Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb-ryhmät täynnä taas jotain nyyhkyilmoituksia, kun ei oo (muka) vara ostaa yhtään lahjaa lapsille

Vierailija
19.12.2022 |

Sitten nyristään kiukkuisena jos joku muistuttaa tuplalapsilisistä...

Kommentit (184)

Vierailija
101/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui viime vuonna paikallisessa roskalava ryhmässä jossa todella kaunis, hyvin puettu (kalliit merkkivaatteet äidillä sekä lapsilla, tosi hieno sisustus, muumimukeja ym) aneli kun ei ole rahaa ollenkaan lapsien joululahjoihin. Minä mietin että ehkä hän on tuhlannut ja tajusi vähän myöhään että joulukin on tulossa, ja minä lahjoitin vanhimmalle lapselle uuden bluetooth kaiuttimen, tytölle myös sekä nuorimmalle kasan uusia leluja. Siis hyvää hyvyyttäni (kuten varmasti teki moni muu) ja vietyäni tavarat, en saanut edes kiitosta vaan tuo nainen oli suorastaan tyly ja hääti mut heti pihalle annettuani ne tavarat. Siinä sitten mietin että tulikohan tehtyä iso virhe, koska tuo perhe asui todella hienossa talossa, hieno auto pihalla, nainen todellakin huolitellun näköinen. Ihmettelin vain kun lapset olivat nuhruisissa vaatteissa., Päivä tuosta, huomasin että tuo nainen oli laittanut toriin myyntiin KAIKKI nuo mun ostamat kamat ja muuta kautta sain selville että tuo nainen on pahasti ostosriippuvainen, ostelee kaikkea eikä maksa laskuja. Lapset olivat huolitellun näköisiä vain tuota "kiiltokuvaelämää" varten jota hän somessa esitti. Lainaili/aneli gugguuta, ym lapsilleen kuvia varten, ja sitten myi nuo vaatteet että sai rahaa rahoittaakseen omaa takamustaan.

Vierailija
102/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs yh-mamma kävi ostamassa itselleen silikonitissit, tekohuulet, tekoposket, tekokynnet ja tekotukan, ja uuden iPhonen jotta voisi somettaa itsestään silikonipallo ja peräkuvia, ja sitten valittaa että kahdelle pienelle lapselleen ei ole jouluruokaa eikä joululahjoja!

Toinen yh-mamma kävi hankkimassa lisää tekotukkaa päähänsä, ja kysyi kampaajalla että voiko sen monen sadan euron tekotukkakiinnityksen maksaa sitten kun lapsilisät tulee.

En halua tukea tuollaisia jotka koukussa muoviseen kardashianikulttuuriin, ja ilmeisesti ovat niin härskejä että pistävät mieluummin rahat ankkahuulitäytteisiin (300 eur 1-2 kk välein) kuin lastensa ruokaan tai lahjoihin!!!

Onlyfanssilla tai sponsoroinneilla rahaa? Kysyntää riittää kyllä jos on vähänkään viehättävän näköinen noissa muovivermeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla näistä köyhistä löytyy ripsienpidennykset (huolto vähintään 50-70e/kk) Sama juttu kynsien kanssa. Tai röökiä palaa. Röökiaski päivässä tekee yli 3500e vuodessa.

Että kyllä sitä rahaa on, mutta sitä ei vaan viitsitä lapsiin laittaa.

Meilläkin naapurin äiskä polttaa, löytyy ripset ja kynnet. Mutta lapset kulkevat aina rähjäisissä vaatteissa eikä lapsille raaskita ostaa yhtään mitään.

Sylettää tuo ö-luokan sakki.

Vierailija
104/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä noita uusimpia iPhoneja ja PS5-laitteita oikeasti on? Me ollaan työssäkäyviä ja kaikilla lasten kavereilla on ihan maltilliset puhelimet ja tavalliset vaatteet. PS5-konsolia ei ole ainoallakaan. Omia lapsiamme ei ole ikinä kiusattu halvoista puhelimista tai vaatteista, koska kaikilla muillakin on samat, eli ketä siis oikeasti kiusataan jos ei ole jotain satasen merkkihupparia tai kallista puhelinta? Asumme keskisuuressa kaupungissa ja lapset käyvät kaupungin suurinta yhtenäiskoulua, joten ei ole kyse siitäkään että olisimme jossain "korvessa". Tämän perusteella väitän, että nuo "pitää olla sitä ja tätä kun muillakin on" -perustelut ovat ihan tuulesta temmattuja tekosyitä.

PS vitosia ei ihmisillä ole, koska sirupulan takia niitä ei ole myynnissä. Itse olen jonottanut kolmena eri päivänä Gigantin ovilla valehtelematta tunnin, jotta saisin ostettua yhden teinille joululahjaksi. Kolmannella kerralla tärppäsi. Jonossa oli pelkästään teinien vanhempia, kaikki yrittivät parhaansa mukaan saada konsolin omille teineilleen.

Vierailija
105/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joitain vuosia sitten osallistuin kampanjaan, jossa pyydettiin joululahjoja köyhän perheen lapsille. Ostin teini-ikäiselle tytölle 30 euron lahjakortin Gina Tricot -myymälään, toiveena oli ollut nimenomaan lahjakortti vaatekauppaan. Lisäksi laitoin levyn Fazerin sinistä ja kortin. Myöhemmin kaveri löysi FB:sta postauksen, jossa lapsen äiti oli haukkunut kuvan kera lahjani saatesanalla "v+++ttuilua". Kommentteihin äiti oli kirjoittanut, että ei 30 eurolla saa mitään, ja tyttö olisi toivonut jotain mistä saa "merkkivaatteita" tasoa Gucci tai "edes" Nikea tai Adidasta. Antamastani suklaalevystä oli kommentoitu, että "mitä nää oikein kuvittelee".

En tiedä, oliko äidin päivitys kännissä vai tunnekuohussa kirjoitettu, mutta poistettiin aika nopeasti saman päivän aikana. Mulle jäi kyllä huono fiilis, sillä olin pienen palkan kesätöillä, opintotuella ja -lainalla itseni elättävä sote-alan yliopisto-opiskelija.

Vierailija
106/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulut ja synttärit tuntuu aina tulevan joillekin vanhemmille yllätyksenä

Ei tule yllätyksenä, mutta ei sitä rahaa tule muina kuukausina yhtään enemmän jotta siitä jäisi säästöön, samat perusmenot on joka kuukausi ja jos johonkin kuukauteen tulee yllätysmeno on budjekti sekaisin.

Ehkä nää sit vois ennakoida ja ostaa jo kesällä alesta jemmaan jonkun joululahjan, jos tulee heinä-joulukuussa yllätyslaskuja.

Vierailija
107/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla koskaan oltu köyhiä, mutta rahasta oli välillä pulaa, joten mun vanhempani aloittivat aina heti joulun jälkeen säästämään rahaa seuraavaan jouluun.

Vierailija
108/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs botox, tekotukkanainen toi lemmikkinsä köyhille vanhemmille.

Oli luvannut ostaa lemmikeille ruuat,koska uusin isolapsi on muka näille allerginen. Osti ruuat about kerran sitten oli sanonut, että kaikki rahat menny botoxsiin ja ripsiin. Pitää olla naama kunnossa, koska aina on vähän hakupäällä, jos nyksä sattuu viskaamaan loisen pellolle.

Vierailija
109/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää ja traumatisoivaa heittää lemmikit roskiin. Lapsena pyydettiin viemään roskat roskikseen niin olipa mukava yllätys nähdä kadonnut kissa siellä roskien päällä, silmä pullistuneena, pää ja aivot mäsänä. Hirveää pienelle lapselle nähdä se oma rakas lemmikki tuolla tavoin eikä ymmärtää, miten se sinne on joutunut. Ja miten helvetin typeriä vanhemmat oli, että tekivät jotain tuollaista saatika antoivat lapsen mennä viemään roskiksia kun kissa retkottaa siellä viimeinen kipuilme naamalla :( En koskaan heittäisi ystäviäni roskiin, ihmiset sen sijaan kyllä joutaisi.

Vierailija
110/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pienempi lapsi, sitä vähemmän vaatii lahjaksi. Alkuvuosina ei ostettu itse lapselle mitään kun isovanhemmilta tuli lahjat. Myöhemmin ostettiin jotain pientä. Nyt aikuisia niin 100€ per nenu on sopiva lahja.

Olennainen ihmetellyt miksi pitää totuttaa satasen lahjoihin tai siihen, että paketteja on kymmeniä.

Vierailija
111/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tätä on ollut aina. Omassa lapsuudessani ei ollut varaa meidän lasten harrastuksiin, uusiin vaatteisiin ja ihan mitä vaan pyysikin, niin "ei ole varaa". Varaa oli kuitenkin isän tupakkeihin ja viinoihin. Toki esimerkiksi tupakan hinta on noussut noista ajoista, mutta joka kauppareissun yhteydessä piti ostaa se kaljalaatikko ja viinapullo, mutta ei voinut ostaa sitä jäätelötötteröä siitä kaupan pihassa olevasta kioskista, kun "on niin kallista".

Vierailija
112/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävää ja traumatisoivaa heittää lemmikit roskiin. Lapsena pyydettiin viemään roskat roskikseen niin olipa mukava yllätys nähdä kadonnut kissa siellä roskien päällä, silmä pullistuneena, pää ja aivot mäsänä. Hirveää pienelle lapselle nähdä se oma rakas lemmikki tuolla tavoin eikä ymmärtää, miten se sinne on joutunut. Ja miten helvetin typeriä vanhemmat oli, että tekivät jotain tuollaista saatika antoivat lapsen mennä viemään roskiksia kun kissa retkottaa siellä viimeinen kipuilme naamalla :( En koskaan heittäisi ystäviäni roskiin, ihmiset sen sijaan kyllä joutaisi.

Jos kommenttisi on vastaus minun kertomani siitä miten lemmikkini menivät roskiin niin minä en niitä koskaan sieltä löytänyt. Yritin ihan oikeasti jopa etsiä koska halusin haudata.

Traumatisoivasta en tiedä mutta helvetin katkera olen siitä miksi jotain minulle rakasta saatettiin kohdella noin.

Mutta ainakin ymmärsit pointtini tuohon että joidenkin mielestä köyhän lemmikille ei kuulu arvokas hävittäminen. Osa ihmisistä todella joutaisi kyllä roskiin.

Vierailija
113/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi käyttää lapsilisän omaan biletykseen tai sijoituksiin/säästöihin. Sama homma tuplalapsilisän kohdalla.

Vierailija
114/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vanhempi käyttää lapsilisän omaan biletykseen tai sijoituksiin/säästöihin. Sama homma tuplalapsilisän kohdalla.

So? Jos lapset kuitenkin ruokitaan ja vaatetetaan niin mitä väliä minkä rahan itseensä käyttää?

Vierailija
115/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So? Jos lapset kuitenkin ruokitaan ja vaatetetaan niin mitä väliä minkä rahan itseensä käyttää?

Viittasin siihen kun moni vanhempi valittaa kuinka rahaa ei ole lapsien lahjoihin vaikka nyt tulee tuplalapsilisät. Sitä rahaahan ei siis käytetä lapsen hyväksi missään tapauksessa vaan vanhempien omaan huvitteluun tai säästöihin.

Vierailija
116/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan auttaa oikeasti tarvitsevaa äitiä pienellä summalla.Noin 100 euroa lapsille joululahjarahaksi. Mistä löydän ?

Vierailija
117/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset opi. Pakko saada ikioma lapsi. Ihan sama kuka maksaa, kunhan on oma lapsi.

Vierailija
118/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyselin eräästä Facen  ryhmästä  vinkkejä, mistä saa edullisesti  (Meinasin oikeasti pyörtyä Suomalaisessa kirjakaupassa!) taitelijatarvikkeita teinille koska lahjabudjettiin tuli tuhkauurnan mallinen lovi. Rakas kissamme kuoli yllättäen .( Tuohon päälle kahden atoopikon rasvat .

En kerjännyt  mitään, mutta silti muutama ihana ihminen lähetti tyttärelle ilmaiseksi kyniä ja ns mallikäden  <3 

Kissan saa haudata ilmaiseksikin. Kysyy vaan sopivalta maanomistajalta luvan jos ei ole omaa pihaa/mökkiä. Meidänkin metsään on naapurin kissat haudattu.

Minä antaisin myös luvan haudata lemmikin mailleni. Sinne hautaan omatkin. Kulttuuri kuuluu vain muuttuneen sellaiseksi, ettei enää haudata vaan lemmikki pistetään uurnaan. sitä uurnaa sitten säilötään kotona.

Maa on nyt jäässä. Kuka lainasi pakastinta?

Voi  hel.....tti. Mene töihin.

Vierailija
119/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki pitäis olla, että köyhiltä lasten teko ja eläintenpito kielletty. Ei kukaan jaksa noiden jatkuvaa valitutusta, kun mikään ei riitä. Työt ei kyl maistu, kun on niin kiire ja masentunut. Lapsetkin tarhassa.

Vierailija
120/184 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma että entinen täyskajahtanut vuokralaiseni postaa juuri jotain nyyhkytarinaa rukoillen lahjoja. Ei riitä sympatia enää, sorit nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi