Mikä olisi paras neuvo masentuneelle?
Tällä hetkellä olo on väsynyt ja ahdistaa, kuin pään ympärillä olisi jokin metallikehikko. Tuleva joulu surettaa ja tulevaisuus pelottaa. Kohta vaihtuu vuosikin :( Ei mun elämän pitänyt olla tällaista.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
No, tietenkin se "mee töihin"!
Ota itseäsi niskasta kiinni. mene lenkille ja siivoa kotisi. Masennus on muotia, se ei oikeasti ole mikään sairaus.
Pysy irti lääkkeistä. Ne vievät kaiken elämänilon. Ihminen tarvitsee tunteita tullakseen toimeen toisten ihmisten kanssa.
Voi helvetti kadun lopun elämääni et hain apua ei mitään apua lääkkeistä ja olevinaan terapiasta sen jälkeen ahdistus vain kasvanut ja haluaa erakoitu.minua ei auta arvostelut ja hoitajan luulot et olet lapsena käytetty hyväksi kun tuollainen olet. En muuta ole kun kiusattu ja hyljeksitty.
Ehdottomasti meditointi. Auttaa saamaan ikävät ajatukset pois ja mielen kirkkaammaksi.
Tee joka päivä asia joka tuottaa hyvinvointia sinulle. Esimerkiksi terveellinen ruoka. Ajattele että olet sen arvoinen että huolehdit itsestäsi.
Joo ja ei. Aikanaan kun olin masentunut, voin lenkin jälkeen entistä huonommin, koska en päässyt lenkillä pakoon omia ajatuksiani ja vatvoin kaikenlaista koko lenkin ajan. Minut paransi se kun ymmärsin että minulla ei ole yhteyttä tunteisiini. Paranemisprosessi tuosta oli vaikea ja tuskallinen, mutta kaiken sen tuskan arvoinen. Mikään määrä lääkettä tai lenkkeilyä ei olisi minua voinut tuosta perimmäisestä syystä parantaa, kylmää ajatuskin että olisin jäänyt noiden varaan lääkitsemään loppuelämäkseni oiretta sen sijaan että juurisyy selvitettiin ja korjattiin.