Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, kukaan ei auttanut!

mies_42
19.12.2022 |

Anna mun kaikki kestää! Naista ahdisteltiin lähijunassa Helsingissä, eikä ympärillä olleista 15 ihmisestä kukaan auttanut tilanteessa! Kenelläkään ei ollut kanttia puuttua tilanteeseen. https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009272142.html

Kommentit (1304)

Vierailija
1201/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskomaton tapaus! on nuo helsinkiläiset lapamatoja!

Voi käydä huonosti jos menee väliin.

Kuulepas kun Suomessa on auttamisvelvollisuus. Myös niillä lähijunailevilla helsinkiläisillä. Ja sinullakin

Vierailija
1202/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat naiset tulevat kääntämään kaikki keskustelut miesvihaksi. Aina sama juttu. Näiden kanssa ei voi keskustella asiallisesti. Adios.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivallan uhri on useimmiten mies. Sillä ei tunnu olevan väliä tämän ketjun kirjoittajille. Mies joutuu siellä paikallisjunassakin useammin väkivallan uhriksi.

Ja kuitenkin tässäkin ketjussa miehet tuntevat sellaista vihaa satunnaisia naiskirjoittajia kohtaan, että minullekin yksi toivoi r*iskausta ja m*rhaa suohon hukuttamalla.

Eipä tunnu tällaisten kommenttien jälkeen kivalta tulla myöhään illalla pimeällä iltavuorosta kotiin kun tietää, kuinka silmittömän sadistisesti monet miehet vihaavat naisia.

Vali vali. Ihan itse feministit ovat saaneet asian aikaiseksi.

Niin, kun ovat röyhkeydessään ihan vaatineet sitä, että miehet lopettaisivat naisiin kohdistuvan väkivallan. Sen takia meidät kaikki pitäisi nyt näköjään t*ppaa.

Ja tuon kommentin laillahan naisia kohdellaan monissa maissa ihan yleisesti, otetaan nyt esimerkiksi vailkka Intia jossa tehdään jatkuvasti todella raakoja naisiin kohdistuvia seksuaalimurhia. Eipä siellä feminismi missään näy, mutta silti miehet vain haluavat kiduttaa ja t*ppaa naisia.

Vali vali

Ajatelkaas, jos olisi paikka, jossa miehet ovat aggressiivisia, isoja ja vahvoja homoja, ja te tännekin kirjoittavat miehet joutuisitte elämään siinä paikassa. Miltä tuntuisi jatkuvasti kuunnella niiltä homoilta kommentteja joissa teille toivotaan kaikenlaista seksuaalista ja muuta väkivaltaa? Olisiko "vali vali" jos ne kommentit ahdistaisivat teitä?

Lopeta jo toi valitus aikuinen ihminen

Niin, mitään muuta et osaa sanoa, et pysty kuvittelemaan sellaista tilannetta, koska eihän tuollaista yhteisöä ole, jossa miehet joutuisivst elämään itseään vahvempien, heihin vihamielisesti ja seksuaalisesti uhkaavasti suhtautuvien olentojen kanssa. Siksi on helppo nauraa naisten pelolle ja ahdistukselle, koska eihän se itseä koske.

Tuo on kuitenkin se maailma, jossa ne teidänkin tyttärenne joutuvat elämään. Onko se silloinkin vain, että lopeta nyt jo? No, ehkä teillä ei ole tyttäriä. Ehkä teillä ei ole elämässänne ainuttakaan naispuolista ihmistä jonka hyvinvoinnista välittäisitte edes vähän.

Mutta turha minun on puhua teille tästä. En saa teitä ymmärtämään, en saa teitä asettumaan itseänne haavoittuvammassa asemassa olevien ihmisten asemaan edes hetkeksi, en saa teitä tuntemaan empatiaa kun sitä ei kertakaikkiaan ole.

Paitsi että edeellenkin mies on väkivallan uhri huomattavasti useammin kuin nainen. Mutta eiväthän isoisät, pojat, enot, sedät ja isät ole sinulle ihmisiä. He ovat miehiä.

Kuka niitä miehiä hakkaa? Miehet. Miten suojellaan toisiamme miehiltä?

Vierailija
1204/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivallan uhri on useimmiten mies. Sillä ei tunnu olevan väliä tämän ketjun kirjoittajille. Mies joutuu siellä paikallisjunassakin useammin väkivallan uhriksi.

Ja kuitenkin tässäkin ketjussa miehet tuntevat sellaista vihaa satunnaisia naiskirjoittajia kohtaan, että minullekin yksi toivoi r*iskausta ja m*rhaa suohon hukuttamalla.

Eipä tunnu tällaisten kommenttien jälkeen kivalta tulla myöhään illalla pimeällä iltavuorosta kotiin kun tietää, kuinka silmittömän sadistisesti monet miehet vihaavat naisia.

Niin, kun ovat röyhkeydessään ihan vaatineet sitä, että miehet lopettaisivat naisiin kohdistuvan väkivallan. Sen takia meidät kaikki pitäisi nyt näköjään t*ppaa.

Ja tuon kommentin laillahan naisia kohdellaan monissa maissa ihan yleisesti, otetaan nyt esimerkiksi vailkka Intia jossa tehdään jatkuvasti todella raakoja naisiin kohdistuvia seksuaalimurhia. Eipä siellä feminismi missään näy, mutta silti miehet vain haluavat kiduttaa ja t*ppaa naisia.

Vali vali

Ajatelkaas, jos olisi paikka, jossa miehet ovat aggressiivisia, isoja ja vahvoja homoja, ja te tännekin kirjoittavat miehet joutuisitte elämään siinä paikassa. Miltä tuntuisi jatkuvasti kuunnella niiltä homoilta kommentteja joissa teille toivotaan kaikenlaista seksuaalista ja muuta väkivaltaa? Olisiko "vali vali" jos ne kommentit ahdistaisivat teitä?

Niin, mitään muuta et osaa sanoa, et pysty kuvittelemaan sellaista tilannetta, koska eihän tuollaista yhteisöä ole, jossa miehet joutuisivst elämään itseään vahvempien, heihin vihamielisesti ja seksuaalisesti uhkaavasti suhtautuvien olentojen kanssa. Siksi on helppo nauraa naisten pelolle ja ahdistukselle, koska eihän se itseä koske.

Tuo on kuitenkin se maailma, jossa ne teidänkin tyttärenne joutuvat elämään. Onko se silloinkin vain, että lopeta nyt jo? No, ehkä teillä ei ole tyttäriä. Ehkä teillä ei ole elämässänne ainuttakaan naispuolista ihmistä jonka hyvinvoinnista välittäisitte edes vähän.

Mutta turha minun on puhua teille tästä. En saa teitä ymmärtämään, en saa teitä asettumaan itseänne haavoittuvammassa asemassa olevien ihmisten asemaan edes hetkeksi, en saa teitä tuntemaan empatiaa kun sitä ei kertakaikkiaan ole.

Paitsi että edeellenkin mies on väkivallan uhri huomattavasti useammin kuin nainen. Mutta eiväthän isoisät, pojat, enot, sedät ja isät ole sinulle ihmisiä. He ovat miehiä.

Kerro vaan, mikä naisten asennemuutos auttaa miehiä vähentämään miesten väkivaltaista käytöstä, niin toki otetaan ehdotukset vastaan. Sen verran olen jo omasta puolestani tehnyt, että olen kasvattanut poikani niin että he eivät kulje hakkaamassa ketään, ei miehiä eikä naisia, eivätkä he myöskään vihaa ketään, ei sukupuolenKAAN vuoksi. Miten sinun vanhempasi onnistuivat tässä kasvatustehtävässä? Entä sinä itse (olettaen, että sinulla on lapsia)?

Aikaisemmat kommenttisi antavat ymmärtää aivan muuta. Niin vahva ja syyllistävä asenne sinulla on miehiin yleensä. Ja sen verran sinäkin olet ehkä kouluja käynyt, että tiedät miehen agressiivisemman käytöksen johtuvan mieshormonista. Silti suurin osa miehistä ei ole agressiivisia ja ennen kaikkea eivät ole mitenkään vastuussa toisten samansukupuolisten käytöksestä kollektiivisesti.

Huomaatko edes sitä, että keskustelet nyt vähintään kahden eri naisen kanssa? Kyseinen kirjoittaja, jota nyt syyttelet, ei ole se joka on tässä kommenttiketjussa aiemmin kirjoittanut, eli minä.

Sekin on aika erikoinen näkemys, että mm. tappamisella ja raiskaamisella uhkaavien kommenttien tuomitsevien kirjoitusten kirjoittaminen olisi jotakin hirvittävän epäreilua miesten syyllistämistä. Miltä sinusta monen tähän keskusteluun osallistuvan miehen kommentointi näyttää? Onko se omiaan lisäämään naisten luottamusta miehiin kun tämäkin keskustelu meni, jälleen kerran, siihen, että aletaan toivoa seksuaalista väkivaltaa ja henkirikoksen uhriksi joutumista naiskirjoittajille? Tämä on anonyymipalsta. En minä tiedä ketkä tuollaisia kirjoittavat, mutta sen verran paljon noita kommentteja tälläkin palstalla on, että kyllä se saa suhtautuvaan entistä epäilevämmin miehiin. Tämäkö siis on se miesporukka johon sinäkin haluat samaistua?

Naisilta vaaditaan ihan loputtomasti anteeksiantavuutta, hyväuskoisuutta ja sallivuutta miehiä kohtaan. Ei saa syyllistää, vaikka jatkuvasti saisi kuulla kaikenlaista väkivallalla uhkailua ja fantasiointia. Ja paradoksaalisesti vielä juuri nämä ominaisuudet, eli hyväuskoisuus, sallivuus ja anteeksiantaminen ovat juuri niitä ominaisuuksia, joista naisia syyllistetään sitten jos he joutuvat miesten väkivallan kohteiksi. Mitäs seurustelit sen kanssa. Mitäs lähdit sen luo. Mitäs et arvannut mitä sillä oli mielessä.

Vierailija
1205/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä pitää tehdä sukupuolikysymys? Jos koet, että et itse joudu vaaraan, niin mene toki avuksi, olit sitten mies tai nainen ja on kiusattu tms sitten mies tai nainen.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
1206/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ei enää välitä toisista. Moni katsoo hiljaa vierestä vaikka millaista tilannetta ja on vaan onnellinen ettei itse ole siinä sen uhrin osassa. 

Kun sitten itse joutuvat sen uhrin osaa, voi syytellä niitä kuuluisia muita. Se on myös se joku muu, jonka pitäisi aina olla auttamassa muita mutta itse ei viitsitä. 

Harva tilanne on sellainen ettei voisi mitään tehdä. Julkinen paikka, vain yksi ääliösti käyttäytyvä, riittää että edes huutaa jotain ääliölle turvallisen matkan päästä. 

Mutta se on tämä aika tämmöistä, kylmää.. Kukin huolehtikoon itsestään meininkiä.

Vierailija
1207/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta, en halua itselleni syytteitä pahoinpitelystä ja hätävarjelun liioittelusta, enkä bonuksena lisäsyytettä rasismista jos autan valkoista naista pääsemään pakoon tummakulmaisilta maahantulosankareilta.

Vierailija
1208/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tehtäväni ei ole suojella vahvaa naista.

Vierailija
1209/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niille kuulu. Jokainen aikuinen on vastuussa itsestään.

Kuinka moni nainen menee auttamaan miestä kun miestä hakataan? Miesten tehtävä ei ole naisten auttaminen

Miesten tehtävä on suojella naista, koska mies on yleensä voimakkaampi.

Ei ole miehen tehtävä sen enempää kuin naisenkaan. Missä luvulla sinä elät?

Vierailija
1210/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä pitää tehdä sukupuolikysymys? Jos koet, että et itse joudu vaaraan, niin mene toki avuksi, olit sitten mies tai nainen ja on kiusattu tms sitten mies tai nainen.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

En mene kun ilmapiiri on aivan paska. Puollustan maata tarvittaessa hengelläni, se saa riittää.

Vierailija
1211/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulepas kun Suomessa on auttamisvelvollisuus. Myös niillä lähijunailevilla helsinkiläisillä. Ja sinullakin

Se velvollisuus on soittaa apua ja auttaa loukkaantunutta. Kukaan tavallinen ei mene väliin "tappeluun", ellei sitten iso joukko lähde mukaan auttamaan. Joku siinä kuitenkin saa puukosta. Tai jostain pahemmasta.

Vierailija
1212/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vali vali

Kerro vaan, mikä naisten asennemuutos auttaa miehiä vähentämään miesten väkivaltaista käytöstä, niin toki otetaan ehdotukset vastaan. Sen verran olen jo omasta puolestani tehnyt, että olen kasvattanut poikani niin että he eivät kulje hakkaamassa ketään, ei miehiä eikä naisia, eivätkä he myöskään vihaa ketään, ei sukupuolenKAAN vuoksi. Miten sinun vanhempasi onnistuivat tässä kasvatustehtävässä? Entä sinä itse (olettaen, että sinulla on lapsia)?

Aikaisemmat kommenttisi antavat ymmärtää aivan muuta. Niin vahva ja syyllistävä asenne sinulla on miehiin yleensä. Ja sen verran sinäkin olet ehkä kouluja käynyt, että tiedät miehen agressiivisemman käytöksen johtuvan mieshormonista. Silti suurin osa miehistä ei ole agressiivisia ja ennen kaikkea eivät ole mitenkään vastuussa toisten samansukupuolisten käytöksestä kollektiivisesti.

Olisi varmaan pitänyt laittaa, että olen eri. Kommentoin viimeisintä viestiä, en koko säiettä.

Jotenkin sitä kuvittelee, että toisetkin tajuaisivat, että ketjussa voi olla useampia kirjoittajia. Minäkään en olettanut, että sinä olisit tuo valivali-teini, mutta ilmeisesti kuitenkin olet?

Mutta niin, jos miehetkään eivät ole vastuussa toisten miesten käytöksestä, niin miten naiset sitten ovat? (Oletan nyt, että tämä on sinun näppikseltäsi: **Paitsi että edeellenkin mies on väkivallan uhri huomattavasti useammin kuin nainen. Mutta eiväthän isoisät, pojat, enot, sedät ja isät ole sinulle ihmisiä. He ovat miehiä.** Ellei tämä ole sinun, keskustelu on järjetön eikä sitä kannata jatkaa.)

Vierailija
1213/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En auta, en halua itselleni syytteitä pahoinpitelystä ja hätävarjelun liioittelusta, enkä bonuksena lisäsyytettä rasismista jos autan valkoista naista pääsemään pakoon tummakulmaisilta maahantulosankareilta.

Eikös odinien jalanjäljissä voi mennä?

Vierailija
1214/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olis ollu että tilanteessa kaikki 15 matkustajaa olisi vuorollaan huutanut ukolle että Lopeta!

Kukaan ei vaan uskaltanut olla eka.

Vierailija
1215/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki avun tarpeiset saisivat apua. Tuommoisessa uhkaavassa tilanteessa pitää arvioida oma asema ettei joudu ite uhriksi. Hyvä kuitenkin auttaa kaikkia joita pystyy kohtuuden rajoissa.

Vierailija
1216/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Apua voi halutessaan soittaa jos arvioi tilanteen tarvitsevan sellaista, mutta muuten kenenkään ei tarvitse sekaantua asiaan mitenkään. Se nainen olisi itse voinut soittaa apua joten...

Vai sanotko että nainen oli onnettomuudessa jolloin pitää pysähtyä?

Vierailija
1217/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olis ollu että tilanteessa kaikki 15 matkustajaa olisi vuorollaan huutanut naiselle että Lopeta!

Kukaan ei vaan uskaltanut olla eka.

Vierailija
1218/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan poliisin ohjeita.  Jos kyseessä on Yön Timo, oletan että hän vain tutustuu prinsessoihimme hieman totutusta poikkeavalla tavalla, poliisin Twitter-ohjeen mukaisesti.  Muuten teen netti-ilmoituksen, kun pääsen kotiin.

Vierailija
1219/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaikki avun tarpeiset saisivat apua. Tuommoisessa uhkaavassa tilanteessa pitää arvioida oma asema ettei joudu ite uhriksi. Hyvä kuitenkin auttaa kaikkia joita pystyy kohtuuden rajoissa.

Todella uhkaava tilanne, mies "töni" selällään naista joka potki ja yritti ryysätä täynnä olevaan eteiseen.

Vierailija
1220/1304 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi

Haluaisin vaan sanoa, että oon kirjottanut tähän ketjuun lukuisia kommentteja niin miehenä kuin naisenakin ja niin eri kirjoitustyyleissä että niitä on mahdoton erottaa toisistaan

Nyt vain katson, kuinka maailma palaa

Sama. Olen vain trollaillut näitä miehiä ajan kuluksi

Selittäkää poliisille. Olen laittanut aika monta nettivinkkiä menemään

XDDDDD NAURAN, poliiseilla on jo aikaa tähän

Missä kuplassa elät?

Kaikkia vihaviestejä ei varmasti ehditä seuloa ja jäljittää, totta. Mutta se seuraava, joka osuu haaviin, voi olla sinun.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/05/30/nettivihaa-tyossaan-kohtaava-s…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi