Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juodaanko teidän joulupöydässänne alkoholia?

Vierailija
20.12.2022 |

?

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. 7 aikuista ja yksi melkein aikuinen kokoontuu.

Vierailija
22/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

Joulu on lasten juhla !

Vaikkei enää pieniä lapsia ole, niin alko on ehdoton Ei.

Mitä mä just luin? Tietenkin aikuisilla lasilliset viiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari lasia viiniä juodaan.

Vierailija
24/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juoda, eikä asiasta edes keskustella.

Ja jos joku keskustelisi, niin möksötän lopun joulun!

Vierailija
25/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni olemme olleet ilman alkoholia yli kahden vuoden ajan ja emme kaipaa sitä enää ollenkaan. Jos meille tulisi vieraita, niin voisin hyvin tarjota heille viiniä, mutta koska olemme oman perheen kesken, niin alkoholia ei ole ruokapöydässä.

Meillä ei ole ollut alkoholin kanssa koskaan mitään ongelmaa, mutta se vaan jäi ja kun sitä pärjää tosi hyvin ilmankin, niin en jaksa edes ajatella asiaa.

N48

Meillä sama. Meistä ei kumpikaan ole juonut ollenkaan alkoholia yli 10 vuoteen, ei vain ole tehnyt mieli. Eli joulupöydässä ei ole alkoholia. Ollaan vain omalla perheellä joulua. Jos kylään tulisi joku, joka tykkäisi juoda vaikka viiniä jouluruoan kanssa, niin haettaisiin hänelle kyllä viinipullo. 

Vierailija
26/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöytää ei ole, mutta alkoholia senkin edestä :D Vietän siis joulun yksin ja se on mulle vaan vapaapäivä, jona vetää kalsarikännit. Ruoaksi varmaan joku Ristoranten pakastepizza.

Vierailija
27/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari olutta ruuan kanssa ja lasi hyvää konjakkia. Aika maltillista siis

Vierailija
28/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koko joulupöytää, mutta ei myöskään alkoholia.

Vierailija
29/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei

Joulu on lasten juhla !

Mitä mä just luin? Tietenkin aikuisilla lasilliset viiniä.

Lapsille on hyvä esimerkki tuo yksi lasillinen, opettaa, että jos alkoholia haluaa aikuisena ottaa niin sen voi tehdä fiksusti.

Vierailija
30/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahtia löytyy.

Vierailija
31/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan juoda. Minun vanhemmat ryyppäsi ja joi viinaa koko lapsuuteni ja joulut oli kamalia. Nyt kun minä olen isä niin alkoholia ei osteta meille jouluna. Muutenkaan en juo usein. Joskus juon olutta mutta jouluna en todellakaan.

Vierailija
32/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juodaan, ja paljon juodaankin! Olen nimittäin yksin kotona joulun, ja silloin lähtee Sokka irti!!

Kuin myös! Paitsi että olen joulun töissä, mutta sitten kun ne vapaat alkaa niin....

Vierailija
33/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, punaviiniä.

Vierailija
34/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pari vuotta sitten yritin tarjota punaviiniä joulupöydässä, mutta kenellekään ei kelvannut. Vaimo varmaan nauttii joulusaunassa sidukan tai pari, mutta siihen se alkoholin käyttö jää. Minä en käytä, poika tulee autolla ja on muutenkin autoilijana lähes täysraitis eikä miniällekään ainakaan meillä maistu.

Vierailija
35/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies46 kirjoitti:

Ei todellakaan juoda. Minun vanhemmat ryyppäsi ja joi viinaa koko lapsuuteni ja joulut oli kamalia. Nyt kun minä olen isä niin alkoholia ei osteta meille jouluna. Muutenkaan en juo usein. Joskus juon olutta mutta jouluna en todellakaan.

Niin....onhan se hirveetä jos juominen lähtee lapasesta jo yhden viinilasillisen jälkeen joulupöydässä.

Vierailija
36/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

Joulu on lasten juhla !

Eli lapsettomat ei saa edes viettää joulua?

Vierailija
37/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä otetaan maltillisesti, mutta ruokapöytäämme alkoholi ei ole koskaan kuulunut.

Vierailija
38/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoda. Tämä on osin ehkä luokkakysymys. Mä en ole keskiluokkaisesta ympäristöstä, vaan maalta pientilallisten suvusta. Meidän suku ei ole harrastanut alkoholia juhlissa (ainoa paikka missä on juotu alkoholia on olleet hirvipeijaiset, eikä se käyttö siellä ole ollut sivistynyttä ja vain miehet on juoneet ), eli mulla ei ole minkäänlaista rutiinia tai perinnettä siihen, että jouluaterian kanssa olisi punaviiniä ja kahvin kanssa konjakkia. Puoliso on kaupunkilaisduunarisukua ja ei niilläkään ole alkoholia aterian kanssa otettu, vaan kun on otettu, niin sillon on tosiaankin juotu humalaan saakka.

Me ei siis käytetä oikeastaan ollenkaan alkoholia, koska se ei meillä luonnostaan arkeen tai juhlaan kuulu, eikä me toisaalta sitten käydä baarissa, bileissä tai muualla, missä alkoholia on tarjolla. Meillä on viime kesänä festareille ostetut oluet vielä jääkaapissa, kun ei olla saatu aikaiseksi niitä juoda... periaatteessa ne vois juoda joulupöydässä varmaan.

Vierailija
39/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipäivä

Vierailija
40/123 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista ja valkoista viiniä löytyy ja aitoa saksalaista mustaa olutta, schwarzbier, joka toimii todella hyvin kinkun kanssa. Ja on myös kotimaista olutta on sitä haluaville ja konjakkia kahvin kanssa sitten ruuan jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi