LEIVÄN PÄÄLLE ? Edullista ja terveellistä?
Mitä laittaisi leivän päälle nyt kun kurkku ja tomaatti on niin arvokkaita? Ei tarvitse vastata, että syö puuroa, sitäkin tapahtuu.
Kommentit (68)
Tuo omena vaihtoehtoa olikin fressi!! Tämä jatkoon.
Onko kasvisvoita olemassa?
Sininen Keiju margariini on hyvää joka käy kaikille. Oli allergioita tai vege.
Mitenkäs sulatejuusto ja punasipuli?
Vierailija kirjoitti:
Tosissas et varmaan tuota kysynyt, vai mitä? Miten niin keiju käy kaikille? Se käy vain heille, joille terveys ei paljon merkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisvoi, voi yhden kerran!!
Vierailija kirjoitti:
Säästää pitkän pennin kun jättää leivän kauppaan.
Onko 6e viikossa sinusta liikaa?
Edullista ja terveellistä ei ole. On kallista ja terveellistä. Halpaa ja epäterveellistä.
Savustettua poron maksaa ostin hallista. Maksoi viisi euroa kilo.
Vierailija kirjoitti:
Leipä kauppaan ja kananmuna tulille. Täyttävä proteiiniannos paljon parempi kuin sokeripommileipä. Iso pala juusto yllättäen kmarketista, alle 4 euroa.
Ei mun syömissä ruis-tai hiivaleivissä ole sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sininen Keiju margariini on hyvää joka käy kaikille. Oli allergioita tai vege.Kasvisvoi, voi yhden kerran!!
Niin että se teidän voi ei käy kaikille. On allergioita ja vegejä jotka eivät voi käyttää voita. Joten käytetään margariinia ja niistä Sininen Keiju on kaikista parhain. Koska ei ole mitään kasvisvoita.
Vierailija kirjoitti:
Edullista ja terveellistä ei ole. On kallista ja terveellistä. Halpaa ja epäterveellistä.
Avaisitko vähän viestiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sininen Keiju margariini on hyvää joka käy kaikille. Oli allergioita tai vege.Kasvisvoi, voi yhden kerran!!
Niin että se teidän voi ei käy kaikille. On allergioita ja vegejä jotka eivät voi käyttää voita. Joten käytetään margariinia ja niistä Sininen Keiju on kaikista parhain. Koska ei ole mitään kasvisvoita.
Lopeta nyt se keijun ylistys. Syö sitä, jos haluat, mutta älä mainosta sitä muille, jotka haluavat huolehtia myös terveydestä eikä vain halvasta hinnasta.
Ikkunalaudalla voi kasvattaa herneenversoja kuivaherneistä, halpaa ja hyvää leivän päällä.
Siivutan parsakaalin varren ohuiksi siivuiksi, mukavan rapsakkaa leivän päällä.
Tee itse hapankaalia tai kimchiä. On hyvää, halpaa ja terveellistä.
Minä teen aika usein hummusta kikherneistä tai härkäpavuista, mausteeksi itsekasvatettuja yrttejä ja valkosipulia sekä chiliä, usein laitan sekaan jääkaapin aarteista kypsennetyt kasvikset (parsakaalinjämät, uunijuuresten jämät, punajuuresta tulee erittäin hyvää hummusta). Kesäisin teen naattipestoa, laitan siihen kaikkea syömäkelpoista vihreää (köynnöskrassin lehtiä, nokkosta, suolaheinää, retiisinnaatteja, porkkanannaatteja, punajuurennaatteja, salaattia jne). Joskus laitan tuorepuristettua oliiviöljyä, mutta nuo kasvikset ovat sen verran vahvanmakuisia, että se menee vähän hukkaan.
Joku aika sitten opettelin idättämään papuja/linssejä, ja ne maistuvat leivän päällä, joskus laitan hummusta ja ituja ;-)
En minä sitä tiedä, ovatko nuo terveellisiä, mutta edullisia ainakin, ja minun makuuni tosi hyvänmakuisia. Mutta makuasioista ei voi kiistellä. Itse en syö lainkaan juustoa leivän päällä (paitsi sulatettuna uunin kautta...) koska en tykkää. En pidä myöskään tuoreesta tomaatista leivän päällä.
Yksi lapsistani syö ruisleivän päällä banaaninviipaleita, en ole itse edes maistanut mokomaa...
Keitetty kananmuna viipaleina sen sijaan on ihan jees leivän päällä, vähän levitettä (heeheee) alle ja kananmunanviipaleita päälle ja ripaus suolaa.
Hummusta. Kikherneet on halpoja. Vaihtelua saa kun korvaa osan kikherneistä porkkanalla tai punajuurella. Muitakin papu- ja linssitahnoja voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sininen Keiju margariini on hyvää joka käy kaikille. Oli allergioita tai vege.Tosissas et varmaan tuota kysynyt, vai mitä? Miten niin keiju käy kaikille? Se käy vain heille, joille terveys ei paljon merkkaa.
Mä en halua olla mukana elävien olentojen hyväksikäytössä ts. mä en syö mitään eläinperäistä. Voissa maistuu emoaan kaipaavien vasikoiden ja poikastaan ikävöivien lehmien suru ja hätä. Ei tulisi mieleenkään syödä semmosta, kuvottavaa.
Hämmennyin että laittaako joku oikeasti leivänpäälliseksi porkkanaa tai porkkanaraastetta?
Eikä terveellisyydellä :D