Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juodaanko teidän joulupöydässänne alkoholia?

Vierailija
20.12.2022 |

?

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoda alkoholia missään juhlissa. Joulupöydässä on alkoholitonta olutta. Tämä on oma valinta. Toimii meillä lapsiperheessä.

Vierailija
122/123 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän jouluruuan kanssa on tarjolla puna- ja valkoviiniä. On lapsia perheessä mutta lasillisesta viiniä ei ole meillä kukaan koskaan humaltunut, ei jouluna eikä muinakaan juhlapyhinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo jotka ei juo ja mainostavat täällä alkoholittomuuttaan ja tuomitsevat alkoholia juovat yhteen nippuun, heillä taitaa olla pahat alkoholiongelmat taustalla ja siksi kiukustuvat heti kun alkoholista puhutaankin. Toki noilla yksilöillä on se suomalainen addiktio-geeni päihteisiin ja siksi arka aihe eikä kotiin saa tuoda pullon pulloa edes jouluna vaikka vieraita tai sukulaisia paikalla. Siksi meuhkaavat ja kouhkaavat tällä palstalla kateellisina niille jotka osaa juoda tyylikkäästi ja joiden suvuissa ja perheissä ei ole alkoholismia.

Olen alkoholia kokeillut.En pitänyt siitä. En pienenä annoksena enkä suurena. Mun suuri tarkoittaa 4 annosta saman päivän aikana. Aikani miellytin muita ottamalla vähän. Lopulta lopetin kokonaan. Miksi juoda jotakin josta ei nauti. Ongelma ei ole juomistavoissa. Sama tilanne lähisuvussa. Mielestäni alkoholia ei ole pakko ottaa osaksi juhlia väkisin. Tämä suuntaus on kasvamassa. Ravintolatkin tarjoavat alkoholittomia juomalistoja ja niille on kysyntää.

Eikä mua haittaa mitä muut tekevät. Juokoot he ketkä siitä nauttivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi