Sähkötuki:Omavastuu 100e/kk. Sen yli menevästä korvattaisiin 80-60%
Vaikuttaa hyvältä ja kohtuulliselta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9d97a848-7786-480a-ba6e-c8498a7a3…
Kommentit (774)
2kuutiota polttopuuta joka talouteen kuulostaan järkevämmältä
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä. Pienituloisia pitäisi tässä tukea. Ei hyvätuloiset tukia kaipaa. Sähkö loppuu, kun kukaan ei enää viitsi tehdä säästötoimia.
Ja kyllä, olen hyvätuloinen.
olen samaa mieltä. sähkö loppuu meiltä hyvätuloisilta, jos se on niin halpaa, että pienituloisilla on varaa käyttää sitä.
On hyvä, että ilmalämpöpumput menee sähkökatkoista sekaisin ja joutuu ottamaan aina asentajan laittamaan se kuntoon.
Suomi myy sähköä Viroon 500 MkW vuorokaudessa.
Viro myy 1000 MkW Venäjälle vuorokaudessa.
Myymme siis sähköä Venäjälle Viron kautta, ja Viro tekee sillä voittoa.
Take that Putin!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa taas siltä että pari miljardia otetaan lisävelkaa ja maksatetaan työssäkäyviltä veronmaksajilta myöhemmin.
Öööh, Sinäkin taidat ensi keväänä äänestää Kokoomusta jotta sähköfirmojen omistajat sijoittajat nostavat kilowatin euroon josta tavis maksaa 19senttiä ja valtio loput, sitten vaan pakettiautoilla viemään sähköfirmapörssiyhtiöiden johtajien boonuksia Panaman tileille.
Yrittäkää edes vähän. UUSI ydinvoimala maksaa abaut 5-9 miljardia euroa. Eli muutaman vuoden sähkötakuut. Jos sitten uusi normi onkin 50senttiä kw eikä hinta tule laskemaankaan enää niin miten oikeisto sitten sallii pumpata valtion varallisuutta sähköfirmoille.
Eli valtion kannattaisi ennemmin lähteä alentamaan sähkön hintaa omalla uudella ydinvoimalalla joka tarjoasi varallisuusrajoitteisille vaihtoehdon pörssin kurjimukselle sähkönhinnoissa.
No, eiköhän tämä leikata terveydenhoidosta eli jonot pitenee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästäkin itketään kun MINÄ ASUN KERROSTALOSSA.
Nyt on hyvä latailla ja ajella såhköautolla kenellä sellainen on.
Miten meidän päättäjät on noin aivottomia?
Jos tarkoitus on pitää huolta vähäosaisista ja pienituloisista, tämä tukiratkaisu kohdistuu enimmäkseen varakkaille sähkön suurkuluttajille.
Sama kuin kotitalousvähennys; ei pienituloisella ole vara teettää kalliita remontteja, joista saisi täydet vähennykset. Varakkaat tekisivät rempat joka tapauksessa, ongan heillä varaa, ja hykertelevät tyytyväisenä, kun saavat siitä hyvästä vielä verohuojennustakin.
*Huooh"
Siis oikeasti!!!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästäkin itketään kun MINÄ ASUN KERROSTALOSSA.
4 henkeä kaksiossa ja mummut yksin omakotitaloissa. Ajan henki.
Olen pettynyt, ettei tullut hintakattoa. Ei tämä tuki paljon auta, jos sen saa vain marras-joulukuulta. Ei ollut tarpeeksi muna(sarjoja) hallituksella toimia kansalaisten edun mukaisesti. Energiayhtiöt vie ja tavalliset työssäkäyvät vikisee.
Isoimmat laskut tulee tammikuussa ja helmikuussa. Miksi tämä tuki on vain marraskuun ja joulukuun laskuille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa taas siltä että pari miljardia otetaan lisävelkaa ja maksatetaan työssäkäyviltä veronmaksajilta myöhemmin.
Öööh, Sinäkin taidat ensi keväänä äänestää Kokoomusta jotta sähköfirmojen omistajat sijoittajat nostavat kilowatin euroon josta tavis maksaa 19senttiä ja valtio loput, sitten vaan pakettiautoilla viemään sähköfirmapörssiyhtiöiden johtajien boonuksia Panaman tileille.
Yrittäkää edes vähän. UUSI ydinvoimala maksaa abaut 5-9 miljardia euroa. Eli muutaman vuoden sähkötakuut. Jos sitten uusi normi onkin 50senttiä kw eikä hinta tule laskemaankaan enää niin miten oikeisto sitten sallii pumpata valtion varallisuutta sähköfirmoille.
Eli valtion kannattaisi ennemmin lähteä alentamaan sähkön hintaa omalla uudella ydinvoimalalla joka tarjoasi varallisuusrajoitteisille vaihtoehdon pörssin kurjimukselle sähkönhinnoissa.
OL. 3 ei tule toimimaan kunnolla koskaan. Maailman kalleimman rakennuksen arvo on romuraudan luokkaa.
Kyllä taitaa tulla työkokeilussa virheitä ja paljon.
Valtio meinaa leikata ansiosidonnaista. Toivottavasti ei tule virheitä kun hoitaa asiakksiden asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taitaa tulla työkokeilussa virheitä ja paljon.
Valtio meinaa leikata ansiosidonnaista. Toivottavasti ei tule virheitä kun hoitaa asiakksiden asioita.
Viimeksi asiakkaiden postit meni oikeisiin osoitteisiin. Jatkosta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että ilmalämpöpumput menee sähkökatkoista sekaisin ja joutuu ottamaan aina asentajan laittamaan se kuntoon.
Ne menee luultavasti tehdas asetuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä?!? Vanhemmillani on halvallakin sähköllä voinut olla lasku 400 e/kk koska tykkäävät pitää talossaan ainakin 23 astetta lämmintä. Kiva että verorahoilla tuetaan tuollaista tuhlailua.
Mikäli heilläkin on sähkön hinta noussut kymmenkertaiseksi kuten esim. minulla, niin ei tuo 400€/kk riitä vaikka saisivat täydet tuet. Kyllä joutuu säästämään sähkössä, jos eivät ole rikkaita. Ja rikkaidenhan nyt ei tarvitsisi säästää muutenkaan.
Ei tämä tuki sähkön säästöä lopeta. Ne jotka eivät säästä sähköä tuen jälkeen, eivät säästäisi muutenkaan.
Mun tutut onnistuivat nappaamaan keväällä 2 v määräaikaisen sopimuksen hintaan 10 c/kWh. Heillä on iso okt, jossa parikin poreallasta ja talo täynnä sähköä syöviä härpäkkeitä. Hyvin todennäköisesti tuen ansiosta heidän sähkölaskunsa (omavastuu) tulee laskemaan! Hienoa, hallitus!
Asumme kerrostalossa ja sähkölasku viimeksi noin 70 euroa sisältäen siirrot ja verot. Vaikka sähkön hinta moninkertaistunut niin eihän tuo edelleen kallis lasku ole kun kulutus maltillista. Aivan oikein ettei tukea saa kaikki vaan ne joilla laskut isoja. En yhtään ymmärrä miten jotkut pienellä sähkölaskulla nyt kehtaavat kadehtia niitä jotka olleet oikeasti pulassa. Ilmeisesti kadehtijat mielummin maksaisivat vaikka satasen omavastuun saadakseen euron takaisin kuin kymppejä vähemmän kokonaan.
Missä viipyy tupakkatuki? Tietääkö hallituksen tädit paljon röökin hinta on noussut?
Yksi tuttu sanoi, että onneksi kaupunkilaiset eivät tiedä kuinka paljon harkinnanvaraista myönnetään ja kuinka paljon se nostaa heidän veroja. Itse jään masennuksesta sairaslomalle ja haemme sitten harkinnanvaraista.