Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te joilla on iso/pelottavat koira! Miten meidän muiden tulisi toimia ja käyttäytyä, kun tulette tuollaisen koiran kanssa vastaan? Antakaa pliis tarkat ohjeet, kiitos.

Reviiri
19.12.2022 |

Olisi ihan järkevää, että tuotte pelisäännöt muillekin tiedoksi. Kaikki eivät tunne koiria ja siksi eivät tiedä mitä pitää tehdä.

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on että tuolla kulkee vaikka sun minkälaista piripäätä tai muuta epäonnistunutta kouluttajaa koirineen ja ne on potentiaalisesti kyllä vaarallisia, ihan takuulla en neuvo ketään lähestymään niitä. Oma turvallisuus ensin, sitten vaikka soitto poliisille jos näkee että joku on vaaraksi muille.

Sinulla on velvollisuus pitää lemmikkisi turvassa (noilta piripäiltä). Yksi niitä harvoja oikeuksia, joita koirallasi on on olla turvassa niiltä piripäiltä.

Koiranomistus tarvitsee kiireellisesti jonkinnäköisen eläinoikeusajokortin.

Veroa, rekisteriä, koulutusta, rajoitusta ja lopuksi kielto!

Vierailija
122/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummot jähmettyy sydän kurkussa paikalleen jopa jalkakäytävällä kun pyöräilijä tulee vastaan.😆 

Minun sydämeni jähmettyy kauhusta, kun pyöräillessäni sähköpotkulauta tulee takaa ja viuhahtaa ohi oikealta järkyttävää vauhtia ja täysin äänettömästi.

Tulee mieleen, että jos juuri tässä tilanteessa olisin kääntänyt kurssiani 30 cm sivusuunnassa, viuhahtaja - ilman kypärää - olisi lentänyt komeasti. (Tällainen "ohitus" tapahtui esim. tänä aamuna.)

Joskus jälkikäteen tuollaista tilannetta miettiessä tulee mieleen, että jos seuraavalla kerralla haukottelisi ja venyttäisi käsiään piiiitkälle molemmille sivuille :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vuosikymmeniä ollut saksanpaimenia. 

Koirissa on ollut n.k. remmirähjiä, joita on tietysti pitänyt pitää silmällä, että ehtii reagoida ennen toisen koiran kohtaamista kieltämällä. Sitten oli semmoinen yltiösosiaalinenkin kodinvaihtaja, joka oli tottunut tervehtimään muita ja halusi aina mennä toisten luo.

Se oli rasittavaa. Eniten olen pitänyt näistä lunkeista koirista, joita ei hievauta toisten räkytykset.

Sitten vastaantulijoista. Yleensä kaikki vaihtavat puolta jo kaukaa tai lähtevät toiseen suuntaan.

Pyrin lenkittämään metsässä tai muuten autioilla paikoilla, jotta näen jo hyvissä ajoin muut liikkujat.

Remmirähjätkin koirat kyllä kummasti osaavat "käyttäytyä" jossain messukeskuksessa isossa koiranäyttelyssä, jossa niitä viedään kylkikyljessä.

Jos jonkun koira hyökkää kohti niin käskytän omani sivulle perusasentoon.

Jos jonkun koira hyökkää niin, ettei minulla ole koiraa vaan olen yksin niin toivoisin, että osaisin toimia näin, jään seisomaan kädet puuskassa haukotellen n.k.rauhoittava ele, en katso koiraan vaan kääntyilen rauhallisesti niin, että olen aina sivuttain siihen.

(Luultavasti kuitenkin panikoisin ja huutaisin kirosanoja ja sitten saisin hävetä käytöstäni).

Vierailija
124/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet normaalisti ohi. Olen kouluttanut koirani eikä se lähähtökohtaisesti mitään tee eikä ole koskaan tehnyt, suhtautuu välinpitämättömästi vieraisiin ihmisiin. Tosin kyllähän ihmisetkin kilahtavat ja tekevät vaikka mitä toisille ihmisille joten voihan sen eläimenkin päässä vinksahtaa. Enemmän kuitenkin jännittäisin niitä ihmisiä koska heidän sekoaminen taitaa kuitenkin olla todennäköisempää.

Mikäli tuollainen cane corso sekoaisi niin sitten olisikin vakava paikka jos ei tottelisi edes minua. Taitaa olla purentavoimaa enemmän kuin esim. sudella. Lihasta ja massaa on myös. En tiedä mitä tekisin. En tiedä sitäkään riittäisikö voimat sen pitelemiseen, ei ole tarvinnut kokeilla koska olen siis kouluttanut koirani eikä vedä hihnassa. Elämässä nyt on riskejä, suojatielläkin voi jäädä auton alle ja jos kaikkea pitää pelätä niin kannattaa pysyä kotona vällyjen alla, tosin sinnekin voi kuolla.

Vierailija
125/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot jähmettyy sydän kurkussa paikalleen jopa jalkakäytävällä kun pyöräilijä tulee vastaan.😆 

Mitä se pyöräilijä siellä jalkakäytävällä tekee? Tunne oma paikkasi liikenteessä ja pysy siellä, pilaat meidän muidenkin maineen.

Vierailija
126/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirapelkoiset! Kävelkää aivan normaalisti koirakon ohi aivan kuten ohitatte pari ihmistä jalkakäytävällä. Pienet koirat ovat yleensä mitään kasvatusta vailla huutavat kun syötävä ihan mille vaan, jopa rappukäytävästä ulos tullessaan alkaa huutokonsertti. Se on huonoa kasvatusta, ettei tuon vertaa ole viitsitty tai edes osattu koiraa opettaa. Ne eivät pure kuin, jos yrität silittää, sitten tulee hammasta. Isot koirat eivät ole tuollaisia vaikka vahingossa kävelisi päin niitä.

Vierailija
127/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirapelkoiset! Kävelkää aivan normaalisti koirakon ohi aivan kuten ohitatte pari ihmistä jalkakäytävällä. Pienet koirat ovat yleensä mitään kasvatusta vailla huutavat kun syötävä ihan mille vaan, jopa rappukäytävästä ulos tullessaan alkaa huutokonsertti. Se on huonoa kasvatusta, ettei tuon vertaa ole viitsitty tai edes osattu koiraa opettaa. Ne eivät pure kuin, jos yrität silittää, sitten tulee hammasta. Isot koirat eivät ole tuollaisia vaikka vahingossa kävelisi päin niitä.

eipäs nyt yleistetä, kyllä pikkukoirissakin näkee ihan koulutettuja tapauksia ja moni isoja koiria aiemmin omistanut on saattanut vaihtaa käytännön syistä pienempään esim. oma terveys ei enää  kestä ison koiran vaatimia lenkkejä, pikkukoira helpompi saada hoitoon tms. t. sekä isoja että pieniä omistanut. 

Vierailija
128/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelet normaalisti ohi. Olen kouluttanut koirani eikä se lähähtökohtaisesti mitään tee eikä ole koskaan tehnyt, suhtautuu välinpitämättömästi vieraisiin ihmisiin. Tosin kyllähän ihmisetkin kilahtavat ja tekevät vaikka mitä toisille ihmisille joten voihan sen eläimenkin päässä vinksahtaa. Enemmän kuitenkin jännittäisin niitä ihmisiä koska heidän sekoaminen taitaa kuitenkin olla todennäköisempää.

Mikäli tuollainen cane corso sekoaisi niin sitten olisikin vakava paikka jos ei tottelisi edes minua. Taitaa olla purentavoimaa enemmän kuin esim. sudella. Lihasta ja massaa on myös. En tiedä mitä tekisin. En tiedä sitäkään riittäisikö voimat sen pitelemiseen, ei ole tarvinnut kokeilla koska olen siis kouluttanut koirani eikä vedä hihnassa. Elämässä nyt on riskejä, suojatielläkin voi jäädä auton alle ja jos kaikkea pitää pelätä niin kannattaa pysyä kotona vällyjen alla, tosin sinnekin voi kuolla.

Mikäli sinulla oikeasti on huoli koiran yhtäkkisestä sekoamisesta, et omin voimin pitele mitään isoa koiraa. Käytä kuonokoppaa ulkoillessa, jossa on koiralla tilaa läähättää ja siten viilentää oloansa. Typerää selittää yhtään mitään, jos koirasi ei pysy hallinnassasi. Lisää koulutusta koko koiran eliniän. Cane Corson kokoiset ja luonteisesti koirat ovat onnellisimmillaan, kun niillä on pihapiiri omakotitalon ympärillä vahdittavana. Samalla ne saavat liikkua huomattavasti enemmän kuin kaupungissa remmissä.

Vierailija
129/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eipäs nyt yleistetä, kyllä pikkukoirissakin näkee ihan koulutettuja tapauksia ja moni isoja koiria aiemmin omistanut on saattanut vaihtaa käytännön syistä pienempään esim. oma terveys ei enää  kestä ison koiran vaatimia lenkkejä, pikkukoira helpompi saada hoitoon tms. t. sekä isoja että pieniä omistanut. 

Ei ollut tarkoitus tietenkään yleistää kaikki pieniin koiriin vaan niihin, jotka pitävät huutokonserttia koko korttelin kiertämisen ajan. Yleensä lapsiperheisiin hankitaan pieni koira, jota ei ole aikomustakaan opettaa yhtään mitään. Hienosti sipsuttelevat vaikka minkä ohi hyvin koulutetut pikkukoirat.

Vierailija
130/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli tuollainen cane corso sekoaisi niin sitten olisikin vakava paikka jos ei tottelisi edes minua. Taitaa olla purentavoimaa enemmän kuin esim. sudella. Lihasta ja massaa on myös. En tiedä mitä tekisin. En tiedä sitäkään riittäisikö voimat sen pitelemiseen, ei ole tarvinnut kokeilla koska olen siis kouluttanut koirani eikä vedä hihnassa. Elämässä nyt on riskejä, suojatielläkin voi jäädä auton alle ja jos kaikkea pitää pelätä niin kannattaa pysyä kotona vällyjen alla, tos

Mitä oikein selität? Eihän tuossa lainaamassasi vastauksessa sanota mitään tuon suuntaistakaan. Entäs jos se omistaja sekoaa itse? 

Vierailija
131/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako puolustaa itseään paljain käsin, jos joku hyökkää puukon kanssa kimppuun?

Entä saanko lyödä takaisin ostoskassilla? - Se minulla yleensä on mukana.

T. Nim. Koiraton

Jos väkivaltakoneistolta kysytään, niin monopoli on ehdoton.

Et saa puolustautua väkivaltaa käyttäen, mutta sinulla on oikeus vaatia hyökkääjältä korvauksia.

Ok. Perikunta voi sitten kaiketi hakea korvaukset puolestani, jos kädet selän takana sorrun taiston tuoksinassa.

Vierailija
132/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on että tuolla kulkee vaikka sun minkälaista piripäätä tai muuta epäonnistunutta kouluttajaa koirineen ja ne on potentiaalisesti kyllä vaarallisia, ihan takuulla en neuvo ketään lähestymään niitä. Oma turvallisuus ensin, sitten vaikka soitto poliisille jos näkee että joku on vaaraksi muille.

Sinulla on velvollisuus pitää lemmikkisi turvassa (noilta piripäiltä). Yksi niitä harvoja oikeuksia, joita koirallasi on on olla turvassa niiltä piripäiltä.

Koiranomistus tarvitsee kiireellisesti jonkinnäköisen eläinoikeusajokortin.

Veroa, rekisteriä, koulutusta, rajoitusta ja lopuksi kielto!

Eihän nyt kukaan normaali ihminen pistä koiraansa alttiiksi millekkään vaaralle, mutta JOS pakoon ei pääse ja oma henki on vaarassa, niin kyllä, viimeisenä vaihtoehtona olen huono ihminen ja annan koiran puolustaa. Koirat on minulla kyllä ihan muita tarkoituksia varten, mutta ei haittaa se pelotevaikutus mikä niiden pelkällä olemassaololla on kaikkia hulluja vastaan.

Puolustushaluisin koirani on ollut ihan muuta kuin perinteisesti puolustavaa rotua, ei ikinä olisi voinut kuvitella sellaista, se pidettiin tiukasti pois tilanteista missä olisi voinut vahingossa puolustaa turhaan. Nämä suojelu- ja virkakoirinakin käytettävät taas ovat hillitympiä, ei ylilyöntejä eikä turhaa vartiointia siellä missä sitä ei tarvita.

Vierailija
133/167 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valele itsesi paistinrasvalla ja hengittele.

Vierailija
134/167 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule purruksi.

Vierailija
135/167 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vastaankulkija on ihan paniikissa kun kuljen ison koirani kanssa, jolla on kuonokoppa päässä. Miksi pelkäätte koiraa jolla on kuonokoppa? Miten sellainen voisi sinua vahingoittaa kun ei pääse puremaan. Koppa ei ole siksi, että se purisi muuten muita, vaan siksi, ettei se pääse syömään pa*kaa ja kaikkea vaarallista. Asuttiin vuosia maassa, jossa tietyillä roduilla on pakko pitää kuonokoppa julkisilla paikoilla, ja koira on ihan täysin tottunut varusteisiinsa. Sille se koppa on kuin valjaat tai kaulapanta. Eläinlääkärikin kiittelee aina, että on kiva kun koira on koppaan tottunut eikä tule sielläkään vaaratilanteita jos koira kokee kipua lääkärissä.

Vastaus kysymykseen; kulje ohi vaan ihan kuin koiraa ei olisikaan. 

Vierailija
136/167 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistutte! Koiran pitää tietää ettette pullikoi!

Vierailija
137/167 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellä ihan normaalisti ohitse. Voit huikata hyvät illat tai päiväät tai huomenet jos siltä tuntuu. Tai kommentoida kuinka kiva sää on.

Olen kouluttanut koirani joten ohi voi mennä vaikka mitä tai pupujussi voi juosta nenän edestä eikä se reagoi vaan se kävelee kiltisti vieressä ja istuu viereeni jos pysähdyn juttelemaan.

Vierailija
138/167 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyreneittenkoira, nöffi, berni, landseeri mulla on ollut. Kaikki isoja koiria. Yksikään ei ole ollut vihainen tai taistelukoira.

No, landsu oli vähän goofy, mutta ne joskus tuppaa olemaan.

Hassua vaan kun joku pitää jotain kääpiökoiraa isona.

Vierailija
139/167 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siirtyä kadun toiselle puolelle, koska jos tulee purruksi, jää ilman korvauksia. Ainakin tuttava sai maksaa omasta pussista leikkaukset ja kouluttautumisen uuteen ammattiin.

Vierailija
140/167 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaara nöffin kanssa on se että se näkee/haistaa vettä. Yks päivä se oli mökilläkin mennyt paljuun. Onneksi ei ollut lämpö päällä.