huoli omista asioistasi ja ansioistasi! Varakkaiden verotus on ihan sairasta ja todellakin toivon et saavat maailman tappiin asti lapsilisää ja verohelpotuksia siinä missä me muutkin.
Mä teen töitä ja tienaan omat rahani eikä tarvi koko ajan olla ku joku demari kyttäämässä keneltä taas vähän voisin viedä!
Itse todennäköisesti ansaitsen enemmän kuin sinä mutta EN TODELLAKAAN halua maksaa kenenkään varakkaan laskuja. Kuten sanoit, joudun jo nyt maksamaan veroistani vaikka mitä, niin kaikkein vähiten haluan vielä joutua maksamaan sellaisten ihmisten sähkölaskuja jotka kykenisivät ne täysin itse maksamaan. Sähkön säästämiseen tässä pitäisi kannustaa ja siitä palkita, missä tämä hallituksen uusi juttu täysin epäonnistuu. Tämähän vain kannustaa sähkön tuhlaamiseen koska yhteiskunta maksaa!!!!
Eniten tässä yhteiskunnassa häviävät aina hyvätuloiset ja hyvin asiansa hoitavat. Niin myös tässä. Sähköä tuhlailevia palkitaan yhteiskunnan pussista.
Herää kysymys "tuen" oikeasta tarkoitusperästä, jos pienituloiset tai vähän kuluttavat nettomakselevat suurkäyttäjien halpoja sähköjä satojen miljoonien edestä tai jopa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "rikkaat", siis tavalliset palkansaajat, pyörittävät tätä tivolia. Heille kuuluukin hyvitys. Köyhät ovat vain haisemassa, tälläkin palstalla.
Sun mielestä ei siis ole olemassa köyhiä palkansaajia? Kyllä mun mielestä esimerkiksi Helsingissä, missä asuminen maksaa minimissään helposti 1000 eur/kk niin jos nettopalkka on 2000 eur/kk niin on aika hemmetin köyhä. Jo 3000 eur/kk nettona palkka tekee tiukkaa.
Ahaa, köyhä on se, joka kuluttaa liikaa eikä se, joka kuluttaa vain minimin, mutta rahat ei silti riitä. ONhan meillä 9000 e/kk tienaavia köyhiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, järkyttävä lisävelka valtiolle ja rahat rikkaille, SDP-rikkaiden asialla!
Rikkaat maksavat suurimman osan veroista. Ainakin vanhan rahan rikkaat ovat todella tarkkoja sähkön hinnasta ja vaatteet oyykätään vaikka yöllä.
Tuki on erittäin hyvä. Mitä enemmän kulutti marras-joulukuussa sähköä sitä enemmän saa tukea. Eli kannatti lämmittää uunilla asuntoa kelan piikkiin. Kela maksaa marras- ja joulukuun laskut ja saan nistäkin sitten tukea alkuvuodesta, kun en välttämättä enää kelan tukea laskuihin tarvitse. Kelalaiset voittaa tässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä jurppii, kun joutuu veroissaan maksamaan huonosti (sähkösopimus)asiansa hoitaneiden laskuja.
Mun mielestä olis ihan fine, jos autettaisiin oikeasti apua tarvitsevia, mutta tulo- ja varallisuuskatto pitäisi ehdottomasti olla noissa tuissa. Ei itseä ainakaan huvita maksaa rikkaiden ihmisten sähkölaskuja omista veroistani. Ja itse en saa mitään tukea, kun kerrostalossa sähkölasku on niin pieni. Silti vastike (energian hinnan takia) ja sähkölasku ovat nousseet huimasti.
Kyllä ne minulle sopii, että varakas omakotiasuja saa jotain takaisin maksamistaan veroista. Olisihan se voitu tehdä niinkin, että olisi alennettu veroja sieltä missä niitä maksetaankin eli hyväosaisilta.
No mulle ei ole. Itse olen melko hyvätuloinen (6000 eur/kk) ja asun kerrostalossa Etelä-Helsingissä kantakaupungissa, joten sähköön ei mene niin valtavasti. Miksi helvetissä minun pitää kustantaa jonkun Naantalissa omakotitalossa asuvan elämää? Ei todellakaan nappaa. Muuttakoon sieltä perämetsän omakotitalostaan ihmisten ilmoille tai maksakoon itse elämisensä.[/quote
Noinhan tuo juuri menee. Kaupungeissa kerrostaloissa asuvat ihmiset asuvat haja-asutusalueilla omakotitaloissa asuvien sähkölaskut.
Kyllä ne siellä ministeriössä hyvin tietää kuka tätä tukea on vinkunut ja kenelle suurin osa rahoista menee. Wahlroos ja muut maataloussijoittajat nauraa matkalla pankkiin. Sossutuki rikkaille. Aikamoinen varas on SDP.
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys "tuen" oikeasta tarkoitusperästä, jos pienituloiset tai vähän kuluttavat nettomakselevat suurkäyttäjien halpoja sähköjä satojen miljoonien edestä tai jopa enemmän.
Miten niin? Jos pienituloisen vero% on nolla, ei hän maksa euroakaan tukia mihinkään, hän saa maksamastaan sähkölaskusta kaiken takaisin. Ei se niin mene, että jo tehdyt päätökset maksaa osan koko sähkölasku mihinkään katoaisi siksi, että lopuille tulee verovaroista pieni korvaus. Jos ei maksa veroja, ei osallistu yhteiskunnan ylläpitämiseen eikä menetä euroakaan rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, järkyttävä lisävelka valtiolle ja rahat rikkaille, SDP-rikkaiden asialla!
Rikkaat maksavat suurimman osan veroista. Ainakin vanhan rahan rikkaat ovat todella tarkkoja sähkön hinnasta ja vaatteet oyykätään vaikka yöllä.
Rikastumaan ei pääse veroja maksamalla. Tuki maksatetaan kansalla alveina ja muina maksuina, sähköveroina. Rikkaat on nettosaajia, siksi on rikkaita. Jo asiasta nylkee kansaa. Niinkuin nyt tämä törkeä kansanedustaja miljonäärien itselleen junailma sähkötuki. Kyllä on kiltti ja nöyrä kansa.
Orvon panettelua kaikki konsanaan,pois jouto ukko ja karkotus Neukkulandiaan kyykutämään vähävaraisi..
No vi ttu tarvitaan mekin kompensaatiota! Miksi vain köyhiä pitäisi tukea kun nykyään pitää olla tasa-arvo kaikessa.
Suomessa on nyt menty siihen että rehellisyydellä ja lakien noudattamisella ei ole enää sijaa.
Ihan naurettavaa tämä kitinä että tuet menee rikkaille. Yksikään tätä itkevä "asiantuntija" ei määrittele kuka se sitten on se niin hyvätuloinen, ettei tukea tarvitse. Mihin se raja vedetään? Ei se pienellä kansaneläkkeellä omassa sähkölämmitteisessä mökissään asuva vanhus ole ennenkään saanut tai edes hakenut mitään kelan tukia, ja nyt ei pysty maksamaan jättilaskuja. Eli ei voida lähteä siitä että tukea maksetaan vain kelan tukia saaville. Lisäksi voi olla niin, että vaikka ei ole tuloja ollenkaan, niin voi olla rikas. Lisäksi jos on keskituloinen ja asuu sähkölämmitteisessä talossa, niin sähkölaskut voivat olla ihan pienessäkin okt:ssa tonnin kuussa normaalin 250€:n sijasta. Kyllä siinä on keskituloinenkin vararikossa aika nopeasti. Ja kun vielä ajattelee että sähkön tuotantokustannukset eivät ole nousseet, niin ei tunnu reilulta että joku "asiantuntija" ylimielisen näköisenä selittää että ei kuulu hyvätuloisille tuet, ilman että edes vaivautuu määrittelemään kuka se hyvätuloinen on.
Olisiko parasta, että äänioikeus sidotaan veronmaksukykyyn? Äänioikeus olisi 1 ääni = 10 000 e välittömiä veroja. Nyt tuntuu siltä, että pieni osa suomalaisista laitetaan maksamaan kaikkien muiden sähkölaskut. Heillä pitäisi olla oikeus äänestää niiden äänillä, joita he joutuvat elättämään.