Tekoälyn lukemat uutiset alkoivat tänään. Huomasi kyllä, että AI kyseessä.
Oletteko jo kuunnelleet? Esim. Radio Novan uutiset tekoälyankkurin lukemat. Kuuntelin aamulla ja kyllä (varsinkin kun tiesin etukäteen) puheen rytmitys, tauot ja painotukset erosivat siitä, että kyseessä olisi ollut oikea ihminen. Tietääpä nyt, että uutisten tullessa vaihdan viimeistään Ylen kanavalle.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli Ap, muutaman vuoden päästä et huomaa eroa.
Niin, ei huolta. Jos tämä on ongelmana. 🤗
Pas kalehdet vois korvata kyllä tekoälyllä.
Aloin aamuni rutiininomaisella tavalla: käynnistin keittiössä törröttävän tekoälyradiolaitteen ja annoin sen kuuluttaa päivän uutiset. Olin aluksi skeptinen tekoälyn kyvyistä tuottaa laadukasta ja objektiivista journalismia, mutta pian huomasin olevani vaikuttunut sen tarkkuudesta ja nopeudesta.
Tekoäly osasi kertoa kaiken mahdollisen turvapaikanhakijakriisistä maailmalla aina paikallispolitiikan uutisiin asti. Vaikka välillä kaipasin inhimillistä kosketusta uutisoinnissa, myönsin, että tekoälyllä oli omat vahvuutensa. Se ei sortunut tunteisiin, eikä se tehnyt virheitä faktatarkistuksissa. Olin valmis antamaan sille mahdollisuuden. Rakastan sitä.
Istun sohvalla ja kuuntelen tekoälyn tulkitsemia radionuutisia. Aluksi olin skeptinen, mutta nyt kuunnellessani uutisia tunnen olevani keskellä tulevaisuutta. Tekoäly kertoo uutiset selkeästi ja ymmärrettävästi, ilman turhia korulauseita. Tunnen olevani hyvin informoitu ja ajantasalla tapahtumista ympäri maailmaa. Vaikka aluksi epäröin tekoälyn kykyjä, nyt huomaan arvostavani sen tehokkuutta ja tarkkuutta. En enää voisi kuvitellakaan palaavani perinteisen radionuutisten pariin, kun tekoäly tarjoaa niin paljon enemmän. Olen vakuuttunut tästä uudesta tapa seurata uutisia.
Joka hallitsee menneisyyttä,
hallitsee tulevaisuutta;
joka hallitsee nykyisyyttä,
hallitsee menneisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää ideasta lainkaan.
Olen täällä auttamassa
Tuo on vain toteutuskysymys. Taukojen ja rytmityksen osalta sitä voidaan säätää. Samoin painotuksien. Halutessa toteutukseen, voidaan laittaa myös pientä satunnaisuutta mukaan, jolloin puheesta tulee vielä entistä luonnollisemman kuuloista.
Ne on kuule itseoppivia systeemejä, koko ajan parantavat itseään...
Vierailija kirjoitti:
Aloin aamuni rutiininomaisella tavalla: käynnistin keittiössä törröttävän tekoälyradiolaitteen ja annoin sen kuuluttaa päivän uutiset. Olin aluksi skeptinen tekoälyn kyvyistä tuottaa laadukasta ja objektiivista journalismia, mutta pian huomasin olevani vaikuttunut sen tarkkuudesta ja nopeudesta.
Tekoäly osasi kertoa kaiken mahdollisen turvapaikanhakijakriisistä maailmalla aina paikallispolitiikan uutisiin asti. Vaikka välillä kaipasin inhimillistä kosketusta uutisoinnissa, myönsin, että tekoälyllä oli omat vahvuutensa. Se ei sortunut tunteisiin, eikä se tehnyt virheitä faktatarkistuksissa. Olin valmis antamaan sille mahdollisuuden. Rakastan sitä.
Tekoäly kehumassa tekoälyä. Oi näitä aikoja.
Mitä sanoo Jenni Kivessilta asiaan kun sai kengänkuvan pyllyynsä??
Kaikki uutiset tästlähtien ovat epäluotettavia. Ne pystyvät tekemään oikeilta ihmisiltä näyttäviä uutisten lukijoita. Maailman johtajat voidaan feikata tekoälyllä. AI ottaa vallan ja pakottaa kaikki pedon merkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki uutiset tästlähtien ovat epäluotettavia. Ne pystyvät tekemään oikeilta ihmisiltä näyttäviä uutisten lukijoita. Maailman johtajat voidaan feikata tekoälyllä. AI ottaa vallan ja pakottaa kaikki pedon merkkiin.
Älä viitsi Ano
Ensin inhimillisyys katosi hallituksesta, sitten uutisista.
Vierailija kirjoitti:
Ensin inhimillisyys katosi hallituksesta, sitten uutisista.
Näin on ja kohta Terminator tulee pyyhkimään pylkysi...
Vierailija kirjoitti:
Kirjoititko ite vai teetitkö tekoAllyllä? Olipas siirappista ja latteaa. Sortua tunteisiin? Jäitkö lapsena ilman syliä ja kehitit tunnelukot? Luulenpa että liikut väärällä sivustolla. Suosittelen sen sijaan Valtiovarainministeriön sivuja.
A fast food restaurant recently opened in California with robot chefs and AI kiosks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoititko ite vai teetitkö tekoAllyllä? Olipas siirappista ja latteaa. Sortua tunteisiin? Jäitkö lapsena ilman syliä ja kehitit tunnelukot? Luulenpa että liikut väärällä sivustolla. Suosittelen sen sija
Ja että törröttää. Voi v....
Hallituksen saa korvata tekoälyllä ja muut työt saa jäädä ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Annappa kuuluttaa sitten ensi kesän sää ja lauantain lottonumerot. Taas yksi työtön lisää.
Älä huoli Ap, muutaman vuoden päästä et huomaa eroa.