Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset lapset, jo omillanne asuvat, ettehän mene vanhempien luokse jouluksi niin sanotusti valmiiseen pöytään!

Vierailija
19.12.2022 |

Vanhempanne tietysti ottavat vastaan mutta olisivat suuresti iloisia ja onnellisia, jos osallistutte laittamisiin ja järjestelyihin.

Kommentit (440)

Vierailija
21/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen vanhemmat oikeasti ilahtuvat siitä, että joku toinen ottaa määräysvallan heidän kodissaan?

Vierailija
22/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tarve täällä palstailijoilla on määritellä miten toisten pitää jouluaan viettää? Avaa se typerä suusi, ap, jos haluat niiden lastesi tuovan jotain. Vai oletko niitä ylimielisiä mammoja jotka kuvittelee että muiden pitää lukea sinun ajatukset. Ja oikesti ne lapsesi ei luoksesi edes halua tulla kun se on pelkkää munankuorilla kävelyä kun pitää taas pohtia mistä se mamma on pahoittanut mielensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, koska pyydetään.

Mitään ei ikinä tarvitse tuoda ja jos tarvitsee, niin vanhempani osaavat kyllä sen sanoa.

Vierailija
24/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lokkeilua, jos aikuisena menee vanhempiensa vaivaksi. Moni mummo ei ilkeä tunnustaa että kärsii monestakin syystä, kun lapset tunkevat lapsineen passattavaksi.

Jotkut kyllä kertovat naapurille tai muulle tutulle. Noin oli minun työkaverille kertonut naapurin mummo että taas sama parin päivän urakka, jonka jälkeen itse saa levätä. Kertonut, että mitkä pyykkivuoretkin jää hänen pestäväkseen puhumattakaan joulunajan ruuanlaitosta ja leipomuksista.

Vierailija
25/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu meneekö joku vai ei. Ihmiset tuppaavat paheksumasn ja säälimään ihan vieraiden ihmisten tekemisiä, vaikka se ei olisi heille itselleen ongelma. Jos on jaksava vanhempi hän saattaa ihan mielellään puuhailla ja järjestää sen joulupöydän niinluin on ollut aina tapana.

Vasta kun alkaa näkymään merkkejä väsymisestä voi olla aiheellista ainakin kysyä, että jos yehtäisiinkin toisin joku joulu. Yllätyävän moni vanhus haluaa laittaa vielä jouluvalmisteluja, eikä istua tumput suorassa. Jotkut ei erityisemmin tykkää tai jaksa, vaikka nuoria olisivatkin.

Vierailija
26/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on tosiaan tätejä tms jotka kieltävät avun. Eivät halua ketään hienoon keittiöönsä sekoilemaan. Minustakin olisi kivempaa tehdä yhdessä, mutta boomerit on boomerit.

Niin, me tehdään miehen kanssa yhdessä. Sekin on jo välillä vähän ahdasta. :D Ei siitä vaan mitään tule kun esim keittiö ei ole heille tuttu kuten meillä tai minkä verran esim rosollinkermaan tulee sitä punajuurenlientä, jne. Meidän koti, meidän säännöt!

-  ME kutsujat

Vierailija
27/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän syö kinkkua, ethän mene valmiiseen pöytään..

sama hihhuli jakelemassa elämänohjeitaan?

Vierailija
28/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lokkeilua, jos aikuisena menee vanhempiensa vaivaksi. Moni mummo ei ilkeä tunnustaa että kärsii monestakin syystä, kun lapset tunkevat lapsineen passattavaksi.

Jotkut kyllä kertovat naapurille tai muulle tutulle. Noin oli minun työkaverille kertonut naapurin mummo että taas sama parin päivän urakka, jonka jälkeen itse saa levätä. Kertonut, että mitkä pyykkivuoretkin jää hänen pestäväkseen puhumattakaan joulunajan ruuanlaitosta ja leipomuksista.

No se on itse saatava suu auki jos ei halua laittaa vaikka kaikkia jouluruokia yksin. Ajatuksenlukijat on harvassa. Boomerisukupolven yleinen ongelma tää ettei omia toiveita osata ilmaista ja sitten ollaan marttyyria. Keskustelkaa hyvät ihmiset!

Vierailija
29/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn muutaman tunnin ajan jouluaattona äitini luona, paikalla on myös isäni ja sisarukseni. Vien mukanani pari sorttia tarjottavaa niin kuin on sovittu.

Vierailija
30/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sulle kuuluu meneekö joku vai ei. Ihmiset tuppaavat paheksumasn ja säälimään ihan vieraiden ihmisten tekemisiä, vaikka se ei olisi heille itselleen ongelma. Jos on jaksava vanhempi hän saattaa ihan mielellään puuhailla ja järjestää sen joulupöydän niinluin on ollut aina tapana.

Vasta kun alkaa näkymään merkkejä väsymisestä voi olla aiheellista ainakin kysyä, että jos yehtäisiinkin toisin joku joulu. Yllätyävän moni vanhus haluaa laittaa vielä jouluvalmisteluja, eikä istua tumput suorassa. Jotkut ei erityisemmin tykkää tai jaksa, vaikka nuoria olisivatkin.

Saattaa olla että ap:lla ei ole ollut jouluja järjestäviä vanhempia tai lapsilla isovanhempia keiden kanssa viettää joulua ja sapettaa kun joillain on.

Vierailija
31/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai toiveesta menemme. Ilman heitä, tuskin tulisi edes laitettua jouluruokia perinteiseen tyyliin, koska emme erityisemmin pidä niistä. Kaukana meidän käsityksestä juhlaruoasta. Onneksi vanhemmatkin ovat tajunneet, ettei kannata parin päivän takia hankkia isoja kinkkuja.

Vierailija
32/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt valmiiseen pöytään mutta ei enään vuosiin. Nyt on aikaa auttaa äitiä ja oon vuodessa viikkoja vaikka siivooja käy jne.

Vierailija
33/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä useampi isoäiti tuttava, jotka kertovat laittavansa lapsilleen ja heidän lapsilleen viimeisillä voimillaan kaiken valmiiksi jouluksi. Sääliksi heitä käy. Ja ihmetellä täytyy, kuinka jotkut käyttävät tilannetta hyväkseen, vai eivätkö edes huomaa, miltä tilanne näyttäytyy.

Vierailija
34/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, kun kutsu on käynyt. Äitini ostaa tarjottavat ja paistaa kinkun, mutta kaikki muu joulupöydässä on Saarioisten mammojen tekemää. Kuusen koristelemme yhdessä, etukäteen äiti on yleensä laittanut muutamat koristeet ikkunoihin, pöydille ja joskus seinille.

Jostain vähän päälle parikymppisestä olen ostanut äidilleni lahjoja muutamalla satasella joka joulu, mutta tänä vuonna pyysin ettemme vaihtaisi ollenkaan lahjoja, kun olen ollut koko loppuvuoden niin uupunut (etten jaksa lähteä edes jouluostoksille). Mutta tarjoan kuitenkin kuukauden Disney Plussan, jotta äiti pääsee katsomaan Walking Deadin loppuun.

Vierailija
35/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-miniäkokelas alkoi kerran selittämään juuri tätä lokkeilua ja sitä kuinka minä olen sen uhri. :D Ei me kaikki mummit olla nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa. 

Vierailija
36/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itseäni ei koko joulu edes kiinnosta. Äitini vaan soittaa jouluaaton edellisenä päivänä, että monelta olet tulossa? Kielteinen vastaus ei käy. Vänkää niin kauan puhelimessa, että suostun menemään. Nykyään en jaksa ruveta tappelemaan vastaan, vaan menen vaan suosiolla sinne. 

Joskus kohteliaisuudesta leivoin ja vein tuliaiseksi. Niitä leivonnaisia ei kukaan suostunut syömään , koska ne olivat minun tekemiäni. Joinkun muun tekeminä ne olisivat kyllä kelvanneet. Roskiin menivät. Nykyään menen ihan tyhjin käsin. Vanhemmat saa vöyhöttää kulisii-joulunsa kanssa

Vierailija
37/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä töiden jakeleminen saa aikaan vain sähläystä, etenkin kun nykyajan keittiöt eivät ole kovin isoja. En minä ainakaan ole kauheasti sekaantunut äitini jouluvalmisteluihin, enkä itse omassa kodissani tarvitse apua kuin ehkä puolisolta, joka tietää mistä kaikki löytyy eikä sählää.

Vierailija
38/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti vanhuksia, jotka eivät halua viettää joulua lasten ja lastenlasten kanssa. Ymmärrän joskus, mutta jos on tapana möllöttä yksin niin onkosta jotain vikaa suhteissa?

Meillä syyt miksi jotkut ei mukana joulunvietossa: osa ulkomailla ja yhden vei jehovat.

Vierailija
39/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkoa että mentäisiin, ei olla tervetulleita. Vain minun lapseni on se joka tartuttaa nuhan tai keuhkokuumeen (jo aikaa ennen koronaa), siskon lapset jotka ovat puolet kouluvuodesta kotona (sairaina) eivät tietenkään. Meidän perhe (yhteensä 3) voi ajaa satoja kilometrejä mutta yöksi ei mahdu kuin hotelliin, kolmioon tai isoon omakotitaloon ei mahdu muita kuin siskon perhe (ne jotka eivät tartuta nuhaa) tai lasten kaverit (monta kerrallaan). Syödä voi sitten ravintolassa ettei vaan tartuta sitä nuhaa kenellekään. Mukavaa joulua sinullekin!

Vierailija
40/440 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin mummon kannattaisi opetella sanomaan lapsilleen EI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan